Ik denk dat compressiekousen sowieso niet helpen bij het tegengaan van grotere klachten of als er onderliggend iets fout zit. Volgens mij doen ze vrij weinig, behalve iets van ondersteuning bieden en doen ze meer als je ze na een run nog draagt. Haal dan wel betere (stox of herzog), die van decathlon bieden 0 steun.
Ik vind ze vooral prettig bij koud weer zodat mijn doorbloeding beter is en mijn onderbenen en voeten warm blijven/sneller warm worden, ik heb anders wel eens last van mijn voeten. Misschien is dat ook de reden dat je er veel mensen in zag lopen, zodat je een korte broek aan kan doen, maar het niet te koud krijgt. Overigens denk ik ook dat veel van dat soort producten een beetje hype gevoelig zijn, mensen zijn toch altijd op zoek naar verbeteringen en denken dan dat zoiets wonderen verricht.
Leuk dat je bent gaan trailrunnen Lugh, nu wil je waarschijnlijk niet anders meer!

Supervixen, ah ontzettend tof zeg! Heerlijk in de Vogezen! En leuk om naartoe te trainen.
iiSunshine, fijn dat je weer terug bent en aan het opbouwen! Lekker bezig

Ik denk altijd dat het alweer tijd is voor lange mouwen en lange broek, maar uiteindelijk heb ik er altijd spijt van en loop ik meestal tot december nog in t-shirt en korte broek en dan vanaf februari ergens weer.

Hier helaas een week niet gerend en deze week doe ik ook nog rustig aan. Ik had sinds woensdag meer last van mijn enkel, waarschijnlijk een combinatie van de singelloop en de zwaardere fysio-oefeningen. Vooral met draai- en strekbewegingen doet het pijn bij de overgang van enkel naar voet. En wat mogelijk een beetje funest is geweest, is dat ik afgelopen vrijdag op mijn diploma uitreiking blokhakken aan had, echt hooguit voor een paar uur en slechts ministukjes opgelopen, maar toen begon ik mijn enkel nog meer te voelen.

Vanochtend weer naar de fysio geweest en de oefeningen gaan nog wel goed, alleen met de calf raises moet ik niet overstrekken. De komende twee weken blijf ik de oefeningen doen en rustig aan kijken of intervallen weer goed gaan en dan het hardlopen opnieuw opbouwen.
Ik las over een nieuw iemand in het topic die in het verleden ook gescheurde enkelbanden heeft gehad en nog steeds zwakke enkels, mocht je oefeningen erbij willen doen om ze sterker te maken, dan heb ik nog wel wat tips.