Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

solarpleure

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:18

Bedankt voor de antwoorden, ik zal in januari beginnen met BR. Ik was net lekker bezig en ben nu gewoon alweer ziek -O- Morgen ga ik wel gewoon sporten, maar vandaag niet gegaan (vond 6 uur toch een beetje vroeg en geslapen tot half 8).

iedereen die begint of net begonnen is, zet 'm op! Als je een dipje hebt, kom dan even in het topic en je wordt er zo weer bovenop gepraat ^__^

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:43

Zooo level1 dag 2 zit er weer op! Op het opdrukken na alles goed op de moeilijke manier gedaan! Nu heeelll voldaan!

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 11:28

Jammer Solar dat je nu weer ziek bent, zo geraak je niet echt op dreef...

Aan de nieuwkomers: veel succes, even volhouden in het begin en na een tijdje ben je echt verslaafd en voel je je slecht als je een keertje moet overslaan. Het resultaat dat je zal zien is echt de grootste motivatie die je kan krijgen!

Ik ben enkele dagen geleden gaan jeansshoppen (allemaal veels te groot geworden intussen, zeker aangezien ik vroeger altijd net iets te groot kocht, stel maar dat ik zou aankomen :Y)). Ik pas nu voor het eerst in jaaaren (sinds m'n 17de of zo, ben er nu 25) weer in een maatje 36! Al vind ik dat wel een beetje vreemd, ik zie mezelf nog steeds als maatje 40, als ik die broeken in m'n handen heb denk ik neeeh, past nooit! Maar dat doet het dus wel en ik ben er stiekem toch een beetje trots op :o

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 16:42

Goed bezig allemaal! +:)+

Weet iemand hoeveel calorieen je ongeveer verbrandt met (level 1 van) 30 day shred?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 16:57

Geen idee, 350-400? Misschien zelfs minder!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 16:58

Welk programma is meer gericht op spieren als 30day shred? Al dat hupsen is eigenlijk gewoon bagger voor mn hardloopprestaties op dit moment maar wil naast rennen wel echt spieren blijven trainen. Heb het een 2e kans gegeven maar echt dit werkt echt niet voor me!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:26

BOdy Revolution is echt veel meer kracht en minimaal cardio
Of misschien is die killer Buns and dinges wat? Erg functioneel, maar ik weet niet hoe het met de cardio zit

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:30

Ssmarty schreef:

Weet iemand hoeveel calorieen je ongeveer verbrandt met (level 1 van) 30 day shred?

Op valtaf 25 minuten circuittraining zit ik (met mijn lengte/gewicht/leeftijd 1.60/54/43) op 181 calorieën

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:30

Dank je sall! Ga ik me er morgen in verdiepen! Bet nog 3 km gewandeld met de hond en vanmorgen hardgelopen en paardgereden! Alle spierpijn is er uit!

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:31

Sall schreef:
Ssmarty schreef:

Op valtaf 25 minuten circuittraining zit ik (met mijn lengte/gewicht/leeftijd 1.60/54/43) op 181 calorieën

Oh dat is nog best weinig.. Ik ben wel een stukje langer (en jonger :+), maar even zwaar.
Dus ik zal dan ook wel rond de 200 zitten gok ik?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:33

Met hardlopen doe ik ongeveer 260 calorieen in een half uur. Dus vandaar dat ik hoopte dat shred iets meer was.

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:34

Ik doe nu de Killer Buns and Thighs; minder cardio dan in de shred maar wel zeker nog aanwezig. Af en toe een beetje hupsen hoort gewoon bij Jillian denk ik :-)

Waarom vind je dat die cardio slecht is voor je hardlopen als ik dat mag vragen? Ben ik wel benieuwd naar, leek me geen kwaad te kunnen.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:37

lillytjuh schreef:
Met hardlopen doe ik ongeveer 260 calorieen in een half uur. Dus vandaar dat ik hoopte dat shred iets meer was.

Dat had ik dus ook :).

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:27

Laura, ik ren veel en elke keer die extra klappen er bij wordt een beetje teveel. Merk dat mn benen veel sneller verzuren, dat komt het trainingsschema met hardlopen niet ten goede omdat ik sneller in moet houden. Vorige keer had ik dit ook en probeerde ik door te lopen en liep ik blessures. Toen ik stopte met schred omdat de 30 dagen er op zaten liep ik weer stukken fijner en beter!

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 22:21

Oh op die manier, dat snap ik wel. Ik dacht dat je bedoelde dat het gehups je prestatie op zich slechter maakte (qua uithouding bijvoorbeeld).

