Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:55

Logisch idd dat je er van baalt. Gewicht zegt trouwens niet alles. Ook in de periodes dat ik steviger was, kreeg ik alleen een 'vrouwelijker'figuur. Rolletjes heb ik nooit gehad. Verder ben ik volgens de indexen nog steeds zwaar voor mijn lengte. Maar als ik mensen niet vertel schatten ze me over het algemeen echt flink lichter in.

Wat betreft sneller zwanger worden door een lichtere pil: dat is echt onzin. Als je geen doorbraakbloedingen krijgt is de pil niet te licht voor je. Een zwaardere pil is geen garantie voor een betere bescherming. De beste garantie daarin ben je uiteindelijk zelf.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:58

dat ben ik met je eens,het laatste stukje

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:44

Inmiddels ben ik alweer een jaar of 14 aan de pil. (min 1 jaar ongeveer)
Denk er op zich geen last van te hebben (marvelon), maar na het lezen van delen van dit topic vraag ik me dan toch wel af of ik anders zou zijn en doen zonder pil. Zijn er meer mensen die na het stoppen met Marvelon positieve ervaringen hebben met het eigen gedrag en gevoel? Wat ik toch vaak lees is ervaringen met de Diane-pil.
En naar ervaringen met spiraaltje ben ik ook wel benieuwd. Een vriendin van me had er een, maar heeft hem laten verwijderen omdat ze er veel last van had.
Of sterilisatie? Maar dat zullen ze misschien niet snel doen bij vrouwen onder de 40?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:45

Juul schreef:
Nickyu ik heb zo ontzettend veel bewondering voor jou! Ja Jij bent zo ontzettend sterk! En ik vind het super dat je mensen probeert te waarschuwen. Je staat heel sterk in het leven volgens mij, en bent een heel wijs persoon. Ik wens je dan ook alle geluk van de wereld toe!
En dat mag ook wel even gezegt worden denk ik zo.

Ja inderdaad, dat mag zeker Ja

Ik vind het ook heel goed dat je probeert te waarschuwen en ook ik vind het geen goed idee dat jonge meisjes al zo snel aan de pil gaan, zeker als ze nog niet zijn uitgegroeid.
Ik ben dan daarnaast ook nogal ouderwets en vind dat sex ook al veel te snel een gewoonte is, maar dat is een andere discussie.
Daarentegen is de pil natuurlijk wel een vresellijk fijne uitvinding, want het bespaart je wel een hoop kopzorgen wat betreft kinderen.
Ik vind het wel apart om te lezen dat ik totaal geen bijweringen heb ervaren tot nu toe behalve dat ik juist minder depresieve buien kreeg. Ik ben geen gram aangekomen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:47

Alet74 schreef:
Of sterilisatie? Maar dat zullen ze misschien niet snel doen bij vrouwen onder de 40?

Het is eigenlijk te gek voor woorden, maar sterilisatie bij vrouwen onder de 40 doen ze vaak idd niet nee.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:52

Wendy schreef:
Logisch idd dat je er van baalt. Gewicht zegt trouwens niet alles. Ook in de periodes dat ik steviger was, kreeg ik alleen een 'vrouwelijker'figuur. Rolletjes heb ik nooit gehad. Verder ben ik volgens de indexen nog steeds zwaar voor mijn lengte. Maar als ik mensen niet vertel schatten ze me over het algemeen echt flink lichter in.

Wat betreft sneller zwanger worden door een lichtere pil: dat is echt onzin. Als je geen doorbraakbloedingen krijgt is de pil niet te licht voor je. Een zwaardere pil is geen garantie voor een betere bescherming. De beste garantie daarin ben je uiteindelijk zelf.

