Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:35

Gnome schreef:
Hier de groeiecho net gehad. Hij is mooi op het gemiddelde op de groei en 1641 gram ongeveer. Schopte dat mens flink tegen dr apparaat.. Die lachte zich suf.
Fijn! Gemiddeld is goed, in ieder geval geen gezeik :P

Gnome schreef:
Verder horen m'n klachten er helaas gewoon bij. Rugpijn.. Niet lekker meer zitten etc. Niks aan te doen. Buik voelde verder prima aan.
Heb ik ook een tijdje gehad maar dat gaat op en af. Ik ga nu weer af en toe naar de sport masseur die mijn schouders los masseert en dat doet wel wat voor mij.

QueenE schreef:
Gisteravond hier de eerste geboorte gehad *\o/* onze merrie heeft ook een meisje gekregen :D
Gefeliciteerd! *\o/*

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:37

Ballard fijn dat de controle goed was!

Marjon en Queen beter even iets rustiger dan maar!

Mriek ja hier bij een suiker van 9.0 2 uur na drankje pas suikerziekte. Tussen de 7.8 en 9 is wel verhoogd daarom moet ik nu nogmaals, 4 weken na de eerste. Ben erg benieuwd, morgenmiddag weet ik hopelijk meer.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:39

Ik moet zo nog mijn meting doen voor na het avondeten maar heb vooralsnog nuchter 6,1 - 2 uur na ontbijt 6,1 - 2 uur na lunch 5,6 dus volgens mij niet zorgelijk, maar hopelijk vind mijn arts dat ook :))

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-23 21:58

@ballard goed nieuws zeg!! Nu inderdaad weer normaal van kleur worden haha maar gelukkig lijkt het dan met een sisser af te lopen.

@marjon ja dat merk je direct als je tegen het einde loopt. Voor m'n gevoel doe ik niks en dan begint het gezeur al.

@queen veel plezier met shoppen alvast. Moet je bijna alles nog?

Hier nog 5 weekjes tot mijn verlof. Begin er wel naar uit te kijken hoor en merk ook wel dat ik op m'n werk een beetje een andere houding aan neem. Werk nog steeds hard maar bij sommige dingen denk ik echt.. Dan lekker niet :+ straks niet meer mijn probleem.

Vandaag een iets betere dag met m'n buik en rug. Bukken is alleen echt een drama. Dan heb ik daarna gelijk 3 uur last van maagzuur. Was nog een foto vergeten met 30 weken dus nu net nog even gemaakt. Kan niet zeggen dat de groei stagneert :Y) Net voor het eerst ook met zo'n krukje gedoucht. Heeeeerlijk zeg.

Kreeg eindelijk ook de uitnodiging om de ligging van m'n placenta te laten controleren.. 20e zijn we aan de beurt dus ben benieuwd.

Afbeelding

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:04

Gefeliciteerd met je veulen QueenE. Fijn dat de bevalling zo vlot is verlopen.

Jammer dat je waardes iets te hoog zijn Annemijn. Heb je je voeding al aangepast om het omlaag te krijgen?

Wat een goed nieuws Ballard! Ik hoop voor je dat je snel weer op je linkerzij kan slapen en van je gele plek af bent. Leuk dat je met je moeder weg gaat. Lekker van genieten!

Ik heb het ook 4 uur zien worden Mriek := Ik heb altijd een beetje moeite met in slaap vallen als ik voor iets belangrijks vroeg uit bed moet. Ben altijd bang om door mijn wekker heen te slapen terwijl dat eigenlijk nooit gebeurd. Mooi dat je gerust bent gesteld door de extra informatie. Haha doe mij ook maar zo’n cursus :D Mijn vriend is van de hardhandige massages en met mijn krakkemikkige lichaam is dat niet de beste combi :P

De uitvaart was mooi. Zonder poespas zoals opa was. Helemaal gesloopt daarna dus thuis lekker een dutje gedaan. Ik werd net gebeld door mijn mdl arts dat mijn testuitslagen weer goed waren! Het is 3 jaar ellende geweest dus ik ben daar ontzettend blij mee. Je calprotectine moet onder de 50 zijn en ik zat altijd tussen 1300-6400 met af en toe een keer rond de 600. Nu sinds de medicijnen netjes onder de 50 en deze week zelfs onder de 20 :D

Gnome

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-23 22:05

Fijn dat jullie mooi afscheid hebben kunnen nemen! En wat een enorm verschil zeg in die waardes. Moet je levenslang medicatie slikken hiervoor?

