[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duuk2011

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:33

Goed hoor Tieneke!!!
Hoelang ben je al bezig? De eerste weken gaan altijd het hardst. Zolang het geen crash dieet is, is het prima!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:39

Mee eens, als je voldoende eet en drinkt is het niet erg om in het begin meer kwijt te raken. Later zal het waarschijnlijk wat langzamer gaan :)

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:41

Lekker gevoel he Tieneke!

Ik heb mezelf vanmorgen ook even een schop onder m'n kont gegeven, was even nodig na het weekend :o

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:49

Mootje schreef:
Ik houd enorm veel vocht vast op het moment... Voel mij echt opgeblazen :')
Ik heb al wel taart, koek en beschuit en muisjes afgeslagen vandaag :)
Tieneke, Goed bezig!

Goed dat je dingen hebt afgeslagen.
Gebruik je ook iets tegen het vocht vast houden?

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:52

Ik heb besloten toch een beetje af te zien van het dukan dieet.
Ik zou ik vase 2 zitten waar je dus wel groenten mag eten dus eet nog steeds veel vlees en yoghurt.
Ik ga er toch af en toe fruit bij toevoegen en laat het brood en aardappels voor wat het is.

Oh ja niet te vergeten ik ben nu 4 kilo kwijt.

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:54

He kun je is wat meer vertellen over het Dukan dieet? Ik ken het niet
Hoelang ben je er al mee bezig?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:59

caj2008 schreef:
Ik zou ik vase 2 zitten waar je dus wel groenten mag eten dus eet nog steeds veel vlees en yoghurt.
Ik ga er toch af en toe fruit bij toevoegen en laat het brood en aardappels voor wat het is.

Maar is dan niet heel het Dunkan idee (en resultaat) van de baan? dat is toch ook gebaseerd op koolhydraatarm? Fruit is suikers en dus koolhydraten....
Ik doe zelf atkins en dan mag je geen fruit, alleen in de latere fases rood fruit (en bessen).

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:05

Jawel. Ik heb geen dukan boek ofzo een collega doet het ook dus van haar weet dus ook hoe het moet.
Op internet is ook veel te vinden.

Je begint eerst met alleen zuivel en vlees. Je mag alleen rundvlees en mager vlees zoals kip.
Van het zuivel neem je alleen magere yoghurt, 0% vet melk, karnemelk.
Je mag alleen water, thee, koffie zonder melk, en drinken dat minder als 10 kal bevatten.
Over mag wel zoetstof in en van alles mag onbeperkt gegeten worden.

Je maakt het vlees op de gril zonder olie of boter.
Dit doe je een week lang en dan begint vase 2.

In vase 2 mag je bij je vlees groenten eten maar verder hou je vase 1 aan.

En zo heb je nog meer vase's waar je telkens meer mag.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:06

Duuk, hoe ben jij bezig?

Ik wilde in het begin stoppen met suiker, daarna ben ik echt 3 maaltijden en 3 tussendoortjes gaan eten. Toen ik op http://www.caloriechecker.nl keek en daar mijn dagschema invulde, zag ik dat ik te weinig at. Ik at toen maar 1000 kcal.
Ik ben sindsdien het advies van het voedingscentrum gaan opvolgen en ik moet zeggen, het gaat echt goed. Elke dag 1400kcal, daarmee kan ik een hoop eten. Tevens als je elke dag een schema invult krijg je ook te zien of je niet te veel of te weinig vet tot je neemt.
Mijn eerste schema van vandaag bevatte te weinig vet. Ipv halvajam eet ik zo dus filet american op brood :9

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:08

Duuk2011 schreef:
Goed hoor Tieneke!!!
Hoelang ben je al bezig? De eerste weken gaan altijd het hardst. Zolang het geen crash dieet is, is het prima!

