Puisten deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:39

Ik heb trouwens foto's van toen mijn huid ongeveer op zijn ergste was, ik zal binnenkort (morgen als ik er aan denk) eens foto's maken van hoe mijn huid nu is, echt bizar om te zien hoe erg dat veranderd is!

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:43

Klinkt fijn, masker met calendula erin, lekker kalmerend!

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:41

Ik heb ook geen acne, eerder af en toe puistjes en vlekkerige huid indd :j

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:22

Maakt het uit welke tea tree je haalt? Zag bij de kruidvat verschillende (reinigingsolie en een behandeling), wat werkt het beste?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:24

Ikwashier schreef:
Ik heb ook geen acne, eerder af en toe puistjes en vlekkerige huid indd :j
Heb ik ook! Heb er nu helaas ook weer een precies langs mijn mond :+

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:59

Hoi! Ik schop dit topic weer even omhoog met een vraagje!

Ik heb al vanaf mijn 14de ongeveer een erg onzuivere huid. Momenteel heb ik niet meer echt 'rijpe puisten', maar echt veel pukkeltjes en onderhuidse bultjes waarmee mijn voorhoofd vol staat.. Ik heb een aantal jaren een erg agressieve acne-creme gebruikt van de drogist. Deze werkte opzich wel, maar mijn huid droogde erg uit. Nu gebruik ik deze al een tijd niet meer, maar heb nog steeds last van een onzuivere, maar ook droge huid. Nu dus mijn vraag: heeft er iemand een tip voor een goede dag crème?

Alvast bedankt :)

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:25

Birgit__ schreef:
Hoi! Ik schop dit topic weer even omhoog met een vraagje!

Ik heb al vanaf mijn 14de ongeveer een erg onzuivere huid. Momenteel heb ik niet meer echt 'rijpe puisten', maar echt veel pukkeltjes en onderhuidse bultjes waarmee mijn voorhoofd vol staat.. Ik heb een aantal jaren een erg agressieve acne-creme gebruikt van de drogist. Deze werkte opzich wel, maar mijn huid droogde erg uit. Nu gebruik ik deze al een tijd niet meer, maar heb nog steeds last van een onzuivere, maar ook droge huid. Nu dus mijn vraag: heeft er iemand een tip voor een goede dag crème?

Alvast bedankt :)

Ik denk eerder dat je een vochtarme huid hebt dan een droge huid. Een droge huid heeft namelijk een tekort aan vet en een vochtarme aan vocht. Aangezien je wel een onzuivere huid hebt is het niet logisch dat je huid een tekort heeft aan vet. :)

Ik zou dus opzoek gaan naar een creme voor de vochtarme huid! Bijv. biodermal heeft er één. Moet je even googelen ;)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:30

Zijn er hier meer bokkers met kleine littekens? Ik bedoel niet van die kuiltjes maar meer rode vlekken waar oude puistjes gezeten hebben..
Een beetje in de trant van dit:
Afbeelding
Iemand enig idee wat je er tegen kunt doen of is tijd gewoon het beste geneesmiddel?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:49

Ik heb ook wat van die rode vlekjes op mijn voorhoofd, gelukkig vallen ze alleen op in fel licht van dichtbij. Nu kan ik ze ook dan aardig bedekken met een beetje foundation.

Wat bij mij volgens mij wel helpt is gezichtcreme van het texelse schaap (ik koop het altijd op texel, maar op het vaste land en via internet verkopen ze het ook). Ik heb het idee dat het al een stuk minder is en daarnaast vind ik het ook een heerlijke zalf.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:25

DewiRox schreef:
Ik heb ook wat van die rode vlekjes op mijn voorhoofd, gelukkig vallen ze alleen op in fel licht van dichtbij. Nu kan ik ze ook dan aardig bedekken met een beetje foundation.

Wat bij mij volgens mij wel helpt is gezichtcreme van het texelse schaap (ik koop het altijd op texel, maar op het vaste land en via internet verkopen ze het ook). Ik heb het idee dat het al een stuk minder is en daarnaast vind ik het ook een heerlijke zalf.

Bij mij deed de creme van Texel Juist helemaal niks! Maar kan verschillen natuurlijk! :-)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:32

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik ga eens googlen! Ik het niet een ontzettend vette crème? Bij schapen moet ik denken aan het vet die in de wol zit, maar misschien heb ik het fout :) ik zal me er eens in verdiepen! Ik kan namelijk geen vette cremes smeren omdat mijn huid nogsteeds wat rommelt. Alles moet anti comedogenic zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:00

Ik heb daar ook last van, bij mij trekt het inderdaad gewoon weg met het verstrijken van de tijd.. Ik heb de laatste tijd ineens dat de huid op mijn schouders en rug heel erg onzuiver is/puistjes, dit heb ik echt nog nooit gehad en ik vind het nog erger dan puistjes op m'n gezicht. Iemand tips hoe ik hier vanaf kan komen?

