3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 11:59

Guys, ik zit een beetje in een dipje :(
Vanochtend op de weegschaal, weer een halve kilo aangekomen... Ik weet ook wel dat het geen vet is, maar het werkt zo zo zo demotiverend. Ik doe hartstikke hard mijn best, vorige week elke dag salade/gezonde wraps voor lunch meegenomen. Ik beweeg dan niet superveel, maar train nog steeds 2x per week. Zelfs zo'n dag als afgelopen zondag, dan eet ik wel wat lekkers, maar dan kom ik alsnog max tot 1900/2000 kcal. Kijk, als het nou 3000 kcal was, dan is het een ander verhaal, maar dat is dus niet zo. Bleh.
Ik zit er een beetje doorheen en ik krijg het gevoel alsof het mij nooit gaat lukken.. :n

Lijstje van gisteren:

O: Half glas optimel en breaker high protein
T: Eat natural reep
L: 4 vezelrijk crackers met verschillende salades en een klein glas ice tea green
T: 3 maiswafels
A: Rösti, gekookte wortelen en pangasius filet
T: Schaaltje naturel chips (want zonder zat ik pas op 1300 kcal)

B: 30 min krachttraining

Ik denk rond de 1550 kcal

Vandaag:

O: Bakje kvarg passievrucht perzik
T: Eat natural reep
L: Salade met 150 gram gerookte kip, 100 gram cottage cheese en 1 ei
T: Wortelwrap met kruidenkaas en kipfilet
A: Kipdijfilet met rijst en sperziebonen

pas rond 1400 kcal, dus ik moet er vanavond nog iets bij pakken. Even kijken wat.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:47

Mocht ik persoonlijk bij weinig kcal geen resultaat of een schommelend gewicht hebben, terwijl ik al lang aan het lijnen ben, dan zou ik kcal ophogen, al is het maar voor een tijdje :(:)

Gribaldi, voor wat voor wedstrijd train je?

En dank je dames! Het is maar een kilo, maar ik wil er maar nog een vijftal af, en als het mij een half jaar kost maakt het mij echt niets uit. Zo lang ik maar van dat plotse bijkomen en schommelen af ben!

Merken jullie ook meer energie met dat winteruur? Ik had vroeger echt een hekel aan het winteruur, omdat het dan zo snel donker is. Maar voor mijn biologische klok doet het toch wel wat: ik sta op en ben wakker, in plaats van versuft voor me uit te staren :')
Merk dat ik ook meer energie voor beweging heb: dagelijks een uur met de hond en dan KT of zwemmen doet me heel goed.

Vandaag:
B: Half uurtje gestapt naar de dokter, bloed testen
O: Gezonde wortelcake (chocolate covered katie), oikos vanille, twee koffie met veel melk
L: Groentensoep met stukjes, 100 g bruinbrood met boter/aoste vegetarisch broodbeleg
T: Bakje Inex magere yoghurt
B: Uurtje wandelen met de hond, 30 min. KT (maar ik ben verkouden dus doe het rustig aan :+ )
A: 350 g speltpasta, saus van 3 paprika's, kurkuma, dragon, edelgist, andere kruiden, light room en 200 g quornblokjes
T: 150 g ananas, 300 g magere kwark, wat Eat Natural granola

Zo'n 2050 kcal

Edit: te vroeg op enter gedrukt
Laatst bijgewerkt door Bhriseis op 07-11-17 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:52

Annikoe, ik denk dat je te weinig eet. Zou echt rond de 1800-2000 kcal gaan zitten misschien zelfs iets hoger. Na een poosje kun je altijd nog zakken.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:54

:j Je bent nu toch al een hele poos bezig, en je lichaam kan na een tijdje die stress nog moeilijk aan. Het is even een mentale stap om te zetten, maar van 2000 kcal ga je ook niet bijkomen, en je geeft je lichaam de rust die het vraagt.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:01

Ik denk ook dat je te weinig eet Annikoe :(:) Ik had precies hetzelfde.

Bhriseis, nope :+ Ik ben juist futloos en enorm moe van het koude weer en gebrek aan daglicht. Heb juist echt een beetje een winterdipje.

Jierga, ja ik ga er ook voor denk ik :D Zit nu mentaal gezien ook wel goed genoeg in m'n vel ervoor denk ik dus ik denk dat het wel goed gaat komen. Ik moet alleen nog even een goede coach vinden :+

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:05

Jamaar weetje wat het stomme is, ik eet niet expres zo weinig. Ik let natuurlijk wel op wat ik eet, maar omdat ik dan gezonder eet zijn het bij mij automatisch producten met minder kcal.
En ik hou niet van brood, dus ik eet bijvoorbeeld geen volkoren boterhammen. Misschien toch maar weer noten inslaan bijvoorbeeld. En ik ben niet zo heel dol op avocado, 1-2x per week gaat wel, maar ik hoef dat echt niet elke dag. Iemand anders nog tips voor calorie rijke producten, maar wel gezond? Ik ben ook wel geneigd om dan teveel khd te gaan eten en daar wil ik wel een klein beetje op letten.

