Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 18:56

Ik heb een cheat dag vandaag... en niet eens geplant dus dat is niet chill -O-
Vanmorgen ging ik ''winkelen'' voor de vriend van mn moeder met hem en mijn moeder want hij moest echt iets fatsoenlijks hebben om aan te doen naar 't feest van mn oma :P
Maarja dan ben je precies rond lunch tijd in de stad dus een panini gegeten...

Daarna geknutseld voor iets voor mn oma en mn pony moest van stal verhuizen vandaag dus twee stallen mesten en alles nog doen. Nu net thuis even op de pc en dan naar de zonnebank en vriend ophalen. Voordat ik dan thuis ben is het 8 uur dus gaan we eten bestellen hebben ze besloten.. pizza... dus ben benieuwd..

Mijn lijstje:

O: 250 gr magere kwark met crusli
L: Panini met ham en kaas
T: Boterham met hagelslag
A: Pizza (denk calzone met kip ofz)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:10

linoleum schreef:
Ik kijk ook niet naar BMI of kilo's. Ik wil graag gespierder worden, grote kans dat ik dus weinig meer ga veranderen in gewicht. Of afval en daarna weer aankom. Ik kijk dus naar uiterlijk en vetpercentage. Nog geen idee wat ik wil. Denk een vetpercentage van 20-25.

Dat is dus bij mij ook het geval. Zou zelfs kunnen dat ik wat aankom in gewicht als ik meer ga sporten, maar toch strakker word.

Kelpla, welkom, ik heb mfp die me een percentage eiwitten, koolhydraten en vetten geeft :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:16

Maar als je het erg vind om een cheatdag te hebben (wat uit de manier waarop je verhaal is opgebouwd blijkt) dan kun je toch voor andere opties kiezen? Kan me niet voorstellen dat er in de stad niets anders te krijgen was als een panini en die boterham met hagelslag zou ik dan persoonlijk ook laten. :P

Hier vandaag ook soort van cheatdag, maar wel gewoon nette macro verdelingen dus ik zie het niet echt al cheatdag ook al had ik voor betere keuzes kunnen gaan.. lekker gebak dag vandaag :D

Lijstje:
L: 450gr optimel griekse stijl (vind die overigens echt niet lekker zo los :') )
T: Stuk appeltaart
A: 200gr courgette, 170gr spinazie, 17gr geitenkaas en 150gr zalm
T: dubbele wheyshake

1653 kcal
137gr carbs, 57gr vet en 126gr eiwit

Stral

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:11

Eens met hierboven, je begint je dag met crueslu en dat is voor mij al een 'slechte' keuze, dat eet ik eens in het weekend of als ik zeker ben dat de rest van de dag safe zit ;)

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:29

O: 30gr havermout, 100ml soja melk, zuurdesem toast met 50gr kip
T: wortel, paprika, komkommer, courgette, 3 kerstomaten
L: 65gr roggebrood, 50gr kip, 20gr brinta+100ml soja melk
T: banaan en kiwi, 2 granenkoekjes
A: 40gr volkoren pasta, 180gr brocolli (ongekookt), 175gr pangasiusfilet
T: halve quest bar

B: 6,5km hardlopen, 45min kt

1.466kcal; 171KH 36V 100E

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:30

Pallatin schreef:
Dat klinkt lekker raja!

Over vlees: ik vind t heerlijk, vooral biefstuk van loetje, met champignons en witbrood... Maar ik probeer t behoorlijk te minderen, het vlees eten, gewoon omdat het produceren ervan zo belastend is voor t milieu

@ Janine: we schelen een cm haha! Ik was op m'n zwaarst 83,7 dat was in november geloof ik... Ik weeg nu 75 kg... M'n streefgewicht was eerst 78, toen 76... Ik vind het goed zo, m'n doel nu is op gewicht blijven en snaai aanvallen verminderen

Oooh wat knap zeg!! Met dat doel is dit topic ook bijzonder nuttig!