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:17

Gnome schreef:
Fijn dat jullie mooi afscheid hebben kunnen nemen! En wat een enorm verschil zeg in die waardes. Moet je levenslang medicatie slikken hiervoor?

We worden er bijna goed in met 3 binnen een jaar :=

Het is een auto-immuunziekte die (nog) niet te genezen is dus eigenlijk wel.

Je kan in overleg met je arts als je bijvoorbeeld 5 jaar geen opvlamming (ontstekingen) hebt gehad stoppen met je medicijnen maar het komt een keer weer terug. Dit kunnen enkele weken zijn tot meerdere jaren.

De ziekte ‘reageert’ voornamelijk op externe factoren zoals stress, slecht slapen, slechte voeding, weinig zonlicht/frisse lucht, etc. Ik reageer heftig op stress en slecht slapen en een vriendin van me met dezelfde ziekte bij problemen/overlijden in de familie. Factoren waar je weinig invloed op hebt…

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:57

Lastig hoor Charlotte, maar fijn dat het nu wel onder controle is!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 09:18

Wat fijn Charlotte dat het goed gaat! Hopelijk blijft het lang rustig! Krijg je infusen? Fijn dat de uitvaart mooi was, hopelijk een betere nacht gehad ook nu?
Ik heb inderdaad de afgelopen 4 weken al toegevoegde suikers zoveel mogelijk weggelaten, alles volkoren ed.

Kiwipitje lekker aan het meten, hopelijk is het goed genoeg!

Gnome, lekker dat je verlof in zicht komt :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 10:02

Gnome schreef:
Hier nog 5 weekjes tot mijn verlof. Begin er wel naar uit te kijken hoor en merk ook wel dat ik op m'n werk een beetje een andere houding aan neem. Werk nog steeds hard maar bij sommige dingen denk ik echt.. Dan lekker niet :+ straks niet meer mijn probleem.
Aftellen! Precies dat wat jij zegt had ik ook heel erg.

Gnome schreef:
Vandaag een iets betere dag met m'n buik en rug. Bukken is alleen echt een drama. Dan heb ik daarna gelijk 3 uur last van maagzuur.
Vervelend zeg dat maagzuur. Heb je al wat huis, tuin en keuken middeltjes geprobeerd?

Charlotte446 schreef:
De uitvaart was mooi. Zonder poespas zoals opa was.
Heel waardevol zo’n mooi afscheid.

Charlotte446 schreef:
Ik werd net gebeld door mijn mdl arts dat mijn testuitslagen weer goed waren!
Super! Ik kan me voorstellen dat dat echt een opluchting is.

MissAnnemijn schreef:
Ik heb inderdaad de afgelopen 4 weken al toegevoegde suikers zoveel mogelijk weggelaten, alles volkoren ed.
Hopelijk is je uitslag goed de volgende keer!

Ik merk dat mijn hoofd een beetje vol zit. Er moeten nog allerlei kleine dingetjes gebeuren (in huis, voor het kaartje, laatste dingen kopen) en ik wil dat gewoon graag geregeld hebben maar kan (en wil) niet alles alleen doen. Mijn man werkt gewoon en in de avond komt er vaak niet veel van.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 10:19

Kiwipitje schreef:
Ik moet zo nog mijn meting doen voor na het avondeten maar heb vooralsnog nuchter 6,1 - 2 uur na ontbijt 6,1 - 2 uur na lunch 5,6 dus volgens mij niet zorgelijk, maar hopelijk vind mijn arts dat ook :))

Hier zou mijn verloskundige wel zeggen dat 6,1 nuchter te hoog is denk ik. Ik moet nuchter onder de 5,3 zitten en de andere 3 meetmomenten (1.5u na de maaltijd i.p.v. 2) onder de 7.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 10:25

Gnome, dat uitkijken naar verlof snap ik heel goed hoor.
Ga je 4/5 of 6 weken van tevoren?

