Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 08:05

Sunshine, ik had jouw post gemist. Je had het over jouw tempo. Liep je eerder sneller dan?
Loop je dan nog steeds in hetzelfde gebied of wissel je bv tussen bos en fietspaden (heb gemerkt dat dat wel degelijk verschil maakt). Zelf loop ik 's ochtends ook altijd langzamer dan 's avonds, ook al loop ik 's avonds vaak ook niet lekker omdat ik dan net gegeten heb, kan het nooit laten om toch eerst te eten. Maar het weer kan het ook zijn natuurlijk. Je loopt flinke afstanden zeg, dan vind ik dat tempo nog best gaan.

Met mijn telefoon heb ik 1x zonder internet hardgelopen, of het daaraan lag weet ik niet, maar toen stopte hij er onderweg mee. En hij onthield de race ook niet.

Lente, stiekum voel ik wel een beetje mee met je vriendin hoor. Het ís ook heel moeilijk als je zelf zoiets niet kunt vanwege klachten, lijkt me enorm frustrerend. Kijk maar naar hoe vervelend het al is als je tijdelijk niet kunt lopen door een blessure. Gaan lopen zeiken is dan niet de oplossing natuurlijk, ... maar wel een beetje begrijpelijk. Kan ze echt geen enkele sport? Het moet gek gaan dat er voor een probleem niet één of andere oplossing bestaat.

Arie, mooie afstand/tijd. Grappig, je loopt dezelfde afstanden/tijden als ik! Dus ik zeg: goed bezig!!! Haha.

Kay27: even antwoord op je vraag. Nee, ik ga niet de marikenloop doen, maar de Hanzeloop in Zutphen. Ik doe mee met de bedrijventeams. 5 km. Voor 1 keer vind ik het trouwens niet zo erg om 'stuk' over de finish te komen, als ik die 10 km/h maar haal, daar heb ik echt mijn zinnen op gezet.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 08:07

Wat goed van je fysio lente dat hij zo enthausiast is!
Zo'n vriendin heb ik ook. Eerst altijd samen gesport op de sportschool. Ik heb toen mn abbo opgezegd om wat op de centjes te letten. Ik had me toen voorgenomen om serieus te gaan afvallen, en te rennen met str en te shedden met jillian. Zei heeft toen ook haar abbo opgezegd en gevraagd of ze met me mee mocht rennen etc. Ook zij wil graag afvallen. Alleen heb ik wel gezegd, ik ga rennnen en sporten als het mij uitkomt en als we een keer samen kunnen gaan vind ik dat prima als je mee gaat. 4 maanden later gaat het afvallen en rennen super bij mij en zij valt maar steeds terug in oude gewoontes. Nu vind zij dat ik addicted ben en dat ik al genoeg ben afgevallen. Ik denk dat het gewoon een beetje afgunst is. Dus ik heb niet vervelend gereageerd en heb gezegd dat ik doe waar ik me goed bij voel....

Tja lastig he? Blessurss hebben is natuurljjk ook wel echt rot. Maar dat betekend niet dat je je dan maar moet afreageren op iemand die wel lekker bezig is....

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:56

Nette trainingstijden zie ik voorbij komen.

Jammer dat je vriendin zo moet reageren Lente.
En wat fijn nieuws bij de fysio. Altijd fijn om te horen dat je op de goede weg bent.

Jammer _MG dat jij ook weinig begrip van je omgeving hebt. Wel erg goed dat je je leven omgegooid hebt en nu heerlijk aan het sporten bent.

Kay, succes met de Marikenloop.

Ik heb vanochtend een interval training gedaan, ik ben nog in de opbouwfase. Het in totaal 4 km gelopen.
Zaterdag ga ik weer met een vriendin samen hardlopen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:04

Ik heb echt een heel gaaf shirt gekregen van mijn werkgever om in te lopen met de Marikenloop :D :D :D met een leuke tekst!

wollie2004

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:05

Fotoo!!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:23

Niemand die me verder kan helpen met Runtrainer?

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:26

Zinn, sorry ik kan je daar niet verder meehelpen.
Amaryllis; ben benieuwd naar je shirt.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:29

sorry zinn, wat voor issue heb je? ik ken Runtrainer niet, maar misschien kan ik je toch helpen?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:32

Ik heb de runtrainer app gedownload, je kan een gratis demo versie downloaden, maar de vakjes van gelopen afstand, snelheid etc blijven dan blanco. Dus ik dacht ik koop het eerste deeltje (training 0-5km) aan, dan kan ik die gegevens vast ook wel zien. Maar niet dus, alles blijft blanco. Nu vroeg ik me af of je daar constante internetverbinding voor nodig hebt dan? datr heb ik op mijn ipod niet...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:34

Zinn: ik kan je ook niet helpen, ik gebruik Endomondo en Nike + Running (wat jammer dat je daar geen GPS kaartje krijgt zoals in Endomondo).