@bhriseis, wat bedoel je precies met stress?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:05

Ik ben juist alleen maar moeier nu met wintertijd :z

Annikoe, ik denk dat mn voorgangers een punt hebben. Frustrerend he :(:)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:06

Ja goede coach is nog wel een dingetje inderdaad. Ben februari weer in NL dus of dan starten of maart.
Even verdiepen in een goede coach en hoe het allemaal in zijn werk gaat.

Vandaag is het heerlijk weer, zonnig en lekker fris :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:20

Spannend dames, trainen voor een wedstrijd!

Hm, het donkere weer kan zeker wel deprimerend zijn... Maar ik ben dan ook zo'n hippie die 's ochtends voor de daglichtlamp zit :o

Annikoe: ik had nog een betere link, maar deze is wellicht ook interessant: http://eatmore2weighless.com/the-starvation-experiment/

Ik ben geen dokter of voedingsdeskundige, maar mijn persoonlijke ervaring toont echt aan dat te weinig eten voor een tijd goed gaat, tot het dus fout loopt :+ En je noppes van resultaat krijgt, plus buikvet. Het is bij mij bovendien veel erger geworden door dat mega intensief te gaan sporten (12 uur ballet per week op semi professioneel niveau en daarna nog KT/cardio). Ik ben nog al eens op een punt geweest dat ik neigde bij te komen terwijl ik at als een musje, maar met gewoon kcal omhoog te krikken en met mate te sporten, viel ik plots super af. Nu gaat het veel trager, maar ik heb mijn lichaam dan ook gewoon wat stuk gemaakt. Ik kan in elk geval vertellen dat ik nog nooit ben aangekomen door mijn kcal op te krikken. Maar wél door ze te laten zakken :Y)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:59

Bhriseis, heb jij zo'n wake up ding? Ik trek nu aan het kort als de wekker gaat maar zo'n lamp schijnt ook erg fijn te zijn.

Ik had precies het zelfde, ging meer eten en buik werd strak. Toen was ik om hoor, heeft even geduurd om die obsessie los te laten :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:09

Ik heb inderdaad een Philips wake up light, maar daarnaast ook een vitamine D lamp. Van een ander merk dan Philips (een Duits merk via Coolblue denk ik), die was goedkoper en had betere reviews. Ik vind het een heel aangenaam ding!

Mijn wekker is recent echter de hond: van zodra de wekker een seconde af gaat, begint iemand te zeuren dat ie uit de bench mag. Wel handig in het weekend, want dan is er geen wekker! }:)

Exact dezelfde ervaringen Gribaldi!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:19

Hmm misschien moet ik me daar toch ook eens in verdiepen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:19

In de lamp, Laura?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:22

Oh ik ben lekker duidelijk zie ik. Nee, in kcal ophogen :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:35

Haha :+ Ieder moet doen wat voor hem of haar werkt, maar zolang je niet stelselmatig méér eet dan je effectief verbrandt (incl beweging), kan je eigenlijk niet bijkomen. Die redenering houd ik voor mezelf maar steeds in het achterhoofd :o

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:40

Ja maar hoe weet je nou wat je verbrand, dat vind ik echt moeilijk.....

Whaaaa jongens ik heb zo’n zin in chocola...
vanochtend traktatie van collega afgeslagen (Bossche bol) en nu zoveel zin in chocola, help ;(

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:45

Misschien eet je wat weinig vetten, bij mij komt daar trek in chocola en chips vandaan. Of misschien zijn het cravings, die je moet weerstaan :-P

Ik voerde vroeger mijn beweging die langer duurde dan 20 minuten handmatig in, en gebruik nu een fitbit. Dat klopt vrij accuraat hier! En soms heb je een dag dat je echt veel minder trek hebt dan je zou moeten hebben, en soms heb je een dag rammelhonger terwijl je zogezegd veel minder verbruikte, maar dat leer je wel enigszins te 'voelen'.

Ik voel mij heel belerend in dit topic vandaag -:) Ik zou beter aan mijn thesis schrijven haha in plaats van bokt te refreshen :P

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:48

Ons iets leren is ook heel belangrijk hoor :P
Al vind ik op verbruik eten wel heel spannend, vooral omdat iemand hier laatst aanhaalde dat de fitbit helemaal niet accuraat is qua verbranding, zelfs geloof ik zo'n 20% te hoog zou zitten? Maar goed, dan zou ik natuurlijk wel ertussenin kunnen gaan zitten. Zit nu veel dagen tussen de 2700 en 3200 qua verbranding, en eet nu rond de 1700. Misschien eens rond de 2300 gaan zitten ofzo :)*

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:50

Ik duik heel even onder een steen meiden, ik hou het niet meer bij hier, sorry! :oo

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:54

Ik vind het juist wel fijn dat er zoveel kennis zit!!

