[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:47

Mijn haar reageert heel verschillend op blonde highlights. De ene keer duurt het uren en de andere keer zou me haar zowat gebleekt zijn. Zelfde met rood ene keer pakt het beter dan andere keer. Heb nu een rood kleur in mijn haar maar dat vervaagd alweer meer een goede rode kastanje kleur dus niet dat heftige.

Zit aan te denken om een lichtbruine te verven en daarover heen highlights geen idee of dat kan..

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:37

xDenies schreef:
Ik heb ook roodpigment van mezelf maar zowel het thuis blonderen als bij de kapper gaat prima. Zoals de kapper laatst zei, 'Wat we ook met jouw haar doen, kapot is het niet te krijgen!' :')

Maar jouw haar structuur kan niet hetzelfde zijn van een ander. Dat het elke keer goed gaat mag je in je handen knijpen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:51

Bralindy schreef:
xDenies schreef:
Ik heb ook roodpigment van mezelf maar zowel het thuis blonderen als bij de kapper gaat prima. Zoals de kapper laatst zei, 'Wat we ook met jouw haar doen, kapot is het niet te krijgen!' :')

Maar jouw haar structuur kan niet hetzelfde zijn van een ander. Dat het elke keer goed gaat mag je in je handen knijpen.

Maar ik heb het ook alleen over mezelf :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 16:38

Bij mij ging het ook goed, van rood naar blond. Als je op mijn berichten zoekt kun je een voor en na foto vinden. :) Maar inderdaad het ene haar is het andere niet, en dat geldt ook voor kappers...

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:49

Hoi! Ik kom even binnenvallen :o

Een week of 6 terug heb ik mijn blonde haar middenbruin geverfd met de semi-permanent van Swarzkopf. Dit houdt tot 28 wassingen.
Mijn haar is ondertussen inderdaad lichter geworden maar niet weer blond, en ik denk ook niet dat het dat weer gaat worden zo.
Gister heb ik een blonde semi-permanente verf van Swarzkopf erin gedaan (dom ja), en nu heb ik bovenop inderdaad heel blond haar, maar de rest van mn haar is nog bruin.

Nu twijfel ik of ik naar de kapper zal en highlights / coupe de soleil doen, of de ontkleuring van kruidvat. Over die ontkleuring zie ik gemixte resultaten, maar vooral de slechte van mensen die hun haar zwart hebben geverfd.
Hier iemand met ervaring van die ontkleuring die hun blonde haar 1 keer bruin hebben geverfd?

Wat vinden jullie?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:54

Ik zou naar de kapper gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 16:23

Ik ben altijd erg tevreden geweest over de ontkleurder van kruidvat, zou het zeker een kans geven!
Ik ben dan wel niet van nature blond, maar kreeg mn geblondeerde haar met lelijke kleur eroverheen toch weer geblondeerd blond met zelf ontkleuren.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 18:57

ik ging van aardbeitjesblond (met kruidvat kleurshampoo) naar weer mn eigen licht blonde kleur met de kruidvat onkleurder. Nouja dat was het plan. de overgang met mn uitgroei en t ‘gekleurde’ is wel minder hard maar t is er echt niet uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 10:51

Hoi, ik kom even binnen vallen met een vraagje.
Ik heb een fijne krultang gekocht maar ben niet zo bekend met haar producten. Ik heb na het krullen wat goedkope haarlak er in gedaan maar binnen een paar uur was het helemaal ingezakt.
Een paar jaar geleden heeft iemand anders mijn haar gekruld met deze zelfde soort krultang en dat bleef super lang zitten, heb alleen geen idee wat ze er toen verder in gedaan heeft.
Wie kan mij hier misschien in adviseren? Ik snap dat ik het ook bij de drogist kan vragen maar hoor het liever als iemand zelf ergens echt een goede ervaring mee heeft.
Moet ik er voor het krullen iets in doen?of juist alleen er na? En wat?
Alvast bedankt!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:16

Annet_Dottie schreef:
Hoi, ik kom even binnen vallen met een vraagje.
Ik heb een fijne krultang gekocht maar ben niet zo bekend met haar producten. Ik heb na het krullen wat goedkope haarlak er in gedaan maar binnen een paar uur was het helemaal ingezakt.
Een paar jaar geleden heeft iemand anders mijn haar gekruld met deze zelfde soort krultang en dat bleef super lang zitten, heb alleen geen idee wat ze er toen verder in gedaan heeft.
Wie kan mij hier misschien in adviseren? Ik snap dat ik het ook bij de drogist kan vragen maar hoor het liever als iemand zelf ergens echt een goede ervaring mee heeft.
Moet ik er voor het krullen iets in doen?of juist alleen er na? En wat?
Alvast bedankt!

