2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElizeVdS

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 09:24

Oh dat is een goed idee DarkChrystal!

Hier nog steeds netjes aan mijn kcal aan het houden. Knop is duidelijk om. Hoop dat ik het ook volhoud aankomende 2 weken. Mijn man is 2 x 5 dagen voor zijn werk naar Qatar en ik ga met mijn moeder en de kinderen 2 nachtjes naar een hotel. Mijn moeder is van het type: lust je nog steeds, wil je nog dat. Plus in restaurants eten (zeker de kinderproef versie) is toch lastiger om me in te houden (en wat drink je als je geen frisdrank wilt.. water voor 2 euro ben ik teveel krent voor)

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:45

smulweb.nl is ook een fijne site. Je kunt intypen welke ingrediënten je wilt en niet wilt en dan krijg je alle recepten die daaraan voldoen.

Wat fijn al die positieve berichten!

Sterkte met je zoon ElineVdS :(:)

Hier is het de afgelopen week niet gegaan zoals ik wilde. Best wel wat stress gehad. Ik krijg geen vreetbuien, maar vind dat wel een redenen om een patatje te halen. En dat heb ik deze week dan ook twee keer gedaan. Met een patatje, kroket, milkshake en een filmpje op de bank, is gewoon mijn ultieme geluksgevoel :+
Het viel me nog mee wat de weegschaal aangaf vanmorgen, maar we gaan er weer hard tegenaan. Wil zaterdag sowieso weer op het gewicht van vorige week zitten en het liefst iets eronder.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 14:23

topsylover: goed bezig *\o/* ik heb ook veel houvast dankzij de topics! In mijn geval blijf ik er dan toch bewuster mee bezig.

Lieke: top! Fijn dat je bijna in die groene zone zit!

Renske ook al zo goed bezig!

ClaudiaHS: ik vind bakken ook leuk, maar maak dan wel dingen die ik zelf lekker vind :+ fijn als je kleding losser begint te zitten!

ElizeVdS: wel fijn dat de kinderarts het serieus neemt! Mooi dat je minder last hebt van eetbuien. Ik weeg 1x per week. Heel soms 2x maar probeer echt aan die 1x te houden.

Mizora: fijn positief nieuws op de weegschaal!

amber15: soms heb je zo'n weekje! Volgende week beter ;)

Vanochtend weer -0.5 op de weegschaal, blij mee! Heb nu broek aan die ik perse moet weg gooien van mijn vriend omdat ie veel te los zit :') Vanavond weer eens een keertje uit eten met mijn vriend. Zin in! Voor de rest hebben we vanochtend ook een fijne stalling voor Luna gevonden, goed gevoel bij.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 07:54

Nog 1400 gram eraf en dan ben ik op de kop af 30 kg. Afgevallen.
Als ik dit "tempo van afvallen" volhoud hoop ik dat punt te bereiken eind april.
Nog even volhouden en fingers crossed.

Knap dat we met z'n allen gewoon een hele volwassen vent kwijt zijn geraakt.
Zouden we daar 2 kerels(tjes) van kunnen maken?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 12:01

Ladyrosa; fin dat het goed is gegaan. Op naar volledig herstel!

Elize; ik zou dan toch voor water kiezen ook al kost het geld :-)

Amber; patatjes en kroketten zijn ook wel heel erg lekker :-) Maar goed dat je er weer vol voor gaat!

Urosa; lekker uit eten geweest?
En een te wijde broek weg doen; heerlijk toch! :-)

Jorika: wauw!! Echt super knap van je.

Hier gaat het ook goed en wat ik altijd merk; ik voel me ook gewoon beter als je gezonder eet! Waarom is dat dan toch soms zo moeilijk he?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 12:08

Jorika, heel knap!

Amber, op naar een nieuwe week, nieuwe ronde nieuwe kansen!

Elize, zelf drink ik thuis veel water. Als ik uit eten ben drink ik eigenlijk als ze het hebben ice tea green. Omdat ik dat lekker vind en dan ook denk. Ik ben uit eten, daar mag je best van genieten.

Ik dacht vanmorgen nog toen ik vroeg wakker was ik kan misschien wel gaan sporten straks.. maar niet van gekomen. Ik sport bijna nooit in het weekend sus tis dan toch ook wel lekker om lui thuis te doen. :j

Morgen dinsdag en woensdag ga ik sowieso weer sporten. :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 13:02

Afbeelding
O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:24

_O-

Vandaag heerlijk blokje om met de fiets ,wat een weer <3

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:18

Pff wij zijn er even tussenuit naar Terneuzen.. is het daar minder weer dan thuis. Niet echt lekker gewandeld doordat de wind te koud was voor de kleine meid.

Qua eten mezelf iets meer toegestaan maar toch redelijk netjes uitgekomen qua calorieën. Wel gehele nacht (letterlijk) buikpijn van gehad

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:08

Balen Elize, altijd zonde van uit eten als je er last van krijgt...

