Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Juul schreef:Nickyu ik heb zo ontzettend veel bewondering voor jou!Jij bent zo ontzettend sterk! En ik vind het super dat je mensen probeert te waarschuwen. Je staat heel sterk in het leven volgens mij, en bent een heel wijs persoon. Ik wens je dan ook alle geluk van de wereld toe!
En dat mag ook wel even gezegt worden denk ik zo.

Alet74 schreef:Of sterilisatie? Maar dat zullen ze misschien niet snel doen bij vrouwen onder de 40?
Wendy schreef:Logisch idd dat je er van baalt. Gewicht zegt trouwens niet alles. Ook in de periodes dat ik steviger was, kreeg ik alleen een 'vrouwelijker'figuur. Rolletjes heb ik nooit gehad. Verder ben ik volgens de indexen nog steeds zwaar voor mijn lengte. Maar als ik mensen niet vertel schatten ze me over het algemeen echt flink lichter in.
Wat betreft sneller zwanger worden door een lichtere pil: dat is echt onzin. Als je geen doorbraakbloedingen krijgt is de pil niet te licht voor je. Een zwaardere pil is geen garantie voor een betere bescherming. De beste garantie daarin ben je uiteindelijk zelf.
nickyu schreef:zelf gebruikte ik meestal de make up van .. jeetje hoe heet die nu ook alweer
niet op dieren getest nihil troep postorder bedrijf ..
steefjevos tegen wie heb je het <?
indien tegen mij
ik ben op mijn 11de aan de pil gezet omdat ik zeer onregelmatig
ongesteld was en erg vroeg "rijp" uit voorzorg dus ook
implanon en spiraaltjes met hormonen ed was er toen nog niet
dat ik vervolgens toch wel beetje wijs leek en tot mijn 23ste zoiezo altijd condoom erbij heb gebruikt (en uiteindelijk zelfs ondanks dat toch zwanger ben geraakt) is een ander verhaal
in die tijd kregen we te horen "ach joh neem gewoon de pil , het kan toch geen kwaad"
en die tijd werd er nog ieder jaar een uitsrijkje genomen , zelfs dat gebeurt de laatste jaren niet meer
terwijl de iets hoger gelegen regionen dus meer gevaar lopen , maar ook dat word niet gecontroleerd of in de gaten gehouden
het is toch wel of het een of het ander , of niet nemen of gewoon in de gaten houden
dan ben je er tenminste optijd bij
okee waarschijnlijk je borst kwijt , maar niet je klieren spieren of uitzaaiiingen in het lymphen systeem
er op tijd bij zijn red levens ,
er is al jaren bekend wat het allemaal kan veroorzaken
doch werd dat stilgezwegen , het heeft immers ook goede positieve kanten
daarbij is het een hele grote commerciele bedoeling , reken maar eens uit hoeveel vrouwen de
pil gebruiken en hoeveel geld daar in om gaat
in de usa word er al een jaar of 15 open voor uit gekomen
en word er rekening meegehouden
en worden jonge vrouwen met een afwijking aan de borsten die aan de pil zijn serieuser genomen
hier word vaak door de HA gedacht .. ach je bent nog jong , kan niks serieus zijn
dat hormonen ansich deze bijwerking hebben is al veel langer bekend
doch bij dieren .. bij de mens dacht men altijd ach de hoeveelheid per keer is zoveel minder
dus zal het zo'n vaart niet lopen ..
als je paard een keer perongeluk een hapje klein st jans kruid (of duizendknoop of of een der andere tig licht giftige planten ) eet
zal het geen / niet merkbare gevolgen hebben
doch eet hij / zij veel of dagelijks een beetje dan heeft het dus wel daadwerkelijk gevolgen
zo ook met de pil
het verkleint de kans op bmh maar niet de virus soort die is sexueel overdraagbaar
het verminderd puistjes en hormoniale pieken (lees buien )
doch verergerd hormoniale buien in het algemeen maar dan minder heftig
zeg maar uitgesmeerd over de tijd , veel vrouwen worden dikker , meer kans op
trombose (zeker in combinatie iets ouder en roken en overgewicht al dan niet door die zelfde pil)
meer kans op goedaardige (betekend niet minder gevaarlijke) gezwellen in bv de lever
en verhoogt de kans op borstkanker bij lang gebruik (momenteel word 8 jr aangehouden als veilig en zelfs positief ivm k )- gemiddeld gezien word 10 jaar aangehouden
