GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koekie73

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 07:44

Anyway, ik vind het heel fijn te lezen dat de meesten zoveel succes hebben met Ozempic, Saxenda en Mounjaro. Echt top.

Ik zou over moeten op Mounjaro denk ik. Vermoedelijk werkt dat beter voor mij. Als ik langer kan doen met een pen zou het financieel nog wel haalbaar zijn. Misschien moet ik dat gewoon proberen.

In mijn geval denk ik ook dat ik eigenlijk niet meer zonder kan, juist vanwege mijn problematiek. Ik heb mijn huisarts nog gevraagd of hij het toch niet voor wil schrijven. Maar nu geeft hij als argument dat ik geen BMI meer heb van 30+ (zit op 26.6) dus dat hij het dan helemaal niet meer gaat doen.
Echt, soms heb ik het gevoel dat ook huisartsen echt niet goed genoeg weten waar ze het over hebben.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 07:51

Ja het nadeel. Als je zelf dus al heel goed op je eten let. Dan kom je ook niet in aanmerking.
Als ik de genoemde 2000 calorieën eet zou ik kans hebben op vergoeding.
Maar omdat ik zo goed op let dus niet.
Maar mijn overgewicht kwijt raken gaat ook niet.

Wel diabetes in de familie, tante en opa, maar niet mijn vader. Maar dat die met de 38 dood was en we nooit gaan weten of die het kreeg telt ook niet mee.

Dus moet maar wachten op meer complicaties :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 07:52

Daar ben ik hier ook wel benieuwd naar, of een onderhoudsdosis tzt voorgeschreven zal worden of niet.
Hoe gaat zoiets als getwellis daar eigenlijk mee om?
Ik heb nu een spuit besteld in Duitsland, die haal ik morgen op want dan moet ik toch al een stukje die kant op. Vorige keer betaalde ik hier in Oostenrijk voor de 10mg €465 en die ik nu ga halen kost €383 dus dat is mooi meegenomen. Ik kon ze ook per 3 bestellen, dat zou ook nog een optie zijn maar dan moeten ze wel heel lang houdbaar zijn.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 08:19

de mounjaro die ik via getwellis krijg zijn wel heel lang houdbaar.
Heb je dan nu een lagere dosering opisop_shop? Of via een goedkopere aanbieder?
Als ik ooit op die onderhoudsdosering kom dan ga ik dat gewoon zelf bepalen. Mooi een spuit met hoge dosering kopen en die dan dus heeeeel vaak kunnen gebruiken :) En je kunt bij getwellis ook je bestelling pauzeren dus op die manier pas weer kopen wanneer je ongeveer aan een nieuwe spuit toe bent

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 11:22

Ik zit bij Yazen en inmiddels op een onderhoudsdosering. Het maandbedrag is gehalveerd en ik krijg de medicatie nog steeds via hun.

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 14:47

Koekie73 schreef:
Anyway, ik vind het heel fijn te lezen dat de meesten zoveel succes hebben met Ozempic, Saxenda en Mounjaro. Echt top.

Ik zou over moeten op Mounjaro denk ik. Vermoedelijk werkt dat beter voor mij. Als ik langer kan doen met een pen zou het financieel nog wel haalbaar zijn. Misschien moet ik dat gewoon proberen.

In mijn geval denk ik ook dat ik eigenlijk niet meer zonder kan, juist vanwege mijn problematiek. Ik heb mijn huisarts nog gevraagd of hij het toch niet voor wil schrijven. Maar nu geeft hij als argument dat ik geen BMI meer heb van 30+ (zit op 26.6) dus dat hij het dan helemaal niet meer gaat doen.
Echt, soms heb ik het gevoel dat ook huisartsen echt niet goed genoeg weten waar ze het over hebben.

Flauw he. Ik kreeg het wel van de huisarts, maar zodra mijn BMI onder de 27 kwam werd het niet meer voorgeschreven :+ Heb het nu via Wellis.

Wil binnenkort bloed laten prikken, maar denk dat ik gewoon gelijk voor een commerciële aanbieder ga, want dat gedoe via de huisarts ben ik zat. Dan betaal ik liever wat meer voor iemand die service wil verlenen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 16:24

ik heb net de nieuwe spuit binnen, houdbaar tot 1/2027
Deze keer hebben ze er 6 naalden bij gedaan ipv 4

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 16:39

Oh dat is mooi lang houdbaar!