Ik ga 6 weken van tevoren en moet nu nog 6.5 werken. Ben benieuwd hoe de komende weken zullen gaan. Werk in de evenementen/horeca en de weken zijn in dit seizoen nog zo wisselend. Deze week werk ik bijvoorbeeld maar een uur of 16/20, over 2 weken een week van minimaal 32 uur met o.a. een bruiloft en publieksevenementen. We gaan zien hoe dat gaat :+.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 10:38

_Marjon_ schreef:
Kiwipitje schreef:

Hier zou mijn verloskundige wel zeggen dat 6,1 nuchter te hoog is denk ik. Ik moet nuchter onder de 5,3 zitten en de andere 3 meetmomenten (1.5u na de maaltijd i.p.v. 2) onder de 7.
De waarden die jij hebt staan volgens mij streefwaarden bij zwangerschapsdiabetes en die wijken af van de waarden voor vaststelling. Ik ben wel benieuwd wat de arts er van zegt maar hoop op het beste. Ik zit echt niet te wachten op nog meer medisch gedoe rondom mijn zwangerschap ;(

Fijn om 6 weken van tevoren te gaan Marjon. Neem je na je bevallingsverlof nog extra verlof op?

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 10:46

Ik probeer nog 2 weken vakantie eraan vast te plakken, zodat ik de gehele zomervakantie thuis ben. Daarna ga ik wel weer gewoon aan het werk. (24 uur bij werkgever en een beetje voor mezelf) Ik zou dan rond 1 september weer beginnen, en dat is precies de dag dat ik contractverlenging moet krijgen. Ben niet heel bang dat ik dat niet krijg hoor, maar wil dan wel weer gewoon starten.
Mijn man gaat ouderschapsverlof opnemen, maar dan uitgesmeerd. Iedere week 1 dag.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 10:51

_Marjon_ schreef:
Ik probeer nog 2 weken vakantie eraan vast te plakken, zodat ik de gehele zomervakantie thuis ben. Daarna ga ik wel weer gewoon aan het werk. (24 uur bij werkgever en een beetje voor mezelf) Ik zou dan rond 1 september weer beginnen, en dat is precies de dag dat ik contractverlenging moet krijgen. Ben niet heel bang dat ik dat niet krijg hoor, maar wil dan wel weer gewoon starten.
Mijn man gaat ouderschapsverlof opnemen, maar dan uitgesmeerd. Iedere week 1 dag.
Zou fijn zijn als dat lukt qua vakantie :) Gaan ze je voordat je met verlof gaat al informeren over verlenging?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 12:28

Fijn dat de uitvaart mooi was Charlotte en ook goed dat de uitslag goed was! Dat is een opluchting :)

Vervelend van het maagzuur Gnome, jij kunt wel echt het volledige pakket aan zwangerschapskwaaltjes aantikken. Hopelijk gaat het vandaag wat beter :)

Heerlijk dat voor sommigen het verlof al snel dichterbij komt! Ik moet volgende week nog 3 dagen werken, dan 3 weken vakantie en daarna 6 weken tot het verlof. Ik kijk er ook wel naar uit, echt even uit de werksfeer zijn en concentreren op wat komen gaat. Hier neem ik 2 weken overuren van vorig jaar op en daarna 4 weken zwangerschapsverlof tot de uitgerekende datum, dan heb ik net wat meer daarna. En dan neem ik 1 dag in de week ouderschapsverlof op, mijn man ook en dan hebben we geen opvang nodig het eerste jaar. Dat lijkt ons heel fijn ook :)
Leuk om te lezen hoe iedereen het doet, ik hoop dat jouw contract inderdaad dan verlengd wordt Marjon! Wanneer krijg je dat te horen?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 12:32

Ik ga 4 weken van te voren als het allemaal goed blijft gaan. Heb zittend werk en werk bijna alleen maar vanuit huis dus dat scheelt enorm.

Zou geloof ik dan van 14 april tm 8 augustus met verlof zijn.

Maagzuur is hier alleen met bukken maarja die maag krijgt ook met de dag minder ruimte haha. Pijn in m'n rug is nu wel weer weg sinds een dag.. Vreemd.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 13:36

Komt voor veel al dichterbij het verlof.

