Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 00:10

Fenneeee schreef:
En dan dag 4-6 dat je positief getest was, of vanaf het moment dat je klachten had. Ik merk nu al dat de hele Corona echt geen grap is. Ben ergens misschien ook wel een beetje “bang”. Voelt heel stom..

Ik ben vanaf het begin al mega bang geweest voor corona, dus toen ik zelf positief testte (wat in mijn geval wel te verwachten was) vond ik het ook echt heel eng!
Dag 4-6 was vanaf de eerste symptomen, niet de test. Hoewel dat bij mij op dezelfde dag viel.

En als je ook maar twijfelt over iets of je zorgen maakt, gewoon de huisarts bellen. Daar willen ze je maar al te graag helpen en ook weten hoe het met je gaat!

Ik hoop dat niemand besmet is geraakt! Dat doe je natuurlijk ook niet expres, ikzelf ben ook aangestoken door iemand die al wel besmettelijk was maar nog geen symptomen had en het dus nog niet wist. Ik neem het haar ook echt niet kwalijk :(:)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 00:40

Fenneeee schreef:
En dan dag 4-6 dat je positief getest was, of vanaf het moment dat je klachten had. Ik merk nu al dat de hele Corona echt geen grap is. Ben ergens misschien ook wel een beetje “bang”. Voelt heel stom..

Mijn eerste gedachte was ook niet best, “wat als ik hierdoor dood ga”, “wat als ik in het ziekenhuis terecht kom?”, enz.
De angst is heel normaal die je nu voelt, het zijn zoveel emoties die je nu overspoelen en je bent ziek, waardoor je het ook niet fris en fruitig kunt verwerken.

Veel mensen doen luchtig over Corona, pas als ze er ziek van zijn geweest, beginnen ze te snappen hoe zwaar het is/kan zijn.
Soms wens ik iedereen die zegt dat Corona “net zoiets als een griepje” is, het virus toe. Maar laten we realistisch hopen dat ze dat kunnen blijven denken en niet mee hoeven maken hoe zwaar het werkelijk is.

lenaa_tje

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 00:51

En mij stoort het als mensen zeggen dat een griep altijd mild is... en dat is niet omdat ik Corona zie als iets milds. Ook ik ben best bang om daar heel ziek van te worden.
Maar griep kan voor heel veel mensen ook heel ernstig zijn. Ook tot ziekenhuisopnames omdat de griep een longontsteking heeft veroorzaakt bijv.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 01:08

lenaa_tje schreef:
En mij stoort het als mensen zeggen dat een griep altijd mild is... en dat is niet omdat ik Corona zie als iets milds. Ook ik ben best bang om daar heel ziek van te worden.
Maar griep kan voor heel veel mensen ook heel ernstig zijn. Ook tot ziekenhuisopnames omdat de griep een longontsteking heeft veroorzaakt bijv.

Het verkoudheidsvirus wordt vaak in de volksmond een “griepje” genoemd.

COVID-19 is gewoonweg geen “griepje”.

Influenza kan zeker ernstig en zelfs dodelijk zijn, dat ontken ik toch ook nergens, ik heb vorig jaar van dichtbij meegemaakt dat een familielid aan de gevolgen van influenza overleden is.

Dat doet niets af aan de ernst van Corona, wat toch bijna 10x dodelijker is dan influenza.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 01:09

Maar dan is het dus ook geen griepje maar een verkoudheid en daar zit ook een wezenlijk verschil. Noem het dan ook niet zo als je het verschil wel weet.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 01:52

lenaa_tje schreef:
Maar dan is het dus ook geen griepje maar een verkoudheid en daar zit ook een wezenlijk verschil. Noem het dan ook niet zo als je het verschil wel weet.

Jeetje zeg, misschien bedoel je het niet zo, maar je komt toch behoorlijk aanvallend op mij over.

Hey spijt mij als jij je op je tenen getrapt voelt, maar ik bagataliseer nergens de griep. Lees mijn bericht a.u.b. nog een keertje.

Citaat:
Soms wens ik iedereen die zegt dat Corona “net zoiets als een griepje” is, het virus toe.

Corona in als vergelijking met een “griepje” is een uitspraak die ik veel hoor en lees, nergens ontken ik de mogelijke ernst van het influenza virus.

