Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:51

Goed zo, keep the spirit up!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:12

Ik hoop dat je al opgehaald bent! Succes met de operatie!

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:15

Voor het eerst weer een update na de operatie. Opzich mag ik niet klagen maar jeetje wat een impact heeft zoiets. Donderdag werd ik geopereerd en lag ik om half 10 op de ok. Ging rustig slapen en ging rond 12 weer naar de uitslaapkamer. De operatie was goed gelukt en gelukkig hadden ze goed geluisterd en gelijk met koelen gestart. Rond 2 weer naar de afdeling en toen begon de ellende. Ik lag op een afdeling waar ook echt 1 zeikerd lag. Om het kwartier werd er voor een zuster geroepen en ging dat schijt alarm weer af. De zusters waren giga druk dus soms ging dat alarm een half uur lang af. En dat heel de dag en nacht door. Ik heb die nacht dus bijna niet geslapen en voelde me gister verschrikkelijk. Hoofdpijn misselijk zwak duizelig in 1 woord zwak. Ik kon niet zelf naar het toilet dus moest ik op zo'n pan in bed plassen. Dan voel je je nog ellendiger. Zodra ik echt rechtop kwam zitten kreeg ik braakneigingen en werd ik onwel. Tegen flauwvallen aan. Niet goed dus. In de ochtend was mijn bloeddruk zo laag dat ze hem nog eens niet konden meten. Toen gingen ze me bouillon geven en dat was het beste wat ze konden doen. Ik knapte zienderogen op en kon eindelijk weer zelf naar het toilet zonder flauw te vallen. Eind van de middag in een rolstoel naar de kaakchirurg geweest en foto's plus een scan gemaakt. Alles zag er goed uit en hij was zeer tevreden. Ik voelde me ook steeds beter en werd over naar huis gaan gesproken terwijl dat in de vroege middag absoluut nog geen optie was. Zelfs nog wat vla op en toen wist ik het zeker ik blijf hier niet nog een nacht. Ik wil normaal kunnen slapen. Infuus eruit en hoppa naar huis. Vanacht eindelijk weer enigzins fatsoenlijk kunnen slapen. De zwelling valt opzich mee. Me onderlip is gigantisch dik. Negerinnen formaat. Ze hebben mijn kin ook gevijld ipv gebroken en naar achter geplaatst. Dit scheelt natuurlijk pijn maar jeetje wat is het dik. De groenverkleuring van de bloedingen en kneuzingen begint ook al lichtjes te komen dus dat is ook een goed teken. Ook heb ik last van tintelingen en spierspasmes ronddom me lip en kin. Langzaam komt het op gang. Me onderlip heeft ook gewoon gevoel alleen maakt de zwelling me het wat moeilijk. Het is ook zo raar. Eerst kwamen me tanden halverwege me tong nu tegen het puntje van me tong haha. De pijn is goed te doen met pijnstilling. Vooral me nek en kaken doen het meest zeer. Me nek is ook giga dik. Heb vandaag nog anti biotica en dan is dat ook voorbij gelukkig. Maandag weer terug voor controle en hopen dat de zwelling dan ook wat is weggezakt. Ik vind de nutridrink opzich goed te doen. Niet extreem vies ofzo en begin nu ook met kleine beetjes drinkontbijt met wat vezels erin. Me darmen ook weer rustig op gang laten komen. Die zijn wel giga onrustig. Zacht voedsel komt wel als me lip wat dunner is. Krijg nu net me pillen er doorheen. Affijn ik ga me ab innemen en weer even lekker rusten.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:21

Je bent na de operatie idd het meest beroerd van niet eten, was ik vergeten te zeggen... In een van de belgische ziekenhuizen kreeg ik dan ook gelijk cola om suikerspiegel weer omhoog te helpen.

Fijn dat het nu weer beter gaat! Goed blijven koelen met ijs en vergeet je druppels niet.

