In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:14

Joolien schreef:
Ik heb 1 ding geleerd, dat ik helemaal niks moet, behalve luisteren naar mijn lijf. :)

+:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:22

jullie hebben gelijk! Dat weet ik. Blijft soms moeilijk, want ik wil al snel te veel.
Net als gister, had nog zo gezegd "ik doe vanavond helemaal niks"
Maar ik zat toch pas weer om half 10 op de bank. Toch lastig als je steeds weer een tegenstrijd met jezelf hebt ;)
Maar je komt inderdaad niet tot je rust. Gister ook niet naar me paardje geweest, de fut niet voor :(

Citaat:
wat vast wel gaat komen als je zoveel inspanning hebt geleverd ;)) zodat je na je vakantie weer fris aan de slag kunt (en ook dan niet gelijk alles teveel willen doen ;)).

mmmmmmm...... zal echt me best doen daarvoor :o

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:28

En was het belangrijk wat je 's avonds moest doen waardoor je half 10 pas op de bank zat? Moest je dat doen?

Tijdens mijn opname heb ik geleerd om 2x per dag iets te doen wat ik graag wil dus bijv. naar je paardje gaan in de ochtend en in de middag met een vriendin afspreken. Buiten die 2 dingen wilde ze hebben dat ik 1 ding plande op de dag die ik moest doen bijv. boodschappen doen. Natuurlijk met werken gaat dat niet altijd even op maar zoiets kun je ook plannen voor naar je werk; wat wil ik doen na mijn werk en niet wat moet ik nog doen na mijn werk...

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:58

Robijntjah schreef:
Ik weet dat ik hier al lang niet meer geweest ben maar kan wel wat hulp gebruiken...

De vriend van mijn zus is in de nacht van zaterdag op zondag doodgeschoten... We leven in een complete nachtmerrie met bizarre omstandigheden...

Jeetje zeg, dat is heftig! Sterkte met het verwerken, en blijf er inderdaad niet in je eentje mee zitten maar zoek er hulp bij als je denkt dat dat nodig is!

onkeltje

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:10

Tja, wat is belangrijk... mijn konijnen zitten tijdelijk in een afgezet stuk in de garage (tot het buitenverblijf klaar is) dus die moest schoon gemaakt worden, mijn vogeltjes moesten een schone kooi en tja, dan zuig ik maar meteen heel het huis even mee als ik toch de stofzuiger heb staan en bezig ben...
Nee... het moest dus inderdaad niet... maar wou het zelf gedaan hebben... :x

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:09

Robijntjah schreef:
Ik weet dat ik hier al lang niet meer geweest ben maar kan wel wat hulp gebruiken...

De vriend van mijn zus is in de nacht van zaterdag op zondag doodgeschoten... We leven in een complete nachtmerrie met bizarre omstandigheden..

heel veel sterkte toegewenst :(:)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:29

Robijntjah schreef:

De vriend van mijn zus is in de nacht van zaterdag op zondag doodgeschoten... We leven in een complete nachtmerrie met bizarre omstandigheden...

jeetje robijn! Heel erg veel sterkte voor jou en je familie :(:) denk dat het inderdaad heel erg belangrijk is dat je erover blijft praten

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:54

Hoi allemaal,

ben weer terug van vakantie.
Zag het verschrikkelijke nieuws van robijntje. Veel sterkte :(:) . Wat heftig allemaal!

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 07:37

Robijn, wat een verschrikkelijk afschuwelijk nieuws :(:) . Knuffel voor je! En blijf praten inderdaad, ga op tijd op zoek naar de hulp die je nodig hebt. Sterkte voor jou en je familie.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 22:39

Ik ben een paar dagen opgenomen geweest, in eerste instantie voor ontzettende somberheid, wist van voren niet meer hoe ik van achteren leefde, maar blijkbaar was de vliegramp een extra prikkel/druppel die de emmer deed overlopen en ik heb op de afdeling een korte psychose gehad.. Nu weer thuis dus, maandag op vakantie en daar heb ik echt geen zin in..