Dus ga a.u.b. ruzie zoeken met de mensen die een verkoudheid afdoen als een griepje, of Corona afdoen als een griepje of wat je dan ook stoort aan het woord “griepje” en a.u.b. niet met mij.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 08:12

Jij plaatst de opmerking toch zelf? Waarom zou je dat doen als je weet dat griep ook heel heftig kan zijn? Ik zou heel graag willen dat na Corona (als het vaccin net als bij griep is ingeburgerd) bij gewoon een ‘griepje’ ook thuis blijven en niet dat we weer terug gaan naar weer werken met griepklachten. Ik ben namelijk als relatief gezond persoon met griep wel opgenomen geweest (ik heb astma maar als dat onder controle is val je ook niet in de risico groep voor Corona)
Nu zorgen de regels er voor (en ja ik werk niet thuis) dat ik nog niet ziek ben geweest. En dat geldt voor veel mensen. Als mensen namelijk thuis blijven met ‘maar’ griepklachten scheelt dat een hoop ellende. Hoe vaak je toch niet collega’s (maar ook kinderen) hebt die toch met een lichte verhoging en een snothoofd komen. Blijkt dat toch griep te zijn en zitten vervolgens een week thuis maar hebben wel iedereen zitten te besmetten met alle ellende aan toe.
Ik gun jou toch ook geen gewone griep naast dat jij heel ziek bent geweest van Corona.
Het is een feit dat we niet weten goed weten waarom sommige mensen wel heel ziek worden en sommige niet. Volgens mij ligt dat aan hoe het kwartje valt en dat maakt het ook zo gevaarlijk.
En ja ik ken ook mensen die Corona bagatelliseren als ze het gehad hebben met de opmerking ik ben wel eens zieker geweest. Oke prima, fijn voor je maar het blijft een feit dat mensen er heel ziek van zijn. Doe dat dus gewoon niet.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 08:21

Ik begrijp deze discussie niet. Jullie zeggen nl eigenlijk hetzelfde Lenaatje..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 08:28

Oké prima, zo lees ik het niet. We moeten elkaar helemaal niks gunnen geen griep en geen Corona. Ik ga mensen die griep bagatelliseren ook geen griep toewensen. Die mensen spreek ik net zo goed aan. Wees gewoon blij als iemand niet ziek wordt of maar een beetje.

We moeten samen er voor zorgen dat mensen niet ziek zijn, wat ze dan ook oplopen. Je gaat toch ook niet zeggen tegen iemand die dood ziek is maar gelukkig geen Corona hé. Je weet niet hoe ziek iemand daarvan wordt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 08:46

Dat gunt ze ook niemand. Ze herhaalt wat men in de volksmond zegt..

Ik hoor het ook dagelijks (ben praktijkondersteuner).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 08:55

Relax, mensen. Jullie bedoelen hetzelfde zoals ik het lees. Verhoudheid is geen griep, maar wordt onterecht wel soms zo genoemd in de volksmond. Een echte griep kan dodelijk zijn. Maar corona is dodelijker en besmettelijker. Beide geen virussen waar je luchtig over kan doen of die je iemand toe moet wensen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:04

Poeh, jullie angst herken ik niet. Ik ben niet bang voor corona. En in alle eerlijkheid ervaar ik het nu (nu ik 10 dagen ziek thuis zit) best wel als een 'gewoon griepje' (zo eentje van 'in de volksmond'). De verschillen die ik ervaar zijn dat het langer duurt dan als ik normaal ziek ben en die achterlijke vermoeidheid.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:12

Ja gelukkig maar Goof.. ik ken wel iemand die 5 weken in coma heeft gelegen (in maart). Geen onderliggend lijden.. geen overgewicht.. ze is nu weer, langzaam aan, aan het werk.
Ik begrijp de angst wel.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:22

@Goof, zo leek het voor ons in maart ook. Wij dachten toen, nou, zo met die milde klachten is het best wel te doen...
Alleen die achterlijke vermoeidheid is bij mijn man nu, in december, nog steeds niet voorbij -O-
Hij is nog steeds niet volledig aan het werk, terwijl hij dus echt super fit was voor hij ziek werk. Maar er is nog steeds maar ongeveer 50% over van voor hij ziek werd.

En ook bij mijzelf bleek toch nog maanden nadat ik al weer aan 't werk was, dat mijn lijf toch nog niet 100% herstelt was. Veel gevoeliger voor spierpijn bv, en ook nog steeds relatief snel moe.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:44

Goof schreef:
Poeh, jullie angst herken ik niet. Ik ben niet bang voor corona. En in alle eerlijkheid ervaar ik het nu (nu ik 10 dagen ziek thuis zit) best wel als een 'gewoon griepje' (zo eentje van 'in de volksmond'). De verschillen die ik ervaar zijn dat het langer duurt dan als ik normaal ziek ben en die achterlijke vermoeidheid.

Dacht ik ook in maart
Nu 9 mnd later nog heel veel vervelende klachten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:57

En ik heb dan weer bijna geen restklachten. Dat is het rare: het verloopt bij iedereen zo anders! Bij mij kwam er elke dag wel een symthoom bij, tot ik op dag 7 zat meen ik. Dat vond ik wel eng, want wanneer zou ik naar adem gaan happen en naar het ziekenhuis moeten? Gelukkig bleef dat uit, maar het was wel even spannend.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:16

Marije_jiplover schreef:
@Goof, zo leek het voor ons in maart ook. Wij dachten toen, nou, zo met die milde klachten is het best wel te doen...
Alleen die achterlijke vermoeidheid is bij mijn man nu, in december, nog steeds niet voorbij -O-
Hij is nog steeds niet volledig aan het werk, terwijl hij dus echt super fit was voor hij ziek werk. Maar er is nog steeds maar ongeveer 50% over van voor hij ziek werd.