BMI, mwah... luister ik niet naar... Is volgens mij voor de gemiddelde mens. Ik ben niet zo gemiddeld. BMI berekening zou voor mij (14cm langer dan de gemiddelde Nederlandse vrouw als ik het goed heb uit mijn hoofd) te hoog uitvallen (werkelijk getal zou lager moeten liggen dan de huidige 26,8?) en ben je kleiner dan gemiddeld hoort de uitkomst van de berekening hoger uit te moeten vallen.

Ik kijk meer naar een gewenst gewicht. Volgens mijn app is dat 74 kilo en een BMI van 21,7
Maar als ik dat te slank vind, dan gaat het over hoor... Dan maar wat zwaarder... En als ik het dan nog te dik vind, dan maar slanker. Maar eerst maar eens daar zien te komen :D

En dat zal na vandaag ook niet echt opschieten :+

O: Overnight oats met cacao en zoetstof en een glas jus d'orange
T: -
L: Half stokbroodje gezond
T: Schuimgebakje
A: Stamppot zuurkool met spekjes en een beetje rookworst en yoghurt met pecannoten na.

Niet afgevallen vandaag, ook niets erbij... Geen sport vandaag. Ben benieuwd morgenvroeg, maar ik denk niet dat het beter is geworden.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:38

Gaan jullie iedere dag op de weegschaal staan?

Ik weeg 1 hooguit 2 x per week.
Ik zou denk gek worden van iedere dag er op staan :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:44

Ik weeg me maar 1x per week. Schommel teveel per dag en dat werkt niet echt motiverend

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:48

Raja schreef:
Gaan jullie iedere dag op de weegschaal staan?

Ik weeg 1 hooguit 2 x per week.
Ik zou denk gek worden van iedere dag er op staan :')

Ik weeg wel elke dag, kan er goed mee omgaan... :) Anders zou ik het niet doen hoor!!!

Heb het al eerder gedaan, lukte ook prima.

Waarom? Tsjah, kijken wat eten met m'n lichaam doet enzo.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:00

Ik sta niet iedere dag op de weegschaal, dan word ik gek. Vroegah, toen deed ik dat wel. Maar ik voel nu wel of ik afgevallen ben of niet.

Mijn lijstje van vandaag, vul me maar aan als ik het niet goed doe:
O: Modifast reep
T: zelfgemaakte eierkoek
L: tosti jonge kaas (2 sneetjes, bruinbrood), 2 sneetjes speltknackebrood met paté
T: 1 café noir, 1 wortel, 1 olijf
A: macaroni met zelfgemaakte pestosaus, 1 gehaktburger, wortel en komkommer, 100ml vanillevla
T: glaasje ranja, paaseitje

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:56

Ik weeg me om de dag ongeveer.
BMI vind ik ook een lastige, volgens die meter zit ik tot 55 kilo nog prima, maar dat vind ik wel behoorlijk licht eigenlijk. Maar ik zou ook eigenlijk niet weten hoe mijn lichaam er met 55 kilo uit zou zien.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:59

Imker, ik mis fruit in je lijstje! Heb je daar een reden voor?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 08:42

Lijstje gister...achteraf gezien volgens mfp veels te weinig, maar had s avonds buikpijn/ kramp

O 2 zonnepit bh met kipfilet en pindakaas
L 3 el Griekse joghurt 0% met frambozen en bosbessen havermout
T banaan, appel
A aardappelpartjes, gekookte bietjes, half sudderlapje
T boterham kipfilet
Was zo'n 1300 kcal veels te weinig dus!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 09:01

Qua calorieën misschien wat weinig. Maar verder een prima lijstje

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 70 gram speltvlokken met 250 ml magere melk, honing en kokos
T: spelteierkoek
L: spelteierkoek, breaker high proteïn, milka cakeje
T: zakje bites we love
A: groentensoep, gekookt ei, optimel griekse stijl honing walnoot
T: 200 gram skyr, 20 gram gedroogde banaan

Totaal 1647 calorieën.

