het condoom

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine_S

Re: het condoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:01

_Amyyy schreef:
Ik gebruik eigenlijk nooit.. paar x gebruikt, vind ze stinken Clown maar ben toch aan de pil en dit is mn eerste bedpartner.

En jij de zijne?

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:10

Broccoli schreef:
_Amyyy schreef:
Ik gebruik eigenlijk nooit.. paar x gebruikt, vind ze stinken Clown maar ben toch aan de pil en dit is mn eerste bedpartner.

En jij de zijne?

Dat is ook de vraag die gelijk bij mij opkwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:32

Waarom bemoeien jullie je zo andermans zaken? Verward

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:34

Omdat sommigen mensen zo dom zijn als het achter end van een ezel Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:38

Goh, wat fijn dat jij kan oordelen over mensen die je niet kent!
(Wie is er dan dom...)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:40

Ik neem binnenkort voor het eerst de pil dus in principe kunnen we het condoom ook achterwege laten.

Heb het er eigenlijk nog niet over gehad met vriendlief, moet ik dringend nog eens doen dus. Maar eigenlijk vind ik dubbele bescherming wel 'goed', zeker nu ik nog studeer, wil absluut niet zwanger worden. Wat een dillemma Tong uitsteken .

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:42

Anthea schreef:

waarom bemoei jij je met haar?
als zij dat wil vragen wat is dan jou probleem Lachen

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:43

Anthea schreef:
Goh, wat fijn dat jij kan oordelen over mensen die je niet kent!
(Wie is er dan dom...)

Daar bedoel ik alleen maar mee, dat sommigen mensen onwijs naief zijn, en niet nadenken over wat ze doen, of pas na denken er over als t al te laat is.

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:43

Anthea schreef:

Ik bemoei me nergens mee, ik plaats alleen een reactie Vork

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:44

Ik dacht eerder alweer, en je weet toch een maagd gerust een soa bij zich kan dragen...

En tja, je kan imo beter te overdreven voorzichtig zijn dan maar een heel klein beetje te onvoorzichtig. Er is een tijd geweest dat mensen zich heel bewust van de gevaren werden en ook veiliger, maar nu lijkt het wel alsof iedereen denkt "oh, dat overkomt mij niet, het is maar een heel klein procent van de mensen die zoiets hebben." Met als gevolg dat mensen weer veel meer risico's gaan nemen (want ik ben toch zijn eerste? Mijn lieve vriendje zou mij toch zeker nooit bedriegen hoor!? maar ik heb na 3 maanden nog steeds nergens last van hoor?), en het logische gevolg dat het aantal soa's weer gaat toenemen. Als je in een wereld wil leven waar soa's een rariteit worden, dan moet je blijven beschermen. Ookal denk je nu dat je wel veilig zit. Een verkoudheid heb je met een paar medicijnen opgelost, vele soa's kleef je je levenlang aan vast als je 1 onvoorzichtig moment hebt.

En ja, je kan er lacherig over doen maar helaas in theorie ben je nooit 100% veilig, zelfs niet na een test, want je moet maar net eens het vriendje hebben die je 'nooooit zou bedriegen zo lief is hij', maar toch...Daarom als je condooms echt helemaal niets vind, kan je toch al zeker even een test laten doen voordat je met een vaste partner naar bed gaat zonder condoom (een ons zou ik echt uit mijn hoofd halen). Dan heb je tenminste-al is/beweert hij maagd(te zijn) de zekerheid dat wanneer je er aan begint alles nog safe is. Dan het 'risico' nemen dat je vriend net nog net eens ontrouw moet zijn met een soa-besmet iemand is iets waar je dan gewoon even helemaal niet aan moet denken, je hebt tenminste de kans op besmetting zo goed als minimaal gemaakt.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:54

Om je maar eens een idee te geven, geplukt van het ministerie van volkgezondheid: http://www.minvws.nl/dossiers/infectiez ... ingen-soa/

100.000 nieuwe soabesmettingen per jaar. Aan jou de keuze als jij ooit in de statestieken wilt opgenomen worden of er alles aan wilt doen om dat niet te laten gebeuren.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:03

xKatleentjex schreef:
Ik dacht eerder alweer, en je weet toch een maagd gerust een soa bij zich kan dragen...

En tja, je kan imo beter te overdreven voorzichtig zijn dan maar een heel klein beetje te onvoorzichtig. Er is een tijd geweest dat mensen zich heel bewust van de gevaren werden en ook veiliger, maar nu lijkt het wel alsof iedereen denkt "oh, dat overkomt mij niet, het is maar een heel klein procent van de mensen die zoiets hebben." Met als gevolg dat mensen weer veel meer risico's gaan nemen (want ik ben toch zijn eerste? Mijn lieve vriendje zou mij toch zeker nooit bedriegen hoor!? maar ik heb na 3 maanden nog steeds nergens last van hoor?), en het logische gevolg dat het aantal soa's weer gaat toenemen. Als je in een wereld wil leven waar soa's een rariteit worden, dan moet je blijven beschermen. Ookal denk je nu dat je wel veilig zit. Een verkoudheid heb je met een paar medicijnen opgelost, vele soa's kleef je je levenlang aan vast als je 1 onvoorzichtig moment hebt.

