[HK] Make-up topic: deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Twilight

Re: Make-up topic: deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:08

oefenen, en anders, wattenstaafjes zijn mijn grootste vriend.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:28

Tessa als je wil kijken, graag!

Hoe duur zijn ze?

Ik maak straks wel een topic in de hk, Als we daar gewoon met elkaar zorgen dat het niet teveel off topic gaat, hebben we iig geen gedoe met hulkjes maar gewoon make up praat zoals hier.

Idee?

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:53

Meelezer O:)

Ik snap niet zo goed waarom er zo moeilijk over gepraat over pil/spiraaltjes gedaan wordt. Helaas heeft hormonale acne wel degelijk invloed op het uitkiezen en aanbrengen van je make-up en het reinigen van je gezicht. Momenteel heb ik daar zelf ook last van en het is teleurstellend om te lezen dat een dergelijk probleem door een mod als offtopic wordt weggezet -O-

Verder: voor mij is dit topic juist heel goed te volgen als meelezer. Al veel nuttige tips en ideeën langs zien komen, ga zo door +:)+

De highlighterpalette van Freedom was hier helaas ook niet te vinden. Toch maar online bestellen. N.a.v. deze review http://www.beautyscene.nl/makeupreviews ... omers-zijn Maybelline Vivid Matte Liquid Rebel Red, Electric Pink, Fuchsia Ecstacy en van L'Oréal Such a Babe liquids en lipbalm besteld. Kon ze hier nog niet terugvinden, maar er zijn hier wel liquidfans zag ik.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:59

Aah het gaat over eyeliner.
Ik heb echt al van alles qua (drogist) eyeliners geprobeerd alleen niks blijft op zn plaats zitten. Na een half uurtje is mijn hele ooglid zwart.
Wat kan ik daar aan doen؟ :D

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:01

Eerst je ooglid afpoederen met een huidskleurige oogschaduw? Daarna eyeliner aanbrengen, dan krijg ik minder snel zo'n transfer :)

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:06

Eight schreef:
Eerst je ooglid afpoederen met een huidskleurige oogschaduw? Daarna eyeliner aanbrengen, dan krijg ik minder snel zo'n transfer :)

Bedankt voor de tip!
Ik weet alleen niet of dat helpt want ik doe zeg maar wel eens eyeliner samen met oogschaduw. Maar dan is mijn oog net zo goed na een half uurtje helemaal zwart.
Maar alleen een huidskleurige oogschaduw heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik wel doen, bedankt! :)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:10

Eyeliner en zonder poeder (oogschaduw) werkt bij mij ook niet. Ik heb echt een poeder eronder nodig, dan blijft het over het algemeen goed zitten.

En...toch nog een blush palette kunnen scoren! De laatste (onaangeraakte)!

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:14

Jellybeans schreef:
Eight schreef:

Bedankt voor de tip!
Ik weet alleen niet of dat helpt want ik doe zeg maar wel eens eyeliner samen met oogschaduw. Maar dan is mijn oog net zo goed na een half uurtje helemaal zwart.
Maar alleen een huidskleurige oogschaduw heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik wel doen, bedankt! :)[/quote

Vroeger ook vaak last van gehad omdat ik best wel olie/vettige oogleden heb. Voor mij werkt het om eerst een primer te gebruiken, daarnaast gebruik ik MAC paint pot en daarna eyeliner. Zelf ben ik een groot fan van de etos eyeliner die ik een paar posts eerder heb gepost. Die blijft bij mij als een huis zitten.

Btw iemand misschien nog tips voor sport proof make-up? Ik vind het toch wel prettig om iets van make-up op te hebben tijdens het sporten/dansen.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:15

Ja hup afzonderen die handel :=
Maar dat werd idd een oogschaduw basis en daar een poeder overheen

Wat wil je precies qua makeup blingh?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:16

Een licht lijntje boven je ook en waterproof mascara? Verder eventueel een comfortabele lipstick? Foundation zou ik lekker laten met het sporten :)!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:20

Ik zet mijn eyeliner nooit door mijn ooglid strak te trekken. Dan zie ik mijn natuurlijke oogvorm niet meer waardoor het niet meer bij mijn oog past!
Ik gebruik de Blacktrack gel liner van MAC en die blijft heel de dag en nacht op zijn plek. Ik heb geen ervaring met drogisterij eyeliners, sorry! Die van Kryolan (prof merk) zijn in ieder geval prut!
Ik gebruik ook altijd een paintpot. Of als oogschaduw, of als ondergrond. Dat blijft perfect op zijn plek :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:22

Friemel heeft voor mij een Freedom highlight palette bemachtigd! :D Het was de laatste. Geluk! Dankjewel Friemel, ontzettend blij mee!

