[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:41

Ik kan ook een ooglook met 2 kwasten maken hoor, als je maar een wat plattere om kleur aan te brengen en een fluffy kwast om te blenden hebt.
Kom je al een heel eind.

Maar ik heb de kwasten en dus gebruik ik ze ook ;)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:42

DnT schreef:
Ik gebruik heel veel kwasten voor mijn ooglook...

1 all over basiskleur
1 transitiekleur
1 crease
1 om crease te blenden
1 bewegend ooglid
1 highlight op wenkbrauwbot
1 onderste wimperrand
1 inner corner highlight

:=

Geloof dat ik aardig in buurt komt. Afhankelijk van look soms meer. Niet vaak minder.

Anoniem

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:48

Haha ja als je ze hebt, en je geniet ervan helemaal top toch.
Vind t prachtig ook die looks maar niet bij mij.
Wordt snel te hard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:41

Ik gebruik er ook zo veel ja :)) idd ik heb ze toch en zo blijven de kleuren ook een beetje gescheiden.. hoef ik ze alleen achteraf goed af te doen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:50

Ik wil er nog wel een of twee bijkopen, zijn er dan aanraders??
Ik heb er eentje die schuin afgesneden is daarmee breng ik wat aan bij de onderste winperramd.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:00

Ik ben er zo een met maar 2 kwasten...

Ik gebruik dus heel de week ongeveer dezelfde kleuren.. anders moet ok tussendoor ze helemaal "leeg" vegen en dat is zonde..

Geld voor meer dan een smeer en blend is er even niet :+ ach we overleven, meerdere zou wel makkelijker zijn, al zouder ik dan nog niet weten waar ik wat voor moet gebruiken....

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:10

Ik gebruik er meestal 3 voor de oogschaduw. 1 voor de zwarte liner en als ik een gekleurde pak weer een ander.

Mooie look en je krullen zijn ook geslaagd !

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:20

Ik gebruik meestal 3/4 kwasten.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:37

Lastig die donkere kringen Ilora, ik heb er ook last van. Heb nu een fijne concealer van NARS die het meeste wel corrigeert :j

Mooi je look en je haar, Mickeytje!

Mooie aankopen Friemel, en je wenkbrauwen zijn echt mooi!

Gaaf dat je een visagie opleiding gaat doen Suus :)

Ik gebruik tussen de 2-5 kwasten voor een ooglook, ligt er aan hoe uitgebreid ik het doe.

Ik twijfel om een paar oogschaduw paletten weg te doen. Merk dat ik bepaalde paletten altijd pak.
Too Faced Chocolate Bar, Natural Eyes en Boudoir Eyes paletten pak ik nauwelijks :( en Tartelette in Bloom ook vrij weinig..
Mijn huid is ook onwijs veranderd, heb nog een ongebruikte UD Naked Skin foundation staan omdat die ineens oxideert op mijn huid. Heb al een paar keer als oempaloempa rond gelopen :')
In Londen wel een fijne foundation, primer en concealer van NARS gekocht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 23:04

Als je wat weg doet...

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 23:54

Zonde hoor. Chocolate Bar, Natural Eyes en In Bloom zijn allemaal toppers. Boudoir Eyes pak ik ook nooit. Te koel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:29

Ik heb vandaag een vrij simpele look. 08 van proartist op m'n ooglid, 10 in de crease en een klein beetje cranberry van mac om hem wat diepte te geven. Op m'n gezicht alleen poeder, doe straks nog brave van mac op als lipstick. Ben de laatste tijd wat aan het experimenteren met rood/roze/roestkleurige oogschaduw en vind het eigenlijk heel vet haha.

Afbeelding

Afbeelding

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:57

Anoniem schreef:
Als je wat weg doet...

Niniane schreef:
Zonde hoor. Chocolate Bar, Natural Eyes en In Bloom zijn allemaal toppers. Boudoir Eyes pak ik ook nooit. Te koel.

Ja ze zijn zeker mooi, maar ABH Modern Renaissance of UD Ultimate Naked zijn degenen die ik altijd pak op de een of andere manier :(
Mocht iemand interesse hebben, mag je altijd pb'en, vind het zo zonde dat ze er maar liggen.