Ik weeg mezelf even niet, ongesteld en hou dan toch altijd vocht vast.
Vanmorgen weer lekker afgemat door m'n PT, wil eigenlijk naar 2x per week voor sneller resultaat. :=

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:00

Het lijstje deelnemers is wel klein geworden. Maar goede resultaten er tussen zo te zien! Ik ben al heel snel afgehaakt, niet door onwil, ben sinds januari ontzettend mijn best gaan doen om gezond te eten en dat gaat eigenlijk heel goed. Ik gaf al aan door ziekte niet te kunnen sporten en ik alleen maar dikker werd, zat in januari ineens met een hele dikke schildklier. Nog medisch niet allemaal helder, maar even geen nut om in dit geval op de weegschaal te gaan staan.. Wellicht verklaart dit iets meer waarom het afvallen niet wilde vlotten. Heb alleen nog moeite met avondeten, wil geen gluten op dit moment ivm ziekte, maar is voor mij een uitdaging. Dus mocht iemand nog tips hebben!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:17

Ik maak regelmatig een lekkere salade. Ijsbergsla, komkommer, tomaat, kip of tonijn, gekookt eitje. Eventueel wat noten en beetje dressing.
Rijst met groenten en kip. Groentepasta (bij de AH hebben ze linzen en erwtenpasta, ik vind ze erg lekker) met spinazie, pesto, ui en kip bijvoorbeeld.
Maak geregeld een simpele groentesoep. De runderbouillonblokjes van Jumbo zijn glutenvrij.
Glutenvrije keuzes genoeg!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:42

jorika1986: knap van je zeg!

IngridM: tja, ook ik geef wel eens toe hoor. Probeer het dan gewoon weinig te houden. Hou ik het wel beter vol. Helemaal ontzeggen werkt niet zo voor mij :')

Uiteten was echt even genieten, heerlijk met z'n 2tjes en vergeten dat ik ziek ben <3

ElizeVdS: balen van het weer zeg! Verder wel leuk gehad?

MightyMike: wat vervelend! Sterkte!

Ik had gisteravond Geitenkaas salade. Werd ik toch misselijk van :') Kon hem niet eens opeten, die hoef ik niet weer. Neem volgende week dinsdag weer lekker een pizza :+

Maandag fijne gesprekken gehad in het ziekenhuis, dus heb wel goede hoop dat ik me binnenkort weer wat beter ga voelen als de uitslagen terug zijn en het medicatie traject word opgestart!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:51

Mighty Mike; helaas geen glutenvrije tips..... wel beterschap!

Urosa; ik hoop dat je snel terecht kunt in het ziekenhuis!

Hier gaat het ook nog goed met eten. Maar omdat ik nu zwaar ben mag ik ook aardig wat calorieën. Maar voor mij werkt het super zo.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:20

Urosa, hopelijk kan het traject dan snel beginnen! Geitenkaas houd ik overigens ook niet van.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 09:45

ik ben 2 weken geleden begonnen met afvallen sinds dien ben ik 4 kilo kwijt. Ik heb een flinke stok achter de deur. mijn moeder is ernstig ziek. Dat is voor mij echt een reden om af te vallen. woog 82,9 en weeg nu 78.5 . wil door gaan tot 70 kilo. vervelende bijkomstigheid is dat ik reuma heb en daar best wel zware medicijnen heb dus extra goed moet opletten om er kilo's af te krijgen.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:13

dipstaartje schreef:
ik ben 2 weken geleden begonnen met afvallen sinds dien ben ik 4 kilo kwijt. Ik heb een flinke stok achter de deur. mijn moeder is ernstig ziek. Dat is voor mij echt een reden om af te vallen. woog 82,9 en weeg nu 78.5 . wil door gaan tot 70 kilo. vervelende bijkomstigheid is dat ik reuma heb en daar best wel zware medicijnen heb dus extra goed moet opletten om er kilo's af te krijgen.

Pas je op dat je niet te snel gaat?

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:03

nee hou het in de gaten maar hoefde deze weken ook geen prednison te slikken en dan gaat het altijd net even iets harder.
en volgende week moet ik weer medicijnen spuiten en dan krijg ik weer 2 kilo cadeau

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 08:53

Hier niet helemaal fit dus het afvallen gaat nu wat sneller. :))
Zit nu op -6,7 kg *\o/*
De 10 kg komt steeds dichterbij.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:00

Ik ben het helemaal vergeten te zeggen, maar het is weer de week van je gewicht inleveren. Ik zet hem pas dinsdag of woensdag online, maar ik heb er tot nu toe nog maar 1 ontvangen en dat is wel heel weinig.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:25

Renske ben je niet bang dat het er dan weer aankomt omdat je vanwege niet fit zijn afvalt?

Ik heb dat wel, als ik echt goed ziek ben val ik snel af, maar het zit er ook weer aan.

Omdat ik nieuw ben, wat is de bedoeling/afspraak van je gewicht inleveren? :)

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:33

Vorige week was ik zo trots dat ik op -5 kg zat. Deze week is er niks bij gekomen en niks afgegaan, dus dat is al heel wat.
Echter is gister mijn werk in de snackbar (camping) weer begonnen en ik merkte dat ik het er toch wel moeilijk mee had! Ik heb een koekje en heel lekker avondeten bij me, maar toch snaai ik een patatje en een colaatje en een beetje chocola af en toe. -O- Vorig jaar ben ik 3 kg aangekomen in de zomermaanden, en ik wil dit eigenlijk wel voorkomen.
Hebben jullie misschien tips?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:37

Olympia schreef:
Renske ben je niet bang dat het er dan weer aankomt omdat je vanwege niet fit zijn afvalt?

Ik heb dat wel, als ik echt goed ziek ben val ik snel af, maar het zit er ook weer aan.

Ik hoop dat dat niet gaat gebeuren.
En denk dat het ook wel mee valt als ik goed oplet wat ik eet. :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:38

Renske_W schreef:
Olympia schreef:

Ik hoop dat dat niet gaat gebeuren.
En denk dat het ook wel mee valt als ik goed oplet wat ik eet. :)

Gelukkig maar :D

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 13:19

Ik ben aangekomen afgelopen twee weken, sla een keer over. Volgende keer hopelijk beter nieuws!