Ik ben nog bezig met mijn 1e (10mg) spuit en ik zit nog steeds op een 2,5mg dosis (morgen 16e dosis,dus vanaf volgende week nog 4x golden dose met insulinespuit proberen).
Morgen haal ik dan de 2e 10mg spuit, maar dan uit Duitsland.

Sanne1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 00:41

Eens! Ik ben ooit 30 kilo afgevallen en heb dat gewicht 10 jaar vast weten te houden door rond de 1500 te eten. Eet ik meer, dan kom ik gewoon aan. Elk lichaam is anders en de een heeft nou eenmaal minder calorieën nodig.

Op een gegeven moment ben ik wel weer meer gaan eten en dus helaas weer aan gekomen.

Momenteel eet ik rond de 1500/1600 en gebruik ozempic en ben na 3 weken geen donder afgevallen. Overgang, leeftijd. Ik zal dus toch echt weer wat minder moeten eten wil ik afvallen, mijn lichaam werkt echt niet bij 2000 calorieën is de norm.

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 19:22

Jennyj01 schreef:
Ik zit bij Yazen en inmiddels op een onderhoudsdosering. Het maandbedrag is gehalveerd en ik krijg de medicatie nog steeds via hun.

Wat goed dat je doel is bereikt. Gefeliciteerd!
Ik lees net in de Yazen community hoe iemand Wegovy heeft afgebouwd. Is dat bij jou ook in stappen gegaan?

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 19:27

Sanne1977 schreef:
Eens! Ik ben ooit 30 kilo afgevallen en heb dat gewicht 10 jaar vast weten te houden door rond de 1500 te eten. Eet ik meer, dan kom ik gewoon aan. Elk lichaam is anders en de een heeft nou eenmaal minder calorieën nodig.

Op een gegeven moment ben ik wel weer meer gaan eten en dus helaas weer aan gekomen.

Momenteel eet ik rond de 1500/1600 en gebruik ozempic en ben na 3 weken geen donder afgevallen. Overgang, leeftijd. Ik zal dus toch echt weer wat minder moeten eten wil ik afvallen, mijn lichaam werkt echt niet bij 2000 calorieën is de norm.

Overgang maakt het echt moeilijk. Ik weet pas sinds een paar maanden dat het lichaam bij een oestrogeentekort meer vetcellen gaat aanmaken. -O-

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 20:01

Midoy schreef:
Jennyj01 schreef:

Wat goed dat je doel is bereikt. Gefeliciteerd!
Ik lees net in de Yazen community hoe iemand Wegovy heeft afgebouwd. Is dat bij jou ook in stappen gegaan?

Ik zat eigenlijk altijd op een redelijk lage dosering. Ik gebruik nu 0,5 en daar voel ik me prima bij. Bij 0,62 nog net iets beter maar dan val ik toch nog weer af en dat is niet de bedoeling. Bij aanvang heb ik heel lang 0,25 gebruikt. Toen een tijdje 0,5 vervolgens enkele keren 0,75 en toen via 0,62 terug naar 0,5. Voor mij is het prima. Ik kan normaal eten maar over eet mezelf niet. Wanneer ik terug ga op de start dosering van 0,25 komt de honger ook weer terug.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 20:27

Ik heb nu al 2x oogmigraine gehad in korte tijd. Wat zijn jullie ervaringen met ozempic en migraine?
Nu weet ik dat het bij mij echt hormonaal is en bij te weinig slaap/ontspanning op komt, maar dat is meestal 2x per jaar en nu dus binnen paar weken.
Gisteren wel bij de fysio/acupunctuur geweest, en die heeft veel losgemaakt in nek en rug. Maar ben toch wel benieuwd of er meer zijn die hier nu vaker last van hebben.

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 21:23

Ik heb ook wel eens oogmigraine, maar tot nu toe met Ozempic niet gehad. Ik gebruik Ozempic sinds half mei.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 22:10

Geen last van hoofdpijn of (oog)migraine. Afgelopen twee weken wel echt een hele moeilijke binnenboel. Ik heb wat af gerend naar de wc := Lastig ook om te bepalen wat er triggert. Ik heb de 1,0 pen binnen maar blijf voorlopig op 0,5 :j Eet minstens de helft minder dan wat ik hier voor at en dat is prima. Sneller afvallen hoeft niet.

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 08:47

opisop_shop schreef:
Oh dat is mooi lang houdbaar!