Mooie look Emma! Die cranberry ziet er uit als een fijne kleur, staat je goed en mooi jouw eyeliner :j

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:25

*\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

Ik vertrek over 2 uur naar de zon dus swatches en een look houden jullie tegoed

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:30

Oh wauw friem.... Dat ziet er heel gaaf uit al... gaat hier iig wel kriebelen nu ik dat pigment zie <3

Veel plezier!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:39

Ik vind hem echt zo onwijs gaaf <3 <3 <3
Ben heel benieuwd hoe de glitters op het oog zijn, als je ze aanbrengt met een sponsapplicator.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:41

Prachtige kleuren van Huda! Fijne vakantie Friemel.

Mooie look Emma.

Super leuk Suus! Veel plezier met je opleiding!

Mooie look met groen Donnar!

MarlonFloris nou komt toch aardig in de buurt van je voorbeeld. Mooie kleuren zo.

Ilora staat je mooi dat groen! Kijk je ook wel eens YouTube filmpjes? Daar geven ze ook veel handige tips plus je kan goed afkijken hoe ze het aanbrengen en blenden doen.

Mickey staat je mooi!

Mijn bescheiden aankopen uit Londen.

Afbeelding

De MAC dazzleshadow (can't stop, don't stop) is zo gaaf! Geen swatch die laat zien hoe mooi die echt is. Echt heel blij mee.

Afbeelding

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:44

Dat Huda palette! <3 via waar heb je die besteld? :~

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:52

Yltje schreef:
Dat Huda palette! <3 via waar heb je die besteld? :~

Cult Beauty! Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen *D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:01

Mooie paarse look! Mooie glitter :))

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:02

Wauw dat Huda palette <3

Mooi look met die MAC dazzleshow Kaygee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:18

Ik heb vandaag mijn Viseart Petit Pro weer eens gebruikt en JS Gemini op mijn lippen.
Is toch wel een van mijn favorieten <3

Zat te denken... wat zijn jullie favoriete lipsticks/liquids?
Ik heb echt zoveel favorieten, dat een top 5 nog lastig gaat worden gok ik :=

Oh en een foto van mijn look:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:23

Oh ik zou het bij mij ook echt niet weten qua lipsticks.. alleen dat Twig in de top 5 staat en misschien Chili, maar verder _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:56

Mondy, jaaaa Fireball. <3 Vind dat zo'n gave lipstick. En wat staat Pallor je gaaf! gaat balen dat ik die niet heb

Jans, je haarkleur houden zo! Wat staat dat je prachtig zeg, zoveel beter dan blond! En mooie aankopen van JS!

DS, die blauwe liner vind ik minder, zonder die vind ik je look juist supergaaf. De kleuren kan je namelijk, vind ik, prima hebben! Die roze staat je ook goed, maar dat weet je ook wel. :)) En wat enorm gaaf zo met Cheap Date over je lipkleur heen, staat prachtig. <3

Melati, wat gaaf zeg die looks van je! Vooral die oranje met je oranje lippen!

Liselot, mooie subtiele look!

Friem, die look met liquid oogschaduw staat je goed!

DnT schreef:
Hier lekker geen oranje, gewoon omdat iedereen oranje doet #recalcitrant

DnT schreef:
Hier toch ook maar even wat opgesmeerd.
Oranje... duh!

Lang recalcitrant geweest. _O- Look staat je overigens prachtig, moet je vaker doen! :j

Niniane schreef:
Melissa Alatorre had in een tutorial zo'n gave oogschaduw op. Dior Cosmopolite.

Zó gaaf. Heb deze gisteren geswatched en ben er serieus verliefd op. Maar dat prijskaartje. := Gewoon 34 euro voor een mono.

