4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 17:52

Mara; ik herken dat stukje wel hoor van het aankomen. Ik bleef natuurlijk ook zo goed afvallen, maar aankomen vind ik onwijs eng op een of andere manier. Al vind ik +0.4 netjes hoor voor na je weekend! Niks om je voor te schamen, je heb een fijn weekend gehad :*

Joanne; haha is ook deels mijn eigen schuld hoor! Maar kwam nu met mijn opa wel goed uit zodat ik vrij kon krijgen en dan voor iemand z’n laatste nacht terug kon werken :)
Verstandig om rustig wat bij te gaan eten! Niet in één keer, went je lichaam er denk ik ook beter aan.
Lekker lijstje en veel avond eten voor maar weinig calorieën. Goed bezig!

Nanouk; super je gewicht afname! Heb je al vlug voor elkaar gekregen! Sterkte met je deadlines!

Hier aardig gesloopt hihi. Opa is weer fijn thuis in het verpleeghuis waar hij woont <3 gelukkig is alles goed gegaan en kon hij ondanks zijn verwardheid rust vinden dat ik er was als hij wakker werd (om 4 uur uit bed gaan denken dat hij moest werken, mensen en beestjes zien die er niet waren, niet begrijpen wat er allemaal gebeurde en daar onrustig van worden) dan even bij hem op bed gezeten tot die weer in slaap viel (off topic, maar ben zo blij dat ik dit kon doen voor hem).

Wel een beetje een raar en ongezond lijstje qua eten vandaag. Mijn moeder is ook jarig vandaag dus gaan daar zo eten. Maar wordt besteld want niemand heeft puf om te koken _O-
0.30: 250 gr appel kaneel kwark.
9.30: eierkoek met chocolade pasta.
12.30: 2 ham kaas croissants en 9 blokjes milka karamel zeezout
16.30: plak bananenbrood
A: pizza; weet alleen nog niet welke :))
Misschien komt er nog een toetje bij of iets van taart, weet niet wat mijn ouders hebben gehaald.
Morgen weer wat gezonder plannen

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:36

Lis_Ol schreef:
Mara; ik herken dat stukje wel hoor van het aankomen. Ik bleef natuurlijk ook zo goed afvallen, maar aankomen vind ik onwijs eng op een of andere manier. Al vind ik +0.4 netjes hoor voor na je weekend! Niks om je voor te schamen, je heb een fijn weekend gehad :*

Joanne; haha is ook deels mijn eigen schuld hoor! Maar kwam nu met mijn opa wel goed uit zodat ik vrij kon krijgen en dan voor iemand z’n laatste nacht terug kon werken :)
Verstandig om rustig wat bij te gaan eten! Niet in één keer, went je lichaam er denk ik ook beter aan.
Lekker lijstje en veel avond eten voor maar weinig calorieën. Goed bezig!

Nanouk; super je gewicht afname! Heb je al vlug voor elkaar gekregen! Sterkte met je deadlines!

Hier aardig gesloopt hihi. Opa is weer fijn thuis in het verpleeghuis waar hij woont <3 gelukkig is alles goed gegaan en kon hij ondanks zijn verwardheid rust vinden dat ik er was als hij wakker werd (om 4 uur uit bed gaan denken dat hij moest werken, mensen en beestjes zien die er niet waren, niet begrijpen wat er allemaal gebeurde en daar onrustig van worden) dan even bij hem op bed gezeten tot die weer in slaap viel (off topic, maar ben zo blij dat ik dit kon doen voor hem).

Wel een beetje een raar en ongezond lijstje qua eten vandaag. Mijn moeder is ook jarig vandaag dus gaan daar zo eten. Maar wordt besteld want niemand heeft puf om te koken _O-
0.30: 250 gr appel kaneel kwark.
9.30: eierkoek met chocolade pasta.
12.30: 2 ham kaas croissants en 9 blokjes milka karamel zeezout
16.30: plak bananenbrood
A: quattro stagioni pizza,
Klein blokje vianetta ijs
Morgen weer wat gezonder plannen

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:29

Nanouk: de vega burgers zijn slechts 100 kcal per stuk en de groente was in totaal ook maar 108 dus dan heb je al vlug een bord vol haha.
Wow jij bent snel gewicht verloren. Wat is nu je verdere doel? :)
ik wilde er eigenlijk nietd over zeggen en waarschijnlijk is het ook niet zo bedoeld maar je opmerking naar Mara toe klinkt niet zo fijn. Zeker als iemand aangeeft er mee te zitten :x

Lisanne: echt heel fijn voor je opa dat je er was om hem gerust te stellen. Fijn dat het nu goed met hem gaat en hij al weer in het verpleeghuis is.
Gefeliciteerd met je moeder! :D
Zo te zien heb je inmiddels een keuze gemaakt in pizza haha super lekker!! :9

____

Net thuis van boksen en echt weer heerlijk getraind!
Vandaag mijn lijstje een beetje op safe en ben benieuwd wat het weekend me weer gaat brengen :)

O: 200 gram magere kwark, 30 gram havermout
T: paprika, brosse eierkoek
L: 2 volkorenboterhammen runderrookvlees
T: barebells holidays reep
A: gebakken aardappeltjes, spruitjes, kipschnitzel, salade
T: 200 ml magere yoghurt
T: klein stukje chocoladeletter, 20 gram ongezouten pinda's

B: 1 paard rijden, 45 minuten bokszaktraining

nanoukkie

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:51

Neen, mijn opmerking was zeker niet slecht bedoelt!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:55

Lijstje van vandaag:

L: 2 sneden volkoren brood met 2 el nutella, 1 banaan en shia zaad
T: 1 praline, 1 mandarijn
A: varkenshaasje, gekookte aardappelen en spruitjes
T: 2 blokjes zwarte chocolade en 1 Lotus speculoosje

B: 17500 stappen

Ik ben niet helemaal tevreden over dit lijstje. Ik zie liever iets meer 'diversiteit' en iets minder chocolade. Maar gelukkig heb ik wel véél bewogen vandaag , dat zal wel het een en het ander compenseren.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:11

Joanne; ben benieuwd hoe het gaat de komende dagen met opvoeren qua calorieën! Hoe ging het weekend?