En kijk uit met alle pillen die je naar binnen werkt, ik kreeg last van mijn maag door alle oliebol die ik moest slikken, zonder genoeg te eten. Heb alles er op gegeven moment uitgekotst en nog een tijdlang maagpijn van de ibuprofen gehad. Als jij dit ook krijgt, vraag dan (of preventief!) ommaagbeschermers! Het is echt geen pretje namelijk.

Sterkte met het herstel!

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:29

Ik heb idd ook al maagbeschermers meegekregen. Vandaag nog 4 pillen anti biotica en dan is dat ook klaar. Dan is het alleen nog de pijnstilling. Ik ben gelukkig gewend om soms redelijk wat pillen naar binnen te werken ( met me verstandskiezen 1800 mg ibuprofen 2000 mg paracetamol en 100 mg diclofenac) ben toen ook niet ziek geworden. Ga vanavond ook een knakworst proberen of een visje. Wil me darmen niet te lang stilleggen had ik voor de operatie namelijk al wat problemen mee, moeilijke ontlasting en pijnlijke darmen door de slechte ontlasting. Hadden jullie ook wat verhoging/koorts na de operatie? Ik ben net weer 2 uurtjes weggezakt op de bank heerlijk zeg. Begin nu pas met herstellen het was zo onrustig in het ziekenhuis. Kon bijna niet slapen dus voelde me ook echt verschrikkelijk. Moet vooral wennen aan de nieuwe contouren van me gezicht. Zie zelf toch echt wel de verschillen. Misschien ook wel de zwelling.

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 16:53

Pfoe klinkt inderdaad heftig Kirsten! Hopelijk verloopt je verdere herstel goed.

Ik kan helaas je 'voor' foto niet meer zien Prairy, ben wel erg benieuwd nu! 'Na' foto's zien er erg mooi uit :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:38

Ik kom me hier ook even melden!
Al best wel wat gelezen hier waar ik wijzer uit ben geworden. :j

Ik ben 21 en 13 oktober wordt mijn 4e beugel geplaatst. Tussen mijn 9e en mijn 16e heb ik al 3 plaatjesbeugels gehad. Helaas is alles weer heel erg gaan schuiven. Nu gaan ze dan direct maar wat plaats maken voor de tanden..
In totaal worden er 6 kiezen door de kaakchirurg verwijderd. 4 verstandskiezen en mijn 2 voorste / eerste kiezen in de onderkaak. Aankomende maandag gaan er 3 uit en begin oktober gaan de andere 3 er uit.. Zie er hartstikke tegen op, word plaatselijk verdoofd en vind het dood eng. Maar daar moet ik dan maar even doorheen bijten..
Volgend jaar rond mei krijg ik twee kaakoperaties. Mijn kaken worden doorgezaagd en iets gekanteld om de (kleine) overbeet weg te halen en vervolgens krijg ik dan nog een kin correctie.
Hoe zit dat eigenlijk dan? Doen ze dat via je gehemelte? Dus zit dan je hele gehemelte vol hechtingen? En hoe doen ze een kaak correctie? Zal wel gevijld worden vermoed ik.. maar heb je dan je kin vol hechtingen? :')
Ik hoor het graag :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:29

Nee hoor Loes, ze doen alles binnendoor, tenminste bij mij wel.
Je kin ook, ze hebben er bij mij een stukje, wat toch uit mijn kaak en de rest kwam, opgezet.
Ik wilde geen beugel dus heb ik zes weken met mijn kaken op elkaar gezeten, wat overigens meeviel hoor.
Je moet goed met de KC overleggen en ik zou tegen die tijd doorgeven dat je graag een maagsonde wil, is fijner ivm misselijk zijn na de OK.

