Propranolol is inderdaad een beta blokker, en is dus inderdaad een middel wat prefentie tegen migraine gebruikt word. De huisarts mag het gewoon voorschrijven.
Ik had gisteren ook wel weer een mooie blunder.... Zit momenteel midden in een cluster, word er een beetje gestoord van, maar probeer maar zo lang mogelijk door te gaan. Dus ik zat gisteren achter de computer, kreeg hoofdpijn, maar ach, viel eigenlijk vergeleken met de andere aanvallen wel heel erg mee qua pijn. Dus maar rustig blijven zitten. De aanval duurde wel wat lang, inmiddels al meer dan 4 uur, terwijl normaal binnen 2-3 uur toch echt weer weg is. Ook het licht uit gelaten, muziek heb ik op een gegeven moment ook maar uitgedaan, terwijl ik normaal tijdens een aanval van die dingen toch echt geen last heb. Op een gegeven moment toch wat meer pijn, nog niet echt veel, maar toch maar achter computer weg en even in beweging. Iets wat je met migraine dus niet wil, maar beweging zorgt bij cluster op een of andere manier voor afleiding en lijkt het iets dragelijker te maken. Dus ik sta op, auch. Ik ga lopen, auch. En pas toen viel het kwartje....

Ik heb helemaal geen cluster, ik heb gewoon, doodnormaal migraine......
Had ik dat nou maar veel eerder geweten, dan was ik gewoon naar bed gegaan, maar ja. Nu toch maar een imigran genomen en alsnog m'n bed in. Alleen merk nu wel dat ik te laat naar bed ben gegaan, het steekt nog steeds als ik in beweging kom. vandaag nog maar even rustig aan, hopen dat er niet een cluster bijkomt. Weet eigenlijk niet of ik ze tegelijk kan krijgen, maar denk dat ik dan gillend gek word
@ manueeltje82: een hoofdpijndagboek is een beetje een gepriegel en geklooi om echt goed bij te houden, maar kan je echt veel opleveren. Vooral om uit te vinden welke soorten hoofdpijn je hebt, welke symptomen bij welke soort hoofdpijn horen en om uit te vinden welke medicijnen je wanneer het beste in zou kunnen nemen. Juist omdat je ook al aangeeft medicatieafhankelijke hoofdpijn te hebben. Bij mij was het echt een uitvinding, waardoor de neuroloog mij veel beter kan behandelen.
Wat me hier trouwens opvalt, is dat ik nog regelmatig lees dat mensen toch doorgaan als ze migraine hebben. Dit verwondert mij zeer. Ik heb inmiddels geleerd dat met migraine er maar 1 ding echt belangrijk is, en dat is luisteren naar je lichaam en zorgen dat je bij een aanval slaap krijgt. Ook al gebruik je triptanen, maar liever nog om te zorgen dat je dmv slaap geen triptanen hoeft te gebruiken. Ik begrijp dat het heel vervelend is dat je als invaller opgeroepen bent en je valt uit, maar dat is vooral heel vervelend voor je baas. Jij bent ziek, punt uit (in mijn ogen dan hè). Jammer voor de verjaardag van je buurvrouw, maar het is niet anders. Ik ben daar inmiddels zoveel makkelijker in geworden. Ziek is ziek, en de enige manier waarop ik mezelf overeind kan houden is luisteren. En já, ik wéét dat dit allemaal makkelijker gezegd dat gedaan is. Maar dat is een kwestie van oefenen

Maar als ik gisteren beter naar mijn lichaam had geluisterd (ipv zo druk met mijn pm berichten hier op bokt bezig was geweest) dan had ik veel eerder doorgehad dat het migraine was en geen cluster. En dan was het nu weg geweest, ipv dat ik nu met de nawerkingen zit.
Dit voorbeeld geeft meteen mooi aan dat het mij ook niet altijd lukt, maar als ik me er bewust van ben dan kies ik met migraine toch echt voor mezelf, en ik vraag me af of ik hierin zo afwijkend ben. Hoe denken jullie daar over?