Nanouk; verleidelijk he die chocolade, had ik gister ook last van :))

Gister tevreden over mijn lijstje. Gingen bij vrienden eten en na het eten kwam er van alles lekkers op tafel. Maar ik zat nog vrij vol van het avond eten dat ik weinig heb gesnoept :))
O; 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 15 gr müsli, kaneel en een grote kop thee.
T: 9 blokjes milka karamel zeezout.
L; oliebol en een spelbroodje met een plak oude kaas.
T; 4 pindarotsjes
A: prei stamppot met spekjes, brie, walnoten en 1/4 rookworst.
T: 2 handjes m&m’s

Planning voor vandaag;
O; 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 15 gr müsli, kaneel en een grote kop thee.
T: stukje roomboterstol met amandelspijs.
L: afbak stokbroodje met rosbief en een plak oude kaas.
T: plak bananenbrood.
A: macaroni met gehakt en groente.
T: leev oerkoek

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:56

Heb wel eens eerder gepost in dit topic maar verder nooit wat mee gedaan. Nu moest ik woensdag op de weegschaal staan op de manege en schrok van het getal, heb altijd rond de 75 gewogen en woog op die weegschaal 81 (ik ben 178cm). Wil dus echt een paar kilo kwijt, zeker nu me vader woensdagavond een hartaanval heeft gehad. Iemand gaf me toen de tip om het bij te houden wat ik eet dus dat ben ik nu aan het doen in een app. Nu vind ik het wel lastig omdat ik thuis woon en mijn avondeten niet erin kan bijhouden omdat ik niet weet hoeveel en wat er allemaal in zit.

Ik beweeg wel genoeg denk ik:
4 keer per week rijd ik paard (begint aankomende week want paard is weer herstelt van blessure). Sport 2 keer in de week 1.5 uur in de sportschool (wil proberen 3 keer in de week), loop 3 a 4 keer in de week 30 min in mijn pauze.

Ik werk in de kinderopvang dus geen zittend beroep. Ik ga met de scooter naar het werk, zou evt. wel kunnen fietsen (25 min) maar dan red ik het niet qua werktijden en savonds naar stal te gaan dus had bedacht als ik niet naar stal hoef in de avond wel te fietsen en anders op de home trainer savonds een half uur te fietsen.

Het ligt dus echt aan mijn eten want op mijn werk hebben we altijd chocola etc van jarige kindjes enzo dus daar ben ik begonnen met nee te zeggen sinds afgelopen maandag. Als ik vrij ben eet ik niet echt heel veel en snoep ik niet.

Iemand nog tips? Ook voor het avondeten wat altijd voor mijn neus staat als ik uit het werk kom. Ik noteer nu dus alles behalve avond eten.

Dit was het lijstje van vrijdag (werkdag):
O: 2 volkoren beschuit met hagelsslag
T: banaan en appel
L: 3 volkoren knackebrod met 2 crackers met kipfilet en 1 ei en 1 cracker met pindakaas.
T: 4 maiswafels en 1 cup a soup en later 1 lange vinger (kregen de kinderen op me werk)

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 21:11

@xxxmh: Super leuk dat je mee komt praten. Als je je BMI berekent aan de hand van je gewicht en lengte, zit je wat boven het 'ideale'. Super erg van je vader, is hij hersteld? Je bent wel heel erg veel in beweging, dus ik denk zeker niet dat het ligt aan te weinig beweging. Ik vind wel dat je best een schraal lijstje hebt, met wat te weinig groenten. S'morgens is havermout misschien een idee'tje? Denk dat dat meer vult dan 2 beschuitjes, daar haalt je lichaam niet zoveel uit! Tussendoor is zeker goed, je lunch vind ik er ook oké zijn, maar s'avonds vind ik het wel wat schaars. Groenten, 1 stukje vlees/kip lijkt me beter. Ik ben benieuwd naar je volgende lijstjes! :)

Vandaag lekker gezondigd, maar ook wel veel gewandelt dus dat compenseert (hoop ik ;( ). Ik kan eeecht niet zonder chocolade, en dan heb ik nog het liefste witte chocolade al zit daar niet eens cacao in haha! Deze ochtend woog ik wel nog steeds 58,5kg, dus dat vind ik wel prettig. Ik zou graag 57,5kg halen!