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:56

Hoi Loes,

jeetje wat een verhaal! Best heftig dat je al zovaak aan een beugel word geholpen en het eigenlijk niks helpt. Hebben de vorige ortho's er dan niks aangedaan of heb je gewoon een zwaar eigenwijs gebit haha?

hier weer een update: Gister was echt een zwaar bagger dagje. Ik ben op de paracetamol en codeïne gegaan op voorschrift van de kaakchirurg maar om 4 uur 's middags hield ik het bijna niet meer van de pijn (zo voelt een gebroken kaak dus AUW!) toen gelijk gezegd dat ik stopte met die troep en weer terug ging naar de ibuprofen. Gelukkig de 600 mg weer gevonden en morgen moet ik toch terug naar de kaakchirurg dus ook dat gelijk maar weer voorleggen. Verder gaat het opzich wel prima, sinds gister ook weer begonnen met de druppels en warempel de linker binnenkant van me lip is al beduidend minder dik. Me sleutelbenen zie je niet meer door de zwelling die aan het afzakken is en agh het mag ook nog best wel wat verder naar beneden zakken en daar blijven haha! :') De pijn is nu weer goed te doen, net zoals na de operatie. Meer irritant en zeurend dan echt extreem pijnlijk. Heb in de hele periode nog geen traan gelaten. Vandaag ook voorzichtig wat echts gaan eten, aardappelkroketjes (zonder korst offcourse) half knakworstje stukje frikandel wat roerei met lekker veel zout en appelmoes. Ik was erna helemaal bekaf maar jeetje wat is dat weer lekker na 3 dagen vloeibaar! Ik blijf alsnog braaf 2-3 flesjes nutridrink per dag innemen. Ik heb altijd al ondergewicht gehad en iedere kilo die eraf gaat is niet goed voor mij. Ook is me kin steeds meer aan het tintelen en meer spierspasmes erin, een goed teken maar lekker irritant haha. Morgen mag ik weer terug op controle bij de kaakchirurg en ben ik benieuwd of hij al verschil ziet. Ik ga morgenochtend mijn moeder nog even lief aankijken of ze aub mijn haren wil wassen. Ik zit met een hele rits tape op mijn onderkaak en kin door die kincorrectie dus mag niet douchen.. Je kan je inbeelden hoe smerig ik me momenteel voel. Stront eigenwijs heb ik vanmiddag ook al geprobeerd met een tandenborstel een beetje me tanden te kunnen poetsen. Joepie dat ging een heel klein beetje dus vanavond voor het slapen tanden poetsen en dan de spoeling voor de laatste restjes er tegenaan! Wel merk ik als ik moe word dat ik tegen het duizelige aan ga zitten en de rest van de omgeving een beetje in een waas aan me voorbij gaat. Zou dit nog een nawerking van de narcose zijn? Al met al ben ik trots op mezelf, dat ik deze stap heb gezet en het me eigenlijk reuze meevalt. Ik keek er zo tegenop met alle horrorverhalen en ook je eigen verbeelding die met je aan de haal gaat maar het valt mij echt alles mee. Verstandskiezen waren qua pijn erger, genas wel sneller maar agh is natuurlijk ook minder geweld voor nodig dan dit haha. Ook heb ik door de zwelling nu een dubbele onderkin, nooit gedacht dat ik dat ooit zou krijgen dus kan er stiekem ook wel om lachen. Nog wel een vraagje, hebben jullie ook zo erg last gehad van losse velletjes op je lippen? Ik word er helemaal gek van en me hele lipvel laat los. Zit natuurlijk wel nieuw onder maar het maakt alles net weer even wat gevoeliger. Mensen die dit traject nog moeten ondergaan ik zeg doen! Ja het is zwaar maar het is alles waard en wat ik al zei, ik ben onwijs trots dat ik het allemaal toch maar onderga. Ik bedoel ik ging voor 2 scheve tanden naar de ortho en ging met een onderkaakverlenging naar huis. Ook ben ik super te spreken over dokter Gooris in het Amphia ziekenhuis. Geweldige kaakchirurg en echt een aanrader! Al met al nog een lange weg te gaan maar we komen er wel! *\o/*

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:27

chanicha schreef:
Nee hoor Loes, ze doen alles binnendoor, tenminste bij mij wel.
Je kin ook, ze hebben er bij mij een stukje, wat toch uit mijn kaak en de rest kwam, opgezet.
Ik wilde geen beugel dus heb ik zes weken met mijn kaken op elkaar gezeten, wat overigens meeviel hoor.
Je moet goed met de KC overleggen en ik zou tegen die tijd doorgeven dat je graag een maagsonde wil, is fijner ivm misselijk zijn na de OK.