Sinds 20/01 echt serieus bezig. Ik drink veel meer sindsdien en eet best veel (ook nog altijd m'n frietjes en zo), veel meer fruit en volkorendingen ipv chips en koeken. Ik heb zo mijn vaste soort koeken en vorige week heb ik er eentje van gegeten. Voor de rest zeggen ze me niets meer, terwijl ik er "vroeger" gerust 2/3 per dag kon eten... Ik denk dat ik gewoon meer eet, maar met veel minder kcal...

En ik sport (behalve vorige week :+ ) zo'n 4-5x per week. 3-4 keer cardio op de crosstrainer en 1 keer paardrijden nu nog. Ik heb er wel makkelijk de tijd voor, omdat ik nu nog werkloos thuis zit. Woensdag krijg ik info over een opleiding en als ik die ga starten, vrees ik dat het sporten wel weer zal minderen, hoop dat ik dan kan volhouden.

Ik voel wel dat ik, sinds ik mijn B12-injecties terug krijg, ik veel vitaler ben. Wellicht heeft dat er ook mee te maken waarom het me nu makkelijker lukt om door te zetten en zoveel te sporten. Daarvoor kreeg ik na niks doen al ongelooflijk veel krampen in m'n benen.

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:09

listiglistje schreef:
caj2008 schreef:

Maar is dan niet heel het Dunkan idee (en resultaat) van de baan? dat is toch ook gebaseerd op koolhydraatarm? Fruit is suikers en dus koolhydraten....
Ik doe zelf atkins en dan mag je geen fruit, alleen in de latere fases rood fruit (en bessen).

Ik ga niet elke dag 2 stukken fruit eten denk meer aan 4x per week een stuk.
Ondanks dat ik wel afval heb ik het gevoel dat ik nu heel ongezond leef.

Ik neem ook geen bananen ofzo denk meer aan een appel of mandarijn.

Er zit geen variatie in mijn eten. Er is wel veel te bedenken maar daar heb ik geen tijd voor.
Vaak is het even snel een kom yoghurt of een paar plakken runderrook vlees.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:28

Maar gezond kan ook uit een potje komen (Supplementen) of je beperkt je tot rood fruit en bessen :)

Voor het afvallen zal fruit de balans/werking alleen maar verstoren vrees ik...

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:33

Toppie resulaat Tineke! Ik heb besloten om nu een week niet te wegen, was een beetje geobsedeerd door de weegschaal! Vanochtend al goed ontbeten en geschaatst! :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:14

Dressing over mijn salade, geen idee wat erin zat. Het was in ieder geval erg vet!

Dreamy schreef:
Monnie_ schreef:
bodypump is bij iedereen even zwaar hoor? Zijn gewoon lessen van Les Mills toch?

Klopt :j Maar ik had hem ook wel nog net iets lichter gedaan, want eerst techniek onder de knie krijgen! Tuurlijk is het 'zwaar', maar ik heb best veel kracht dus dat lukt me gewoon wel goed.
Vind Body Attack dan een stúk zwaarder hoor, al dat gespring en geren :)

Hier heeft het een andere naam en wordt niet gegeven door Les Mills, maar het is hier echt wel pittig... :) Maar kan dus niet vergelijken met andere sportscholen.

Ik merk dat ik echt niet onder de 1400 kcal moet zitten. Dan wordt ik sloom en duf. 1600 is echt minimaal :) Dat gaat prima hier. Ik sport wel regelmatig (al ligt het nu even stil...).

Mootje schreef:
Geen van beide, dreamy... Lay's baked heeft 8 gram vet per 100gram en wat is nu 100gram chips :')
Verder zit er naar mijn weten extra suiker in...

Wow meen je dit serieus :P 100 gram chips vind ik echt veeeeeel... Zo veel chips krijg ik echt niet op in 1x.

Ik val ook niet te snel af. Eerder sloom. Maar dat vind ik niet erg, want ik hoop dat het zo langer eraf blijft ;). Waar afgelopen zomer ruim 70kg mijn 'standaard' was, weeg ik nu standaard 67. Gaat niet hard nee, maar dat hoeft echt niet van mij.

