Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:18

Hoe vaak lopen jullie ?

Ik heb gister 7km gelopen en heb vandaag wel weer zin om te gaan. Maar ga morgen ook al bootcampen en zondag 35km rijden.
Weet niet of dat te veel wordt :o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:49

Ik loop meestal drie keer per week. Een lange afstand, een korte en nog iets er tussen in.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:11

Ik probeer nu met opbouwen 3 a 4 keer te gaan, om de dag ongeveer. :)

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:44

Mooie tijd Anne_Bento. En inderdaad niet de ideale opbouw van een wedstrijd :+ Waarom ga je zo hard van start als je weet dat je dat tempo niet 10 km kunt volhouden? Het is lastig om rustig te beginnen, maar er zit een verschil tussen wat opblazen aan het begin en halverwege kotsmisselijk zijn. Beetje voorzichtig voor jezelf blijven :(:) Wandelse vandaag!

Gecondoleerd Sintara :(:)

Wat naar voor je paard HWN. Altijd sneu als ze bevangen zijn.

Ik loop momenteel 2 of 3x per week en fiets daarnaast nog 2 of 3x per week (totaal 5x sporten).
Vanmiddag een rondje proberen op 6min/km te lopen, misschien dat ik wat blokken met hoger tempo inbouw om het te leren :+ Zijn er nog meer mensen hier die juist hun tempo hebben moeten leren verlagen? Ik loop gewoon niet fijn onder een bepaald tempo.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 14:57

Zo goed als ik weer was begonnen met hardlopen. Zo goed ik me had ingeschreven voor de dam tot damloop kan ik mijn kaartje alweer doorverkopen.

Gisteren met lopen op een schuin stukje wegdek heel ongelukkig door mijn enkel gegaan. Niet meer erop kunnen staan en dus door naar het ziekenhuis.
Gescheurde enkelband

Nu dus voorlopig aan de bank gekluisterd :(

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:23

Oh neeee! Dat is echt een domper! Daar ben je wel acht weken zoet mee of meer..
Beterschap.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:28

Oh steffiiY dat is echt balen. Wens je een spoedig herstel toe.

Tayga ik heb vooral moeten leren doseren. Soms wil ik tijdens een rustige duurloop inderdaad ook te snel gaan. En zo bega ik nog regelmatig de fout om in een wedstrijd te snel te starten en loop ik de intervallen liever 5sec te snel dan 1 sec te langzaam. Maar inmiddels kan ik in het algemeen wel heel gericht in verschillende tempozones trainen.

Tyrcanol normaal gesproken train ik 5 keer per week. maar nu in de week voor de marathon maar 4 keer.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:22

Jeetje wat balen SteffiiY. Niet alleen voor het hardlopen, maar helemaal beperkt in je vrijheid. Beterschap!

Herkenbaar Greetje. Maar goed in de gaten houden dus. Wedstrijden start ik overigens niet te snel. Ik loop over het algemeen opbouwend qua tempo.

Vandaag 15 km gelopen. Beetje verdwaalt, wilde eigenlijk 10 km lopen :+ Alle kilometers tussen de 5.50 en 5.57, met 4 x 1 km op 5.15. Ging wel lekker en een mooie nieuwe route.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:39

Veel vervelend nieuws, gecondoleerd Sintara en wat balen Steffi!
Lekker bezig Tayga, mooi tempo!
Vandaag m'n eerste keer weer hill reps gedaan sinds een jaar of twee. Jeetje wat was dat zwaar zeg! Had natuurlijk een ontiegelijk stijle heuvel uitgezocht en 't was ontzettend warm al vanochtend :')

Ik probeer om de dag te lopen maar vaak schiet het er bij in door school of omdat we nu het lekker weer is vaak in het weekend voor hikes het bos in gaan (incl BBQ :9 ) Ik loop echt puur voor de leuk dus ga me ook niet in allerlei bochten wringen om tóch hard te gaan lopen, dus soms loop ik ook wel eens maar 1x in de week een klein rondje. Hier hebben we drie maanden zomervakantie dus dan hoop ik wel lekker veel KMs te maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:55

Ik heb nu al 2 weken pauze := Maar normaal gesproken loop ik 4 dagen achter elkaar en dan 3 dagen rust.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:19

Oh jakkes steffi wat balen! Heel erg veel beterschap!!

Oh jee tayga verdwalen is niet goed! Maar wel een mooi tempo gelopen en een lekkere afstand.