Denk dat 2 aparte topics niet werken, dan moet je 2 topics gaan bijhouden en het offtopic geklets hier komt altijd een beetje voort uit de make-up posts. Spiraaltje etc kwam omdat we het hadden over onze huid en de onregelmatigheden die we hadden en werd er gezocht naar oorzaken; de pil, spiraal en daardoor ging iedereen zijn verhaal vertellen over zijn/haar pukkels.

Vind ik helemaal niet erg. Zulke dingen horen ook gewoon een beetje bij make-up vind ik, hoe je huid is en waardoor en hoe je je huid mooi kan houden en als dat niet zo is, waar dat aan kan liggen. Dus ik vond het niet helemaal offtopic.. En over het algemeen gaan we redelijk snel terug naar echt gewoon make-up.

Maar goed, nog 1x offtopic en we zijn HK. Vind ik ook helemaal niet erg.. Maar twee topics gaat niet werken denk ik.

Ik gebruik nu een stift eyeliner en pff, vind het helemaal niks. Kan er slecht rechte lijnen mee maken, dus ik toch weer terug naar liquid.

Nedra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:23

Hoi Allemaal, mag ik mee kletsen?

Sinds kort ben ik wat meer interesse aan het ontwikkelen in make-up en ben dan ook een aantal beautyblogs en youtube kanalen aan het afstruinen geweest. Alles wat ik leuk/mooi/handig vind ben ik op een pinterest-pagina aan het opslaan zodat ik het niet kan vergeten :o

Laatst ook een keer bij de Douglas geweest voor een advies over foundation. Daar werd met het apparaatje mijn huid gescand en kwam de code W205 eruit. Bij het aanbrengen van een foundation heb ik de naam en kleur onthouden en ben online gaan kijken of hier dezelfde code aan verbonden was (adviseuse zei van wel ) Dit bleek dus niet zo te zijn. De aangebrachte foundation had een kleurcode W202. Super handig systeem dus, not -O- Binnenkort wil ik dus een keer naar een van de MAC's in Eindhoven voor, hopelijk, beter advies. Heb hier goede dingen over gehoord via collega's.

Hebben jullie nog adviezen voor musthave's of favoriete producten waar ik ook eens naar kan kijken?

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:34

Suus___ schreef:
Ja hup afzonderen die handel :=
Maar dat werd idd een oogschaduw basis en daar een poeder overheen

Wat wil je precies qua makeup blingh?

No make-up makeuplook :o Zonder heb ik ontzettende wallen en dat vind ik toch minder charmant eruit te zien :(

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:38

Nedra schreef:
Hoi Allemaal, mag ik mee kletsen?

Sinds kort ben ik wat meer interesse aan het ontwikkelen in make-up en ben dan ook een aantal beautyblogs en youtube kanalen aan het afstruinen geweest. Alles wat ik leuk/mooi/handig vind ben ik op een pinterest-pagina aan het opslaan zodat ik het niet kan vergeten :o

Laatst ook een keer bij de Douglas geweest voor een advies over foundation. Daar werd met het apparaatje mijn huid gescand en kwam de code W205 eruit. Bij het aanbrengen van een foundation heb ik de naam en kleur onthouden en ben online gaan kijken of hier dezelfde code aan verbonden was (adviseuse zei van wel ) Dit bleek dus niet zo te zijn. De aangebrachte foundation had een kleurcode W202. Super handig systeem dus, not -O- Binnenkort wil ik dus een keer naar een van de MAC's in Eindhoven voor, hopelijk, beter advies. Heb hier goede dingen over gehoord via collega's.

Hebben jullie nog adviezen voor musthave's of favoriete producten waar ik ook eens naar kan kijken?