En strak nog ff naar de sportschool

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 09:58

Dit artikel kwam voorbij
http://www.foodlog.nl/artikel/grazing-en-ontbijtmythes/

Over vlees en eiwitten, ik ben vegetariër dus om mijn eiwittendoel te bereiken moet ik wel wat moeite doen :+ de afgelopen week is dit elke keer al gelukt *\o/*

Mijn bmi is nu 23, maar daar kijk ik eigenlijk niet naar. Ik wil er gewoon nog 3 kilo af :+ en het weer zo houden natuurlijk

Wegen hangt er enorm vanaf, soms wekelijks, 2 keer per week, 1 x per 2 weken :+

Na woensdag een enorme cheatdag (+2500 kcal ) :o O:) had ik gisteren nog zo'n vol gevoel haha :+ Ach heb er van genoten :P

Gisteren:
O: 225 gr skyr met honing en granenkoek, roosvicee ferro met glas fruitsap en eiwitpoeder en thee
T: vezelrijke kwarktaart
L: 2 sneden liefde en passie roggebrood met kaas
A: dieetmaaltijd noedels en groenten (had ik nog liggen en had echt geen honger )

Vandaag :
O: vezelrijke kwarktaart , roosvicee ferro met glas fruitsap en thee
T: / te laat wakker
L: (ik eet op mijn werk) vegetarische wok met rijst denk ik
T: oikos
A: 2 liefde en passie broodjes met kaas

Ondanks de uitspatting woensdag was er vandaag toch weer wat af, nu op - 2,5 kilo *\o/*

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:28

Schiet al op, goed bezig :j

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:30

_Caitlinnn schreef:
Ik heb een cheat dag vandaag... en niet eens geplant dus dat is niet chill -O-
Vanmorgen ging ik ''winkelen'' voor de vriend van mn moeder met hem en mijn moeder want hij moest echt iets fatsoenlijks hebben om aan te doen naar 't feest van mn oma :P
Maarja dan ben je precies rond lunch tijd in de stad dus een panini gegeten...

Daarna geknutseld voor iets voor mn oma en mn pony moest van stal verhuizen vandaag dus twee stallen mesten en alles nog doen. Nu net thuis even op de pc en dan naar de zonnebank en vriend ophalen. Voordat ik dan thuis ben is het 8 uur dus gaan we eten bestellen hebben ze besloten.. pizza... dus ben benieuwd..

Mijn lijstje:

O: 250 gr magere kwark met crusli
L: Panini met ham en kaas
T: Boterham met hagelslag
A: Pizza (denk calzone met kip ofz)

@ Mizora: dit is wat ik met mijn bericht wil zeggen!

Onvriendelijk of niet, het is de waarheid.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:38

Pallatin schreef:
Lijstje gister...achteraf gezien volgens mfp veels te weinig, maar had s avonds buikpijn/ kramp

O 2 zonnepit bh met kipfilet en pindakaas
L 3 el Griekse joghurt 0% met frambozen en bosbessen havermout
T banaan, appel
A aardappelpartjes, gekookte bietjes, half sudderlapje
T boterham kipfilet
Was zo'n 1300 kcal veels te weinig dus!

Nouja, voor een dagje moet dat kunnen toch?
Heb jij wel eens structureel veel te weinig gegeten? En wat merkte je daarvan?

Top Farjen!
Succes op de sportschool Dilan!

Ik zit nu ook aan m'n ontbijt. Zonder val ik voor m'n gevoel om in de sportschool.
Nou, ik denk dat ik echt omval. Misschien vandaag niet, gisteren toch echt niet gezond gegeten.

Wit stokbroodje (zo'n kleintje hoor, panini formaat) gezond, schuimgebakje, 's avonds nog wat havermoutkoekjes.
Ik heb niet geteld, maar denk dat het eigenlijk nog binnen mijn kcal. doel past ook. Oké, suikers zullen enorm zijn. Maar die tel ik niet echt. Met verkeerde macro's ben ik eerder ook 9 kilo afgevallen.

Ohja, en gisteren zuurkool gehad met spekjes = hartstikke zout...

Staat de weegschaal vandaag weer op 93. :') Af en toe begin ik me af te vragen of er wel meer cijfercombinaties op dat ding zitten. Gelukkig houd ik alles ook nog bij dmv foto's.