Hoe komt het dat je pauze hebt Anthea?

Ik heb gister niet meer gelopen, maar bedacht me vandaag direct na de bootcamp nog een rondje van 4km te doen over een mulle zandpad.... Dat was niet slim. Heb nu al vanaf vanmorgen af een zeurende hamstring. (degene waarmee ik meer dan een jaar thuis gezeten heb).
Nadenken is ook een vak... 8)7

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 14:18

Ik heb vanmiddag met de trailrun Wezep meegelopen. Was 10km op papier, maar bij de finish stond er 9.2km op mijn runkeeper. Vond ik niet heel erg.
Ik had echt benen als beton, kan iets te maken hebben met het concert in Paradiso waar ik gisteren was :') . Iets met dansen, springen en te laat in bed liggen..

Nou ja, het was een mooie route en ik heb er weer een gratis t-shirt bij :P .

Volgend weekend de halve marathon in IJsselstein.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:20

Gister hebben we de mudrun gedaan, yaaay!! Het was echt heel erg leuk, lekker relaxt en heel mooi weer. Helemaal geen spierpijn of iets aan over gehouden. Én, ondanks alle verwachtingen, heb ik al het gras nu al uit mijn haar :o .

We zijn alweer aan het kijken voor de volgende en er willen zelfs nog meer mensen meedoen :D ! Moet wel nieuwe toeschouwers regelen dus hahaah

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:40

Fijn zeg Sintara, je klinkt enthousiast.

Voor mij geen mudrun hoor, zand en gras en zo ....neuhhhh...doe maar niet.

Ik had afgelopen donderdag 12 km gelopen, het verst in mijn leven :D ....rustig begonnen. 1:15 over gedaan. Een PR dus :D
Na het lopen, voelde ik mijn enkel wat opspelen en mijn knie. Gelukkig was dat de volgende dag alweer weg. Vandaag even kort rondje van 5 km, binnen het half uur. Noodgedwongen 5 km, ik moest naar de wc, ik had wat last van mijn buik. Verder geen pijntjes in de benen +:)+ .

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:55

@Morris, ken dat probleem, gisteren ook mijn geplande 6 km moeten inkorten tot 5,6 omdat ik een WC nodig had :)

Heb mijn nieuw loopschema, maar is wel vreemd: trainingszone 1 loop ik nu aan 11,5 km/u, tegen vorig jaar 9 km/u. Denk dat dit wel zal kloppen, maar is toch een groot verschil. Voelt echter niet als zone 1, dus hopelijk is de test wel goed geweest (hartslagmeter deed vervelend, heb dan die van de coach overgenomen). Maar we zien wel, ik geef het een kans.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:26

@ HWN, 11,5 per uur is inderdaad best een hoog tempo voor zone 1.

@ Morris, goed bezig! En absoluut een hele nette tijd. Fijn dat de benen ook goed voelden vandaag.

@ Sintara, klinkt super!

@ Supervixen, leuk zo'n trail!

@ Tyrcanol, balen van je hamstring zeg. Voelde het vandaag al wat beter? Soms is het ook alleen een waarschuwing.

Ik heb gelukkig nooit last van verplichte inkorting van rondjes omdat ik eigenlijk altijd in het bos loop. Is echt beroerd als je last van je darmen hebt.

Wij hebben vanmorgen met z'n tweeën weer 15 km gelopen en keurig op rustig tempo. Volgende week een stapje terug en alleen 3x een korte afstand lopen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:17

Tayga waarom ga ik zo hard van start? Het lukt me niet om langzamer te gaan.. zodra ik door de start ga, ga ik meteen als een speer en wil iedereen inhalen. Waarom? Ik weet het niet, ik denk dat ik het gevoel heb langzaam te gaan en bang ben een slechte tijd te lopen en me daarom zo opjaag. Loop nu met mijn Garmin, moet nog even rommelen met de instellingen zodat ik tijdens het lopen mijn snelheid zie, misschien lukt het me dan om rustiger te lopen. Ik ga er nu dan ook echt meer op trainen om rustiger te gaan lopen.

Heb komende zondag en de zondag erop weer 2 georganiseerde loopjes van 10 km, heb er helemaal geen zin in haha... maar vriendlief heeft me overgehaald weer mee te doen en het te zien als training.

SteffiiY wat een pech!! Hoop dat je "snel" hersteld maar het zal best even duren.... sterkte!!