Ja dat snap ik
doe het zoiezo altijd dubbel save, maar je hoort van die rare verhalen over
de comdoom.
En omdat ik daar bang voor ben, heb ik de pil dr bij!!
Oke dat is wel fijn idd dat zijn toch weer een stukje minder troepjes die je binnenkrijgt via de pil!!
Ik zit dr serieus over te denken een spiraal te nemen, maar dan kan je weer ontvruchtbaar worden heb ik
me laten vertellen
en wil toch wel kindjes op latere leeftijd Haha!

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:01

nickyu schreef:
zelf gebruikte ik meestal de make up van .. jeetje hoe heet die nu ook alweer
niet op dieren getest nihil troep postorder bedrijf ..

steefjevos tegen wie heb je het <?
indien tegen mij
ik ben op mijn 11de aan de pil gezet omdat ik zeer onregelmatig
ongesteld was en erg vroeg "rijp" uit voorzorg dus ook
implanon en spiraaltjes met hormonen ed was er toen nog niet

dat ik vervolgens toch wel beetje wijs leek en tot mijn 23ste zoiezo altijd condoom erbij heb gebruikt (en uiteindelijk zelfs ondanks dat toch zwanger ben geraakt) is een ander verhaal

in die tijd kregen we te horen "ach joh neem gewoon de pil , het kan toch geen kwaad"
en die tijd werd er nog ieder jaar een uitsrijkje genomen , zelfs dat gebeurt de laatste jaren niet meer
terwijl de iets hoger gelegen regionen dus meer gevaar lopen , maar ook dat word niet gecontroleerd of in de gaten gehouden

het is toch wel of het een of het ander , of niet nemen of gewoon in de gaten houden
dan ben je er tenminste optijd bij
okee waarschijnlijk je borst kwijt , maar niet je klieren spieren of uitzaaiiingen in het lymphen systeem
er op tijd bij zijn red levens ,

er is al jaren bekend wat het allemaal kan veroorzaken
doch werd dat stilgezwegen , het heeft immers ook goede positieve kanten
daarbij is het een hele grote commerciele bedoeling , reken maar eens uit hoeveel vrouwen de
pil gebruiken en hoeveel geld daar in om gaat

in de usa word er al een jaar of 15 open voor uit gekomen
en word er rekening meegehouden
en worden jonge vrouwen met een afwijking aan de borsten die aan de pil zijn serieuser genomen
hier word vaak door de HA gedacht .. ach je bent nog jong , kan niks serieus zijn

dat hormonen ansich deze bijwerking hebben is al veel langer bekend
doch bij dieren .. bij de mens dacht men altijd ach de hoeveelheid per keer is zoveel minder
dus zal het zo'n vaart niet lopen ..

als je paard een keer perongeluk een hapje klein st jans kruid (of duizendknoop of of een der andere tig licht giftige planten ) eet
zal het geen / niet merkbare gevolgen hebben
doch eet hij / zij veel of dagelijks een beetje dan heeft het dus wel daadwerkelijk gevolgen

zo ook met de pil

het verkleint de kans op bmh maar niet de virus soort die is sexueel overdraagbaar
het verminderd puistjes en hormoniale pieken (lees buien )
doch verergerd hormoniale buien in het algemeen maar dan minder heftig
zeg maar uitgesmeerd over de tijd , veel vrouwen worden dikker , meer kans op
trombose (zeker in combinatie iets ouder en roken en overgewicht al dan niet door die zelfde pil)
meer kans op goedaardige (betekend niet minder gevaarlijke) gezwellen in bv de lever
en verhoogt de kans op borstkanker bij lang gebruik (momenteel word 8 jr aangehouden als veilig en zelfs positief ivm k )- gemiddeld gezien word 10 jaar aangehouden
en zoals niet iedereen long kanker maag kanker of slokdarm kanker krijgt van roken
zo krijgt ook niet iedere vrouw per definitie borstkanker of een beroerte of een hartstilstand (trombose) door de pil ,
langer dan gebruik en dan zeker de zwaardere pil
of bv ook de hormoniale pillen om de overgangs klachten iets te verminderen
word gezien als potienttieel risico verhogend

de pil was ook minder dan 10 jr gestest toen deze uitkwam
en daar zijn de 1e tig jaar ook de bijwerkingen over in de bijsluiter gezet

strijd sinds mijn K over openheid van zaken
dat men ZELF (of de ouders) iets bewuster de keuze kunnen maken
en afwegen wat wijsheid is

ipv blind geven slikken doorslikken etc "want het kan immers toch geen kwaad"..