Die machientjes zijn helemaal niet zo handig. De kleur die erop komt te staan past nooit goed bij mij, moet vaak altijd veel lichter. Maar ze geven de verkoopster wel een indicatie waar ze ongeveer moeten zoeken, dus dat is dan wel fijn. Ze weten dan wel of ze meer moeten kijken naar gele of roze tinten. Maar goed, dat zouden ze ook zo wel met het blote oog moeten zien lijkt me, maar toch.

En owja, welkom :D Natuurlijk mag je meekletsen.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:38

Foundation ed doe ik echt niet meer sporten daar ga ik er na een rondje echt alleen maar rotter vanuit zien dan maar wallen :=
Ik doe altijd enkel wenkies & mascara

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:45

Ben het wel een beetje eens met Eline dat 2 topics waarschijnlijk niet handig is. Dat deze naar de hk verhuisd wordt vind ik prima. Maar vind het nogal muggenziften van de modjes over het offtopic gaan.

met sporten doe ik geen make up op, wil na de tijd een plens water in mijn gezicht kunnen gooien zonder dat ik een panda ben

Die douglas color card werkte hier ook voor geen meter. Heb mijn gezicht 4x gescand en kwam elke keer op een andere tint uit, die ook nog eens vrij ver uit elkaar lagen!
Daarbij moet een foundation niet alleen bij je gezicht passen, maar vooral bij je kaaklijn/hals.

Heb nu al mega zin in 9 juli, hopelijk dan een echt goed matchende foundation :)

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:46

Ik ook geen foundation, zweet er toch af. Alleen wenkbrauwen en mascara.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:51

Bedankt voor de eyeliner tips. Ik zal ook eens wat primer op mn ooglid smeren. Of alleen een oogschaduw basis.
Ik ga wat proberen. Bedankt!

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:59

Foundation doe ik sowieso nooit op, alleen wel concealer, mascara en eyeliner alleen merk ik dat mijn mascara niet goed blijft zitten.

Ook worden er vaak foto's gemaakt (ik doe iets met dansen) en dan wil ik er toch wel een beetje leuk op staan :')

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:01

Ja ik heb ook zin in 9 juli! Met sporten doe ik ook nooit makeup op, tenzij het er al op zat, dan haal ik het er niet af van te voren ofzo...
ik ken die apparaatjes helemaal niet om je tint te testen...nog nooit meegemaakt. Wel van huidanalyse apparaten, die analyseren wat voor type huid je hebt...klopt ook nooit volgens mij

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:03

Ik stem ook tegen 2 topics. Is alleen maar onhandig en een hoop bijlezen.

Kan echt voor geen meter een wing zetten. Het wil niet lukken en mijn ogen lijken er ook kleiner door. Scheelt weer een hoop aan tijd in de ochtend. :D

Voor diegene die twijfelde over het Too Faced Chocolate Bon Bons palette: gewoon doen! :j Echt een topper en gebruik deze al meer dan een week. Snap zelf niet waarom ik zo twijfelde toen.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:05

Toch maar keer geld opzij zetten voor die gelliner van mac :) wil graG wel weer keer terug naar gelliner, kreeg het daar altijd een stuk strakker mee haha.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:10

nou ik mezelf toch al verraden heb kom ik me maar echt melden...

Ik doe eigenlijk bijna niet aan make up, alleen als ik eens een avond wegga, en dan blijft het nog bij wat mascara en verder niks... Maar ik vind het zo ontzettend mooi en verzorgd, en zeker als ik hier in het topic mee kijk wil ik daar wel eens verandering in brengen...

Ik ben dus erg benieuwd naar tips en tricks van de kenners hier... Op deze foto draag ik dus geen make up, tips voor een fijne foundation hoor ik graag, heb nu wel iets liggen en van de week voor t eerst op gedaan dat was al een hele uitdaging, zal straks eens kijken van welk merk het is, heb echt geen idee...

Hoop dat ik over een tijdje ook zulke mooie foto's kan plaatsen zoals jullie... Ga me alvast verdiepen in paletten van UD

Afbeelding

Duik meteen onder voor commentaar haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:12

Afbeelding
Iemand deze al in handen gehad? Is de L'Oréal limited edition summer glam. Is verkrijgbaar bij de Etos en je hebt er ook een lippalette van.