Een maagsonde is een goede, thanks!
En alles binnendoor.. O oh.. That scares me a little. -O-
Ben er altijd al bang voor geweest als er iets in m'n mond gaat gebeuren, behoorlijk overgevoelig.. ;(

kirsten3110 schreef:
Hoi Loes,

jeetje wat een verhaal! Best heftig dat je al zovaak aan een beugel word geholpen en het eigenlijk niks helpt. Hebben de vorige ortho's er dan niks aangedaan of heb je gewoon een zwaar eigenwijs gebit haha?

Ik heb mijn eerste 2 beugels bij dezelfde ortho gekregen, en de beugel die in oktober geplaatst wordt wordt door dezelfde ortho als mijn 3e beugel geplaatst. Ik heb veel te weinig ruimte in mijn gebit en baal er sterk van dat ze dat niet eerder aan konden geven. Lijkt mij dat ze dat al veel eerder hadden kunnen zien.. Dan had ik misschien aan 1 beugel genoeg gehad als ik de kiezen al eerder had laten verwijderen, maar helaas. Het is dat ik bij deze ortho ruim €1000,- korting kreeg omdat het nog een soort garantie is, anders was ik naar een andere gegaan.
Zometeen gaan de eerste 3 kiezen er uit en ik ben als de dood voor die plaatselijke verdovingen. Er gaat verder ook niemand mee... :(
Ben wel blij dat de kaakchirurg het doet, dat stelt mij al wat meer op mijn gemak dan als de tandarts het zou doen.. Die kan soms zo klungelen....
Leuk om je ervaringen te lezen. Kan goed begrijpen dat je je zo vies voelt.. Gelukkig dat de pijn wel mee valt! :j

Hoe lang denken jullie dat het ongeveer duurt voor ik weer aan het werk kan?
Ik werk fulltime achter de servicebalie in een bouwmarkt.. Ik loop, buk en til veel, ik praat veel met de klanten..

Door al deze ervaringen te lezen kan ik mij een stuk beter voorbereiden op de operaties, thanks! :D

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:51

Ik heb mijn verstandskiezen en 2 melkkiezen onder narcose laten verwijderen. Alles lag nog in mijn kaakbot en ik had zoiets van hell no dat ik dat bewust mee ga maken. Na 3 dagen kon ik alweer redelijk wat eten en na een week was de zwelling zo goed als weg. Ik werkte ook na anderhalve week weer in een ruitersport winkel. Zorg dat je genoeg piinstilling hebt en koelen koelen koelen! Succes!

Vandaag weer naar de kaakchirurg geweest.. wat een hel! Mijn kaak gaat momenteel kennelijk alle kanten op dus moesten de stieken er weer terug op. Nou krijgt iedereen voor deze operatie pinnen op zijn beugel om deze stieken zonodig zonder teveel moeite en kracht eraan te bevestigen als dit weer nodig is. Aangezien mijn ortho op vakantie was heb ik dat dus niet. Ik kon wel door de stoel heenzakken van de pijn. Mijn god wat doet dat zeer. Alles is nog giga gezwollen en ze hebben de stieken nu om de slotjes heen gedaan waarvoor dus best wel wat kracht nodig was. Mijn moeders hand is blauw... oeps haha. Nu dus weer volledig op vloeibare voeding. Pff straks zal het wel alles waard zijn maar voor nu denk ik weer was ik maar een week verder.1 voordeel door al het getrek en geduw van vanochtend ben ik alle velletjes en korsten bij me lip kwijt. Nutridrink is weer besteld en we zetten de schouders er weer onder. Gelukkig is er dressuur op tv. Afleiding!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:42

