'Slachtoffer' van de pil

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dunno

Re: 'Slachtoffer' van de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:13

pff, heb beetje geprobeerd bij te lezen, maar wat zijn dr veel meiden/vrouwen die daar last van hebben, en dat 't vaak op andere dingen afgeschoven word Scheve mond
ik ga morgen ochtend 's naar m'n HA toe, en leg ik 'm dat 's voor..
en ik zou me bezeiken als 't idd door de pil zou komen dat ik me zo K*t voel.. nja schooljaar is helaas nou toch niet meer te redden, maar miss komend jaar wel weer Lachen

*edit: heb nog 's met me pa overlegt omdat ik dus voor de 2e keer 'n B merk gekregen heb, 1e keer was vorig jaar ergens was Regividon (had ik recept van waar MICROGINON op stond kreeg dus toen Regividon Nors opkijken)
en voor maand of 2,3 geleden ben ik dr zo heen gegaan zónder recept en kreeg toen dus de Stediril..

maar me pa meent dus ook, omdat we TOP verzekerd zijn, ik de Microginon eigk gewoon zou moeten krijgen bij m'n apotheek (da
k TOP verzekerd ben is vanwege prive omstandigheden Knipoog)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 22:30

Nou, die verzekeringen snap ik ook geen hol van.
Want hoe zit dat nou met je 21ste jaar, toen moest je het ineens zelf betalen, toen weer niet, toen weer wel, pffff.
Ben gestopt dus maakt niet meer uit.
Afgelopen jaar was ik ook binnen een maand tijd door mijn eigen risico heen (aandoening benen), als je dus de pil zelf zou moeten betalen valt dit erbuiten? of juist niet?

Morgen zou ik eigenlijk weer moeten beginnen met een nieuwe strip,maar dat gebeurd dus niet meer.
Ben benieuwd hoe het me zal vergaan. Hoop dat de vage klachten een beetje gaan verdwijnen. Sowieso mijn gewicht mag wel een stukje minderen weer. Puisten zijn sinds een week al een stuk minder, geen acne meer (ontstekingen eronder), en beginnen langzaam weg te trekken. Mijn humeur is super.
Het valt me eigenlijk nu pas op,ook anderen bevestigden dit (en dat na anderhalf jaar) dat ik tijdens mijn stopweek meer energie heb, en stukken vrolijker ben en juist dan WEL zin heb in sex.
Dat laatste hebben die anderen niet bevestigd haha beetje raar komt dat anders over.

Hoe staat het met de anderen die na mijn verhaal actie ondernomen hebben of dit alsnog overwegen te doen?

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:32

ik merk wel, sinds ik Stediril heb, dat wanneer ik erg last van stress heb ik juist meer puistjes krijg.. hoe goed ik me gezicht ook verzorg...

dusja, zeker iets wat ik aankaart bij m'n HA morgen.. kan helaas 't topic niet uitprinten Nagelbijten / Gniffelen (inkt is op Bloos)

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:35

ik herken ook best wel wat in hewt eerst everhaal.. ik ben nu 1 jaar aan de pil gebruik de lichtste, doorbraakbloedingen had ik sowieso regematig maar das momenteel over. maar ik heb zoveel pijn aan mijn borsten en die voelde echt gezwollen, ben ontzettend veel aangekomen na een half jaar ofzo..maar ik weet dus niet of het met de pil te maken zou kunnen hebben... die pijn in mijn borsten heb ik echt 3/4maanden gehad, end as nu sinds een maandje over.. wel heb ik tegenwoordig meer last van menstruatie dan voorheen... kan dat ook allemaal aan de pil liggen?

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:23

PN, zou best kunnen dat 't van de pil is Knipoog
anders eens in de gaten houden en ook eens aankaarten bij je HA Knipoog

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:30

Het maakt niet uit hoe top je verzekerd bent voor het krijgen van een generiek geneesmiddel in de apotheek. Het is gewoon een standaard regel van de zorgverzekeraar die voor alle "klanten geldt" een klacht bij je zorgverzekeraar indienen wil weleens helpen. Je apotheek kan hier absoluut niets aan doen.... die hebben zich ook maar te houden aan de regels die de zorgverzekeraars verzinnen. Wat je ook kunt doen is aan de dokter vragen of hij medische noodzaak wil geven voor bijvoorbeeld microgynon.... dan krijg je gewoon de microgynon vergoed. Je moet hier dan wel een aantoonbare reden voor hebben maar zo te lezen is dat wel zo.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:32

wacht ff.. ik geef de apotheek hier helemaal niet de schuld van hoor
maar goed, ik kaart me dat morgen eens aan bij de HA kijken wat hij me kan zeggen...