Ik ben nog bezig met mijn 1e (10mg) spuit en ik zit nog steeds op een 2,5mg dosis (morgen 16e dosis,dus vanaf volgende week nog 4x golden dose met insulinespuit proberen).
Morgen haal ik dan de 2e 10mg spuit, maar dan uit Duitsland.

Bij mij was de golden dose ruim 1,5 volle dosis tot nu toe. Ik vind het met insuline spuit eigenlijk nog makkelijker dan met de pen.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 09:34

SassyMoon schreef:
Ik heb ook wel eens oogmigraine, maar tot nu toe met Ozempic niet gehad. Ik gebruik Ozempic sinds half mei.

Dan zal het bij mij wel een samenloop zijn geweest van te druk/te weinig slaap en te grote inspanningen gedaan met wielrennen (Alp op gefietst en rondje gardameer van 140 km in 1 dag 8)7 ) En dat alles in combinatie met de acupunctuur de boel even gereset heeft. Vannacht veel en lang geslapen, dus nu gaat het weer prima. Overigens heb ik sinds het gebruik (begin mei) maar 1x last van mijn buik gehad en verder niet, dus daar kom ik dan weer goed mee weg.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 09:36

Padoertje schreef:
SassyMoon schreef:

Dan zal het bij mij wel een samenloop zijn geweest van te druk/te weinig slaap en te grote inspanningen gedaan met wielrennen (Alp op gefietst en rondje gardameer van 140 km in 1 dag 8)7 ) En dat alles in combinatie met de acupunctuur de boel even gereset heeft. Vannacht veel en lang geslapen, dus nu gaat het weer prima. Overigens heb ik sinds het gebruik (begin mei) maar 1x last van mijn buik gehad en verder niet, dus daar kom ik dan weer goed mee weg.

Hmm klinkt al ver boven gemiddelde inspanningen :+

Gaat het afvallen wel goed?

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 09:57

Ja, wij plannen ieder jaar een wieler uitdaging in. Ik ben pas 3 jaar geleden een beetje begonnen, maar mijn man fietst al zo'n 20 jaar. En aangezien ik wel een doel moet hebben mbt sporten, krijg je dus dit soort acties :+ Vorig jaar Mont Ventoux beklommen en dit jaar de Alpe d'Huez en daarna door naar Italië en Gardameer rond. Moest mezelf daarbij echt wel dwingen om als lunch spaghetti te eten, want anders red je het niet.

Ik ben nu sinds mei 7 kilo kwijt, dus dat is prima. Vorig jaar via de sportschool ook rond de 5 eraf. En als ik er nog nu nog hooguit 4 kwijt raak, dan zit ik echt prima op gewicht en heb ik nog wat ruimte over om iets aan te komen. Heb nu 3x met 0.5 gespoten en ga dit weekend weer terug naar de 0,25. Ik merk namelijk geen verschil in dosering, dus ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik nu al een stapje terug doe.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 10:16

Vandaag staat de teller op -13,5 kg. Het gaat nu ietsjes langzamer, zit/zat op een plateau. Maar komt vanzelf goed.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-25 10:28

Iedereen lekker bezig zo te lezen! +:)+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 12:19

Mariska_28 schreef:
Iedereen lekker bezig zo te lezen! +:)+

Hoe ga jij? Ben je al aan het afbouwen?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 12:45

Ik word zo blij van al jullie resultaten!!

Vandaag 0,5 mg gespoten voor het eerst. Of nouja, 0,25 mg uit mijn eerste spuit met een insulinenaald en 0,25 mg uit de nieuwe spuit dmv klikjes tellen. Werkt prima zo! Wat frustrerend is is dat mijn 2 weegschalen maar een beetje wat doen. Elke keer dat ik erop ga staan zegt ie wat anders en onderling schelen ze 1 kilo :') ik heb dus geen idee hoe ik ervoor sta.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 13:24

Sappos schreef:
Ik word zo blij van al jullie resultaten!!

Vandaag 0,5 mg gespoten voor het eerst. Of nouja, 0,25 mg uit mijn eerste spuit met een insulinenaald en 0,25 mg uit de nieuwe spuit dmv klikjes tellen. Werkt prima zo! Wat frustrerend is is dat mijn 2 weegschalen maar een beetje wat doen. Elke keer dat ik erop ga staan zegt ie wat anders en onderling schelen ze 1 kilo :') ik heb dus geen idee hoe ik ervoor sta.

Misschien een keer nieuwe batterijen erin doen :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 13:29

En zorg ervoor dat de vloer gelijk is. Misschien staat ie wel op een ongelijk stuk of voeg.