Lijstje vandaag:
L: 1 kom paprikasoep
T: 1 appelflap, 1 mandarijn, 1 banaan en een mok chocomelk (tijdens wandeling van 17,5 km)
T: 2 handjes gezouten pinda's
A: homemade pasta pomodore :o
T: 2 witte pralines

B: 20 km gewandelt in totaal vandaag, 1 paard gereden.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 21:34

nanoukkie schreef:
@xxxmh: Super leuk dat je mee komt praten. Als je je BMI berekent aan de hand van je gewicht en lengte, zit je wat boven het 'ideale'. Super erg van je vader, is hij hersteld? Je bent wel heel erg veel in beweging, dus ik denk zeker niet dat het ligt aan te weinig beweging. Ik vind wel dat je best een schraal lijstje hebt, met wat te weinig groenten. S'morgens is havermout misschien een idee'tje? Denk dat dat meer vult dan 2 beschuitjes, daar haalt je lichaam niet zoveel uit! Tussendoor is zeker goed, je lunch vind ik er ook oké zijn, maar s'avonds vind ik het wel wat schaars. Groenten, 1 stukje vlees/kip lijkt me beter. Ik ben benieuwd naar je volgende lijstjes! :)

Vandaag lekker gezondigd, maar ook wel veel gewandelt dus dat compenseert (hoop ik ;( ). Ik kan eeecht niet zonder chocolade, en dan heb ik nog het liefste witte chocolade al zit daar niet eens cacao in haha! Deze ochtend woog ik wel nog steeds 58,5kg, dus dat vind ik wel prettig. Ik zou graag 57,5kg halen!

Lijstje vandaag:
L: 1 kom paprikasoep
T: 1 appelflap, 1 mandarijn, 1 banaan en een mok chocomelk (tijdens wandeling van 17,5 km)
T: 2 handjes gezouten pinda's
A: homemade pasta pomodore :o
T: 2 witte pralines

B: 20 km gewandelt in totaal vandaag, 1 paard gereden.

Avondeten staat er ook niet bij omdat ik die niet bijhoudt in mijn app want ik woon nog thuis en eet wat mijn moeder voor me maakt dus weet de hoeveelheden niet. En dat vind ik dus het lastige. En de ochtend ben ik een moeilijke eter, havermout lust ik niet en vleeswaren en kaas vind ik echt niet lekker in de ochtend.

Mijn vader is herstelt en gelukkig geen schade aan het hart.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:51

@Joanne, Thanks voor je support wat betreft mijn slechte verjaardagsweekend! Doet me goed :D Je lijstje van vrijdag oogt voor mij toch al weer een stuk beter/minder restrictief dan een tijdje geleden ondanks dat je op safe speelt. Goed bezig dus! Hoe is je weekend verlopen? Wat zijn je plannen qua kcal voor komende week? Ben heel benieuwd hoe je plannen om wat te gaan uitproberen gaan uitpakken/ontwikkelen :D

@Nanouk, Net wat Joanne zegt, ik weet dat 5000kcal echt heel veel is en dat is juist ook waar ik mee zit/wat heel lang een probleem voor me is geweest (enorm overeten op 'cheatdays'). Gelukkig bedoelde je er niets negatiefs mee, ik ben ook blij dat ik hier over het algemeen nu ook een stuk beter mee om kan gaan! :D
Gefeliciteerd met je gewichtsverlies :D Het is super dat je een manier hebt gevonden waarmee je met weinig strijd met jezelf toch de gewenste resultaten bereikt! Dat van chocolade herken ik wel. Ik merk ook dat hoe vaker ik een stukje inpas, hoe meer behoefte ik eraan krijg. Het is bijna onvermijdelijk in de decembermaand om er weg van te blijven lijkt ook wel!

@Lisanne, Grappig is dat he, hoe lastig het loslaten van het stukje afvallen kan zijn, terwijl je standaard zou denken dat dat juist makkelijk is. Gelukkig is alles goed afgelopen met je opa en kon je hem wat stabiliteit bieden :) Nog gefeliciteerd met je moeder :D

@xxxmh, Welkom terug! Wat erg van je vader, sterkte nog! Ik snap dat dat in combinatie met het getalletje op de weegschaal een eyeopener voor je was. Mijn tip zou zijn om je avondeten toch ook globaal bij te gaan houden. Of misschien je moeder te betrekken bij je plannen en samen eens te kijken hoe haar kookgewoontes zijn om wat meer inzicht te krijgen en om haar ook bewust te maken van jouw plannen. Wie weet kan ze er wat rekening mee houden!

Hier een fijn weekend gehad! Zaterdag een wijnproeverij via de Librije met wat hapjes erbij, dat was nog een cadeautje van mijn vriend voor mijn verjaardag. Echt super leuk! Zondag mijn verjaardag nog gevierd met het broertje van mijn vriend en zijn vriendin. Beide dagen niet overgegeten en gisteren zelfs geen wijntje op! Tevreden dus :)

Ik krijg wel het idee dat mijn weegschaal niet meer helemaal goed is.. Eerst bleef ik steeds op hetzelfde gewicht hangen/viel ik af bij voor mijn gevoel heel veel kcal. Nu schommel ik elke dag echt enorm in gewicht met ook enorme uitschieters naar boven. Mijn taille blijft in cm's bijv. wel hetzelfde, dus ik weet niet of ik het moet vertrouwen. Ik ga morgen maar eens op de weegschaal bij mijn ouders staan, om te kijken wat die zegt!

