Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tylando

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:10

Cooling down bestaat bij mij met wat rekken van kuitspieren en dat is t. En water drinken :D

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:04

Hier een klein stukje uitlopen, trap op (3 hoog) en kuitspieren rekken. En douchen en daarna warm aankleden.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:14

Avond! Hoe gaat het met iedereen?
Hier vanavond een mooie 10km weer in de benen.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:42

Ik heb net een lekkere 5 gelopen

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 09:33

Gisterochtend (al voor het werk) 4 km gelopen. Meer zat er qua tijd niet in, maar goed toch weer even gelopen.
Van het weekend een nachtje weg, dus dan zal het niks uit halen. Maar wel lekker wandelen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:30

Hallo ben ik ook weer!

Hyawatta lukt het om de training weer op te pakken?

Beetje slecht wel maar mijn warming-up en cooling down bestaat eigenlijk alleen maar uit rustig in- en uitlopen...

Ik heb net weer met mijn zus getraind, wel gezellig ipv alleen wat ik vrijwel altijd doe. We waren wel lekker bezig en uiteindelijk 10km met daarin wat tempo's gelopen. En een pr voor mij op de 10, heb het in 54.40 gelopen :D Laatste 2 km's ruim onder de 5 minuten :D

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:56

FABIENNE toch weer ff gelopen, beter iets dan niets ;)

DAAN netjes gedaan binnen een uur.

SUE ook weer lekker gelopen.

Ik heb me eerlijk gezegd nog niet echt toe kunnen zetten en ook wel druk geweest afgelopen week.
Heb me echt voorgenomen om zondag weer een begin te maken.

Vanmorgen gebeld voor de doorverwijzing naar papendal en ze bellen me binnen 2 weken terug omdat ze met een wachtlijst van 2 weken zitten. Dus nog ff afwachten.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 18:32

Goed bezig allemaal!

Daan_O wauw wat knap, binnen een uur. Ga je je op een gegeven moment niet heel erg vervelen?

Hyawatta ik heb even gemist waarom je naar Papendal gaat geloof ik? 2 weken wachtrij is wel even geduld hebben. Succes alvast zondag!

Hier ondanks niet helemaal fit de 6km gelopen. 7.5 is nog net wat teveel gegrepen om elke keer te doen dus ik train nog even lekker door op de zes!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 20:14

FEMKE-NIKITA

hyawatta schreef:
Gister dus bij de orthopeed geweest, met de botten is niks aan de hand en zag er goed uit maar het blijkt van de hamstring af te komen. De 3 spieren van de hamstring komen uit bij de knie en daar zit de irritatie.

Ik ben doorverwezen naar papendal om daar geholpen te worden. Daar zouden ze oefeningen gaan doen om de spieren enz sterker te maken en dan zou het goed moeten komen. We zullen het gaan zien.

Dankjewel.
Toch goed gedaan ondanks je niet fit bent.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 21:55

Ohh wat een pijn!!
Nieuwe schoenen, met een sterke correctie. Ja dat gaat wel pijn geven zei de man van de winkel al. Na 2 keer 5km kon ik niet meer goed lopen. 2 dagen rust gehouden. Op een avond na 2 km weer afgehaakt want de pijn was weer terug. Ik moet er doorheen lopen omdat mijn voeten en benen zo erg gecorrigeerd worden dat ik meteen veel te heftig ben begonnen.. -O-
Correctie sokken van m'n moeder gekregen vandaag, Morgen weer een rondje lopen hiermee. Iets rustiger aan ook....

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:29

Zo'n heftige reactie op enkel schoenen lijkt mij vragen om blessures en andere ellende

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:40

benangelique schreef:
Zo'n heftige reactie op enkel schoenen lijkt mij vragen om blessures en andere ellende

Ik loop heel erg op de binnen zijde van m'n voeten. Ik heb een keer een beenbreuk gehad en daardoor staat 1 voet nog meer naar binnen dan de andere. Ik loop al jaren in een foute positie en wordt nu recht gezet. Dit zorgt eerst voor spierpijn. Meerdere (Prof) mensen gevraagd en ik krijg van allen het zelfde antwoord, Even doorbijten, gaat vanzelf beter. Maar dat is nog wel even. Die spieren worden ineens anders belast

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:56

Kan mij ook niet voorstellen dat een overstap op geschikte schoenen met zoveel pijn gepaard kan gaan. En als dat wel zo zou zijn zou ik met min boerenverstand zeggen beginnen met minuten loopjes (1 minuut lopen -1minuut wandelen en dat bv 10 keer). Maar mijn zelfde boerenverstand zou ook zeggen dat als ik zou lopen op nieuwe schoenen en echt gelijk problemen kreeg dit dus niet de geschikte schoenen voor mij waren.
Ben ooit ook overgestapt van neutrale naar antipronerende schoenen. En dan moet je even niet gelijk ook je trainingsomvang omhoog willen gooien omdat de spieren inderdaad net iets anders belast worden.Maar serieuze pijnklachten? En even doorbijten? Echt nog nooit gehoord een dergelijk verhaal.
Ben dus benieuwd naar het verloop.
Had je overigens al problemen met je vorige schoenen. Want dat gebeurd weleens . Hebben mensen klachten en denken ze met nieuwe andere schoenen gewoon verder te kunnen trainen. Terwijl ze dan natuurlijk eerst moeten herstellen van de blessure (die vaak toch ook niet enkel en alleen door niet perfect schoeisel voortkomt maar door de zwakke schakel die met niet goed schoeisel sneller naar buiten komt).