dat mensen allert zijn en blijven .. op de bijwerkingen en aanwijzingen van het lijf die aangeeft
er wel of niet blij mee te zijn en dat daar na gehandeld word
door de vrouwen zelf en ook de huisartsen !

ben niet tegen de pil , ding is erg handig in de juiste tijd
maar het is geen onschuldig makkelijk snoepje ..

en vind dat dat duidelijk in de bijsluiter moet staan
en dat mensen BEWUST de afweging moeten kunnen maken

openheid van zaken .. daar strijd ik voor

ik ben dus niet gestopt uit angst er was immers nog niks over bekend
(of eigenlijk werd dus niet bekend gemaakt ..het stond zoiezo niet in de bjisluiter)
ik ben gestopt omdat ik hormoniale K bleek te hebben
en ter overleving dus wel moest stoppen
de pil of zwangerschap had mijn kistje betekend ..
zit al 8 jr in de overgang .. en niks rustige opbouw
vanaf dag 1 pats boem vollop er in , jippie Vork
als iemand dus zeurt over de normale overgang die gemiddeld 5 jaar duurt
en dat met rustige op en afbouw Duivel ruilen Haha! Clown
heb nog iig 3 jaar te gaan Boos!
dat is als ik in de tussen tijd niet weer een uitzaaing vind ..
want dat houd in of helaas korter of weer opnieuw beginnen met tellen ..
vooralsnog ben ik niet van plan het korter te maken dan de geplande 3 jr Haha! Vork
de rest is afwachten .. maar ach het leven is uberhaubt gewoon zeer relatief

Ik had het tegen de TS, maar bedantk voor je lange duidelijke verhaal.

Pfft, wel een heftig verhaal trouwens! Ik wens je veel sterkte:S

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:09

Juul schreef:
Nee, dit is niet het zoveelste - ik ga stoppen met de pil omdat ik zanger wil worden - topic. Ik stop per vandaag nog met de pil om alle risico's wat het met zich meebrengt. Hoorde er gister iets over en ben vandaag gaan lezen en ik vind het toch helemaal niet meer prettig om dat ding te slikken (vond ik eigenlijk al langer niet, maargoed).

Nu zijn er voor mij 2 'probleempjes': 1: Ik ben bang dat ik zwanger raak (je hoort het zovaak, condoom scheurt etc..) en 2: Ik ben ooit met de pil begonnen tegen puistjes, en bang dat die weer terugkomen na het stoppen.

Wie is er, net als mij, ook om deze reden gestopt? En hoe doen jullie alles nu verder? Mensen die hem mede tegen puistjes gebruikten, zijn die teruggekomen na het stoppen, en hoe lossen jullie dat op? En zijn jullie, ondanks condoomgebruik, bang om zwanger te raken? Ik ben 18 trouwens, en slikte vanaf m'n 15e(?) de pil.

Ik ben al jaren gestopt met de pil.
- voornamelijk vanwege m'n hoofdpijn, wat een bijwerking kan zijn - al is dat niet minder geworden
- ook ben ik toen weer afgevallen, zonder anders te eten.