Lijstje van gisteren nog:
O: Wat afbakbroodjes met rosbief en ligtlife kaas
T: Body & fit pro bar
L: Kom tomaten-groentesoep en 300gr magere kwark met blauwe bessen en 15gr whey crispy
T: Borrelplankje (wat oude kaas, wat fuet, wat brie en wat parmaham gegeten)
D: Paprikarisotto met burrata en cheesecake na
T: -
Totaal 2346 kcal

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:02

@Mara: Ik zag gisteren op mijn zak pindanoten dat een zak 2500 kcal bevat, en dat kan ik zonder enige moeite in een keer opeten. 5000 kcal in groenten en fruit is veel, maar als je noten, chips, fastfood... eet valt de hoeveelheid nog tegen. In ieder geval bedoel ik dat ik me zeker herken in jouw verhaal. Vroeger ging ik 'savonds naar de winkel om de hoek en dan kocht ik 1 pak oreo's, 1 zak chips, frisdrank, 1 zak snoep... en dat at ik in één keer op. Ik heb wel het gevoel dat ik nu een gezondere relatie heb met eten. Ik besef dat het mij niet gelukkiger maakt om zoveel (in een keer) te eten. Natuurlijk blijft dit soms wel moeilijk/verleidelijk, omdat ik wel echt denk dat ik een soort van 'verslaving' heb naar suiker. Maar je bent goed bezig, want ik vind je lijstje van gisteren er wel goed uit zien! Raar dat je weegschaal zo schommelt, mijn idee is dat 0,7kg verschil op 1 dag wel het maximum is.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:41

Nanouk: Fijn dat het in ieder geval niet zo bedoeld was <3 Misschien was ik er ook wel een beetje fel op :o maar de sfeer hier in het topic is zo fijn en gemoedelijk.
Mooi lijstje met flink wat stappen zeg!
En helemaal eens, witte chocolade is echt het beste :9

Lisanne: Knap dat je ook echt lekkers kunt laten staan als je nog vol zit van het avondeten. Lekkere lijstjes heb je weer! :9

xxxmh: Welkom terug, leuk dat je weer mee komt kletsen! Wat vervelend dat je zo schrok van het getal wat de weegschaal aangaf. En wat heftig van je vader, veel sterkte.
Welke app gebruik je voor het bijhouden van je voeding? Ik woon zelf ook nog thuis en het bijhouden van mijn avondeten gaat eigenlijk best gemakkelijk. Natuurlijk kun je je hoeveelheden niet precies afmeten maar als je de keren dat je zelf kookt, het wel strikt afweegt, ga je porties steeds beter inschatten.
Daarnaast zou je kunnen vragen of degene die kookt rekening met je wil houden?
Je bewegingsschema ziet er goed uit!

Mara: Geen probleem :) . Vrijdag was inderdaad een goede dag en was er ook wel tevreden over! Wat een leuk cadeautje van je vriend en fijn dat jullie er van genoten hebben.
Top dat je genoten hebt en nergens hebt overgegeten!
Vreemd inderdaad dat je gewicht zo schommelt, ik kan er ook geen verklaring voor vinden. Goed idee om eens een andere weegschaal te proberen.
En weer een heerlijk lijstje!

__

Mijn weekend verliep wat wisselend. Zaterdag had ik van te voren niet echt een eetplanning gemaakt en achteraf had ik dat beter wel kunnen doen :+ Ik merk als ik niet echt iets bedacht heb, ik er een beetje zenuwachtig van wordt haha het voelt heel rommelig, weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. Uiteindelijk toch goed uitgekomen in calorieën. Als ik alles op een rijtje zet voor mezelf dan valt het uiteindelijk meestal reuze mee wat ik daadwerkelijk gegeten heb.
Zondag was een stuk beter en nog een heerlijk stuk kunnen fietsen.
Aankomende dagen wil ik proberen weer wat extra dingen toe te voegen in mijn lijstjes.

Lijstje van Zondag:

O: 2 pistoletjes met rosbief, cappuccino
T: chai latte, 3 schuimpjes (uit de kerstboom :D)
L: 300 ml magere yoghurt, proteinereepje van de action
A: ovenfrietjes, vega schnitzel, dopewrtjes en worteltjes
T: 200 ml magere yoghurt, 100 ml vanille kwark
T: klein stukje chocoladeletter

B: 60 minuten racefiets

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:24

@Lisanne, wat fijn dat je bij je opa in het ziekenhuis kon slapen! Het is zo belangrijk om een bekend gezicht te zien dan, fijn dat het weer wat beter met hem gaat nu. Is hij nog erg verward? Wel luxe een privé verpleegkundige haha :o Ik vond die rode biet wafels wel lekker! Proefde niet echt spicy rode biet, maar de smaak was lekker! Pittig hoor 3 weken nachtdienst, heb je dan niet een heel ander ritme dan je vriend (op de dagen dat je vrij bent)?

@Mara, ik heb mij vanochtend weer gewogen na een niet zo gezond weekend… Alsnog -1,3 van de +2,3. Dus nog niet mijn gewicht van voor sinterklaas, maar maak mij er niet zo veel zorgen om. Denk dat die kilo er van het weekend weer af, als ik deze week goed eet en beweeg. Die maïswafels waren wel lekker, mooi tussendoortje met weinig kcal. Fijn dat je van het weekend niet overgegeten hebt! Heb je een andere weegschaal die je kunt proberen?

@Joanne, ja het wegen was misschien ook niet echt heel slim haha, niet echt een betrouwbare meting. Maar wil mij wel regelmatig wegen. Maïswafels vond ik wel een aanrader ja! Fijn dat je wat meer dingen durft toe te voegen aan je lijstje! Soms is het best lastig om zonder planning te eten inderdaad. Succes met het uitbreiden van je lijstjes! :)

@xxxmh, je beweging ziet er goed uit! Misschien kan je wel je avondeten bij je lijstje schrijven, dan heb je zelf een wat completer overzicht (ookal weet je de hoeveelheden niet). Maar je kunt wel kijken of je genoeg groente etc. eet. En er zit natuurlijk wel een verschil in kcal tussen bv. kapsalon of een salade.