Pfft.... voor zo'n klein dingske zou ik dat echt niet uit willen geven dus... -O- -O-

_Friemel schreef:
DAAAAAARRRRR ISSIE DAN
Mijn mega order van beautybay.
Kwasten zijn van alie switches komen als mn huda beauty palette ook binnen is anders blijf ik bezig :')

[ [url=m/jTSkjv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mNICo7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TEIYip.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een order _/-\o_ _/-\o_ Ziet er super uit, en je Huda palette, grrrrrr. Ik ben heel benieuwd naar swatches en looks want heb constant getwijfeld met dat palette nav reviews, zelfde voor Violet Voss.. Je look erbij vind ik enorm gaaf, en, huid om te huilen? Grapjas. :')

_Friemel schreef:
[ [url=m/5OIMSm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OOAtbq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vhJNIU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/F58auN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JLEQZK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Paar kleuren 1 Swipe :D

Kan niet wachten om ermee te spelen!

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Ziet er veelbelovend uit dus!
Op je look-foto met rood/roze zie ik eigenlijk alleen wit/huidskleur dus ben benieuwd naar je look als je het meer opbouwt. :j

Donnar, zo mooi je look met dat groen en goud(?)!

Suus___ schreef:
En zooooo blij vanaf 4 september ga ik n opleiding tot visagist volgen :)

Gefeliciteerd dat je de stap hebt gezet *\o/* *\o/* *\o/*
Heb er ook naar zitten kijken maar twijfel nog tussen 2 of 3 bedrijven. Wel je ervaringen delen hé? :))

Anoniem schreef:
Brengen jullie alle oogschaduw met 1 penseel aan of meerdere?
Dus ik bedoel de basis kleur en de crease?
Evt merk tips anders?
Ik heb een blend kwast van.. meen zoeva?
Die pakt wel mooi op maar echt mooi diepte verschil zie ik nooit bij mij.

Bij mij ligt het heel erg aan de look hoeveel kwasten.. Iets simpels? Dan heb ik 1 platte kwast om mijn primer mee te setten, een blendingkwast voor transitiekleur, een blendingkwast voor de creasekleur en een platte kwast voor het bewegend ooglid. Ga ik met meer kleuren werken, komt er per kleur meestal een kwast bij... Maar je kan ook een Color Switch kopen, dat helpt ook enorm. Heb mijne via Boozyshop en als ik een kwast vaker wil gebruiken haalt deze al het poeder eraf (kleuren zoals blauw etc. met flink pigment blijven de kwast nog kleuren tot je de kwast echt gaat wassen maar er komt geen kleur meer vanaf) zodat je weer over kan in een andere kleur met dezelfde kwast.

Emma, heerlijk zo'n ooglid met veel ruimte, die eyeliner complimenteert het zo. :j

Kaygee schreef:
Ha Shizzel ik ga ook naar Londen dit weekend. Zou wel heel toevallig zijn als ik je ergens spot :D

Was grappig geweest als ik je was tegengekomen! En inderdaad nog hele bescheiden aankopen heb je gedaan maar wel heerlijk praktisch! Die oogschaduw is heel mooi! <3

Gemini staat je prachtig DnT!

DnT schreef:

Zoveel lipsticks, zo weinig keus... -O- -O- -O- -O-

Ik denk....

1. Cami - Lippie Stix - Colourpop
2. Firebird - Matte Pearl lipstick - Urban Decay
3. Bumble - Ultra Matte liquid - Colourpop
4. Baewatch - Lippie Stix - Colourpop
5. Tuesday - Ultra Matte Liquid - Colourpop

Durf ik het te posten.... durf ik het te posten...... want ik weet dat ik stilletjes gejudged ga worden.... _O- ik ga het maar posten. :')
Ik ben afgelopen weekend in Londen geweest met mijn moeder en een hoop geld meegenomen. Van tevoren een flinke wishlist gemaakt waar ik eigenlijk niet eens alles van heb gehaald, maar wel vervangen door een aantal dingen die niet op de wishlist stonden. :') _O- Helaas houdt mijn moeder ook van make-up dus op momenten dat ik naar moeders keek in de hoop op een goed advies om het níet te doen, kreeg ik regelmatig de 'oh wauw, prachtig, moet je doen!' ...... :') :')