en zoals niet iedereen long kanker maag kanker of slokdarm kanker krijgt van roken
zo krijgt ook niet iedere vrouw per definitie borstkanker of een beroerte of een hartstilstand (trombose) door de pil ,
langer dan gebruik en dan zeker de zwaardere pil
of bv ook de hormoniale pillen om de overgangs klachten iets te verminderen
word gezien als potienttieel risico verhogend
de pil was ook minder dan 10 jr gestest toen deze uitkwam
en daar zijn de 1e tig jaar ook de bijwerkingen over in de bijsluiter gezet
strijd sinds mijn K over openheid van zaken
dat men ZELF (of de ouders) iets bewuster de keuze kunnen maken
en afwegen wat wijsheid is
ipv blind geven slikken doorslikken etc "want het kan immers toch geen kwaad"..
dat mensen allert zijn en blijven .. op de bijwerkingen en aanwijzingen van het lijf die aangeeft
er wel of niet blij mee te zijn en dat daar na gehandeld word
door de vrouwen zelf en ook de huisartsen !
ben niet tegen de pil , ding is erg handig in de juiste tijd
maar het is geen onschuldig makkelijk snoepje ..
en vind dat dat duidelijk in de bijsluiter moet staan
en dat mensen BEWUST de afweging moeten kunnen maken
openheid van zaken .. daar strijd ik voor
ik ben dus niet gestopt uit angst er was immers nog niks over bekend
(of eigenlijk werd dus niet bekend gemaakt ..het stond zoiezo niet in de bjisluiter)
ik ben gestopt omdat ik hormoniale K bleek te hebben
en ter overleving dus wel moest stoppen
de pil of zwangerschap had mijn kistje betekend ..
zit al 8 jr in de overgang .. en niks rustige opbouw
vanaf dag 1 pats boem vollop er in , jippie![]()
als iemand dus zeurt over de normale overgang die gemiddeld 5 jaar duurt
en dat met rustige op en afbouwruilen
![]()
![]()
heb nog iig 3 jaar te gaan
dat is als ik in de tussen tijd niet weer een uitzaaing vind ..
want dat houd in of helaas korter of weer opnieuw beginnen met tellen ..
vooralsnog ben ik niet van plan het korter te maken dan de geplande 3 jr![]()
![]()
de rest is afwachten .. maar ach het leven is uberhaubt gewoon zeer relatief
Juul schreef:Nee, dit is niet het zoveelste - ik ga stoppen met de pil omdat ik zanger wil worden - topic. Ik stop per vandaag nog met de pil om alle risico's wat het met zich meebrengt. Hoorde er gister iets over en ben vandaag gaan lezen en ik vind het toch helemaal niet meer prettig om dat ding te slikken (vond ik eigenlijk al langer niet, maargoed).
Nu zijn er voor mij 2 'probleempjes': 1: Ik ben bang dat ik zwanger raak (je hoort het zovaak, condoom scheurt etc..) en 2: Ik ben ooit met de pil begonnen tegen puistjes, en bang dat die weer terugkomen na het stoppen.
Wie is er, net als mij, ook om deze reden gestopt? En hoe doen jullie alles nu verder? Mensen die hem mede tegen puistjes gebruikten, zijn die teruggekomen na het stoppen, en hoe lossen jullie dat op? En zijn jullie, ondanks condoomgebruik, bang om zwanger te raken? Ik ben 18 trouwens, en slikte vanaf m'n 15e(?) de pil.

Alet74 schreef:Inmiddels ben ik alweer een jaar of 14 aan de pil. (min 1 jaar ongeveer)
Denk er op zich geen last van te hebben (marvelon), maar na het lezen van delen van dit topic vraag ik me dan toch wel af of ik anders zou zijn en doen zonder pil. Zijn er meer mensen die na het stoppen met Marvelon positieve ervaringen hebben met het eigen gedrag en gevoel? Wat ik toch vaak lees is ervaringen met de Diane-pil.
En naar ervaringen met spiraaltje ben ik ook wel benieuwd. Een vriendin van me had er een, maar heeft hem laten verwijderen omdat ze er veel last van had.
Of sterilisatie? Maar dat zullen ze misschien niet snel doen bij vrouwen onder de 40?

Vriendlief was mijn eerste, en ik de zijne. Ging gewoon vanzelf dat we er nooit bij stil hebben gestaan in het begin. Zal dus niet weten hoe het is met. 

Maar voorlopig hoef ik daar nog niet aan te denken

rowo schreef:Heb ik ook al eens voorgesteld. Helaas zag hij het niet zo zitten