@Nanouk, fijn dat je lekker gaat en tevreden bent.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 20 gram brinta oergranen, 20 gram brinta volkoren, 200 ml halfvolle melk, cappuccino
L: 3 cracotte’s met grillworst, glas versgeperste sinaasappelsap
T: kaiserbol met grillworst, 2 mandarijnen
A: rijst met pastasaus, groente en gehakt
T: 250 gram magere kwark
Totaal: 1430 kcal
B: 1 uur sportschool, 10.000 stappen
Qua kcal een beetje karig, ook aangezien ik wel veel bewogen heb. Ik ga zo nog wat kwark eten en als ik geen honger meer heb dan laat ik het hierbij. Mooie compensatie :+

Nou voorlopig was dit de laatste keer sportschool dus, echt heel erg balen -O- Maar het is even niet anders. Het is ook onduidelijk of mijn revalidatie door gaat… Fysio's mogen natuurlijk wel doorwerken maar het is even afwachten wat de instelling doet. Anders nog meer balen want vanaf februari ga ik stage lopen op de IC of SEH dus ik moet dan gewoon sterk en fit zijn.
Verder een beetje een matige week achter de rust, ik was niet fit en moest veel leren. Niet mega veel gegeten, maar wel ongezond (oeps). Gelukkig beweeg ik wel altijd genoeg. Deze week vol goede moed weer door :j

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:59

Xxxmh; welkom (terug) en wat heftig van je vader. Gelukkig geen schade en knapt hij weer op!
Ik zou ook wel een schatting maken van je avond eten zodat je een beter beeld krijgt. Of evt een weegschaaltje aanschaffen zodat je, ondanks dat je moeder kookt, je wel inzicht krijgt in wat je eet. Mijn ervaring is dat je je al snel verkijkt op de hoeveelheid van een avond maaltijd.

Mara: haha bedankt nog! Klinkt als een heerlijk weekend weer!
Vreemd van het resultaat op je weegschaal, ben benieuwd hoe het morgen dan bij je ouders is!

Joanne: och zo herkenbaar dat gevoel als je nog niks heb gepland! Ik merk dat ik die hou vast ook prettig vind hoor.
Lekker lijstje hoor! Ben benieuwd hoe de komende dagen gaan met toevoegen.

Tanja; hij is nog steeds behoorlijk in de war, erg emotioneel en met momenten bozig. Dus echt super sneu... weet niks meer van het ziekenhuis maar wel dat ik bij hem ben geweest.
Oh dan ga ik ze misschien toch is proberen die rode biet, durfde het steeds niet aan om te proberen maar je bent de 3e die zegt dat die lekker is haha.
Mijn vriend werkt van zondagavond tot donderdagochtend in het buitenland. Ik heb t altijd zo geregeld dat ik dan nachtdiensten heb en niet in het weekend (behalve kerst volgende week, maar hij vertrekt toch 2e kerstdag weer vroeg _O- ) dus wat dat betreft komt het altijd goed uit :) in de weekenden heb ik altijd late dienst zodat we in de ochtenden nog ff wat kunnen doen.
Jeetje zou balen zijn als je niet kan aansterken bij de fysio.. ik duim voor je dat je door kan gaan met revalideren, super spannend om nu op de SEH of IC te gaan starten!
Lekker lijstje ondanks wat laag in calorieën, zal vast wel goed gevuld hebben.

Hier opzich wel tevreden met mn lijstje, ik heb alleen nu echt lekkere trek, dus hoop dat ik me nog een beetje kan inhouden voor ik moet gaan werken _O- heb vannacht ook veel moeten lopen, vanmorgen nog gewandeld met mn paard en hond. Gisteravond helaas niet voor kunnen slapen dus ook beetje trek door vermoeidheid vrees ik.

3.00: 250 gr aardbeien kwark.
5.30: 18 poffertjes van Jan :D
9.30: 500 ml optimel, wit bolletje met rosbief en een gekookt ei. Klein stukje roomboterstol met spijs.
18.30: 150 gr broccoli met een beetje geraspte kaas, aardappel bolletjes (150 gr) en een kipschnitzel.
20.00: schaaltje chips
23.00; redbull sugarfree en een leev oerkoek

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:07

Bedankt voor de tips allemaal. Komende 5 weken minder werken omdat de kinderdagverblijven alleen open zijn voor noodopvang, manege zullen we wel niet mogen rijden en sportscholen dicht. Gelukkig kan ik wel 3 keer per week rijden op bijrijdpaard (hopelijk, even afwachten wat de stal zegt).

Wil nu dus elke dag wel gaan wandelen en thuis gaan sporten (vorige lockdown niet gedaan en spijt van gehad, dus ook even bedenken hoe ik dat ga aanpakken) en zit te denken om te gaan hardlopen, nog nooit gedaan dus even opzoeken hoe je dat rustig opbouwt. Iemand misschien nog tips?

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:06

Uiteindelijk zijn het 12000 stappen geworden dus heb ik een half stukje taart bij een vriendin gegeten. Schat het nu op 1600 kcal, iets beter :P Anders had ik een kcal tekort van 1000 en dat was ook weer een beetje overdreven haha.

@Lisanne, gaat het werk van je vriend nu in de lockdown ook gewoon door? Wel mooi dat je het zo geregeld hebt dan :) Haha succes met inhouden en werkse alvast!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:15

@Nanouk, Herkenbaar, die gewoonten van vroeger! Ik heb er nu inderdaad af en toe nog steeds wel behoefte aan, maar doe het gelukkig nooit meer. Achteraf voel je je zowel fysiek als mentaal helemaal niet lekker..