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:59

Ik had eens een keer wat gevonden op internet over biergist pillen, iemand hier ervaringen mee?
(Ik heb heel veel puistje op mijn kin.)
Tja oliebollen :o
Ik gebruik clearasil rapid action Cream, vermindert de grootte en roodheid in slechts 4 uur.
In het begin werkte het wel maar inmiddels zie ik het niet echt meer verkleinen.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:00

Weten jullie nog een goede foundation, ik gebruik nu van essence my skin een licht getinte moisturizer van 50 ml eigenlijk niet geschikt als foundation maar als me huid redelijk pukkelloos is goed genoeg, maar aangezien mijn huid nu helemaal onder zit en ik binnenkort een aantal feestjes heb wil ik me huid toch wel een beetje toonbaar maken, dus als iemand een idee heeft voor een goede foundation hoor ik het graag, ik heb een gemende huid( sommige plekken door en andere plekken juist weer vet)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:10

Ik gebruik geen foundation, maar wel dagcrème met een kleurtje. Van nivea is die, ik vind hem echt heel fijn. Het smeert makkelijk weg en kleurt ook erg mooi, waardoor het totaal niet opvalt. Vind ik veel mooier dan foundation, hoe netjes het ook wordt opgebracht, je ziet het altijd zitten. Ik zie dan liever nog gewoon wat vlekjes/bultjes.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:11

Iemand enig idee of de foundation van de Hema goed is voor je huid?

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:12

DewiRox schreef:
Ik gebruik geen foundation, maar wel dagcrème met een kleurtje. Van nivea is die, ik vind hem echt heel fijn. Het smeert makkelijk weg en kleurt ook erg mooi, waardoor het totaal niet opvalt. Vind ik veel mooier dan foundation, hoe netjes het ook wordt opgebracht, je ziet het altijd zitten. Ik zie dan liever nog gewoon wat vlekjes/bultjes.

Handig, ik ga ook kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:51

Xjewillemijn schreef:
Weten jullie nog een goede foundation, ik gebruik nu van essence my skin een licht getinte moisturizer van 50 ml eigenlijk niet geschikt als foundation maar als me huid redelijk pukkelloos is goed genoeg, maar aangezien mijn huid nu helemaal onder zit en ik binnenkort een aantal feestjes heb wil ik me huid toch wel een beetje toonbaar maken, dus als iemand een idee heeft voor een goede foundation hoor ik het graag, ik heb een gemende huid( sommige plekken door en andere plekken juist weer vet)

Bourjois healthy mix! Evt. met een beetje poeder nog op de gebieden die nog steeds een beetje glimmen. Top foundation!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:54

Ik vind die Bourjois healty mix helemaal niet zo fijn.. Mijn huid is gemengd, maar rond mijn neus glimt het enorm. Ik vind de foundations van Maybelline ook niet alles, ook allemaal redelijk snel vet. L'oreal is wat betreft de drogisterijmerken toch wel het fijnst. Wat ook altijd helpt is op MakeupAlley kijken naar de ervaringen, daar wordt je ook altijd wel wijzer van :) het blijft een persoonlijke kwestie.. Verder vind ik de bb cream voor vette huid van Garnier enorm goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:01

O ik ga juist van L'oreal heel erg glimmen. :))

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:02

Dan zie je maar weer hoe persoonlijk het is! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:07

Ja precies! Ik heb trouwens in de winter altijd een echte vloeibare foundation en 's zomers een mousse achtig iets, ben in de zomer veel sneller aan het glimmen. Catrice photofinish vond ik ook wel fijn als winter foundation. :j

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 00:46

Haha omdat ik heel bleek ben vind ik maybeleine het fijnste :+

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:44

Je moet wel opletten dat je foundation op waterbasis is en niet op oliebasis. Die laatste verstopt sneller je poriën en laat je huid sneller glimmen.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:47

tabaflab schreef:
Ik had eens een keer wat gevonden op internet over biergist pillen, iemand hier ervaringen mee?
(Ik heb heel veel puistje op mijn kin.)
Tja oliebollen :o
Ik gebruik clearasil rapid action Cream, vermindert de grootte en roodheid in slechts 4 uur.
In het begin werkte het wel maar inmiddels zie ik het niet echt meer verkleinen.

Ik heb het geslikt. In het begin merkte ik wel verschil maar nu niet echt meer. Ik zou je bietensap aanraden :j