Nou.. Ik heb me druk gemaakt om niks. :')
De kaakchirurg kwam de kamer binnen, ik lag al op de stoel, hij vroeg "met welke kant zullen we beginnen?" -'haalde de schouders op' "Okee.. Met rechts dus!" Ondertussen pakte hij zo'n spiegeltje waar hij mee in je mond kan kijken, zegt "doe maar open" en hij janst de eerste verdoving er in. Had m totaal niet zien aankomen, dacht dat hij eerst nog gewoon ging kijken. :') Tussendoor zat ie allemaal grapjes te maken, erg fijn. :j
Waren wel 6/7 gemene prikjes. Toen moest ik naar een andere kamer op de stoel liggen, werd er een doek over mijn hoofd gelegd zodat ik niks kon zien, had er niet om gevraagd, maar was er erg blij mee, en toen begon hij met trekken, hoorde af en toe een kraak, en een beetje druk op de kaak, maar ik heb me echt druk gemaakt om niks. :D
Was nog wel flauw gevallen in het ziekenhuis.. Had net de pijnstilling opgehaald, ging zitten.. Werd duizelig en wou om hulp gaan vragen en val vlak voor de balie neer. Ik was alleen en moest nog 3 kwartier wachten tot ik werd opgehaald. Werd wakker met allemaal vreemde mensen en mensen van de spoedeisende hulp om me heen.. Klein beetje hoofdpijn aan overgehouden, maar ik viel zachtjes zeiden ze. Daarna was er niks meer aan de hand. Dit was de eerste keer dat ik flauw viel, wel 1 keer eerder bijna flauw gevallen, ook in het ziekenhuis toen ik op bezoek was.. Toen viel ik wel, maar was ik niet buiten bewustzijn. Was wel eng omdat ik alleen was. Maar is allemaal goed gekomen.
Goed.. Nu wachten tot de verdoving uit gewerkt is, hebbal pijnstilling in genomen, ibuprofen 600mg in poeder vorm, moet opgelost worden in water. Zit nu met een icepack op m'n wang en continue ijsblokjes in m'n mond. :-)

@kirsten, hoezo doen de stieken zo'n pijn? Heb je andere berichten niet gelezen dus weet niet wat er allemaal aan vooraf ging. :o

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:56

Wat fijn dat het zo goed ging en je zo'n fijne kaakchirurg hebt! Goed koelen pijn goed tegen houden met pijnstilling. Dag 3 is het ergste en daarna gaat het stukken beter :)

Mijn kaken zijn na de operatie los van elkaar gemaakt zodat ik mijn mond gewoon licht kon openen en ook zacht voedsel naar binnen kon werken. Vandaag bleek mijn kaak toch lichtjes scheef te trekken (had een overbeet van 11mm dus nu ook een gat van 11 mm in mijn kaak). Dus zijn er weer stieken gezet die mijn onderkaak op me bovenkaak trekken en hem dus ook recht houdt. Je moet nagaan dat je echt gigantisch veel zwelling hebt (heb ook nog een kincorrectie gehad tijdens de operatie) dus mijn lip is aan de binnenkant ook nog is flink gezwollen. Om deze stieken te kunnen bevestigen moeten ze eerst alle zwelling wegdrukken waar alle kneuzingen inzitten en daarna word met enigzins best wel wat kracht je onderkaak weer tegen je bovenkaak aan gedrukt. Aangezien je kaak gebroken is in feite doet dat gods gruwelijk zeer. Vooral ook omdat ze bij mij via de beugelblokjes de stieken moesten vastzetten terwijl je normaal daarvoor speciale pinnen krijgt zodat die afstand niet zo groot is en dus ook niet zo pijnlijk. De chirurg was ook aardig boos op mijn ortho en gaat contact met ze opnemen dat ze voor dit soort dingen gewoon bereikbaar moeten zijn ookal hebben ze vakantie. Ik moest nu onnodig veel pijn lijden doordat hun gesloten waren. Mooi klote dus

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:04

Oh.. Great! Woensdag, dag 3 dus, mag ik weer 5 dagen achter elkaar full time gaan werken. :')

Auw! Klinkt heel erg pijnlijk ja, en ook niet zo netjes van de ortho inderdaad. Ik zou ook flink pissig zijn. Veel sterkte er mee iig!