@Joanne, Dat gevoel herken ik zo erg! Ik word er ook altijd een beetje zenuwachtig van als ik niet weet wat ik moet verwachten en dan ga je uiteindelijk veel te veel in je hoofd zitten, waardoor het nog rommeliger wordt :Y) Gelukkig viel het uiteindelijk mee en zondag zag er inderdaad goed en lekker uit!

@Tanja, Goed dat je bewust heb nagedacht over het feit dat je niet te weinig zou eten :) Wat betreft die kilo die over is denk ik dat je helemaal gelijk hebt! Daarnaast snap ik enorm dat je super baalt van de sportschool.. In jouw geval is het denk ik nog 2x zo'n domper, gezien het ook belangrijk is voor je revalidatie. Hopelijk kan de rest wel gewoon doorgaan!

@Lisanne, Oeh ik kan me de trek wel voorstellen in jouw geval! Uiteindelijk er nog aan toegegeven of niet? :D

@xxxmh, Thuis blijven bewegen is zeker een goed idee! :D Er zijn op internet echt wel prima instapworkouts voor thuis te vinden. Wat betreft hardlopen kan ik je niet helpen.

Ik heb me bij mijn ouders gewogen en die weegschaal zei toch hetzelfde :+ Echt heel bizar vind ik, want afgelopen weken zagen er zo uit:
2400 kcal gemiddeld gegeten - 62,8kg
2450 kcal - 62,3kg
2500 kcal - 62,4kg
2575 kcal - 63,1kg
Verjaardagsweek dus ? - 63,5 kg
En nu zit ik al twee dagen op 64,5, terwijl ik terug ben naar ongeveer 2500 kcal. Hoe dan? :+

Ik maak me maar niet te druk. Voornaamste doel is nu spieropbouw tot +/- eind februari en uiteindelijk zal ik daarna weer willen proberen om mijn vetpercentage weer terug te brengen. Ik wil heel geleidelijk gaan, maar op zich maakt deze toename dus voor dit moment niet enorm veel uit. Wellicht is het ook gewoon vocht en weeg ik op mijn 'officiële' weegmoment vrijdag weer gewoon iets wat beter te verklaren is :D

Lijstje van gisteren (dag met zware krachttraining)
O: Havermouttaartje van 50gr havermout, 1 banaan, 100gr magere kwark, 10gr whey, 1/2 ei, cacao
T: Smart bar crunchy, mandarijn, 50gr blauwe bessen
L: 1 bruine boterham met avocado en ei, 1 bruine boterham met kipfilet en kaas, 200gr magere kwark met 8gr pure chocolade en 10gr muesli minder suiker, 1 zelfgebakken banaan-havermoutkoekje
T: Pakje sultana peer-kaneel
A: Spaghetti met tomaten saucijzensaus en ricotta
T: 300gr magere kwark met een verkruimelde bastognekoek, 8gr pure chocolade, 13gr muesli minder suiker
Totaal 2465 kcal

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:59

Tanja: Mooie lijst, en een keertje wat minder kan natuurlijk geen kwaad!
Voor jou natuurlijk ook ontzettend balen dat de sportscholen weer dicht moeten. Heb je inmiddels al iets gehoord over je revalidatie? Hoop echt voor je dat dat gewoon door kan gaan.

Lisanne: balen dat je het zo druk hebt gehad! Ook logisch dat je daardoor lekkere trek krijgt door de vermoeidheid. Hopelijk heb je snel weer wat tijd om een beetje bij te komen. Je lijstje ziet er weer erg lekker uit en mooi gevarieerd!

xxxmh: Imay1990 die hier altijd meeleest/meelas heeft een tijdje terug in dit topic gepost over een hardloop app welke trainingen heel rustig opbouwt. Ben de naam van de app even kwijt maar je kunt het denk ik wel in het topic terugvinden.

Mara: je gewicht schommelingen zijn inderdaad erg raar en voor mij niet te verklaren. Goed dat je je niet al te druk maakt. Een goed focus punt lijkt me ook dat je omtrekken hetzelfde gebleven zijn! Ben benieuwd hoe het er vrijdag voor staat!
Weer een heel lekker lijstje!!
___

Ik heb even getwijfeld of ik mijn lijstje van gisteren wel wilde delen hier maar om er voor mezelf een wijze les uit te halen, deel ik hem toch met jullie.
Had gisteren echt een drukke dag en wilde tussen werk en de bokstraining even snel naar de supermarkt voor avondeten. Het was daar echter zó bizar druk :oo dat ik maar naar huis ben gegaan zonder boodschappen. Had ook echt totaal geen zin om iets te eten terwijl het overdag nog erg goed ging. Weet niet zo goed waar dat vandaan kwam.
Na het trainen ben ik meteen naar bed gegaan. Uiteindelijk veel te laag uitgekomen (1150).
Baal er erg van maar vandaag weer een nieuwe dag!
Helaas was gisteren de laatste bokstraining voorlopig :( als het komende weken droog blijft, mag de racefiets nog wat vaker mee op pad :D
Hoop dat jullie allemaal niet al te veel last gaan hebben van de lockdown. Het zijn bizarre tijden :knuffel:

Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 30 gram havermout, kaneel
T: leev oerkoek
L: 2 volkorenboterhammen met kipfilet
T: liga milkbreak
A: wit bolletje met een gebakken ei, 200 ml magere yoghurt

B: 1 paard rijden, 20 minuten normale fiets, 90 minuten boksen

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:33

Redelijk tevreden over mijn lijstje van gisteren, ik vind het zalig om zonder schuldgevoel wat te kunnen snacken en me even goed prima te voelen in mijn vel. Ik heb heus nog wel wat vet rondom mijn buik, maar ik zou daar veel te veel voor meoten laten (kwa eten), en dat is het mij niet waard. Ik vraag me de laatste tijd wel af hoe het mogelijk is dat modellen zo mager blijven. Ik vind dat ik momenteel echt het minimale eet, dan eten zij toch écht niks? Het kan toch niet dat iedereen in de mode industrie zo een metabolisme heeft? Bizar...