Mijn eigenlijke reden om te gaan waren de Muji lades! Mijn 2 vijf-lades zaten eigenlijk ramvol, dus ik wilde 2 3-lades erbij halen om er bovenop te zetten. Nu past alles er weer netjes in en heb ik zelfs ruimte over. *\o/*

Afbeelding

Zoals een aantal al wisten heb ik vanaf het moment dat het bekend werd gemaakt zitten azen op de Urban Decay x Basquiat collectie. Het liefste wilde ik de Vault, aangezien de vault zo'n $50/$60 besparing had, maar kon ik deze niet krijgen via de UD site, Ulta of Sephora. Hij komt wel naar Nederland (de vault is niet zeker) dus had ik besloten als het in Nederland was het felle oogschaduw palette, de blush/highlight/bronzer combo en de rozige lipstick te halen. Nou is er echter sinds April (volgens mij echt maar een aantal dagen voor ik er was) in Selfridges een Urban Decay counter geopend en daar moest ik natuurlijk wel even langs. :j :') Ik loop langs, en wat zie ik daar? Netjes de hele Basquiat collectie op een display, alle 'Urban Decay.com Exclusive' (echt de kleuren die niet naar NL komen) van de Vice lipsticks maar ook de liquid lipsticks, eyeliners en lippotloden. Oftewel, mijn hemel dus, want er zaten echt kleuren bij die ik al enorm lang wil! Ik sta dus rustig de Basquiat te swatchen, tot een van de dames me zegt dat ze de Vault hebben, en nog maar een paar..... ik kon mijn geluk dus niet op want ik had de hoop al opgegeven, dat werd meenemen! Had de laatste zelfs te pakken. *\o/*

Niet alleen dat, maar ze hadden ook de lipstick Junkie die ik zo graag wil, een prachtige groen, dus die ging mee met bijbehorend oogpotlood dat als lipliner in dienst komt. En om het nog mooier te maken, hadden ze een graveerstation. Gratis kon je al je aangekochte kwasten en lipsticks laten graveren, dus dat moest natuurlijk ook gebeuren. :D Er waren mensen die hun hele naam voluit met daarachter nog 'make up artist' deden, ik hou het liever simpel. Arme man die alles daar aan het graveren was.. :')

Swatches komen wellicht nog, nu even geen zin in. _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even alle make-up gerelateerde aankopen... we gingen overigens met de bus heen en terug, hoe ik dit allemaal heel thuis heb gekregen, geen idee....

De Basquiat Vault
Een aantal losse oogschaduws van NYX in kleuren die ik nog niet had in en matte finish (Whipped Cream, Kush, Lolita, Butterscotch Caramel, Wild Orchid, STFU, Dare)
Twee Ombré blushes van NYX (Feel The Heat is de oranje en Insta Flame de roze)
Zoeva Coral Spectrum Blush palette
Zoeva Winter Glow palette (ik had de Summer en Spring al en wilde de Winter eigenlijk niet, maar na swatchen was ik toch helemaal om)
Kat von D Mother en Berlin liquid lipsticks
Kat von D Pastel Goth palette (shock van de dag want die hoorden ze nog niet te hebben dus die ging mee <3)
Urban Decay Junkie eyepencil en liquid lipstick

Afbeelding

En mijn blije gezicht... _O-

Afbeelding

Ik wilde nog heel graag de Vice Liquid Lipstick in Flame en Naked maar die waren uitverkocht.. -O- Gelukkig staan ze wel online op Selfridges, ik wacht even tot Naked weer in stock is en dan bestel ik meteen wat van de Vice lipsticks Selfridges exclusive shades mee die ik nog graag wil hebben. Volgende maand, denk ik zo, want ik ga even niets meer uitgeven. :')

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:57

DnT schreef:
Ik heb vandaag mijn Viseart Petit Pro weer eens gebruikt en JS Gemini op mijn lippen.
Is toch wel een van mijn favorieten <3

Oh en een foto van mijn look:

[ [url=m/lUELHA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik wilde zeggen waarom ben je aan het werk het is weekend..... :')...
.....

.....

:')