Wat je wel kan doen is de cardio uit de shred vervangen door cardio die minder intensief is voor knieën en voeten. Ik denk daarbij aan boksbewegingen of stil staan met je ene been naar voor, in een soort hardloophouding en dan met je armen heel snel van voor naar achter bewegen alsof je heel snel aan het rennen bent maar eigenlijk blijf je dus staan (ik weet niet of dit duidelijk is, wat een uitleg :'))

Dit heb ik zelf in het begin ook regelmatig gedaan omdat m'n enkels toen niet zo blij waren met al dat gespring, ging prima!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 22:40

Dat is ook nog een idee inderdaad! Ga er nog eens een nachtje over slapen! Haha duik er eens vroeg in vandaag! Keelpijn is nog niet helemaal weg en wil volgende week weer kerngezond op stap kunnen haha

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 01:38

Ik deed naast het hardlopen wel de 6 weeks 6 pack een paar keer per week. Flinke workout maar voor je knieën en enkels minder zwaar dan de shred. Shredden en hardlopen ging bij mij ook niet.

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 18:52

Allereerst mijn excuses als mijn vraag hier niet thuishoort!

Ik kwam vandaag dit filmpje tegen op youtube en vroeg me af of iemand die 7 tips in het Nederlands kan uitleggen en/of zijn/haar mening hier over geven, want ik geloof dat sommige dingen wat ze zegt echt onzin is .. Maar ik zou dus ook wel van jullie willen horen wat jullie ervan vinden :j

http://www.youtube.com/watch?v=-R14Gvj1VWc

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:51

Ik merk aan mezelf dat ik totaal geen motivatie heb voor de 30DS omdat ik die oefeningen zo onderhand wel ken :P Dus ik wil morgen gaan beginnen met de Ripped in 30, hopen dat dat gaat lukken :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:55

Bij Ripped komen deels dezelfde oefeningen voorbij, soms net even in een andere versie. Ik vond Ripped leuker dan de Shred.

Ik heb beide programma's afgelopen winter gedaan (Ripped niet helemaal afgerond) en daarna nog een tijdje wat workouts van Jillian afgewisseld, maar sinds de zomervakantie helemaal niks meer gedaan. :o Dus ik ben deze week weer begonnen met de Shred. Man, dat viel tegen. :))

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:57

Ja ik ben ook steeds weer begonnen met de shred en dan na 4/5 dagen had ik het wel weer gezien :o Ik vind het ook een fijn idee dat er rustdagen bij de ripped zitten omdat het voor mij ook niet haalbaar was om het elke dag te doen.
Haha ja erg is dat he! Valt echt nog vies tegen dan, succes!!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:19

Zijn er hier misschien mensen die een specifiek programma aanraden voor de buik, billen en benen zone ? :)

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:47

Benen en billen is killerbuns :j en als je daar de buikspieroefeningen van NMTZ bij doet kom je een heel eind :j

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:41

Hier ook een fan! Ik ben maandag begonnen aan body revolution, inclusief aangepaste voeding. Heb nu gigantische spierpijn vanaf m'n kleine teen tot aan m'n oren ongeveer, dus ik hoop dat snel gaat afnemen haha. Hiervoor 30 days shed gedaan en Six Week Six Pack. Opzich fijne programma's, alleen verveelde ik me op gegeven moment dood bij de workouts van 30 days shred, aangezien je 10 dagen precies hetzelfde doet. Body revolution bevalt daarom een stuk beter.

Iemand hier ervaring met Killer Buns? En dan vooral qua resultaat?

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:51

Ik ben momenteel halverwege de Killer Buns en ben zeer tevreden over het resultaat. Mijn lichaam verandert met deze workout sneller dan bij de shred of Ripped, hij is dan ook wel een stukje zwaarder vind ik persoonlijk. Waar je afvalt is natuurlijk afhankelijk van je lichaam en waar je nu het meeste vet hebt. Het is niet omdat je KB doet dat vooral je benen dunner worden is mijn ervaring. Mijn benen worden er wel dunner en vooral strakker door maar het verschil is minstens even groot aan mijn buik.

Bij KB is het ook zo dat je elke workout een tiental keer doet alvorens over te gaan naar het volgende level dus qua verveling zal je wel met hetzelfde probleem zitten. Je kan natuurlijk ook afwisselen, de ene dag Six Pack, volgende dag KB, dagje shred level 3 enz. maar of je dan hetzelfde resultaat zal behalen betwijfel ik...