O: 1 natuuryoghurt + honing, ijskoffie (175 kcal)
L: kleine portie volkoren pasta, tomatensaus met aubergine en kersttomaten
T: 1 latte, 1/2 homemade cheescake met gember en citroen
T: hand pindanoten
A: melanzane (homemade), met light kaas
T: 2 blokjes zwarte chocolade met caramelstukjes van Lindt (aanrader)

B:10.000 stappen (waarvan er 5000 tijdens het longeren, doe ik beter vaker in plaats van rijden :o )

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:37

xxxmh schreef:
Bedankt voor de tips allemaal. Komende 5 weken minder werken omdat de kinderdagverblijven alleen open zijn voor noodopvang, manege zullen we wel niet mogen rijden en sportscholen dicht. Gelukkig kan ik wel 3 keer per week rijden op bijrijdpaard (hopelijk, even afwachten wat de stal zegt).

Wil nu dus elke dag wel gaan wandelen en thuis gaan sporten (vorige lockdown niet gedaan en spijt van gehad, dus ook even bedenken hoe ik dat ga aanpakken) en zit te denken om te gaan hardlopen, nog nooit gedaan dus even opzoeken hoe je dat rustig opbouwt. Iemand misschien nog tips?

Ik heb enorm veel vooruitgang geboekt door 80/20 te eten. Dat wilt zeggen ongeveer 80 % gezond en 20% minder gezond (max 1 koekje per dag en een blokje zwarte chocolade), daarbij minstens 10.000-12.500 stappen zetten. Eens in de zoveel weken maak ik een wandeling van ongeveer 15 km (in een stuk). Daarbij goed voor je zelf zorgen, frisdrank schrappen en genoeg slapen!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:48

Joanne1997 schreef:
xxxmh: Imay1990 die hier altijd meeleest/meelas heeft een tijdje terug in dit topic gepost over een hardloop app welke trainingen heel rustig opbouwt. Ben de naam van de app even kwijt maar je kunt het denk ik wel in het topic terugvinden.

Hee, ik zie mijn naam. Ik lees nog steeds mee :)

Ja, ik ben nu 6 weken aan het opbouwen met de C25K app. Die heeft een programma van 8 weken waarin je uitbouwt naar 5km. Of ja, eigenlijk meer 30 minuten. De trainingen zijn allemaal tussen de 25 en 40 minuten en bouwen eerst per week en later per training op.

Dit is het schema:

Alle trainingen hebben vooraf 5 minuten warm wandelen op een vlot tempo en 5 minuten cool down wandelen op een vlot thema

Week 1
1 - 8 × 60 sec joggen - 90 sec wandelen
2 - 8 × 60 sec joggen - 90 sec wandelen
3 - 8 × 60 sec joggen - 90 sec wandelen

Week 2
1 - 6 × 90 sec joggen - 120 sec wandelen
2 - 6 × 90 sec joggen - 120 sec wandelen
3 - 6 × 90 sec joggen - 120 sec wandelen

Week 3
1 - 2 × 90 sec joggen - 90 sec wandelen - 3 min jog - 3 min wandelen
2 - 2 × 90 sec joggen - 90 sec wandelen - 3 min jog - 3 min wandelen
3 - 2 × 90 sec joggen - 90 sec wandelen - 3 min jog - 3 min wandelen

Week 4
1 - 3 min joggen - 90 sec wandelen - 5 min jog - 2½ min wandelen - 3 min joggen - 90 sec wandelen - 5 min jog
2 - 3 min joggen - 90 sec wandelen - 5 min jog - 2½ min wandelen - 3 min joggen - 90 sec wandelen - 5 min jog
3 - 3 min joggen - 90 sec wandelen - 5 min jog - 2½ min wandelen - 3 min joggen - 90 sec wandelen - 5 min jog

Week 5
1 - 5 min joggen - 3 min wandelen - 5 min joggen - 3 min wandelen - 5 min joggen
2 - 8 min joggen - 5 min wandelen - 8 min joggen
3 - 20 min joggen

Week 6
1 - 5 min joggen - 3 min wandelen - 8 min joggen - 3 min wandelen - 5 min joggen
2 - 10 minuten joggen - 3 min wandelen - 10 min joggen
3 - 22 min joggen

Week 7
1 - 25 min joggen
2 - 25 min joggen
3 - 25 min joggen

Week 8
1 - 28 min joggen
2 - 28 min joggen
3 - 30 min joggen

Ik ben steeds sceptisch geweest over of ik de trainingen van de volgende week vol zou kunnen houden maar tot nu toe is het steeds gelukt zonder echt tot het gaatje te gaan zegmaar.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:10