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:43

Ik slikte eerst ook microgynol30 kreeg later van de apotheek Regividon en daarna Stediril omdat dit vergoed werd door de verzekering. Ik krijg nog steeds elke keer een rekening dat ik het zelf moet betalen. Dus waarom geven ze niet gewoon microgynol. Mijn hele "kippehok" is van slag door de stediril. Heb tussentijdse bloedingen. Erge buikpijn. veel last van puistjes, down voelen.
Ik heb dus me dokter op gebeld en die zei dat ik met de apotheek weer moet regelen dat ik microgynol weer krijg. Dat ga ik dus binnekort proberen.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:54

Waarschijnlijk krijg je nog een rekening omdat je nog niet aan het limiet van je eigen risico van 150 eur zit???

de apotheek kan niet voor je regelen dat je de microgynon weer krijgt..... de huisarts zal medische noodzaak op je recept moeten zetten of je zorgverzekeraar moet je een verklaring geven.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:57

precies lillytjuh.........de apotheek moet zich alleen houden aan de richtlijnen gesteld door je zorgverzekeraar.
dan kan je nog zo 'top' verzekerd zijn.
ik ben dat ook,maar zou m ook niet vergoed krijgen.

de arts kan wel zeggen dat je het met de apotheek moet regelen,maar zo werkt het dus niet.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:02

Ik weet wel dat ik altijd mijn eigen merk mee kreeg. Ik ben verzekerd bij Menzis... Misschien dat je van verzekering kunt veranderen?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:03

het klopt dat het nu idd verschilt per verzekering,bv bij Zilveren Kruis achmea mag je vanaf nu ook het merk mee wat de arts voorschrijft

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:08

Zo, niet alles doorgelezen, maar wilde toch even reageren. Pas geleden namelijk hetzelfde meegemaakt. Ik kreeg ook, in plaats van "mijn eigen" microgynon 30 de merkloze variant, die, zogenoemd, hetzelfde zou zijn. Braaf pil mee naar huis, en verder gegaan met die pil. Al vlot een tussentijdse bloeding, en vervolgens behoorlijk wat buikpijn. Dit alles binnen een week. Aangezien er verder niets was veranderd besloot ik dat het wel eens aan de nieuwe pil zou kunnen liggen. Ben er dan ook direct mee gestopt, waarna de buikpijn al weer naar een paar dagen verdween.

Uiteraard naar de apotheek geweest, waar ik met mijn receptje voor de pil vroeg om microgynon 30. Zegt de vrouw bij de apotheek dat ze dan even moet kijken of die wel vergoed werd... Heb aangegeven dat ze dat best mocht controleren, maar dat ik hoe dan ook die pil wilde, aangezien ik niet prettig reageerde op de merkloze variant. Nu dus weer terug bij microgynon 30, die ik inmiddels alweer iets meer dan 7 jaar slik. Nooit problemen mee gehad. En na mijn uitstapje naar een andere pil, ben ik absoluut genezen. Voor mij geen andere pil meer, wel of niet vergoed.

Overigens werkt mijn schoonzus in een apotheek (zij is apothekers assistente) en zij reageerde ook niet positief op de goedkopere merkloze variant... Al wordt die nog steeds door veel apotheken uitgegeven...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:18

heb je de rigevidon gehad?die leveren wij ook niet uit,vanwege de vele negatieve ervaringen.

veel mensen kijken de apotheek erop aan,maar nogmaals die bedenken dat heus niet zelf

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:23

Snoevie schreef:
heb je de rigevidon gehad?die leveren wij ook niet uit,vanwege de vele negatieve ervaringen.

veel mensen kijken de apotheek erop aan,maar nogmaals die bedenken dat heus niet zelf

Ik keek de mensen in de apotheek er niet op aan hoor, die proberen ook alleen maar te helpen. Maar heb liever de pil die ik altijd had (ook al moet ik hem zelf betalen) dan een waarbij ik me niet prettig voel...