En ja, je kan er lacherig over doen maar helaas in theorie ben je nooit 100% veilig, zelfs niet na een test, want je moet maar net eens het vriendje hebben die je 'nooooit zou bedriegen zo lief is hij', maar toch...Daarom als je condooms echt helemaal niets vind, kan je toch al zeker even een test laten doen voordat je met een vaste partner naar bed gaat zonder condoom (een ons zou ik echt uit mijn hoofd halen). Dan heb je tenminste-al is/beweert hij maagd(te zijn) de zekerheid dat wanneer je er aan begint alles nog safe is. Dan het 'risico' nemen dat je vriend net nog net eens ontrouw moet zijn met een soa-besmet iemand is iets waar je dan gewoon even helemaal niet aan moet denken, je hebt tenminste de kans op besmetting zo goed als minimaal gemaakt.

Helemaal mee eens Ja.

Tuurlijk, als je het zonder wilt doen, doe dat dan vooral. Maar ik hoop dan dat je voor jezelf wel nagedacht hebt wat voor gevolgen dat dan kan hebben.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:05

Anthea schreef:

De argumenten heb ik een paar pag. terug gegeven Knipoog !

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:09

xKatleentjex schreef:
Om je maar eens een idee te geven, geplukt van het ministerie van volkgezondheid: http://www.minvws.nl/dossiers/infectiez ... ingen-soa/

100.000 nieuwe soabesmettingen per jaar. Aan jou de keuze als jij ooit in de statestieken wilt opgenomen worden of er alles aan wilt doen om dat niet te laten gebeuren.

En waarschijnlijk nog wel meer, aangezien niet iedereen zich meld.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:10

Anthea schreef:

Waarom reageer jij zo aangebrandt?
Voel je je aangesproken? Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:12

Ik reageer niet aangebrand? Lachen

Sterre, ik lees morgen even 'n paar pagina's terug, internet op m'n mobiel is net iets te langzaam voor dat. Clown

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:12

Wie weet raakt bokt wel soa-vrij door al deze goede inlichtingen Haha!
Hopelijk schud het wat mensen wakker Ja

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:16

Broccoli schreef:
_Tivoli_ schreef:
Waarom wij het niet ook met condoom doen?
Nou, hard gezegt,mijn vriend is te ruim geschapen.
We hebben destijds alles geprobeerd,ja,ook de XL's.
Op de één of andere manier kán het gewoon niet,
we hebben eens gehad dat er drie op een avond knapten,nog voor hij er goed en wel om zat.
Het doet pijn bij mijn vriend,het knelt ook.
En op een gegeven moment ga je met tegenzin beginnen,zie je op tegen het moment dat je weer een half uur met drie condooms moet prutsen.
Om het vervolgens dan maar op te geven.

Dáárom hebben wij ons allebei laten testen,en zijn het zonder condoom gaan doen.
Ik wil nu van de pil af,omdat ik me er niet meer in kan vinden.
Er worden nu andere oplossingen gezocht,maar een condoom willen wij nooit meer.
(nou moet ik ook zeggen dat we al 5 jaar hebben en beiden maar 1 andere 'relatie' hebben gehad.)

Ik vind wel dat meisjes -en jongens- die elke week een andere bedpartner hebben,er verstandig aan doen om zo'n ding te gebruiken.
Maar ik vind niet dat je van elk mens kan verwachten dat ze ook een condoom gebruiken bij een lange relatie met kinderen,zonder SOA's of andere nare dingen...Het is toch niet verplicht om je hele leven condooms te gebruiken? Verward

Wow. Ik wist niet dat een condoom te klein kon zijn.
Halleluja. Dan is ie ehm... wel erg... groot. Bloos
Maar kijk, jullie hebben je tenminste laten testen. Vind ik dan toch ook weer een ander verhaal dan lukraak zonder condoom te gaan vrijen.

De Avanti-condoom is groter als de XL he!
De XL is 55 doorsnee ofzo, en de avanti 64 dacht ik?
Wij hebben hetzelfde probleem, XL past echt niet, scheuren de hele tijd en dat is ook niks, maar heb nu op durex.nl deze Avanti gevonden en die is schijnbaar groter?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:25

*Anthea: pag. 11 Lachen .

