Nagellaktopic deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charles

Re: Nagellaktopic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:14

Oh ships... Ik zal vanavond wel even een nieuwe foto maken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:21

IMANDRA schreef:
@Anthea: Hoe neem jij je lakjes mee als je naar canada gaat? Wil mijne toch mee maar wel zonder dat ze kapot gaan en mijn kleren verpesten :P

Zou zoiets handig/goed zijn?
http://www.roobeauty.com/product.php/17 ... l-and-gold

Daarom had ik mijn lakjes de vorige keer ook niet mee terug naar Nederland genomen :=

Mooie beauty case maar lijkt me wel een hoop ruimte innemen in je koffer! Ik denk dat ik ze inwikkel in bubbeltjeswrap, keukenpapier er omheen en dan in een klein doosje ofzo.. Of een plastic zakje.. Zoiets. :+

@LadyMadonna, denk dat wij gewoon een andere smaak hebben. Niks persoonlijks, dus vind het een beetje jammer dat je zo reageert :P

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:30

True.. Ik denk dat ik 't dan ook in bubbeltjeswrap doe, haal wel iets in Amerika qua opslagruimte. Moet waarschijnlijk toch een extra koffer mee als ik terugkom, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:37

Ik ging heen met 3 koffers en kwam terug met 1 die nog maar half vol zat. :')

Misschien in bubbeltjeswrap en dan zo'n plastic zakje waar je altijd je spul in doet in het vliegtuig?

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:38

Die heb ik idd, wel handig ja. Hoe lang ga jij steeds naar Canada? Ik moet nu voor een halfjaar voor mn stage :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:41

Ik heb mn nagellak echt nog nooit beschermd meegenomen. Gewoon gekocht, gebruikt en in mn toilettas gedaan. Deze is trouwens wel heel erg groot, ruimte zat. En laat shampoos enzo altijd achter in vakantieland :). Maar anders zou ik idd ook voor bubbeltjesfolie en zo'n zakje gaan :j.

Weet niet of je nagellak mag vervoeren officieel trouwens? Omdat er toch gezeur was dat het explosieve stoffen bevat ofzo? of iets met hitte? Weet het ff niet meer.. Lijkt mij dat als je het allemaal netjes in gaat pakken, je de aandacht er meer op vestigd. Alhoewel, dat lijkt me trouwens niet, want al die lakjes die wij als verslaafden maar bestellen en bestellen blijven natuurlijk ook gewoon goed binnenkomen :)).

Zo Stef, dat is aardig gegroeid!

Heb trouwens morgen op de blog een nieuw nagellak merk in Nederland :D. Heb er tot nu toe erg goede verhalen over gehoord, was alleen nog ff in gesprek met de distrubuteurs over heo en wat dus kon het nog niet plaatsen. Jammer, want ben zelf erg benieuwd! Ik verwacht dit weekend mn eerste flesje ervan :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:45

Weet ik niet.. Maar volgens mij mogen deodorant flessen en aanstekers en zo ook niet? Die neem ik ook altijd mee.
Had een keer een aansteker gewonnen in een stripclub met een foto van de stripper erop, toch zonde om die achter te laten :') :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:51

Anatomie natuurlijke nagel

We beginnen met een plaatje ;)
Afbeelding

De nagel(plaat) bestaat hoofdzakelijk uit keratine, welke gevormt wordt in de matrix. De matrix ligt voor het grootste gedeelte onder je huid, en wordt beschermd door je proximale nagelvouw en je nagelriem. Daarom is het ook belangrijk (zeker bij kunstnagels!) regelmatig je nagelriemen te olieen, omdat je hier indirect de matrix mee voedt. Het enige stukje wat je daarvan ziet is je halve maantje (lunula).
De cellen die in de matrix gemaakt worden zijn wit, naar mate ze verder het nagelbed op gaan, worden ze steeds verder samen geperst, en daardoor afgevlakt, waardoor ze doorzichtig worden. Hierdoor is je lunula ook wat witter dan je nagelplaat, omdat de cellen hier nog niet volledig zijn afgevlakt.
In de matrix kan weleens wat fout gaan waardoor de cellen niet goed samen geperst en afgevlakt worden. Soms is dit zichtbaar door witte vlekken in de nagelplaat (leukonychia). Dit wordt soms gewijd aan een gebrek aan calcium, dit is echter onzin. Een nagelplaat bevat wel wat calcium, maar dat is minder dan 1%.
Als de matrix permanent beschadigt is (dit kan bijv door een keer goed tussen de deur te komen) kan dit flinke gevolgen voor de nagel hebben. Dit kan zich vrij onschuldig uiten in splijten, maar ook extreem door een compleet loslatende (en niet meer terug kerende) nagelplaat. Ook als de matix permanent verkeerd "denkt" kan het zijn dat de cellen niet voldoende afgevlakt worden en waardoor de lagen bij de vrije rand gaan splitsen.