Het maakt het sporten alleen niet bepaald motiverender :') Ga uiteraard wel weer zo! Want ik wil de foto's over een paar weken wel graag zien! Stel dat de weegschaal wel stuk is! :')
Vandaag moet ik zelfs dubbelop, vanavond ook nog even rijden, ivm wedstrijd morgen. Plus hele workout aan het wassen van m'n paard.
Kan zijn dat er morgen zelfs 93,5 staat _O-
Ik mag m'n wedstrijdoutfit nog wel even passen... :oo

Goed, lijstje...

O: Overnight oats met cacao, zoetstof en een glas jus d'orange
T: -
L: Drie boterhammen, 2 x smeerkaas (slankie), 1 keer osseworst (als dat er nog is)
T: Appel denk ik
A: Kliekjes, er is nog wat stamppot zuurkool, pasta mascarpone en volgens mij gebakken aardappelen. Ik denk dat ik voor de pasta ga.
T: - Hooguit wat hele pure (70%) chocola, maar ik denk niet dat ik op tijd thuis ben.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:43

Ik ben mn motivatie een beetje kwijt. Ofja, kwijt. Ik heb geen zin om alles meer in te voeren in MFP, want ik weet ondertussen wat ik wel en niet kan eten. Ik heb het gevoel alsof ik weer niks afgevallen ben, ondanks dat ik deze week niet gesnoept etc heb. Als ik dan hoor van sommige dat ze 5 kg afvallen in 3 weken, zakt de moed mij in de schoenen hoor...
Gelukkig doe ik het ook om gezond te leven en daar ben ik ook heel blij mee. Deze week ook maar 2 uur gesport en dat vind ik dan eigenlijk te weinig. Maar het is beter dan niks, toch?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:53

Amyyy schreef:
Ik ben mn motivatie een beetje kwijt. Ofja, kwijt. Ik heb geen zin om alles meer in te voeren in MFP, want ik weet ondertussen wat ik wel en niet kan eten. Ik heb het gevoel alsof ik weer niks afgevallen ben, ondanks dat ik deze week niet gesnoept etc heb. Als ik dan hoor van sommige dat ze 5 kg afvallen in 3 weken, zakt de moed mij in de schoenen hoor...
Gelukkig doe ik het ook om gezond te leven en daar ben ik ook heel blij mee. Deze week ook maar 2 uur gesport en dat vind ik dan eigenlijk te weinig. Maar het is beter dan niks, toch?

Natuurlijk is iets beter dan niets!!!
En het is soms ook vreselijk frustrerend!!

En dan stop je toch gewoon met invoeren op MFP? Je geeft duidelijk aan zelf prima te weten wat kan en wat niet kan. Ik doe het ook niet meer, ik vind ook dat ik ongeveer wel weet hoeveel ik kan eten. En wat alles ongeveer is per maaltijd. Daarom doe ik het ook niet meer.

Maar heb je wel gewogen? Want ik had vanochtend het gevoel dat ik wel wat was afgevallen en ik was aangekomen _O- Dus misschien is het bij jou andersom? :D

Weer gaan snoepen is geen optie hoor! Kritisch kijken naar wat je eet en verbrand wel.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:55

Ik heb een beetje hetzelfde.
Mfp geeft al dat ik nu 65? Dagen achtereen keurig ingelogd heb.
Dat blijf ik ook gewoon doen. Ook blijf ik iedere dag minimaal een uur 21km/h fietsen.

Maar idd als je ziet hoeveel mensen afvallen...
Ik doe al bijna 4 weken over nog geen kg..

Ook mijn macro's worden steeds lastiger.
Heb sinds kort weer snack a jacks in huis en merk dat ik die sneller pak als tussendoortje. Mede daardoor haal ik de laatste tijd mijn suiker doel niet, terwijl ik er eerst ruim onder zat iedere dag.

Ach we gaan stug door. afvallen is tenslotte je eet stijl voor onbepaalde tijd aanpassen en niet tijdelijk.

Janine succes met je wedstrijd, de rest die gaat succes op de sportschool :).