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 22:45

Heyden na langentijd meld ik mijn ook weer het gaat nu niet zo goed ikzwit voor 3 weken. In een crisseopvang en daarnna weet ik nog niet wat er gaat gebeuren

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 22:50

Mag ik me hier ook melden. Heb al een tijde diagnose adhd. En tijd therapie gehad. Alleen hielp dat niet. Dus in overleg gestopt. Nu blijf ik vast lopen door stress en angst.
vorige week naar ander therapeutisch centrum geweest voor een second opinion.
vandaag uitslag. Paniekstoornis met agrofobie.
was wel ff slikken. Maar ook fijn dat iemand me serieus nam en verder keek dan hun neus lang is.
ik begin volgende week met therapie.
bovenop de toch wel heftige diagnose vandaag. Werd ik gebeld dat mijn moeder het ziekenhuis in moest naar de spoed.
ze heeft copd laatste fase en heeft al 2 weken longontsteking. Ze kon nu echt niey mer thuis blijven dus ligt na een dag intense of care op de gewone afdeling. We bidden dat ze nog thuis komt

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:37

Jorine en lovelady sterkte met de opnamen!
Hopelijk gaat het snel weer beter. Lastig die ups en downs.

Welkom callum! En sterkte met je moeder.

Na 4 weken geen therapie te hebben gehad kan ik dinsdag eindelijk weer. Al moet ik zeggen dat de vakantie echt goed deed, de rust en de andere omgeving. Maar eenmaal terug was een klap in mijn gezicht en begin ook weer lekker een diep dal in te kruipen.
Mijn vriend is gisteren gebeld en die word over anderhalve maand op uitzending gestuurd.
Ik ben al vaak alleen thuis omdat hij vaak intern zit, maar dan is hij helemaal lang weg.
Vind het een beetje eng, want met de diepe dalen ging het steeds zo slecht als hij een paar dagen van huis weg was.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 08:53

Pfff switch shadow. Moet er niet aan denken datmijn man nu weg zou moeten voor langere tijd. Heb je mensen in je omgeving waar je heen kan of die eventueel bij jou kunnen komen?

Fijn dat je therapie weer start.
sterkte

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:17

Welkom callum en heel veel sterkte met je moeder ik duim met je mee.
hier gaat het wel goed opzich afentoe nog een kleim dipje ,maar gaat steeds beter gelukkig

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:44

Fijn dat het beter gaat claudia! :)

Callum: Helaas niet, dat maakt het zo moeilijk. Ik heb wel een hoop vriendinnen maar niemand weet van de situatie af.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:52

Wat houdt je tegen om het te vertellen aan een (of meer) vriendin(nen) SS?

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:39

Omdat het de situatie niet makkelijker maakt, maar dat is echt een heel lastig en lang verhaal. Misschien dat ik mijn vriend zijn familie eens in vertrouwen neem, maar moet daar nog even over nadenken.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:47

Ik heb gemerkt dat het een heel eind scheelt als je meerdere mensen hebt dienhet weten. Vond het ook heel moeilijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:15

Soms kan denken behoorlijk desastreus zijn, ipv denken, wat voel je? Zou je het het liefst met iedereen willen delen? Doen! Gedachtes moet je niet altijd geloven ;)

Jorine en Lovelady sterkte met/na de opname, dat is echt niet niks. :(:)

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:22

Jorine en Lovelylady, erg veel sterkte :(:) . Valt allemaal niet mee. Hoop dat je nog een beetje kan genieten van je vakantie Jorine!

Een vraagje voor de mensen die ervaring hebben met paniek / depressie: herkennen jullie ook die verwarring? Ik voel me soms (zoals nu) zo vreemd. Zo vreemd in m'n eigen lichaam en omgeving. Zo apart om mijn ouders te zien. Ik weet verstandelijk wel wie ik ben en waar, en wie er om me heen zijn. Maar het voelt zo gek... Hoop dat iemand dit herkent en vooral dat het ook weer beter is geworden?
Daarom ben ik nog steeds bang om de AD te beginnen. Ben bang dat het erger wordt.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:59

heb ik ook heel veel. keek vanmiddag in de spiegel en leek heel raar

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:05

claudiadvx schreef:
heb ik ook heel veel. keek vanmiddag in de spiegel en leek heel raar

Gek he, om jezelf dan te zien.. Neem jij ook iets van medicijnen? Ik vind het zo'n beangstigend gevoel!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:19

ik heb verder geen medicijnen alleen als ik het echt niet trek een paracetamol. inderdaad heel raar om jezelf te zien. net of er iemand anders in de spiegel staat haha

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:31

claudiadvx schreef:
ik heb verder geen medicijnen alleen als ik het echt niet trek een paracetamol. inderdaad heel raar om jezelf te zien. net of er iemand anders in de spiegel staat haha

Mag ik vragen waarom je paracetamol slikt. Das een pijnstiller toch.

en dat vage gevoel herken ik heel goed. Heb ook vaak het idee dat ik vanaf een afstandje naar mezelf kijk terwijl ik.iets doe. En dan denk wat doe ik nou