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:01

Owh jezus kunnen ze daar niet even rekening mee houden? Ik hoop voor jou dat het dan meevalt maar mijn kaak was echt gigantisch opgezet en dag 3 was ook het ergste. Bij mij lagen ze natuurlijk ook allemaal nog in het tandvlees en kaakbot dus is er flink aan gewrikt dus is het iets anders. Maar ik zou echt morgen goed aankijken en je anders ziek melden. Luister goed naar je lichaam ;)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:59

Ik denk dat als ze gewoon getrokken zijn je gewoon kan werken hoor. Het is wat anders als er kunst en vliegwerk bij komt kijken. Ik werkte na drie weken weer, ik begon met halve dagen maar was zo weer volledig aan de slag.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:21

Ik kijk het wel even aan dan! :D
Ik had geen idee wat ik kon verwachten en dat heb ik nog steeds niet qua napijn dus vandaar dat ik het toch even vroeg voor de zekerheid. :-)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 23:31

Wat een ontzettend slechte ortho! Zou gewoon naar een andere gegaan zijn en de rekening doorsturen :(

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 03:41

Ik vind het ook zeer slecht van de ortho zeg! Hoop dat de chirurg hem goed de pan uitveegt!

Ja hoor Loes, inderdaad je pijnstilling nemen om de zoveel uur en als het niet gaat dan gaat het niet!

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:47

Thja ik zit nu in het einde van me traject mag ik hopen dus ik blijf nog bij ze. Maar idd ook hoop ik dat ze een flinke uitveger krijgen van de kaakchirurg. Pijn is nu gelukkig weer onder controle en ook de ernstige kramp die ik gister had van de stieken is nu stukken minder. Me rechterkant van me gezicht is steeds minder gezwollen en begin je de nieuwe contouren te zien de linkerkant is nog steeds formaat popeye :') vanacht ook weer bagger geslapen, agh zal er allemaal wel bij horen. Ik heb gister mezelf weer gewogen en was super blij. Ik ging erin met een gewicht van 52,8 en gisteravond was ik 52,2. Natuurlijk ben je s avonds altijd zwaarder maar ik ben blij. Ik heb gister ook broccoli soep op met extra slagroom er doorheen. Was goed te doen. Straks een pyama papje er weer in haha terug naar de babyvoeding. En hopen maar dat volgende week die stieken er weer af mogen. Ik verlang nu al naar een eitje en aardappelpuree stukje cake. Ok ik zal maar stoppen haha maak mezelf gek XD

Gelukkig dat de pijn onder controle is! Bij mij was het natuurlijk ook anders en idd gewoon je pijnstilling spiegel op niveau houden dan komt het goed. Heb je ook zwelling of valt het echt alles mee?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:14

Formaat Popeye... :')
Moet je dan ook alles door een rietje eten? Of kan je het wel nog net naar binnen lepelen?

Ik heb echt nergens last van. Kauwen durf ik niet, bang dat er iets op/tussen komt, maar vanavond ga ik het toch maar even proberen. :D
Zwelling is echt nihil.. en ik zat vanochtend te twijfelen of ik pijnstilling zou gaan nemen, want had nergens last van, toch maar wel genomen voor de zekerheid. :-)

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:02

Wat fijn dat je er 0,0 last van hebt. Zou idd wel je pijnstilling in blijven nemen, liever voorkomen dan genezen ;) .