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 16:24

Ik val even binnen omdat ik het verhaal van Summerless wel herken. Ik heb bij nieuwe anti pronatieschoenen ook de eerste 2-3 keer echt last van serieuze pijn. Daarna wennen mijn voeten en benen eraan en lopen ze als op wolkjes. Maar ook hier was het even doorbijten.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:06

mirriejj schreef:
Ik val even binnen omdat ik het verhaal van Summerless wel herken. Ik heb bij nieuwe anti pronatieschoenen ook de eerste 2-3 keer echt last van serieuze pijn. Daarna wennen mijn voeten en benen eraan en lopen ze als op wolkjes. Maar ook hier was het even doorbijten.

Ja. M'n vader heeft het zelfde maar die heeft een kleinere afwijking dan ik. M'n vader heeft er ook 2 dagen last van gehad maar door dat mijn afwijking zo heftig is (lees: ik loop op de zijkant van mijn voet dan op mijn voet zelf) moet het allemaal even wennen. Het gaat ook wel beter maar die spieren werken niet meteen mee. Ik ben ook meteen veel te fanatiek begonnen met 2 dagen achter elkaar even 5km doen.. Ha dik nooit moeten doen. Eerst weer langzaam opbouwen maar ik met m'n domme hoofd ram er meteen 5km door.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 23:28

Wordt t dan geen tijd voor serieuze correctie dmv een podoloog?

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 14:47

Vandaag met veel tegenzin gaan lopen maar eenmaal aan het lopen, wat was het heerlijk en ook met dit weer.
De kou viel heel erg mee moet ik zeggen en m'n knie niet gevoeld :D

Maar dat kan na 2 3 keer lopen nog komen, ik zal het gaan zien. Begin is iig weer gemaakt ;)

SUMMERLESS dat klinkt niet fijn, hopen dat het snel beter gaat en anders idd een podoloog bezoeken denk ik.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:08

HYAWATTA wat fijn dat het goed ging met je knie! Wie weet toch aan de beterende hand :)

SUMMERLESS Meteen 5km lijkt me vrij veel gevraagd. Wel respect voor je doorzettingsvermogen dan!

Hier ook geen zin en tijd. Besloten toch even 3.5 km te doen en voor de verandering de hond mee te nemen. Hond in kwestie is een grote ridgeback van 8 met een nogal slechte conditie haha. Maar hij heeft heerlijk gerend en ik ook ! In 15-20minuten terug dus met het tempo zit het ook wel goed denk ik

Spoiler:
ik ren vooral op afstand dus mijn tijden zijn meestal schattingen. Ik vergeet nogal vaak de tijd te checken na mijn warminguploopje en voor coolingdownwandelingetje

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:37

Hyawatta, klinkt positief, fijn!

Op afstand en gevoel lopen is toch dikke prima femke. Lekker hoor!

Ik heb weer 15k in de benen. Mooie negatieve split dus ben heel tevreden

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:11

Kan maar zo dat het na een paar keer weer terug komt wat niet te hopen is.
Had ik vorige keer week of 6 rust gehad daarna weer opgepakt en na 3 keet begon het weer maar we zullen zien. Weet wel dat de kou me niet meer zo in de weg staat, had het snel genoeg warm haha.

BENANGELIQUE lekker hoor, hoop ik ook ooit een keer te redden hihi.

FEMKE-NIKITA leuk om de hond xo nee te kunnen nemen. Allebei lekker gerend.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:37

Dit weer is zalig in te lopen. Ben meer van dit weer dan lopen boven de 20 graden hihihi
Er stond trouwens nog best wat wind. Tranende ogen met wind tegen en een ijskoude rechterkant met wind van zij :+

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:51

Inderdaad heerlijk loopweer. Alleen moeten mijn longen wel een aantal km's wennen aan de koude. Had vandaag 23,5km gelopen met 5 blokken van 3km op tempo. Gisteren een rustige duurloop van 20km met wel elke 10min een korte versnelling 'om wakker te blijven'.
De zon op de rijp maakt de omgeving zo mooi.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:19

Misschien liep ik daarom de eerste 5k te hijgen als een malle. Hartslag was mooi laag maar mijn ademhaling was drama

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:01

Geen last van wind gehad gelukkig en liep bij ons op de dijk.
Dat merk je idd wel op de keel, wel rustige ademhaling en niet buiten adem maar wel zo'n gevoel in de keel. En zo'n kriebelhoestje tussendoor.
Boven de 20graden is weer te warm ja haha liep in de zomer ook vooral smorgens.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 09:53

Hyawatta het begin weer gemaakt, super! Fijn dat je geen last van je knie had, houden zo!

Summerless ik vind het ook heel apart dat je zo veel last van je nieuwe schoenen hebt, lijkt mij niet ok… Ik heb ook anti-pronatie schoenen en ook nog zooltjes met extra steun aan de binnenkant van m’n voet maar nooit geen last van gehad. Door pijn heen lopen is in mijn ogen per definitie niet goed.

Femke_Nikita lekker bezig hoor!

Benangelique netjes zeg 15 km!

Greetje ook weer heel wat km’s afgelegd! Prachtig inderdaad de rijp op de bomen gisteren.

Ik vind het op zich prima weer om te lopen maar mijn voorkeur gaat wel uit naar warmer weer. Lekker zweten haha.
Morgen ga ik weer een rondje doen :)