En ook bij mijzelf bleek toch nog maanden nadat ik al weer aan 't werk was, dat mijn lijf toch nog niet 100% herstelt was. Veel gevoeliger voor spierpijn bv, en ook nog steeds relatief snel moe.

Ja bizar, nou ik hoop van harte dat het niet zo lang gaat duren.

Tokedri, welke vervelende klachten heb jij nog?

Domiinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:23

Ik ben gister positief getest nadat een docent en andere stagiaire positief waren. Ik heb verder nog geen echte klachten afgezien van een vol hoofd en slijm in mijn longen.
Hopelijk blijft dat ook zo maar ik vind dit wel een goede manier om mezelf en anderen op de hoogte te houden gezien het feit dat het bij iedereen anders verloopt.

Nog wel gelijk een vraag: hoe doen jullie dat met afstand houden van vriend of vriendin? Slapen jullie nog samen, houden jullie volledige afstand of nog drastischer is een van beide tijdelijk verhuisd?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:27

Mijn man en ik slapen al anderhalve week apart en proberen afstand van elkaar te houden. We eten wel samen en gebruiken verder dezelfde ruimtes en spullen. Gescheiden leven gaat gewoon niet, maar dit gaat wel prima. Hij is (nog) niet ziek geworden.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:25

Goof schreef:
Marije_jiplover schreef:

Ja bizar, nou ik hoop van harte dat het niet zo lang gaat duren.

Tokedri, welke vervelende klachten heb jij nog?

Hartkloppingen, branden in mn luchtpijp, vaak keelpijn, benauwd gevoel . Wisselt per dag

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:54

Domiinique schreef:
Ik ben gister positief getest nadat een docent en andere stagiaire positief waren. Ik heb verder nog geen echte klachten afgezien van een vol hoofd en slijm in mijn longen.
Hopelijk blijft dat ook zo maar ik vind dit wel een goede manier om mezelf en anderen op de hoogte te houden gezien het feit dat het bij iedereen anders verloopt.

Nog wel gelijk een vraag: hoe doen jullie dat met afstand houden van vriend of vriendin? Slapen jullie nog samen, houden jullie volledige afstand of nog drastischer is een van beide tijdelijk verhuisd?

Ik woon op 45m3 waarvan de helft uit tegenwoordig het kantoor van mijn man is. We kunnen niet eens afstand houden. Ik heb mijn man dan ook aangestoken (of hij mij, maar ik had eerder klachten.) Gelukkig had hij amper klachten en kon hij zelfs doorwerken.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:19

Ik heb 2 weken in de logeerkamer doorgebracht. Mijn vriend bracht me eten en drinken, maar kwam nooit dicht in de buurt. Alles wat ik verder aanraakte (wc, lichtknoppen, handvaten, etc) desinfecteerde ik gelijk na gebruik. Ook afwas gelijk in de vaatwasser zetten en het handvat dan ontsmetten. Ook de kat heb ik 2 weken niet gezien of aangeraakt.
Vriend heeft gelukkig niets opgelopen op deze manier.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 19:52

Mijn partner had de logeerkamer en het toilet beneden. Hij ging eerst onder de douche. Ik daarna en daarna de hele bovenverdieping luchten. Was wel in september. Ik de rechterkant van de bank en hij links. Met eten schuin tegen over elkaar. Ik deed zelf mijn afwas opruimen en kwam niet aan het eten. Wel elke dag alle deurklinken en oppervlaktes schoon ( incl. afstandsbedieningen) Hij heeft het gelukkig niet gekregen. Samen de tien dagen quarantaine volgemaakt. Boodschappen werden gedaan.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 19:54

Domiinique schreef:

Mijn vriend slaapt op de logeerkamer, en ik heb de slaapkamer. Hij komt mijn eten, drinken etc brengen. Ik ga af en toe even 5 minuten naar beneden, maar dan wel op afstand. Al kan ik niet langer dan 5 minuten op mijn benen staan, dan ben ik kapot..
We hebben desinfectie doekjes in de wc liggen. En in de keuken het zelfde. De kat ligt nog wel bij mij, de kans is aanwezig dat je die aansteekt, maar zo vaak komt het niet voor toch ?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 20:49

Die kan je aansteken maar katten worden er niet zo ziek van. Hij kan het wel overdragen dus ik zou de kat toch voor de zekerheid even weg sturen. Het is saai maar samen ziek in huis is nog veel erger.