Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Koekie73 schreef:Anyway, ik vind het heel fijn te lezen dat de meesten zoveel succes hebben met Ozempic, Saxenda en Mounjaro. Echt top.
Ik zou over moeten op Mounjaro denk ik. Vermoedelijk werkt dat beter voor mij. Als ik langer kan doen met een pen zou het financieel nog wel haalbaar zijn. Misschien moet ik dat gewoon proberen.
In mijn geval denk ik ook dat ik eigenlijk niet meer zonder kan, juist vanwege mijn problematiek. Ik heb mijn huisarts nog gevraagd of hij het toch niet voor wil schrijven. Maar nu geeft hij als argument dat ik geen BMI meer heb van 30+ (zit op 26.6) dus dat hij het dan helemaal niet meer gaat doen.
Echt, soms heb ik het gevoel dat ook huisartsen echt niet goed genoeg weten waar ze het over hebben.
Jennyj01 schreef:Ik zit bij Yazen en inmiddels op een onderhoudsdosering. Het maandbedrag is gehalveerd en ik krijg de medicatie nog steeds via hun.
Sanne1977 schreef:Eens! Ik ben ooit 30 kilo afgevallen en heb dat gewicht 10 jaar vast weten te houden door rond de 1500 te eten. Eet ik meer, dan kom ik gewoon aan. Elk lichaam is anders en de een heeft nou eenmaal minder calorieën nodig.
Op een gegeven moment ben ik wel weer meer gaan eten en dus helaas weer aan gekomen.
Momenteel eet ik rond de 1500/1600 en gebruik ozempic en ben na 3 weken geen donder afgevallen. Overgang, leeftijd. Ik zal dus toch echt weer wat minder moeten eten wil ik afvallen, mijn lichaam werkt echt niet bij 2000 calorieën is de norm.
Midoy schreef:Jennyj01 schreef:Ik zit bij Yazen en inmiddels op een onderhoudsdosering. Het maandbedrag is gehalveerd en ik krijg de medicatie nog steeds via hun.
Wat goed dat je doel is bereikt. Gefeliciteerd!
Ik lees net in de Yazen community hoe iemand Wegovy heeft afgebouwd. Is dat bij jou ook in stappen gegaan?
opisop_shop schreef:Oh dat is mooi lang houdbaar!
Ik ben nog bezig met mijn 1e (10mg) spuit en ik zit nog steeds op een 2,5mg dosis (morgen 16e dosis,dus vanaf volgende week nog 4x golden dose met insulinespuit proberen).
Morgen haal ik dan de 2e 10mg spuit, maar dan uit Duitsland.
SassyMoon schreef:Ik heb ook wel eens oogmigraine, maar tot nu toe met Ozempic niet gehad. Ik gebruik Ozempic sinds half mei.
Padoertje schreef:SassyMoon schreef:Ik heb ook wel eens oogmigraine, maar tot nu toe met Ozempic niet gehad. Ik gebruik Ozempic sinds half mei.
Dan zal het bij mij wel een samenloop zijn geweest van te druk/te weinig slaap en te grote inspanningen gedaan met wielrennen (Alp op gefietst en rondje gardameer van 140 km in 1 dag) En dat alles in combinatie met de acupunctuur de boel even gereset heeft. Vannacht veel en lang geslapen, dus nu gaat het weer prima. Overigens heb ik sinds het gebruik (begin mei) maar 1x last van mijn buik gehad en verder niet, dus daar kom ik dan weer goed mee weg.
Sappos schreef:Ik word zo blij van al jullie resultaten!!
Vandaag 0,5 mg gespoten voor het eerst. Of nouja, 0,25 mg uit mijn eerste spuit met een insulinenaald en 0,25 mg uit de nieuwe spuit dmv klikjes tellen. Werkt prima zo! Wat frustrerend is is dat mijn 2 weegschalen maar een beetje wat doen. Elke keer dat ik erop ga staan zegt ie wat anders en onderling schelen ze 1 kiloik heb dus geen idee hoe ik ervoor sta.