Bij mij gaat idd echt alles nu door een rietje. Ik kan net me tong door de opening krijgen en dan houdt het ver op. Ik zat eerst ook gewoon aan de pillen maar dat gaat nu zelfs niet, dus nu op de bruiszakjes (wat is dat toch vreselijk smerig!). Je moet 6-8 eet momenten op een dag hebben om jezelf dan ook goed op gewicht te houden. Ik sta nu momenteel op 2-3 flesjes nutridrink per dag 3-4 mokken goedemorgen ontbijtdrink, het fruit is binnen dus gaan ook beginnen met smoothies! Dan ook nog is 2 schaaltjes broccoli soep nu en een bouillonetje of soepje tussendoor. Straks natuurlijk weer wat anders maken want dat een week lang komt ook je neus uit en dan heb ik nu ook nog is de pyama papjes erbij. Ik heb een giga snelle vertering dus ook snel weer honger. Al met al eet ik dus meer dan voldoende en heb ook goed honger dus dat zit gelukkig wel goed. Daar was ik zelfs nog het meest bange voor, het vele afvallen. Als ik las hoeveel sommige meiden kwijt waren dacht ik echt owhnee he dat kan ik echt niet hebben! Maar zolang ik zelf wil blijven eten zit het wel goed. En ookal is nutridrink niet heel lekker toch die op dagelijkse basis in blijven nemen. Je lichaam heeft het gewoon echt nodig.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:36

Oh vreselijk al die drankjes en papjes.. het zou mijn neus na 2 dagen al uit komen. :')
Heb je ook bruiszakjes van ibuprofen? Ik vind ze wel lekker. :=

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 23:51

Haha ja ik ben er ook al aardig klaar mee maar agh van de andere kant nu even doorbijten en straks me leven lang een geweldig mooi gebit en vooral geen pijn meer. Ja de bruiszakjes van brufen. Ik vind ze vreselijk. Me lip is kapot en me keel nog gevoelig aka het brand aardig als ik het inneem haha.

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:45

Wat een rust hier :). Hier weer een update vanuit mij.
De operatie is nu 12 dagen geleden en echt ik zou het zo weer overnieuw doen. De zwelling is nagenoeg weg. Me kin is nog wat opgezwollen en me kaken heel lichtjes. Zelfs de arts staat te kijken hoe snel het gaat. Me kaken gaan nu nog een week op elkaar (bummer!!!!), volgende week maandag gaan ze eraf en donderdag heb ik me controle foto's. Mocht het goed gaan mogen de stieken eraf blijven, is het nog te onstabiel moeten ze er weer terug op. Jullie kunnen je dus inbeelden dat ik volgende week maandag, dinsdag en woensdag helemaal los ga met eten haha! Maandag friet, dinsdag aardappelpuree en woensdag ook nog zoiets haha. Pizza gaat jammer genoeg nog niet maar agh friet geeft ook al veel voldoening :j
Pijnstilling ben ik ook al aan het afbouwen (van 1800 mg ibu per dag naar 1200 mg) en nutridrink is me grootste vriend geworden. Ben jammer genoeg vorige week wel een kilo afgevallen dus mag hopen dat in deze week er niet nog een kilo vanaf gaat. Oftewel mezelf nu echt aan het dwingen om elke 2/2,5 uur iets van voeding erin te proppen. Je vergeet de tijd snel. Me gezicht is echt wel veranderd, iedereen om me heen zegt ook jeetje zeg herken je bijna niet meer en wat is het mooi geworden. Daar doe je het dan stiekem allemaal voor. Kan gelukkig ook al lichtjes me tanden poetsen (2 dagen na de operatie al mee begonnen haha voelde me zo smerig!) en dit doe ik dan ook in combinatie met het spoelmiddel van de chirurg. Ben benieuwd wat ze morgen bij de mondhygiëniste zeggen *\o/*
Al met al dus een positieve kirsten haha! Zodra ik de voor en na foto's heb (röntgen) zal ik ze hier plaatsen. Kan iemand even uitleggen hoe je dat doet? Kan ook al voor en na operatie foto plaatsen me gezicht trekt echt goed bij :D Bloeduitstorting is ook nog heel lichtjes te zien in me nek. Ik ga kneiterhard haha :D *\o/*