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:02

Nieuwe dag, nieuwe mogelijkheden! Gisteren kwam ik, ondanks die Bossche bol, uiteindelijk op 'slechts' 1600 kcal uit, dus daar was ik al met al wel tevreden mee, en weegschaal gaf vanochtend 68.1kg aan. Vanavond Double Xcore Workout, heb er zin in! *\o/*
Sta vandaag trouwens 5 jaar op mijn huidige stalling met m'n merrie, dus staleigenaar vroeg al of ik vanmiddag op stal ben, nu hoop ik stiekem dat er niets geregeld is, ben niet zo van de verrassingen :=

Caitlin, er zijn altijd wel 'gezonde' alternatieven, zelfs als je in de stad bent, maar dit is natuurlijk je eigen keuze ;)

Farjen, goed bezig!
Succes met sporten Dilan!

Ik denk dat BMI niet zo heel veel zegt, dat kan tenslotte ook niet berekenen hoeveel spier en/of vet je juist hebt, en is puur gebaseerd op lengte en gewicht. Uiteindelijk is het meest belangrijk dat je tevreden bent met de persoon die je in de spiegel ziet, of dat nu is met een BMI van 30 of van 20. En daarnaast kun je jezelf beter meten, want meten = weten :P

Janine, fijn dat je rond deze tijd naar de sportschool kunt gaan, dan zal het zeker wel rustig zijn! Succes met sporten! En tja, dat van die weegschaal vraag ik me af en toe ook wel af, stond er gisterochtend op en toen gaf dat ding 69.4kg aan! :7 En vandaag ruim 1kg minder.. pff.

Tyrcanol, volgens mij is ook hoe minder je af moet/wilt vallen, hoe lastiger dat gaat. Wat is je doel nu?

Amy, ik herken het gevoel, zeker als de weegschaal ook niets anders aangeeft is dat erg frustrerend, maar kop op! We can do this! 8-)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:08

Mijn gezond gewicht zit vanaf 55kg. Wel naar BMI kijkende. En weeg nu 61,4 :o
Spoiler:
(dus ja eigenlijk nog iets te zwaar voor mijn pony's, maar heb groen licht van de da)

Eigenlijk wil ik rond de 50 zitten (niet er onder want ik ben bloeddonor en dan moet je minimaal 50 wegen).

Netjes trouwens ondanks je bosche bol!

En inderdaad samen staan we sterk :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:09

Tyrcanol schreef:
Ik heb een beetje hetzelfde.
Mfp geeft al dat ik nu 65? Dagen achtereen keurig ingelogd heb.
Dat blijf ik ook gewoon doen. Ook blijf ik iedere dag minimaal een uur 21km/h fietsen.

Maar idd als je ziet hoeveel mensen afvallen...
Ik doe al bijna 4 weken over nog geen kg..

Ook mijn macro's worden steeds lastiger.
Heb sinds kort weer snack a jacks in huis en merk dat ik die sneller pak als tussendoortje. Mede daardoor haal ik de laatste tijd mijn suiker doel niet, terwijl ik er eerst ruim onder zat iedere dag.

Ach we gaan stug door. afvallen is tenslotte je eet stijl voor onbepaalde tijd aanpassen en niet tijdelijk.

Janine succes met je wedstrijd, de rest die gaat succes op de sportschool :).

Is helemaal afhankelijk van de persoon he. 200-250gr per week is gewoon netjes hoor ;)!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:11

Ja ik weet het ik weet het! Ik weeg me morgen, heb geen weegschaal op mn kamer. De weegschaal geeft ook maar per halve kilos aan, dus het is best lastig om te zien of ik afgevallen ben, ookal is het maar een klein beetje. Ik val ook ongeveer 1-1,5 kg per maand af. Ik heb nu een bmi van 26,5

Ik ben nu 5 kg kwijt sinds 16 November. Maar ik had ergens een keer hier een site gevonden waar je een verwachtings schema kreeg van hoeveel je zou afvallen per week, en die klopt nog. Dus ik zou toch wel iets goed doen. Ik wil voor augustus op mijn streefgewicht zitten. Ik weeg nu ongeveer 74 en ik wil naar 60-62. Ik heb ooit 79 gewogen dus het gaat iig wel de goede kant op.