De nagelplaat bestaat uit ca 100 lagen van cellen. Deze cellen zijn dmv van kruislings verbindingen aan elkaar verbonden, hoe meer kruislings verbindingen, hoe brozer de nagel, hoe groter de kans op splijten.
Uiteraard kan splijten ook veroorzaakt worden door invloeden van buitenaf, dus bijvv stoten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:53

Nieuw merk yv? ben benieuwd! Prijsklasse?

Verder anthea, andere smaak geeft helemaal niks, ik zie hier ook weleens dingen langs komen waar ik helemaal niks mee heb. Over het algemeen reageer ik dan gewoon niet. Ik hoef echt niet allemaal oh en ah te horen hoor, begrijp me niet verkeerd, maar elke x negatief is weer het andere uiterste :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:54

IMANDRA schreef:
Die heb ik idd, wel handig ja. Hoe lang ga jij steeds naar Canada? Ik moet nu voor een halfjaar voor mn stage :)

Oeps, overheen gelezen :=

Laatste keer was ik er 5 maanden, normaal ben ik daar 3 maanden en dan 3 maanden terug naar NL. Nu moet ik in totaal bijna 6 maanden in NL zitten :=
Dure hobby :')

Wat voor stage doe je? :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:55

Woh interessant! Dan zal mijn matrix wel uitermate goed werken, haha.

En volgens mij mag je alleen nagellakremover niet mee.. Maar daar kwam ik pas later achter, ben vorige week naar Rome geweest en toen ook nagellakremover meegenomen, daar is niks van gezegd..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:01

@Anathea: Ik doe ICT Media Design, ga in Miami (hollywood) bij een bedrijfje werken, heb er wel zin in :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:04

Miami?! Toe maar! Leuk zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:05

Lekker warm :))
Ik ga weer terug in de winter.. :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:06

Zeker :D.
Bedrijf zat ook boven een winkelcentrum, dus ik ben bang voor mijn portomonee, die door t visum enzo ook al een stuk minder vol zit, haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:09

Ooooh helemaal losgaan bij Victoria's Secret *\o/*

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:10

En bij de 'mac' producten wss XD. En OPI XD.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:12

Waar koop je OPI eigenlijk in de States? Ik heb ze werkelijkwaar nog in geen enkele winkel gezien daar, ook niet bij Sephora.. Wel Sephora bij OPI en Nbo bij gewone drogisten, maar opi en chg ben ik nergens tegengegekomen..

Zijn er 2 Miami's trouwens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:15

Je hebt ze bij beauty salons en kappers enzo, dat soort winkels. In Canada hadden ze Nicole by OPI bij shoppers drug mart, maar volgens mij is Shoppers Canadees?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:22

Yv_ schreef:
Waar koop je OPI eigenlijk in de States? Ik heb ze werkelijkwaar nog in geen enkele winkel gezien daar, ook niet bij Sephora.. Wel Sephora bij OPI en Nbo bij gewone drogisten, maar opi en chg ben ik nergens tegengegekomen..

Zijn er 2 Miami's trouwens?

Nee, wel 2 hollywoods :P. Een in t westen (LA) en een in het oosten (Miami)

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:24

Interessante uitleg! :)
Ik heb ook last van splijten maar enkel sinds ik (dagelijks) nagellak op heb.. Dus ik weet niet zo goed waar het probleem dan zit. Als ik 2 weken geen nagellak gebruik splijt het ook niet meer :)

@ Anthea: sorry voor de vraag, maar ik heb nu al vaak gelezen over canada maar wat doe je daar dan eigenlijk? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:58

Ik doe daar mijn vriend

:')

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:04

Aah :o

Geen verder info nodig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:06

Mijn vriend is Canadees haha.

Wel echt gaaf Imandra dat je voor je stage naar Amerika kan! *\o/*

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:10

Anthea schreef:
Ik doe daar mijn vriend

:')

:') _O-

Wel respect voor jullie relatie. Ik zie amersfoort-breda al niet zitten.