Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:58

Jildau schreef:
Het lijkt mij zo heerlijk om eens een kind te tackelen die keihard (en vaak jengelend of krijsend) door de winkel rent. Gewoon eeeven pootje uitsteken. Dat staat echt op mijn bucket list.

Heb ik wel eens gedaan. Ik stond af te rekenen bij de kassa in de supermarkt staat er achter mij een moeder met drie kleine kinderen die steeds achter me door renden en daarbij steeds tegen mij of mijn kar aanduwden. Moeder deed of ze niks zag, want dan moest ze er iets van zeggen en zou ze af gaan omdat ze niet luisteren. Na een paar keer stak ik toevallig mijn voet naar achteren toen ze voorbijrenden. Een viel er op zijn snufferd, huilde niet eens, maar ging een beetje schuw achter zijn moeder staan. Ze waren meteen stil.

Overigens heb ik dit ooit gepost op een ander forum en werd bijna voor kindermishandelaar uitgemaakt...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:00

F_Orumster schreef:
8 jaar en het is inderdaad heel naar. Het is zo ontzettend groot geworden (meer als de ja/nee vraag).
Lastig uit te leggen maar het beinvloed op een moment de dagelijkse omgang.

Heel veel sterkte!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:06

Evelijn schreef:
Wat vervelend F_Orumster... heel veel sterkte. Je had volgens mij wel geschreven dat je zelfs in begin vd relatie duidelijk was geweest en dat je nu vanwege zijn kinderwens toch opzoek was of dat voor jou ook iets zou zijn... was het voor hem een veranderende wens?

Dat klopt! Hij dacht dat ik wel bij zou draaien maar begon te blokkeren op de invulling van vrije tijd. Als ik leuke dingen wilde doen had ik maar aan kinderen moeten beginnen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:08

-O- Wat? Wat een manipulerende opmerking zeg

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:10

Och jee... ja dat is niet te doen... vooral zuur dat hij dus je al die jaren niet serieus naar je heeft geluisterd en dat hij dan zijn eigen frustraties gaat afreageren op de leuke plannen die je voor jezelf maakt.

(En ook achterlijke opmerking ... want kinderen is absoluut niet de hele tijd een leuke tijdsbesteding.. en voor iemand die liever kindervrij bent eigenlijk helemaal geen leuke hibby ofzo :Y) )

F_Orumster

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:45

Dat is slechts een greep uit de collectie :\ Maar hey, het is geweest!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:53

Wauw, wat een opmerking zeg. Nou, dat zou voor mij de pijn van de break in ieder geval al verlichten. Mafkees. Ik hou niet van manipuleren.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:58

Het is niet eens de ergste, meest manipulatieve opmerking. Maar, t'is klaar!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:04

Hij was niet een van de liefsten denk ik. Maar goed dat je daar geen kinderen mee hebt, zit je er ook niet aan vast als jullie later alsnog uit elkaar waren gegaan en hij elke 2 weken de kids komt halen :(:)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:06

Sterkte F_Orumster. Echt naar eigenlijk, vooral als je het toch al aangegeven hebt.
Vrouwen zullen blijkbaar altijd van gedachten veranderen -O-
En wat een opmerking... moet erg zwaar zijn.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:14

Heel veel stekte F.orumster! :(:)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:30

Wat naar F_orumster, heel veel sterkte :(:) Helemaal als er gestrooid worden met dit soort opmerkingen. Niet fraai :n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:41

F_Orumster schreef:
Evelijn schreef:
Wat vervelend F_Orumster... heel veel sterkte. Je had volgens mij wel geschreven dat je zelfs in begin vd relatie duidelijk was geweest en dat je nu vanwege zijn kinderwens toch opzoek was of dat voor jou ook iets zou zijn... was het voor hem een veranderende wens?

Dat klopt! Hij dacht dat ik wel bij zou draaien maar begon te blokkeren op de invulling van vrije tijd. Als ik leuke dingen wilde doen had ik maar aan kinderen moeten beginnen.

Wat afschuwelijk! Heel veel sterkte meis, niet niks dit soort beslissingen.

