paardrijden en overgewicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:32

Goed bezig!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:12

Goed bezig allemaal :)

Ik wil me toch wel weer melden hier.
Mezelf even verschrikkelijk hard een schop onder mijn kont geven.

Er is helaas nog niks veranderd en dus nog steeds even zwaar.
Ik heb MPF weer geïnstalleerd en wil nu echt serieus mijn calorieën gaan bij houden.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:51

Ik sta op -17,3 nog 7,7 te gaan tot ik weer mag paardrijden

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:33

Goed bezig!nog eventjes geduld dus.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:03

Welkom Geerke en goed bezig weer hier!

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:31

Ik heb net lekker falafel gegeten (ik had geen knoflooksaus) lekker en gezond!

Afbeelding

Hoop dat ik mijn doel haal maar ik betwijfel het een beetje.. wel braaf bijna elke dag gesport en goed gegeten!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:41

Ziet er lekker uit lilchar.

Ik was vandaag te lui om avond eten te maken voor op mijn werk dus boterhammen gesmeerd, dus een dagje veel koolhydraten.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:57

Wauwie, wat zijn jullie hier goed bezig! Ga zo door!

Ik weet niet wat ik moet denken :') ik ben niet zwanger, maar ongesteld wil ook nog niet. Weegschaal is wel aardig lief voor me (ervan uitgaande dat ik ooit nog ongesteld ga worden), dus hopelijk nog een mooie vochtmin binnenkort en dan zou het wel eens kunnen dat ik héél blij ga worden.
En als ik dan geen mooie min zie dan euh...ga ik gillen :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 21:03

1 drankje achter de kiezen. Mjam! Echt lekker!( met liquor 43 een mixje gemaakt) de laatste keer was oud en nieuw. Nu weer braaf aan de thee. Maar dat was even smullen

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:30

Wat is iedereen goed bezig hier! Jullie zijn allemaal toppers! +:)+

Voor degene waar het wat minder gaat: geef de moed niet op! De aanhouder wint!

Zoals in mijn eerste post aangegeven vind ik het lastig om met enige regelmaat hier te posten en te reageren op iedereen. Maar ik lees wel alles mee!!

Donderdagavond heb ik een enorme huilbui/pestbui gehad.. ik was eind november 2016 ruim 18kg afgevallen (daar heb ik 2 jaar over gedaan). Sindsdien kruipt het er weer langzaam bij.. en ben inmiddels weer 8kg aangekomen. Ik heb ontzettend zitten huilen en mijn ouders schrokken er ook van hoe verdrietig ik was.
Maar met alleen maar verdrietig blijven bereik ik niks. Nadat ik uitgehuild was, samen met mijn moeder gekeken naar mijn eet patroon. En er is geen andere conclusie dan dat ik teveel snoep en andere (voor mij) slechte gewoontes er weer waren ingeslopen.
Vanaf gisteren zijn we hier dan ook weer mee aan de slag gegaan om het snoepen te minderen en de slechte gewoontes weer stuk voor stuk te verbannen.
Gelukkig heb ik alle steun van mijn ouders, en dat is ontzettend fijn!
(Vanwege mijn studie woon ik nog bij mijn ouders ;) )

Wel kwam ik zelf wel tot het inzicht dat ik het erg lastig vind om de afwisseling in de maaltijden te houden. Ik heb een aantal voedingsmiddelen die ik niet eet, omdat ik mij er niet lekker op voel. Dit zijn tarwe (spelt gaat wel goed) en koemelk producten zoals melk, yoghurt en alle toetjes eigenlijk. Producten zoals kaas heb ik minder last van, maar het liefste kies ik toch voor geitenmelk(producten) of plantaardige vervangers ;)
Daarnaast let ik er op dat ik zo min mogelijk varkensvlees, gewone aardappelen en (tafel)suiker eet.

Door deze 'beperkingen' en een normaal boodschappen budget vind ik het wel lastig om er voldoende afwisseling in te houden. Maar we gaan ons best weer doen!

Ik wil sowieso deze 8kg weer kwijt en dan het liefst nog eens 2.5 kg. Dan zit ik op een in mijn ogen een gezond gewicht voor mij.