Uhm ja ik denk dat t cravings zijn.... en binnenkort feestje van de maand werkt ook niet mee. Denk dat ik straks gewoon 80% cacoa koop en klein blokje eet. Vind jk normaal niet echt lekker maar ga t eens proberen :D

Vanavond denk ik zoete aardappelfriet met een salade eten :9

Hoi frummels :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:00

Bhriseis schreef:
Ik heb inderdaad een Philips wake up light, maar daarnaast ook een vitamine D lamp. Van een ander merk dan Philips (een Duits merk via Coolblue denk ik), die was goedkoper en had betere reviews. Ik vind het een heel aangenaam ding!

Mijn wekker is recent echter de hond: van zodra de wekker een seconde af gaat, begint iemand te zeuren dat ie uit de bench mag. Wel handig in het weekend, want dan is er geen wekker! }:)

Exact dezelfde ervaringen Gribaldi!

Ik ga even op jacht, krijg binnenkort de sleutel van mijn eigen stekje en dan is zo'n lamp wel fijn. Zet nu zelf 4 wekkers en ga er pas uit als ik die van mijn huisgenootje hoor :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:01

Misschien helpt die website van eatmore2weighless wel, daar staat ook veel info voor als je geen tracker hebt. Ook qua macro's trouwens, hoewel je die ook nog wat kan tweaken naar wat het best bij jou past. Bij mij klopt het overigens wel: ik heb volgens mijn fitbit iets minder dan 7000 kcal gecut, en ben dikke 900 gram afgevallen B-) Ook toen ik onder begeleiding stond bij Phormicola en ik vaak op verbruik moest eten (met of zonder tracker), behaalde ik flinke resultaten. Maar dan toch steeds eigenwijs worden en plots streng gaan lijnen he :roll:

Op die website staat ook een en ander van hoe je best kan ophogen, en hoe je zo je eigen 'ideaal' kan vinden qua kcal (stapje voor stapje, zodat je niet te hoog mikt en dan bijkomt. Maar zelf heb ik dat niet gedaan, en ben ik gewoon mijn fitbit gaan volgen). Ik heb zelf trouwens het ebook gekocht, maar in principe staat echt alle info op de site, alleen moet je dan wat meer zoeken tussen de artikels.

Ik leer hier trouwens ook elke dag nog bij, het is gewoon ook echt zo fijn om hier iets te kunnen delen. Hoe vaak ik al niet te horen gekregen heb dat ik toch best veel eet om af te willen vallen, en of ik de aardappels niet beter laat staan... :roll:

Dat is lekker Yonker! Hier is het pasta, dat is ook niet vies :D

Jammer Frummels, hopelijk kom je gauw terug!

Haha ik ben ook zo'n verschrikkelijke opstaander Gribaldi. Ik ben gewoon echt géén ochtendmens, nee nee nee.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:04

Yonker anders eerst even halve liter drinken en kijken of je nog steeds dat gevoel hebt :P
Stukje pure chocolade kan prima hoor. Jammer dat je niet heel puur lust maar als ik de 99% pak dan ben ik na 1 stukje verzadigd.
Zoete aardappelfriet is lekker!

Ik wil enkel deze maand geen toegevoegde suikers eten. Dus ook in het weekend geen gekke lekkere dingen die ik mij zelf toe zeg omdat het weekend is. Ik ben benieuwd.
Heb wel heel veel etentjes staan dus uhh lastig :') Maar passen en meten komt het vast goed.

Laura als jij zoveel verbruikt zou ik echt veel hoger gaan zitten, je maakt als het ware je lichaam kapot door zoveel te bewegen en te weinig te eten dan :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:07

Jaaaaa ik zit er heel erg aan te denken om een fitbit aan te schaffen maar heb nu even het geld niet. Wellicht kadotje voor mijn verjaardag in januari.

Ielh 99% klinkt vies _O-
Moet wel heeeeeel bitter zijn. Eerst maar eens zien of ik 80% lust.
En water drink ik opzich al veel op mijn werk (en thee)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:08

Hoe voel je je met deze omschakeling Gribaldi? Ik voelde me lang geleden echt beter in mijn vel zonder zoetigheid. Maar oh, het karakter he :-P

Ik ben ook van mening dat als je zoveel beweegt, je die toch best incalculeert. Dat is volgens mij hetzelfde als iemand met een bureaujob die 1700 kcal verbruikt, en maar 1000 besluit te eten. Ik kan er naast zitten, maar volgens mijn ervaring tellen die kcal toch echt even hard mee.

Je kan het Yonker!! *\o/*