70 euro per week in je eentje!? Wow. Ik eet ook best gezond/netjes, maar 15 euro voor maandag t/m vrijdag (4x avondeten) is toch wel bijna mijn max. Als ik eters krijg is het wat meer.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:21

SSdesign, wat zit er eigenlijk aan chips in een zak :o?
Ja, mooi stukje vlees kost al een euro of 3 (biologisch).... Dan nog elke dag 3 stuks fruit en twee ons verse groente... Moet zeggen dat er ook nog twee flacons wasmiddel bijzat en diepvriesfruit!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:24

Meeste zakken zijn 200-300 gram :) Zo'n klein zakje is 27 gram geloof ik.

Oke ik eet geen biologisch vlees, dat scheelt waarschijnlijk. En ik probeer ook regelmatig vegetarisch te eten, dat scheelt ook :) Verder neem ik altijd fruit wat op dat moment goedkoop is (ja ik eet ook 3-4 stukken fruit per dag) en bij groente idem dito. 200 gram groente is overigens niet eens zo veel vind ik zelf. Ik eet in mijn eentje bijna nooit minder dan 300-350 gram groente. Geeft een verzadigd gevoel :)

Ja wasmiddel is inderdaad duur :P Diepvriesfruit eet ik ook niet, maar is dat zo duur ja? :) Scheelt misschien wel dat ik vaak voor huismerk ga.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:26

krijg je dat niet op 100 gram? :+ :oo

Zo'n grote zak chips is 300 gram vaak.

70 euro zit ik ook zo aan hoor met boodschappen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:28

Ik had 4 pakjes en dat was 6 euro ofzo... Dus voor 58 euro aan eten gehaald!
Ik eet ook niet elke dag vlees hoor... En ik weiger om alleen maar reclame-eten te kopen. Ik koop biologische bananen en altijd dezelfde duren appels. Deze week nog wel peren erbij, want die waren wel in de aanbieding. Groente, idem. Ik ben verzot op snijbonen, peultjes en asperges en dit zijn de duurdere groenten :')
Een zak chips kan hier echt binnen 5 minuten op zijn O:) Daarom haal ik het maar niet!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:32

Nee, zoetigheid daarentegen gaat er wel zo in :P

Ah okee Mootje dat verklaart een hele hoop :) Scheelt misschien dat ik studeer en daardoor wel echt op de centjes 'moet' letten...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:34

Ja, toen ik studeerde at ik ook geen fruit hoor :')
En we aten (studentenhuis) vaak kip of gehakt!
Nu hoef ik er niet meer zo op te letten wat ik uitgeef...

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:38

Mootje schreef:
Ja, toen ik studeerde at ik ook geen fruit hoor :')
En we aten (studentenhuis) vaak kip of gehakt!
Nu hoef ik er niet meer zo op te letten wat ik uitgeef...

Ja ik eet inderdaad ook vaak kip :) Gehakt minder, eigenlijk alleen als ik met anderen eet :P
Fruit, mjammie. Kan me echt geen leven zonder fruit voorstellen. Ben dan ook echt een fruitmonster :P

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:42

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:43

Wat gaan jullie hard zeg met die pagina's.
Ik had vandaag mijn 2e weegmoment en ben weer een halve kilo aangekomen.. zo balen...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:44

Dat is balen! Doe je het helemaal zelf?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:45

mrjlnx schreef:
Wat gaan jullie hard zeg met die pagina's.
Ik had vandaag mijn 2e weegmoment en ben weer een halve kilo aangekomen.. zo balen...

Bah, dat is erg zuur! Ik kom ook regelmatig aan. Erg demotiverend. Maar zo lang het niet te veel is, kan het ook komen door vocht dat op dat moment in je lichaam zit bijvoorbeeld ;)