Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jaime_ schreef:Het beste beeld krijg je als je aan hartslagmeter om zo hebben en je veel info heb zoals je vetpercentage enzo. Maar dat is dus niet het geval.
Dus zal je moeten uitrekenen wat je circa verbrand hebt, weet je hoelang je elk onderdeel ongeveer gedaan hebt? Op internet kun je verschillende calculatoren vinden waarmee je kan uitrekenen hoeveel je ongeveer verbrand hebt.
Heb je myfitnesspal? Daarin kan je ook activiteiten invoeren.
Jaime_ schreef:Klopt het is ook natte vinger werk, het is ook maar bij benadering en het zal niet helemaal kloppen maar het zorgt wel voor een stukje bewustwording.
Area51 schreef:En toch werkt het bij heel veel mensen wel greetje, ook het IIFYM gedeelte
Greetje63 schreef:Area51 schreef:En toch werkt het bij heel veel mensen wel greetje, ook het IIFYM gedeelte
Maar gewoon overbodige dingen schrappen werkt ook en is eigenlijk veel minder omslachtig. Maar als een ander wil tellen en rekenen al is het met vage getallen, als het tot resultaat leidt dan is het goed he.
Probleem is dat veel mensen toch weer aankomen omdat ze niet blijven tellen terwijl overbodige dingen schrappen alleen discipline vergt en dus gemakkelijker vol te houden is omdat je niet de hele dag met (niet) eten bezig te zijn.
bakkabouter schreef:Ik heb de mfp app ondertussen ook geinstalleerd, ik ben benieuwd. Maareuh... 1200 kcal/dag? Is dat niet heel erg weinig?
Greetje63 schreef:En ja voor mij is het teveel werk dat tellen waarvan ik bij voorbaat weet dat het niet klopt , heb overigens wel aan een maandenlange onderzoek meegedaan waarbij voor mij geteld werd. En inderdaad voor een ander kan het wel werken maar mijn waarschuwing blijft daarbij staan (het verbruik wordt vaak overschat) en ook mijn vraag is nog niet beantwoord (hoe tellen jullie de inname als je voor een heel gezin kookt, hoe weet je hoeveel kcal in de boter/olie zit die je binnen krijgen, wegen jullie het fruit of gaan jullie uit van een gemiddelde appel bij wijze van spreken?
Dat waren concrete vragen waar ik tegenaan liep bij dat onderzoek maar voor hun wat het uitrekenen ervan hun werk. Vraag me dus af hoe jullie dat doen of is het slecht producten invoeren en krijg je van elke product een schatting.
Samiyah schreef:Greetje63 schreef:En ja voor mij is het teveel werk dat tellen waarvan ik bij voorbaat weet dat het niet klopt , heb overigens wel aan een maandenlange onderzoek meegedaan waarbij voor mij geteld werd. En inderdaad voor een ander kan het wel werken maar mijn waarschuwing blijft daarbij staan (het verbruik wordt vaak overschat) en ook mijn vraag is nog niet beantwoord (hoe tellen jullie de inname als je voor een heel gezin kookt, hoe weet je hoeveel kcal in de boter/olie zit die je binnen krijgen, wegen jullie het fruit of gaan jullie uit van een gemiddelde appel bij wijze van spreken?
Dat waren concrete vragen waar ik tegenaan liep bij dat onderzoek maar voor hun wat het uitrekenen ervan hun werk. Vraag me dus af hoe jullie dat doen of is het slecht producten invoeren en krijg je van elke product een schatting.
Op (bijna) elk product die je in de winkel koopt kan je toch gewoon de kcal, eiwitten, vetten, suikers etc. aflezen? Hoezo is dat dan natte vingerwerk? Ik heb een keukenweegschaaltje en ik weeg alles af wat ik eet, ook fruit en olie waar ik in kook. Ik denk dat het gewoon een stukje bewustwording is, dat je weet wat je eet zeg maar. Dus niet zomaar een klont boter in de pan gooien en een dik stuk vlees bakken zonder dat je weet hoeveel dat eigenlijk is en wat er allemaal in zit. Sinds ik calorieën tel (en niet alleen calorieën, ik kijk uiteraard naar meer dan dat) ben ik veel bewuster bezig met mijn voeding, wat ook te zien is op de weegschaal.
Citaat:Iedereen valt af op z'n eigen manier en daar is dit topic voor, wil jij graag salami op je brood, dan is dat prima. Heb je een strak schema met allerlei gezonde dingen en wil je absoluut niks ongezonds eten, dan is dat ook prima. Uiteraard mag je advies geven, maar houd t vriendelijk en laat iedereen in z'n waarde.
Danique_G schreef:Wat Greetje probeerde te zeggen denk ik, is dat ook de voedingswaarde op mfp en op se verpakkingen een gewogen gemiddelde zijn. Er zijn altijd uitzondering. Neem bijvoorbeeld een plakje ham. Je hebt een vetter stukje en een minder vet stukje. Stel je het vetste stukje, ja dan klopt het al minder. Daarentegen, het is zo'n klein stukje dat het niet uitmaakt. Het verschil is er, maar over de gehele dag misschien niet merkbaar. Daar zit een verschil, een wetenschappelijk onderzoek is niet te vergelijken met het dagelijks leven. Imo, heeft het ook geen zin. Als je het écht exact wil weten moet je verbrandingswarmte van elke product wat je letterlijk eet gaan meten. Niet haalbaar dus. Waarschijnlijk valt 95% van alle producten gewoon binnen de range van het gemiddelde. Geen zorgen om maken dusm