Wel lastig idd met veilig vrijen, maar ook met vakanties boeken - je kan niet doorslikken en écht regelmatig ben ik dus niet Bloos
Toch ga ik er niet meer aan Knipoog

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:14

Wat betreft 'preventie' zou ik niet zo snel durven stoppen met de pil, ook vanwege alle ongelukjes.
Het biedt toch een zeker 'comfort'; je weet altijd van wat en wanneer.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:22

ben op jonge leeftijd begonnen met de pil, rond m'n 15de, puur vanwege de maandelijkse klachten, gestopt omdat we een kind wilde, die is er ook gekomen.
nu bijna 10 jaar terug, na m'n bevalling weer aan de pil gegaan, klachten alom. werd in 1ste insrantie gezegd, mevr u bent 9 maanden zwanger geweest, u lkichaam moet ook weer ontzwangeren.
goed na 1 jaar ontzwangeren werd ik het goed zat, de klachten werden maar erger en erger, darmklachten hoofdpijn. en ik vloeide en vloeide maar.
alleen tijdens de stopweek van m'n pil vloeide ik niet.
dus zwaardere pil, helaas dit werkte niet, nog een zwaardere pil.
ook dit werkte niet, 3 fase pil, ook niet.
m'n klachten bleven maar aanhouden.
tot de gyn in het ziekenhuis wakker werd, en me acuut van de pil afhaalde..
en mijn klachten verdwenen als sneeuw voord e zon.
ik bleek niet meet tegen het hormoon in de pil te kunnen.
spiraal bleek ook niet een optie, 1 vanwege het hormoon dat bepaalde spiralen afgeven.
en vanwege liteken weefsel in mijn baarmoeder.
vanwege een behoorlijk heftige bevalling.
mijn reactie was, nou dan sterelisatie.
nou nou dat was wat, kon niet zomaar, was nog jong (toen al de 30 gepaseerd)
keer op keer kwam ik bij de huisarts voor verwijskaart, en keer op keer, stond ik weer buiten zonder papiertje..steeds weer lukte het mijn HA het, om de plannen uit mijn hoofd te praten.
en dat terwijl wij het echt maar bij één kind wilde houden.
dus bleven we maar aandeelhouder in de rubberplantage van durex..
dat geemmer met condoom dus..
tot afgelopen vrijdag, ik als morele steun met een vriendin mee ging naar het ziekenhuis, ze liet een spiraal zetten..
raakte aan de praat met haar gynecoloog..
en die vertelde over sterelisatie.
en dan over een nieuwe methode.
de essure, met een info boekje en uitleg van de gyn, vertrok ik naar huis.
kroop achter internet en ging me verdiepen.
ik dacht yes dit is het..
sterelisatie, in 15 min, polyklinsich, geen operatie niets..
http://gynaecologie.prikpagina.nl/read. ... =271&t=271
meteen een afspraak gemaakt bij de HA en was ook van plan, me dit keer niets uit mijn hoofd te laten praten.
ik moest en zal de deur uitgaan met verwijskaart.
kwam binnen, met het boekje vol info.
even begon de ha over of ik dit wel echt wilde ect..
maar het was haar al snel duidelijk, ik houd vol.
dus ja ja 10 min later stond ik buiten met verwijskaart voor gyn voor de essure behandeling.
thuis gekomen afspraak gemaakt met de gyn.
maandag 3 nov krijg ik voor onderzoek, en gesprek.
en vandaar uit word afspraak voor de essure behandeling gemaakt..
niets geen pil, geen spiraal, en zeker geen rubber meer!!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:52

ik ben al eerder gestopt door de schrik van een vorig topic van een wel erg verhoogde kans op kanker (zo had ik het nog nooit bekeken?
en nu weer
dit keer omdat ik was vergeten welke dag ik ook alweer begonnen was (dus dit was mn eerste strip weer, maar ik ben alweer gestopt..)
Mn vriend is er minder blij mee want
Ook ik (en mn vriend) zit met een tweede angst, de eerste zegmaar: zwanger worden. daar moet ik ECHT niks van weten.
maar ook weer niet ZO niks, dat ik nooit kinderen wil. ik denk namelijk dat dat ooit nog wel zal komen dat gevoel (ben 20!!!).