Heb het doosje er even bij gepakt, maar er staat geen rigevidon op. Enkel de stofnaam. Ethinylestradiol/levonorgestrel. Ik wil ook niet perse beweren dat deze pil niet goed zou zijn hoor, alleen bij mij en mijn schoonzus werkte de pil dus niet zoals microgynon 30. Wij voelden ons er niet lekker door (buikpijn voornamelijk) en in ene een tussentijdse bloeding, die ik met microgynon nooit heb gehad...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:26

bij ons mag je als je zelf betaald gewoon je eigen merk hebben.

vervelend dat het bij jullie zoveel problemen geeft,misschien allergisch voor de vulstof oid?

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:39

djinnie schreef:
Ik keek de mensen in de apotheek er niet op aan hoor, die proberen ook alleen maar te helpen. Maar heb liever de pil die ik altijd had (ook al moet ik hem zelf betalen) dan een waarbij ik me niet prettig voel...

Heb het doosje er even bij gepakt, maar er staat geen rigevidon op. Enkel de stofnaam. Ethinylestradiol/levonorgestrel. Ik wil ook niet perse beweren dat deze pil niet goed zou zijn hoor, alleen bij mij en mijn schoonzus werkte de pil dus niet zoals microgynon 30. Wij voelden ons er niet lekker door (buikpijn voornamelijk) en in ene een tussentijdse bloeding, die ik met microgynon nooit heb gehad...

De TS kreeg ook de pil die jij noemt ter vervanging van Microgynon. Voor mij geldt hetzelfde en ik heb al maandenlang een bult aan klachten. Nooit bedacht dat het door die nieuwe pil zou komen. Gelukkig hebben we Bokt! Haha!
Slik deze strip af en ga dan weer terug naar Microgynon. Voor de mensen die er verstand van hebben, kun je gewoon zo weer omschakelen na je stopweek?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:44

ja dat is geen probleem Foxy1980,want de hormonen zijn verder wel gelijk,dus kun je zo over als je wil

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:50

Het terug schakelen naar microgynon gaf inderdaad geen problemen... Haha! Ikke blij dus... Knipoog

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:58

Pff heb er ook nooit bij stilgestaan dat al die klachten die iedereen noemt veroorzaakt kunnen worden door de pil. Ik slik ook al weer 5 jaar microgynol en eigenlijk altijd zonder problemen. Vriendinnen van mij hebben idd ook die andere varianten gekregen en ik herken hun verhalen met wat er hier in het topic staat. Daarnaast had ik met mezelf al afgesproken dat ik gewoon de microgynol30 zou blijven slikken, ook als ik die moet gaan betalen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:59

het betekend natuurlijk niet altijd dat klachten van een bepaalde pil komen.
overigens krijgen we in de apotheek ook klachten over de dure merken

ieder moet natuurlijk voor zichzelf weten wat ze slikt

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:05

Vreemd ik krijg bij de apotheek gewoon Microgynon30, terwijl mijn zusje daar de Stediril krijgt.
Ik krijg de microgynon zo mee maar een half jaar later krijg ik alsnog een rekening,
Als ik het zo hoor blijf ik lekker bij de microgynon dan maar iets betalen...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:08

kijk en dat is het ook vaak,mensen horen slechte ervaringen,en gaan er vanuit die zelf ook meteen te hebben(wat ik ook wel kan begrijpen)

gelukkig is het niet al te duur,de microgynon

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:22

Snoevie schreef:
kijk en dat is het ook vaak,mensen horen slechte ervaringen,en gaan er vanuit die zelf ook meteen te hebben(wat ik ook wel kan begrijpen)

De slechte ervaringen die ik hier op Bokt las zijn voor mij wel een eye-opener geweest. Heel veel van de genoemde symptomen heb ik namelijk ook. Ben verder helemaal gezond (ben al regelmatig bij huisarts geweest vanwege klachten, bloedwaarden normaal), dus mijn huisarts wist het verder niet meer. Als proef ben ik nu gestopt met de pil. Ben heel benieuwd of ik verschil ga merken. En anders ga ik alsnog hulp zoeken (mijn huisarts wilde me al naar een psych sturen omdat mijn klachten geen lichamelijke oorzaak lijken te hebben).

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:24

psych is gelijk wel drastisch zeg!
sterkte met je klachten,het kan natuurlijk wel van je pil komen,zo bedoel ik t niet..........maar mensen raken vaak aangestoken door elkaar,snap je