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:26

xKatleentjex schreef:

erger vind ik dat stukje "extra geld"
geld neerleggen voor mensen die te beroerd zijn om condooms te betalen/halen/gebruiken.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:33

Pfoe wat een moraalridders hier. Ondanks dat ik het opzich met de gedachtes wel eens bent, begin ik dit wel erg betutteld te vinden. Van sommige vraag ik me echt af of ze ook weleens in de auto stappen of op een paard gaan zitten, alles wat je onderneemt in het leven brengt de nodige risico's met zich mee. Niets is zeker, behalve dat je ooit doodgaat Vork . En natuurlijk je hebt maar een lichaam en het is verstandig als je daar zuinig op bent, maar mensen blijven wel baas over hun eigen lichaam.
Als mensen wat minder zuinig op dat lichaam zijn (door onveilige seks te hebben, ongezond te eten, te roken, weinig te bewegen etc.), is dat een eigen keuze die ieder individu kan maken. Eigen keus, eigen verantwoordelijkheid.
Dat de maatschappij daar vaak voor opdraait is een vervelende bijkomstigheid, maar zo zit het systeem voorlopig wel in elkaar.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:37

Pffffff...wat een discussie hier zeg over hoe mensen dingen moeten doen Tong uitsteken

Vriendlief en ik waren ook elkaars eerste, allebei getest en we hebben niets, dus ik ga me ook een zorgen maken over eventuele soa's Knipoog

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:57

fleurtje.. ik vind jouwn vergelijkingen maar vreemd... In de auto gaan zitten, en op het paard etc, kan idd ook fout gaan, maar als je met ALLES rekening moet houden. Met seks is het heel anders, dan WEET je dat het fout kan gaan als je geen condoom gebruikt. Ik vind het overigens mooi dat je zegt dat ieder voor zich het moet bepalen, eigen lichaam, eigen keuze etc.. zegt maar weet hoe weinig je ervan weet.. Want het gaat niet alleem om je eigen lichaam! Maar ook om het lichaam van je partner, van je kind! Het gaat er dus om dat je ook doodleuk een ander weer besmet.. Dus het is enorm egoistisch om te zeggen van: boeie, het is mijn lichaam. (oftewel Boeie, maakt mij niet uit als ik een ander ook een soa geef, of een kind krijg met hiv)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:02

En godzijdank dat die moraalridders er zijn Lachen .

Want als ze er niet waren, als iedereen maar dacht 'je eigen lichaam, je eigen keuze!', als iedereen maar dacht 'ach doe niet zo paranoia', dan leefden we hier nu in Afrikaanse toestanden.
Het is dankzij deze moraalridders dat je je gelukkig mag prijzen dat de kans op een soa een stuk kleiner is. Ook in de auto kan je best naar de moraalridders luisteren ja. Dat wil zeggen dat je niet tegen 180 op een onoverzichtelijke weg gaat crossen, dat je een gordel draagt, dat je niet met een gsm gaat bellen terwijl je de meest moeilijke draaien en bochten moet werken..ook dat is het werk van moraalridders, maar dat lijkt wel geaccepteerd te zijn. Als men zegt dat je even voorzichtig met seks moet zijn, wordt het blijkbaar weggelachen als de 'das toch de ver-van-mijn-bed-show'.

Het is maar waar je naartoe wil. Een egoïstische wereld waarin iedereen met een soa wordt gestigmatiseerd met 'eigen schuld!' en scheef aanbekeken, of eentje waar iedereen eindelijk eens bewust wordt dat soa's de wereld uitmoeten en de eerste stap bij jezelf begint, al denk je dat jij als enige in de wereld imuum bent om iets op te lopen.

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:10

Fleurtje100 schreef:
Pfoe wat een moraalridders hier. Ondanks dat ik het opzich met de gedachtes wel eens bent, begin ik dit wel erg betutteld te vinden. Van sommige vraag ik me echt af of ze ook weleens in de auto stappen of op een paard gaan zitten, alles wat je onderneemt in het leven brengt de nodige risico's met zich mee. Niets is zeker, behalve dat je ooit doodgaat Vork . En natuurlijk je hebt maar een lichaam en het is verstandig als je daar zuinig op bent, maar mensen blijven wel baas over hun eigen lichaam.
Als mensen wat minder zuinig op dat lichaam zijn (door onveilige seks te hebben, ongezond te eten, te roken, weinig te bewegen etc.), is dat een eigen keuze die ieder individu kan maken. Eigen keus, eigen verantwoordelijkheid.
Dat de maatschappij daar vaak voor opdraait is een vervelende bijkomstigheid, maar zo zit het systeem voorlopig wel in elkaar.

Stel, je loopt een soa op door onveilige seks.
Daarna krijg je een nieuwe vriend.
Hoe zit het dan met jouw verantwoordelijkheid?

Beter dan Kathleen zou ik het niet kunnen verwoorden Lachen. Egoïsme..