Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tiggs schreef:Pino,is dit de eerste keer dat je AD krijgt? En krijg je het door een psychiater voorgeschreven?
Wipher schreef:Ja dat ken ik wel.. Voor mij ligt het ook aan de verwachting die je hebt als je in therapie gaat. Zoals ik je berichtje lees, klinkt het alsof zij het allemaal niet weten en dat je er daarom niks mee op schiet. Mijn ervaring in therapie is dat ik zelf verantwoordelijkheid moest nemen over mijn behandeling en aan moest geven wat ik wilde leren en bereiken. Heb jij dat helder, wat je doelen zijn?
Janneke2 schreef:Balen dat "ze" geen echte ideeën hebben!
Het helderste doel lijkt mij "beter worden" - als in: minder angst, minder somber, minder moe, etc.
Daarna een heldere analyse van 'snappen we waar het van weg komt', weten we triggers, moment van ontstaan etc - en dan een plan van aanpak.
Om allerlei redenen wordt echter een DSM "diagnose" gesteld (= turfjes zetten) en dan kun je zomaar een trauma aanzien voor depressie.
Burn out komt er niet in voor.
In principe is het van de zotte dat jij als cliënt de plannen moet maken, maar in mijn ervaring is dat het verstandigste wat je kunt doen.
Beauty26 schreef:Sorry dames (en eventueel heren) wel gelezen maar blijft weinig hangen...
Ik zou graag willen weten of jullie ervaringen hebben met t volgende, ik loop al n jaar bijna Dimence, volgens hun n depressie... Al voel ik daar weinig bij, ze weten ook niet wat ze met mij "aanmoeten" hoe ze mij moeten behandelen... Ben er dus ook niks opgeschoten!
Daarvoor heb ik bij Mindfit gelopen en die kwamen met voortslepende burn-out daar voel ik meer bij.. daar ga ik nu ook naar terug. Maar mensen ervaring met het feit dat je al tijd ergens loopt en niks ermee op bent geschoten??
ElviraKelan schreef:Beauty26 schreef:Sorry dames (en eventueel heren) wel gelezen maar blijft weinig hangen...
Ik zou graag willen weten of jullie ervaringen hebben met t volgende, ik loop al n jaar bijna Dimence, volgens hun n depressie... Al voel ik daar weinig bij, ze weten ook niet wat ze met mij "aanmoeten" hoe ze mij moeten behandelen... Ben er dus ook niks opgeschoten!
Daarvoor heb ik bij Mindfit gelopen en die kwamen met voortslepende burn-out daar voel ik meer bij.. daar ga ik nu ook naar terug. Maar mensen ervaring met het feit dat je al tijd ergens loopt en niks ermee op bent geschoten??
Ja ik heb hier helaas ervaring mee en langdurig ook.
Wat ik ook probeerde, hoe ik mij ook inzette ik schoot geen meter op.
Ik werd uitbehandeld verklaard en kreeg individuele begeleiding toegewezen die ik nog steeds heb.
Toen de rust terug kwam, ik 100% duurzaam arbeidsongeschikt werd verklaard hebben we in die periode ook een 2e opinion aangevraagd bij Dimence. Daar werden andere diagnoses gesteld dan eerst genoemde psychiater had vast gesteld. Maar diagnoses die wel bv bij het afkeuringstraject zijn gesteld. Ik heb overigens oa dysthyme stoornis maar hoofddiagnoses zijn borderline en PTSS
Ik heb nu de VERStraining gehad. Ik merk dat ik mijzelf hierdoor beter begrijp en het mij handvaten geeft. Daarnaast hierna door voor EMDR.
Mijn advies is dus ook vraag een 2e opinion aan. Genezen zal ik niet maar slechter ben ik er geenszins van door geworden en had ik veel eerder een 2e opinion aan moeten vragen
Pino96 schreef:Ik ben niet bekend in dit topic, maar ik vroeg mij af of er bokkers zijn die ervaring hebben met het gebruik van Efexor/venlafaxine?
Beauty26 schreef:Tja.. de eerste psycholoog die zei n burn-out.. en had er ook een hele logische beredenering voor en kon t goed onderbouwen etc.