Las trouwens gister een topic op het Viva forum (heerlijke drama daar, don't judge me) dat iemand naar ervaringen vroeg van vrouwen die ondanks geen kinderwens toch hadden doorgezet vanwege partner. En in plaats van dat mensen zeiden van hey, het gaat hier over een heel mens dat je op de wereld zet en pas op, werd ze geprezen om haar enorme liefde voor de partner. Echt, my goodness. Alsof het om een zakje nootjes gaat.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:46

Mijn echtgenoot vindt spruitjes lekker. Maar ik eet echt geen spruitjes omdat hij die wel wil :D

Compromis-kinderen vind ik per definitie een slecht idee. Vaak lost hormonaal bij vrouwen dan wel veel op als het kind er eenmaal is. Maar pffff... zullen we daar alsjeblieft niet op gokken?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:50

lieveli schreef:
Las trouwens gister een topic op het Viva forum (heerlijke drama daar, don't judge me) dat iemand naar ervaringen vroeg van vrouwen die ondanks geen kinderwens toch hadden doorgezet vanwege partner. En in plaats van dat mensen zeiden van hey, het gaat hier over een heel mens dat je op de wereld zet en pas op, werd ze geprezen om haar enorme liefde voor de partner. Echt, my goodness. Alsof het om een zakje nootjes gaat.

Laat me raden: 'als het er eenmaal is zul je je afvragen waarom je ooit getwijfeld hebt' ? :')

Leuk toch...

Echt verdorie ik probeer steeds een verhaal terug te zoeken van een vrouw die had doorgezet en daar gruwelijk veel spijt van had. Waarom returnen de zoektermen ' ik wil geen kind man wel' altijd het omgekeerde? -O- ('Ik wil een kind man niet' dus)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:51

:(:) Sterkte Forumster! Wat een lamzak om met zulke uitspraken te gooien.

Lieveli, Jezus zeg! Net een halleluja wat die afsteken zo te horen. Je zou echt denken dag veel vrouwen alle verstand verliezen eens ze de kleine eruit poepen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:59

lieveli schreef:
F_Orumster schreef:

Wat afschuwelijk! Heel veel sterkte meis, niet niks dit soort beslissingen.

Dat is mijn topic :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 17:01

Hemel, dan zou ik er maar niet vertellen dat je voor jezelf hebt gekozen, je ongeboren kind is belangrijker :j

Ik heb dat ene verhaal gevonden waar ik constant naar zocht!
https://vrouw.nl/artikel/opgebiecht/289 ... kinderwens
Niet zomaar aan kids beginnen dames. Het wordt er niet gezelliger op

Edit: wat een afschuwelijke comment zie ik eronder staan :\
Citaat:
Jammer dat bij de moeder nooit dat èchte moedergevoel ontwaakt is... Ze komt bij mij wel een beetje egoïstisch over hoor! Een stel blijft niet eeuwig jong toch... Op latere leeftijd ga je dankbaar zijn dat je een kind gekregen hebt. Dat merk ik bij mezelf. Ik heb veel aan m'n dochter in moeilijke tijden. Ze staat me bij met raad en daad!

Die vrouw is egoïstisch want kinderen neem je zodat ze je later kunnen steunen als JIJ JIJ JIJ JIJ het moeilijk hebt :(:)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 17:04

Er waren ook best veel reacties die waarschuwden dat je het echt goed moet willen, 100% achter moet staan, het heftig voor de relatie is en never een relatie fikser. Maar indd ook wat op hol geslagen hormonen :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 17:07

F_Orumster schreef:
Dat is mijn topic :')

_O- Kleine internetwereld. Maar ik denk echt dat je er goed aan hebt gedaan voor jezelf te kiezen, hoe moeilijk het nu ook is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 17:33

Jezus, dat commentaar dat je later zoveel aan je kinderen hebt. Dat je er op kunt steunen 'in moeilijke tijden'. Djiezus... Sinds wanneer krijg je kinderen zodat ze later voor je psycholoog kunnen spelen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 17:34

Ik heb trouwens meer relaties op een ongelijke kinderwens zien sneuvelen, en uiteindelijk zijn de ex-partners met nieuwe, gelijkgestemde partners allemaal, zonder uitzondering, veel gelukkiger geworden.
Ik denk dat het een goede keuze was, F_orumster. Hoe rot het nu ook voelt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 17:58

Dat ben ik 100% eens met Ibbel, kinderwens is nu eenmaal ook iets waarin je op geen enkele wijze een compromis kunt sluiten. Niemand kan een ander verplichten om een kinderwens te kweken of om deze opzij te zetten.
Hopelijk komt er in de toekomst een leuke man op je pad die hetzelfde erin staat als jij en ga je daarmee heel gelukkig worden, ookal is het nu allemaal nog even rot :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:03

Mijn vriend scheen met 6 jaar oud al geroepen te hebben "kinderen zijn lastig he mama". :')

Dus gedoe er over komt er niet denk ik. :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:03

Ik ken twee hilarische dertigers die gesteriliseerd zijn, echt leuke mannen! Als de tijd rijp is, zit er misschien wel iets voor je bij.
<<)