Ik denk dat het vooral aan de producten ligt, los van de krultang. Zelf doe ik vooraf altijd een heat protector in mijn haren als het nog nat is. Dan doe ik er mousse in en fohn ik het. Daarna gebruik ik de krultang en dan (terwijl de krullen nog warm zijn) spray ik er haarlak overheen. Niet te zuinig :+ Als de krullen afgekoeld zijn, schud ik ze een beetje los met mijn handen. Blijft op deze manier bij mij wel een poos goed zitten.

Ik heb weer verf kriebels. := Heb lichtroze in mijn hoofd gehaald, maar twijfel nog of ik het echt ga doen, haha. Voordeel is wel dat ik nog grotendeels geblondeerd ben, en na een portie zilvershampoo is het ook goed licht. Dus misschien toch maar eens proberen?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:24

Frummels schreef:
Ik heb weer verf kriebels. := Heb lichtroze in mijn hoofd gehaald, maar twijfel nog of ik het echt ga doen, haha. Voordeel is wel dat ik nog grotendeels geblondeerd ben, en na een portie zilvershampoo is het ook goed licht. Dus misschien toch maar eens proberen?

Gewoon zelf doen!!
Heel simpel semi-permanente verf bijvoorbeeld van Crazy Color mengen met witte conditioner.
Half uur laten intrekken en klaar :))

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:26

Hier nog hard aan het sparen want de kappersbehandeling gaat ongeveer €180+ kosten, dus even sparen en dan gaan we hier ook naar paars/roze/hoejehetookwilt noemen. Dus ik zeg, gewoon doen!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:48

Lous schreef:
Frummels schreef:

Gewoon zelf doen!!
Heel simpel semi-permanente verf bijvoorbeeld van Crazy Color mengen met witte conditioner.
Half uur laten intrekken en klaar :))

Ik denk dat ik dit ga doen ja. Als het niets is dan is het er vast zo weer uit :+

Xdenies: gaaf! Wel duur ja.. Mijn rood/roze vorig jaar was ook die prijs.
Achteraf gezien baalde ik daar enorm van omdat het na een maand al niet meer mooi was. Voor dat geld vind ik dat echt heel erg. Hopelijk blijft het bij jou langer mooi!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:55

Ik weet wat me te wachten staat, ben heel goed geadviseerd :) Ook met de kanttekening dat ik eigenlijk na 2 weken nog een keer moet langs komen & een onderhoudende shampoo met pigment er bij kan aanschaffen. We gaan het gewoon zien, het zijn rotkleuren maarja :P

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:13

Kan ik zometeen gewoon mijn haar wassen als ik morgenavond mijn haar ga verven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:34

liever niet! laagje vet is goed voor de bescherming van je hoofdhuid

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:37

Mn haar was heeel vet helaas. :(

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:40

Heeft het ook niet met de haarschubben te maken?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:33

Banyu schreef:
Kan ik zometeen gewoon mijn haar wassen als ik morgenavond mijn haar ga verven?

Ik was m'n haar om de dag en verf het regelmatig. Heb bijna altijd de dag ervoor het nog gewassen. Geen probleem!

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 15:46

Heeft iemand tips om haarverf van je handen af te krijgen? Asking for a friend :')
Afbeelding
(Ik weet het, super dom om haar te verven zonder handschoenen _O- )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 15:49

omg _O-
ik zou niet weten hoe je dit eraf krijgt. terpentine zou denk ik ook niet werken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:10

Volgens mij staat youtube vol met soortgelijke ervaringen en tips! :))
Wat ik er van onthouden heb slijt het vanzelf :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:15

*\%/* *\%/* :# :# :# :# :# :#

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:22

Ik heb vanaf YouTube al nagellak remover, tandpasta, Vaseline, Unicura zeep, makeup remover, en zelfs cola geprobeerd :')
Tot nu toe werkt de nagellak remover het beste maar ook niet goed genoeg om het er écht af te krijgen. M’n moeder gaat boodschappen doen, dus ik vraag of ze baking soda voor me mee wil nemen

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:05

Ik weet wel dat we vroeger verf wat een beetje op het gezicht en oren was gekomen "schoonmaakten"met sigaretten as. Maar met zulke handen heb je wel veel as nodig :)) ..