Tyrcanol ik loop in principe 1 keer mee met de duintraining (intervallen en tempowisselingen), en 1 keer een duurloop (wat de ene keer een training is en de andere keer een wedstrijd). Meer lukt me niet, aangezien ik ook nog veel andere sporten doe en er helaas maar 7 dagen in de week zitten haha.

Herkenbaar zeurende hamstring.. ik heb mijn hamstrings vorig jaar aardig overbelast en het blijft een "zwak" punt, blijft regelmatig zeuren. Even rust houden. Voelt het inmiddels al wat beter?

Sintara fijn dat het leuk en voor herhaling vatbaar was!! Ik mag over 3 weken weer de 1e dit jaar lopen, heb er zoveel zin in!!

Morris wat goed 12 km. Gelukkig geen pijntjes meer de volgende dag!

hwn zone 1 in 11,5 km per uur lijkt me ook erg hoog..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:41

Anne_bento, dan zijn die twee loopjes een mooie gelegenheid toch om rustiger te leren starten? Ik zou echt de eerste 5km op je horloge lopen en rustiger dan je normaal zou doen. Alles wat je dan over hebt kan je in de tweede helft geven in plaats van dat je de tweede helft moet harken om te kunnen finishen :).

Ik had niet mijn beste hardloopweekend :7. Afgelopen zaterdag stond een interval op de planning, 2 series van 1200-1000-800m. Na de tweede 1200 werd ik echter niet lekker, sta je dan op een paar km van huis. Normaal loop ik altijd samen of heb ik wel een telefoon bij me, dit keer natuurlijk niet. Zal je altijd zien. Anyway, nog een paar 100m gedribbeld/gewandeld en toen aan iemand gevraagd of ik even mocht bellen. Ging echt bijna out, heel gek gevoel. Vriend heeft me opgehaald. Heb bijna de hele middag geslapen en voelde me gister ook nog een vaatdoek. Volgens mij gewoon niet helemaal fit...Morgenvroeg maar een rustig rondje.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:55

Beterschap noeps en SteffiiY! Pas je wel goed op jezelf noeps, zomaar bijna out gaan is niet normaal hoor. Als ik jou was zou ik er echt nog een paar dagen aan vast plakken om genoeg rust te krijgen en niet morgen alweer een rondje gaan hardlopen. Heb je dit al eerder gehad?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:57

Ik denk dat ik inderdaad moet kijken of ik de 1e 5 km op bijvoorbeeld 11 km per uur kan lopen, of misschien zelfs wel eens proberen op 10,5, in plaats van voluit en dan daarna instorten. Wilde overigens ook nog mijn maximale hartslag opzoeken door een eindsprint te doen, die eindsprint leek nergens meer op natuurlijk haha. Maar denk dat mijn hartslag tijdens de loop wel behoorlijk tegen maximaal aan zat en dat was 189.

Wat vervelend dat je zo naar werd. Verstandig dat je je hebt laten ophalen! Misschien inderdaad niet helemaal fit, even rustig aan dan maar..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:02

Anne

Ik ben met Noeps eens mijn eerste km start ik altijd langzamer thuis of wedstrijd
Ik ben echt diesel

Maar vind ook fijn om tijdens wedstrijd halverwege nog flow te voelen
Nu loop ik zelden voor PR of winnen voor mij staat genieten op programma en 5km onder 30 en 10km onder de 60min is leuk maar geen must

Hier lopen we nog steeds maar hele grote stap terug gedaan omdat ik 2 welen fulltime werkte had ik weinig energie om te trainen en heb ik een keer 16km gelopen week erop 1x 5km en afgelopen weekend voelde ik dat ademen niet onder de knie kreeg

Ik heb 3 en 4km gelopen met wandelen tussendoor
Tis best zo eerste km in een stuk rest in blokken en verwacht dat niet beter wordt

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:03

11 km /h als rustig inlopen/ tempo 1! Ik ben zo jaloers op jullie..
Maar het gaat je vast wel lukken Anne. Je moet het inderdaad maar zien als training, een mentale overwinning op jezelf als het lukt. :) . Veel plezier met je mudrun over 3 weken!

Ik ga wss de ´nk Prutmarathon´ doen in Schermerhorn, in september de mudrun biddinghuizen en als ik fit ben en er in de loop van de tijd meer runs kaarten overhebben ga ik me tussendoor ook nog wel inschrijven voor meer :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:09

Nk prutmarathon?? :') :')
Wat is dat??

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:24

Ik weet niet wat het is maar het klinkt hilarisch :D.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:51