Lente: wat een goed nieuws :D :D En wat jammer dan de reacties op FB. Dat mensen daar zo fel op reageren zeg, dat wist ik niet.

Amaryllis: dat vraagt om een foto van het shirt!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:35

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:54

ja, die website had ik ook al gevonden, maar op m'n ipod zit een gps 'ding' dat ook google maps gebruikt, dat is ook wat runtrainer gebruikt, dus ik dacht ja dat is het dan...maar nee :(

Szan, kan je dan die beide apps tegelijkertijd gebruiken? Want dat lutk me nu ook niet...ik heb nike + ook.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:02

ik zou over stappen op een andere app als deze niet doet wat hij belooft :)
ikzelf gebruik Nike+, maar ook runkeeper is een goeie, net als looptijden.nl

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:04

ja, dan ga ik dan ook wel doen, zonde van die 2.89 euro :')
Maar de Nike app, geeft die ook aan wanneer je moet wandelen/lopen?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:14

nee, is geen trainingsapp die dat doet. is alleen bij te houden waar je loopt, je snelheden, etc. maar je kan wel evy erop afspelen die dan wel aangeeft wanneer je moet wandelen/lopen. misschien is dat een idee?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:15

Evy wil ik dan weer niet, ik wil m'n eigen muziek :P wat een gedoe zeg, haha

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:16

Runtastic Pro kun je instellen wanneer je moet lopen en rennen, en ondertussen je eigen muziek. Gaat dus niet om de gratis versie, die heeft geloof ik die functie niet

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:19

ok, dank jullie, ik ga straks even op zoek naar de andere apps die hier al genoemd zijn, werken die zeker wel zonder constante internetverbinding?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:22

bij runkeeper kan je het geloof ik wel instellen ook

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:27

Gister een stapje terug gedaan in de lessen van Evy, terug naar les 11 gegaan dat ging toch wel weer heel lekker. Mijn arm deed wel wat zeer door al dat gebonk en gebeuk in Rotterdam met koninginnedag en dat voelde ik toch ook wel terug in het rennen. Ik hoop dat het vanaf nu alleen nog maar beter gaat en toch de ladies run uit kan rennen, wat zou dat fanatastisch zijn!

De muziek van Evy is soms inderdaad wat jammer haha maar de motiverende dingen die ze zegt zijn wel heel erg fijn, vooral als je er een beetje doorheen zit.

Amaryllis: Wat leuk!! Foto!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:31

Maartje__ schreef:
Runtastic Pro kun je instellen wanneer je moet lopen en rennen, en ondertussen je eigen muziek. Gaat dus niet om de gratis versie, die heeft geloof ik die functie niet

Klopt, de gratis versie doet dat niet :n

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:40

Okeoke wacht even :D
gelieve niet de naam van de werkgever in het topic zetten ivm webcareteam, haha :')

http://i42.tinypic.com/35a436p.jpg
(is trouwens de achterkant, voorkant is enkel bedrijfslogo :) )

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:41

Runkeeper kun je ook zelf instellen, ik heb er ook verschillende intervaltrainingen op staan. Ik vind Runkeeper ook echt wel een fijne app.

Amaryllis, leuk!! Misschien herken ik je die dag nog! :D

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:55

Runkeeper gebruik ik ook, zonder internet werkt de gps bij mij goed, en natuurlijk is eigen muziek erg fijn. Ik luister heel vaak naar de foofighters, iemand zei een keer dat ik altijd zo agressief keek als ik aan het hardlopen was.. :') oeps..

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:04

HannahFrouk schreef:
ik had jouw post gemist. Je had het over jouw tempo. Liep je eerder sneller dan?
Loop je dan nog steeds in hetzelfde gebied of wissel je bv tussen bos en fietspaden (heb gemerkt dat dat wel degelijk verschil maakt). Zelf loop ik 's ochtends ook altijd langzamer dan 's avonds, ook al loop ik 's avonds vaak ook niet lekker omdat ik dan net gegeten heb, kan het nooit laten om toch eerst te eten. Maar het weer kan het ook zijn natuurlijk. Je loopt flinke afstanden zeg, dan vind ik dat tempo nog best gaan.

Ik loop inderdaad wel op verschillende ondergronden.
Fietspad, asfalt, bospaden en zandpad, dit komt allemaal in 1 training voor.
Zandpaden zijn nu wel moeilijker te lopen, vooral erg los zand...misschien dat dat ook mee speelt.
En vaak staat daar ook een pittige wind, en als je op een bepaald stuk langzamer loopt, gaat je gemiddelde loopsnelheid ook wel wat omlaag natuurlijk.
Niet aan gedacht hihi :D

Ben overigens aan het trainen voor de ten miles, dus moet nu wel lange afstanden lopen :j

Kwa app gebruik ik looptijden, andere apps heb ik geen ervaring mee.