Hier ga ik 10 mei met verlof, 4 weken van te voren. 7 juni uitgerekend. Ik hoop dat ik dan drie weken vakantie achter mijn verlof kan plakken dan zou ik de laatste week van september weer moeten werken

En dan hoop ik dat ik een dag per week ouderschapsverlof op kan nemen. Maar met jaar uren systeem heb ik een hard hoofd erin.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 13:40

Ik krijg net een berichtje van werk dat mijn vervanger heeft opgezegd := Baal ontzettend. Zo veel tijd en energie in gestoken de afgelopen maanden. Ik had dit eerlijk gezegd liever niet geweten en ga ook maar mooi even wachten met reageren.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 13:43

Vervelend, maar zou het inderdaad niet te veel aantrekken, niet jou probleem.....

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 13:45

Ik ga ook 4 weken vantevoren en dan begin in september weer, ga dan wel een halve dag minder werken (daardoor die hele dag vrij) en mijn man ook dus dan gaat ze 1 of 2 dagen in de week naar de opvang. Ik ben ondernemer dus is bij mij wat lastiger met verlof maar gelukkig fijne compagnons en werknemers :D

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:23

Ballard top dat het er goed uitziet! Hoop dat je snel weer op je linkerzij kan liggen.
Jou verlof komt ook al langzaam aan in zicht. :D

Gnome, lekker dat je verlof dichterbij komt. Mooie buikfoto ook weer, je groeit flink haha. :D
Wel mega balen van het maagzuur.

Charlotte een mooie uitvaart dus, gelukkig. ♡
Wat een goede uitslag ook, kan me voorstellen dat je daar blij mee bent.

Kiwipitje, vervelend dat je hoofd zo vol zit. Misschien helpt het om een soort to do lijstje te maken? Dat je dingen kan afstrepen? Geen idee hoor, maar helpt mij soms om iets uit mijn hoofd te krijgen.
Hoop voor je dat je zwangerschap nu gewoon stabiel blijft gaan.
Balen van die vervanger! Maar vind het ook wel slecht dat ze jou daarmee "opzadelen" om het te delen. Jij hebt verlof, dus is niet jou probleem. Begrijpelijk dat je daarvan baalt, zeker als je veel tijd en energie in die persoon hebt gestopt.

Marjon ook al aan het aftellen naar het verlof, heerlijk! Staan nog een paar drukke dagen voor je klaar las ik.
Dat uitsmeren van ouderschapsverlof gaat mijn vriend inderdaad ook doen. :)
Zou fijn zijn als je contract verlenging krijgt.

Marlis, je hebt toch recht op ouderschapsverlof? Of is dat anders bij het bedrijf waar jij werkt?
Hoop dat je het wel gewoon voor elkaar krijgt.

QueenE klinkt als een goed idee voor je verlof én erna. :)

Ben net terug uit het ziekenhuis. Helaas is de draaipoging mislukt. :( Ted gaf zelfs tegendruk, wilde echt voor geen meter meewerken. Qua pijn viel het mij echt mee. Tuurlijk is het niet iets wat ik elke dag zou willen, maar vond het goed te handelen.
Ik word nu sowieso medisch, dus de controles zijn vanaf nu in het ziekenhuis. Volgende week donderdag moet ik weer heen. Moet dan de keus gaan maken tussen een stuitbevalling of een keizersnede. Beide hebben voor- en nadelen, dus moet er echt even goed over na gaan denken.
Ik baal er wel van dat het niet gelukt is. Maar aan de andere kant heb ik nu wel een keus en dat is wel weer fijn. Wel ook jammer dat ik ineens niet meer naar mijn vaste verloskundige ga.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:34

Oh nee wat naar dat het niet is gelukt Mriek! Gelukkig viel de pijn mee, maar wat vervelend dat je nu voor zo’n dilemma staat…

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 15:54

Wat rot Mriek! Ze gaan dat dus niet nog een keer proberen? Succes met het maken van de keuze. Allebei spannend inderdaad.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:57

Wat balen dat het niet is gelukt Mriek!

Ik ben vandaag weer in het ziekenhuis geweest ivm het bloedverlies. Ik wordt voor nu ook overgenomen door het ziekenhuis, echter kan ik als het allemaal weer wat rustiger is weer terug naar m’n verloskundige.
Voor nu heb ik me helaas wel twee weken helemaal ziek moeten melden uit de hoop dat mn lichaam dan wat meer rust krijgt en het bloeden stopt. Baal ik wel van want ik ben niet echt een stilzitter.