Wat als je vandaag zou ontdekken zwanger te zijn...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Re: Wat als je vandaag zou ontdekken zwanger te zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:10

Dowski schreef:
nou ja, kweet niet, vind je het echt smerig of interesseert het je gewoon geen boei? Want interesse kan ik je niet mee helpen, maar smerig ist in ieder geval niet Huilen van het lachen

Dat vind jij. Knipoog

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:21

Clown Ik zou me echt dood schrikken en absoluut niet weten hoe ik het aan m'n ouders/vriend zou moeten vertellen.. En daarbij is het kindje nu absoluut nog niet welkom Sigaar (ben 15)
Over 10 jaar zou ik er geen problemen meer mee hebben Haha!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:32

Toevallig dacht ik er laatst nog aan... paar maandelijkse probleempjes gehad. Ik zou de biologische vader never nooit in de buurt laten komen van mijn kind. Ik zou het wel houden. Want als ik ervoor kies om het zonder te doen dan moet ik ook maar de consequenties aanvaarden. zou een les voor iedereen moeten zijn. Verderest zal ik het allemaal wel zien. Maar Bio-paps ken het absoluut vergeten! Knipoog

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:51

Pfff, wat een moeilijke vraag. Daar sta je niet dagelijks bij stil! Tong uitsteken
Denk dat als ik er vroeg genoeg bij ben, ik een morning after-pil zou slikken. Zou nl. gelijk actie ondernemen als ik zou weten dat ik evt. zwanger zou kunnen zijn. En anders zou ik het niet houden denk ik. Ben nog hartstikke jong en ben aan de studie, dus dat lijkt me niet zo'n strak plan. Maar ja, misschien als de situatie werkelijkheid wordt denk ik er anders over...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:48

Zou ik helemaal geweldig vinden! Maar het zou gezien mijn huidige gebruik van de pil wel een medisch wonder zijn. Omdat ik nu nog niet zeker weet of mijn jaarcontract wordt omgezet in een contract voor onbepaalde tijd slik ik nog sowieso twee maanden de pil door tot ik zeker weet dat ik mag blijven, ik ben van plan zo snel mogelijk met de pil te stoppen want mijn man en ik willen heel graag kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 23:59

Ik zou 't niet zo tof vinden, en zou het ook heeul knap vinden ROFL.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 00:00

Moeilijke vraag. Maar momenteel zou een kindje niet echt welkom zijn. Vanwege studie en de paarden.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 03:28

Ik zou dolblij zijn. Gezien ik het heel erg vindt dat mijn man en ik vier jaar geleden besloten hebben dat hij zich laat steriliseren.
Op dat moment wilde ik geen kinderen meer had net een late miskraam gehad. En had toen drie kleintjes rondlopen.
Maar nu zijn we terug ge -emigreerd en zijn we veel stabieler en de andere kinderen zijn wat groter.
Ik zou een gat in de lucht springen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:55

haha ik ben ook 14 jaar en ben nog maagd , dus ik zal er wel raar van opkijken Vork

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:40

Dit overkwam ons 18 weken geleden...
Wat er veranderde?
Iedere ochtend overgeven, de hormonen die de pan uit vliegen....

Of het iets in onze relatie veranderd heeft?
Ja toch wel... Maar dat was meer heeeel persoonlijk en zal zeer zeker niet op iedereen van toepassing zijn.
Volgens mij is het wel bij iedereen zo dat je meer naar elkaar toegroeid.. INEENS is er een mensje wat uit jullie samen is ontstaan.. en dat maakt de band die je samen hebt anders.
Verder veranderde onze relatie omdat we serieuzer naar elkaar zijn geworden, je leven ligt immers ineens overhoop, en in die chaos moet je een beetje op elkaar kunnen vertrouwen.

Of ons leven veranderd is?
Ja... zeker weten.
Ineens moet je dingen gaan aanpassen, het leven wat wij eerst hadden moet omgegooid worden en daar moet plaats gemaakt worden voor een kindje.
Vaak ist toch zo dat je niet door kunt leven zoals je doet... een kind vraagt veel aanpassing (ineens worden werk, een passend huis, en ook goed geregelde financieen HEEL belangerijk).

De 9 maanden dat je zwanger bent, waarvan je er vaak maar 8 BEWUST zwanger bent heb je KEI hard nodig om je leven aan te passen.
Om je gedachten en toch ook je relatie erop voor te bereiden dat je de rest van je leven ouders zult zijn!
Wij hebben nog 3.5 maand te gaan, en kwa spullen zijn we er klaar voor.. alleen geestelijk vraagt t nog steeds ontzettend veel aandacht!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:45

voor velen zal het hard klinken, maar bij mij zou het kindje niet welkom zijn Bloos misschien als het echt gebeurt ik er anders over na zou denken, maar ik zie mezelf helemaal geen moeder worden! ik heb het al druk genoeg met mezelf laat staan dat er dan ook nog een hulpeloos kindje bijkomt Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:47

Ten eerste zou ik me kapot schrikken en daarbij vind ik mezelf erg jong. Ook heb ik pas 4 weken een relatie. Kindje zou zonder meer welkom zijn maar hoe ik het in hemelsnaam aan mijn ouders zou moeten vertellen?

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 15:12

Uhm en dank alzijnde denken of een test en alles gedaan hebben? Ik zou bang worden, de "vader" proberen te bellen en als die niet opneemt gek worden!

Upendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 06:47

Ik denk dat ik heel raar sta te kijken en me direct afvragen hoe een kind eruit komt te zien met de wind als vader Nerd

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 07:10

Dezelfde minuut nog naar het ziekenhuis rijden om het weg te laten halen Nagelbijten / Gniffelen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:28

Angelique18 schreef:
Wat er veranderde?