Daarnaast heb ik het probleem dat echt al het extra gewicht op mijn buik zit en kan mij daar heel onzeker over voelen :o
Voor zover ik weet is er geen manier om alleen rondom de buik af te vallen. Mocht er toch iemand zijn die hiervoor tips heeft, hoor ik het graag!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 08:52

Lol. Plus 500 gram :')

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 08:53

Knuffel itsme! Je kunt het. Die 8 kg zijn dr zo af.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 10:05

Nou, ik blijf gewoon gelijk :+ niet echt leuk dit. Zit alweer 3 weken rond hetzelfde gewicht.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 10:49

Hier een zware relatie crisis, niet te overdreven maar het staat wel op het punt om uit te gaan.

Door al die stress nu val ik wel af, juist geen vreetbuien maar echt niks naar binnen kunnen krijgen..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 10:57

He das niet fijn :(:)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 11:21

Ha! Wat een leuk topic! Ik meld me ook maar ff. Ben hard mijn best aan het doen om wat gewicht kwijt te raken. 72 is normaal bmi (bovengrens). Ik wil naar 68. En ik was tot begin februari 93 kg. Oeps...mijn ene paard rijd ik hierom dus ook niet meer. De fries wel maar goed...ben dus veel eiwitten gaan eten weinig koolhydraten. 4 febr. was ik 93.1 en nu 84 (was 83 maar bijna ongesteld dus dan ben ik sowieso wat zwaarder).

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:14

Bj. Sterkte
IHN. Dan ben je veel afgevallen in 6 weken tijd zeg!

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:42

TurboTinker schreef:
Bj. Sterkte
IHN. Dan ben je veel afgevallen in 6 weken tijd zeg!

Ja...ik begin altijd heel enthoudiast :D. Nu gaat het niet meer zo hard, hoor.

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 08:40

Ik heb afgelopen week vrij stabiel gebleven helaas niks eraf maar vind het wel beter voor mijn lichaam dat niet zulke grote verschillen in één week zitten. Soms kon ik ene dag kilo eraf volgende dag halve kilo eraf dan 2 kilo erbij. Nu nog zorgen dat het eraf gaat

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:09

Hier schommelt het ook heel erg. Was 98.8 vanmorgen. Maar was zaterdag 98.5. Maar in totaal is er 1.4kg af deze week ( vorige maandag zat ik rond 100.2 ofzo na bami met satesaus. Dus totaal is er veel vocht af. Ben benieuwd wat deze week brengt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:39

Bij mij een beetje hetzelfde als bij TT. De hele tijd bleef ik hangen op 84, toen was ik ineens 87, en vanmorgen 85,9. Super irritant en helemaal niet motiverend. :n
Ik wilde eigenlijk vanmorgen gaan wielrennen maar ik zoek de sportschool nog maar eens op, wat een weer..

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:44

Ik ben deze week ook verder niets meer afgevallen, voor het eerst onder de 80 maar nu weer op de 80.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:40

Daarom heb ik van mijn vriend een weeg verbod :+
En is dat ding weer verstopt.

Slecht weekend gehad, maar vandaag weer knallen :D Stilzittend....

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:39

Periode heeft er ook mee te maken he...rond je eisprong en rond de tijd dat je ongesteld moet worden houdt je veel vocht vast. Kan zo een kilo schelen. En als je slecht geslapen hebt ben je ook zwaarder s ochtends.

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:42

pfff bij mij wil het maar niet ;(
Ik val echt niets af, doe wel echt heel erg me best, behalve in het weekend..
Dan ben ik altijd bij me vriend en het is wel erg vervelend om al je gezonde eetspulletjes mee te zeulen steeds dat het er bij in schiet in het weekend.

van maandag tot vrijdag gaat het super en van ik vaak rond de 700 gram af en na het weekend zit het er weer aan.

Nu afgesproken met me vriend dat hij absoluut niet meer met in zijn ogen gezonde snacks komt en dat ik tot pasen als we op stap gaan bob en alleen rivella of cola zero dan mag.

En hij kwam zelf nog met een idee dat ik hem een lijstje moet sturen wat ik veel gebruik in mijn dieet en dan zal hij zijn kastjes vullen daar mee. Super lief toch O:)

Dus hoop dat ik nu weer wat gemotiveerd word..

ps. heeft er iemand leuke recepten voor lunch en tussendoortjes koolhydraad arm? (ik eet geen vlees)