En on that note, ik heb in mijn lunchpauze zojuist de eerste training van week 7 gedaan en hoewel het zeker niet makkelijk was en ik blij was toen de app zei dat het tijd was voor de cool down is het wel weer gelukt. Ik heb nog niet 1 keer gehad dat ik een jog niet vol kon houden, al ben ik soms wel bewust iets kortere stappen gaan nemen of in een iets lager ritme. Ik heb heel erg gemerkt dat het net zo goed mentaal is dat dat het fysiek is. Nee, ik had 6 weken terug met de beste mentaliteit in de wereld geen 25 minuten aaneengesloten kunnen joggen maar met de opbouw die ik gevolgd heb is het iedere keer niet meer geweest dan ik aan kon al had ik dat aan het begin van een training soms echt niet verwacht. Door mezelf steeds voor te houden "Oke, tot het einde van deze minuut" of "Tot daar" en dan als ik die tijd of dat punt bereikt had opnieuw een "tot dan" of "tot daar" te stellen kon ik tot nu toe steeds aan het eind van de training. En nu weet ik dat vandaag 25 minuten gelukt zijn dus dan weet ik donderdag al voor ik begin dat ik het kan. Op dezelfde manier als dat ik vandaag wist dat eind vorige week 22 minuten gelukt was en dat ik in ieder geval tot 22 minuten zou kunnen vandaag. Dan is 25 maar 3 extra

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:17

@Lisanne, wel fijn dat hij nog weet dat je bij hem bent geweest! Hoop dat hij gauw wat minder in de war is. Hadden jullie de nieuwe auto nou al?

@Mara, gelukkig gaat mijn revalidatie wel gewoon door! Het sportcentrum is voor klanten dicht, maar met de fysio mag ik er wel sporten gelukkig! Hmm apart van je gewicht, ik zou het voor nu nog even zo houden. Zeker als je zegt dat je van het weekend niet zo gezond hebt gegeten, misschien dat je dan nu toch wat extra vocht vasthoudt. Wel fijn dat jij thuis zoveel sportspullen hebt! :D

@Joanne, mijn revalidatie mag dus gewoon door gaan! Ik ben echt heel blij Wel goed dat je je lijstje deelt! Een keer wat minder is natuurlijk niet erg (had ik gisteren ook), maar 1150 is met jouw beweging wel te weinig.. Gelukkig weet je dat zelf ook en is vandaag een nieuwe dag. Als compensatie kan je dan misschien vandaag wat extra’s toevoegen! Jammer dat de bokstrainingen nu voorbij zijn.. Hoop voor je dat het weer goed blijft zodat je kunt fietsen! {:}

@Imay, klinkt als een mooi schema zo! En wat goed dat je het volhoud!

Nou mijn revalidatie kan gelukkig doorgaan! Lief dat jullie zo mee leven :) Dat betekent dat ik in ieder geval 2x per week met de fysio kan trainen! Volgende week niet ivm vakantie, maar dan ga ik gewoon wat meer wandelen en fietsen :)
Vandaag een onwijs zware training gehad met de fysio en daarna nog gewandeld en gefietst met een vriendin, dus veel beweging gehad :P
Mijn lijstje voor vandaag:
O: 40 gram cruesli met 150 gram magere yoghurt, cappuccino
L: 2 kaiserbroodjes met ossenworst, cracotte met grillworst, glas versgeperste sinaasappelsap
T: 3 wasa rosemary & sea salt crackers, cappuccino, 2 mandarijnen
A: Mexicaanse burritos
T: 250 gram magere kwark
Totaal: 1800 kcal
B: 75 min trainen met de fysio, 30 min fietsen en ik zit nu op 12000 stappen (ga de deur niet meer uit :+)
Tevreden over mijn lijstje dus! Kom volgens mijn fitbit dan uit op een kcal tekort van 600. Mocht ik nog trek krijgen kan ik dus nog wat kleins eten :Y)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 19:27

Ik ben ook weer terug jongens.. Volgens mij vierde keer in een half jaar dat ik het zeg, maar verwelkom me maar gewoon weer opnieuw :')

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 07:46

Tanja: slim van je taartje in de avond, 1000 calorieën te weinig is wel beetje teveel van het goede :))
Werk van mijn vriend kan inderdaad gewoon doorgaan, zolang Frankrijk maar niet weer dicht gaat.
Auto hebben we inderdaad! Sinds afgelopen zaterdag, gelijk met de trailer weggeweest en was echt top!
Wat onwijs fijn dat je revalidatie door kan gaan! En lekker lijstje hoor. Hou jij je heel erg vast aan het aantal verbruikte calorieën volgens je fitbit? Er staat bij mij soms ook ruim 1000 kcal, maar t lijkt me altijd zoveel..

Mara; viel mee! Naast het ingeplande schaaltje chips had ik nog een paar pindarotsjes gegeten, verder niks extra’s :)
Vind het echt zo knap hoe jij omgaat met het mentale stukje! Ik zou er zelf onrustig van worden vrees ik als het steeds zo’n verschil is. Echt knap van je! Misschien idd nog vocht en is het vrijdag weer anders, let us know!

Joanne: knap dat je toch je lijstje hebt gedeeld! Toont inzicht en ik hoop dat je gister de ruimte heb genomen iets extra’s toe te voegen :)

Castilja: welkom terug :')

Hier nog mijn lijstje van gister (dinsdag nacht en overdag :+ ) maak weinig mee maar zet wel elke dag ruim 10.000 stappen. Dus tevreden.
1.00; kiwi
3.00: 250 gr aardbeien yoghurt kwark, 2 handjes pistachenoten.
4.45: tosti kaas met kip.
9.30: 500 ml optimel, 2 witte bolletjes 1 met gebraden gehakt en 1 met boterhamworst.
18.30: 125 gr verse tagliatelle met groene pesto, champignons, paprika, rode ui en wat Parmezaanse kaas.
22.30: 2 blokjes melk chocolade met hazelnoten.