Ja toch wel... Maar dat was meer heeeel persoonlijk en zal zeer zeker niet op iedereen van toepassing zijn.
Volgens mij is het wel bij iedereen zo dat je meer naar elkaar toegroeid.. INEENS is er een mensje wat uit jullie samen is ontstaan.. en dat maakt de band die je samen hebt anders.
Verder veranderde onze relatie omdat we serieuzer naar elkaar zijn geworden, je leven ligt immers ineens overhoop, en in die chaos moet je een beetje op elkaar kunnen vertrouwen.

Ja... zeker weten.
Ineens moet je dingen gaan aanpassen, het leven wat wij eerst hadden moet omgegooid worden en daar moet plaats gemaakt worden voor een kindje.
Vaak ist toch zo dat je niet door kunt leven zoals je doet... een kind vraagt veel aanpassing (ineens worden werk, een passend huis, en ook goed geregelde financieen HEEL belangerijk).

De 9 maanden dat je zwanger bent, waarvan je er vaak maar 8 BEWUST zwanger bent heb je KEI hard nodig om je leven aan te passen.
Om je gedachten en toch ook je relatie erop voor te bereiden dat je de rest van je leven ouders zult zijn!
Wij hebben nog 3.5 maand te gaan, en kwa spullen zijn we er klaar voor.. alleen geestelijk vraagt t nog steeds ontzettend veel aandacht!

Ik lees eigenlijk alleen maar "slechte" dingen als mijn leven veranderd, een kind vraagt veel aanpassingen enz. Ik zie nergens staan maar we krijgen er iets moois voor terug?
Je leven veranderd zeker en je zult dingen misschien moeten laten maar daar krijg je een hoop andere dingen voor terug.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:37

Ik zou het meteen weg laten halen. Het zou niet eerlijk zijn tegenover het kind als ik er nu een zou krijgen, heb dat kind niks te bieden. Lijkt me wel erg moeilijk..

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:59

BraveSpots schreef:
Naar aanleiding van een ander topic, en een discussie met een vriendin:

Als je vandaag zou ontdekken dat je zwanger bent...

Wat zou je doen (of juist niet doen), en waarom? Wat zou er allemaal veranderen in je leven en je (eventuele) relatie?

Zou eraan liggen van wie, en hoe je leef omstandigheden zijn.
mijn ex wilde een kind.
in de omstanddig heden hoe wij leefde gun ik hem geen kind maar waarom weet hij ook heel goed

wil er wel graag 1 maar nu nog niet.
je moet wel een goede relatie hebben en zekerheid dat hij je niet alleen achterlaat en met en ander er vandoor gaat want dat is iets wat veel gebeurt.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:03

Ik zou me ontzettend rot schrikken. Ben nu 17, zit in VWO 6. Dus het zou ook niet handig zijn. Bovendien is het aan het uitgaan met mijn vriend, dus dat zou ook niet handig zijn. Of ik het kindje zou houden weet ik eigenlijk niet. Zit ook niet in een situatie dat ik daar over na gedacht heb. Ik kan nu wel iets zeggen, maar weet niet of ik als ik zwanger zou zijn dan het zelfde denk. Ik weet gewoon echt niet of ik het kindje zou houden. Maar echt handig zou het niet uitkomen nu Knipoog

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:04

Zou ik me rot schrikken en als ik nog op tijd ben een MAP halen...zit niet te wachten op een kind. Ben druk bezig met de studie en dan kan ik zo'n koter er niet bij hebben hoor! Knipoog

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:08

zou van m'n stoel vallen vallen van verbazing........ technisch onmogelijk hier.......

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:46

Ik zou eerst wel schrikken (je leven veranderd totaal), maar daarna zou ik het hardstikke leuk vinden! Nee, ik zou het voor geen goud weg laten halen!
Ik woon nog thuis, maar ik zou me totaal niet druk maken over hoe vertel ik het mijn ouders.
Die willen liever gisteren dan vandaag opa en oma worden.

Die baby zou dus zeker welkom zijn hier.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:53

denk dat ik vaarwel kan zeggn tegen me paardj
tegen mijn vrijheid

mijn pappie begon er van de week nog over hij zeg zo doe me dat neit aan wil nu nog geen opa worden genoemt voel ik me oud Tong uitsteken
hij is 42

ik ben 15
en me broer 20 Tong uitsteken die al een jaar verkering heeft Tong uitsteken

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:18

MISTRAL94 schreef:
Angelique18 schreef:
Wat er veranderde?

Ja... zeker weten.

Ik lees eigenlijk alleen maar "slechte" dingen als mijn leven veranderd, een kind vraagt veel aanpassingen enz. Ik zie nergens staan maar we krijgen er iets moois voor terug?
Je leven veranderd zeker en je zult dingen misschien moeten laten maar daar krijg je een hoop andere dingen voor terug.

Inderdaad... het valt allemaal wel mee hoor!
Wij weten nu 6 weken dat we zwanger zijn en we zijn zeker naar elkaar toe gegroeid maar het is niet zo dat ons leven ineens drastisch is veranderd Nagelbijten / Gniffelen
Ok... het is even een achtbaan en omschakelen... maar ik zou willen dat die maanden zo om waren en we ons wondertje in onze armen kunnen sluiten, ik heb die maanden écht niet nodig om me voor te bereiden! Lachen

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:05

watdanhe schreef:
`k zou me rot schrikken, OMG.. dat zou betekenen dat ik zwanger ben gewoorden van de lucht Knipoog

Ik doe met je mee Lachen