Nu las ik Nuvaring, ok de helft minder hormonen, is dat dan ook: de helft minder kans?
waar ik ook van baal dat ik dikker word van de pil. zodra ik stop kom ik weer heerlijk op mn echte oude gewicht.
En ik denk nu ik wat reacties gelezen heb, dat k van pil zo humeurig word! ook ben ik vegetarisch, dus krijg al niet zoveel binnen zegmaar, maar schijnt dat de pil dat OOK nog es uit je trekt (bepaalde stofjes, waar je dan wel sjaggie van kan worden).

Ik zit eigenlijk te denken aan die Nuvaring. Iemand nog ervaringen daarmee?
Ik heb eerlijk gezegd de eerste blz gelezen , ga zo even de rest lezen!

groetjes

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:00

Alet74 schreef:
Inmiddels ben ik alweer een jaar of 14 aan de pil. (min 1 jaar ongeveer)
Denk er op zich geen last van te hebben (marvelon), maar na het lezen van delen van dit topic vraag ik me dan toch wel af of ik anders zou zijn en doen zonder pil. Zijn er meer mensen die na het stoppen met Marvelon positieve ervaringen hebben met het eigen gedrag en gevoel? Wat ik toch vaak lees is ervaringen met de Diane-pil.
En naar ervaringen met spiraaltje ben ik ook wel benieuwd. Een vriendin van me had er een, maar heeft hem laten verwijderen omdat ze er veel last van had.

Ik heb een spiraal gehad en dat beviel op zich prima. Alleen het inbrengen was niet echt aangenaam, maar dat is zo over. Maar door de hormoom die er aan zit, kreeg ik flinke acne in mijn nek/kaaklijn en daar was ik na verloop van tijd flink zat van. Dus ook het spriaal is exit gegaan. Hormoonloos voel ik me toch veel beter.

En bang om zwanger te worden ben ik niet. Daar ben je zelf bij. Ook wij hebben aandelen in de rubberplantage en dat scheelt een hoop geklieder Haha!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:08

haha geklieder...
ik vind met condoom echt niet fijn, dat is ook nog lastig dus om te kiezen om zo onder conceptiemiddel door te gaan..

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:16

Ach weetje... dat vond ik vroeger ook, maar het went zo snel.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:21

Ik heb het nog nooit met gedaan Bloos Vriendlief was mijn eerste, en ik de zijne. Ging gewoon vanzelf dat we er nooit bij stil hebben gestaan in het begin. Zal dus niet weten hoe het is met.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:22

Ach, zie het als een leuk expiriment Tong uitsteken

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:23

nou vind d'r geen bal aan, en wennen doet het niet..vind ik Bloos

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:24

Ik ben gewend zonder, dus voor mij zal het zeker wennen zijn Clown Maar voorlopig hoef ik daar nog niet aan te denken Haha!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:25

wij deden het nooit
toen voor de gein es paar keer
noud drama meiden Huilen van het lachen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:26

Heb ik ook al eens voorgesteld. Helaas zag hij het niet zo zitten Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:31

ik wil ook iets anders als de pil.. maar wat weet ik nog steeds niet. zijn er hier ook mensen die zo'n staafje in dr arm hebben?
ben benieuwd of dat werkt/fijn is..

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:35

rowo schreef:
Heb ik ook al eens voorgesteld. Helaas zag hij het niet zo zitten Nagelbijten / Gniffelen

Kijk, het is kiezen of delen. Hij kan er ook een knoop in laten leggen!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:36

Ik bedoelde om het eens 'met' te doen, om te weten hoe dat is. Aangezien wij dat nog nooit hadden gedaan. Clown

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:48

Toch zul je het ooit een keertje met moeten doen Clown
Na het stoppen van de pil is het beter om 3 maanden te ontpillen voordat je zwanger raakt. Dus zul je het toch even met moeten doen.

Het is niet altijd even charmant... maar ach... er zijn ergere dingen toch? Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:57

Hahaha.. nou wie weet zal ik ooit meemaken hoe het is om het 'met' te doen Nagelbijten / Gniffelen