Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:57

Prairy schreef:
Dat gaat onder narcose! Gekkie :)

Grapje, volgens mij zat ik verdoving en narcose door elkaar te halen :Y)
Dat scheelt, want ik wil totaal niet aanwezig zijn bij de operatie :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:18

Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

Afbeelding

Er zit nog een klein beetje zwelling op mn wangen onder de ogen maar wilde jullie het resultaat toch even laten zien :)

Nayomie

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:28

Wat een verandering zeg! :oo Prachtig!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:29

Zo dan! Dat is mooi geworden!

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 18:28

Hoi hoi,

na een hele lange tijd weer niks te laten horen (ben zo ongelofelijk druk u don't wanna know) meld ik me weer met echt super nieuws! Ik ben afgelopen woensdag gebeld dat er een uitvaller is voor komende donderdag. Met knikkende knietjes vrijdag weer naar de kaakchirurg geweest en yes yes yes!!!! Ik word deze donderdag geopereerd!!! :D *\o/* Ik krijg een onderkaakverlenging en een kincorrectie. 2 voor de prijs van 1. Mijn kaken worden gelukkig niet op elkaar gezet en ik mag na de operatie gewoon zacht voedsel eten, dat is wel erg prettig. Ik ben nu ook met de Arnica d6 druppels begonnen, ik heb daar alleen wel een vraag over voor de mensen die dat ook gebruikte. Hoe vaak namen jullie het per dag in + hoeveel druppels en als je geopereerd bent hoelang daarna nog? Het klinkt heel raar maar ik kijk er zo naar uit! Vooral omdat de planning pas begin volgend jaar was voor me operatie. Hebben jullie nog tips voor me? Ik hoor ze graag!

Ps het is mooi geworden Prairy, ik hoop dat het bij mij zo word *D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:25

Dat is fijn Kirsten!
Over Anica kan ikje niks vertellen, ik hoorde het pas na mijn operatie dat dat goed hielp.
Tips kan ik je ook niet geven omdat ik wel met mijn kaken op elkaar zat na de OK, wel vond ik drinkbouillon lekker omdat ik best wel eens flauw was en zelgemaakt fruithapje van geperste sinaasappel met banaan en liga erdoor :))
Succes voor donderdag!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:27

Wauw, een half jaar eerder dan verwacht, dat is fijn!!!

Arnica druppels deed ik 3x per dag 10 druppels in een kleine slok water, 2 weken voor tm 3 weken na de operatie. je hebt ook Arnica gelei (vallen en stoten gel heet t ook wel), dat smeer je na de operatie tot je het idee hebt dat t niet meer helpt.

Verder zou ik een panty meenemen naar t ziekenhuis, dan kun je de ijszak om je hoofd knopen ipv vast moeten houden, veel te vermoeiend. En blijjjven koelen koelen koelen.

En zoveel mogelijk rechtop zitten en ook slapen. Dat scheelt enorm met de zwelling, echt waar...

Qua eten, ik at volkoren pannenkoeken, later ook met gesmolten kaas,, wentelteefjes, cake met roomboter, soep uiteraard en smoothies van fruit. Daar kun je evt ook tarwevezels doorheen doen. Gekookt ei dat niet helemaal hard gekookt was ging ook (ik mocht niet kauwen dus drukte alles fijn met mn tong tegen mn gehemelte)

Oh! Vergeet ik nog bijna,laat ze een maagsonde plaatsen tijdens de operatie (en vraag of die eruit gaat voor je wakker wordt), ik heb steeds als ik die niet had, bloed overgegeven een dag. Niet ernstig, maar als ze het kunnen voorkomen is het heel fijn. Scheelt een hoop energie.

Sterkte!! Ik hoop dat je er net zo tevreden mee bent als ik :)

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:35

Fijn Kirsten! Heel veel succes en alvast beterschap voor erna :D

Ik moet begin januari weer naar de kaakchierurg en dan gaat hij kijken of mijn kaak nog groeit. Zo niet, dan kan ik beginnen met beugelen :+
Hadden jullie trouwens een gewone plaatjesbeugel of een speciale? (mijn onderkaak staat te ver naar voren)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:48

Ik had gewoon een plaatjesbeugel, wel de witte keramische.

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 00:23

Thnx voor de tips!! Daar kan ik zeker wat mee. Ik heb idd al gevraagd of ze extra proppen in me keel willen stoppen. Heb de laatste keer met me verstandskiezen en melkkiezen trekken ook bloed overgegeven dus ik ken het gevoel.. vreselijk!! Ik heb iig ook al nutri drink geregeld voor de eerste dagen en als nood als ik me echt erg beroerd voel. Je kan het maar in huis hebben haha. Ik ben echt reuze benieuwd naar het eind resultaat maar de spanning voor de operatie begint toch ook langzaam te komen. Ik eet nu alleen nog maar dingen die ik lekker vind gezond en ongezond. Zag vanavond al dat er weer een halve kilo bij zat. Joepiee :D ik kan het niet hebben om af te vallen.. (kan eten wat ik wil kom geen gram aan) op me rug slapen word ook weer erg leuk ben een echte buikslaper haha. Hoelang duurde het bij jullie totdat je weer redelijk normaal kon slapen? Ben zo bang dat als ik verkeerd ga liggen het fout gaat.. en hoe plaats je foto's? Dan kan ik jullie op de hoogte houden. Hielpen die druppels btw ook echt?
Thnx iedereen weer een dagje dichterbij... Hellupppp

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 00:39

Ik vouwde het kussen zo dat ik op mijn buik kon liggen en het kussen net tot mijn kaken kwam zeg maar. Misschien een optie om je eigen kussen mee te nemen want tegenwoordig hebben ze van die soort ballonnen, kan ik niks mee. Die sonde moet je echt overleggen, had hem ook omdat ik wel met mijn kaken op elkaar zat en dus niet mocht spugen maar is wel ideaal hoor. Ik kon ondanks mijn kaken best veel eten, de staafmixer was mijn beste vriend. Nog even volhouden!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 06:42

Sonde vragen idd.

Rechtop slapen is niet fijn maar op de bank ging dat wel redelijk. Als je bed hebt dat rechtop kan helemaal ideaal. Gewoon nest bouwen met dekens en kussens haha.

Druppels helpen echt idd.

En eten en drinken zoveel als lukt. Ik werd er erg moe van dus ben idd ook erg afgevallen. Komt vanzelf weer goed.

Veel sterkte!

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:22

Thnx voor de tips, alweer haha! Mmm ik heb tot nu toe maar 1/2 x per dag die druppels gedaan heeft het dan nog wel zin? De nutridrink is vandaag geleverd en nu komt het allemaal echt heel dichtbij. Nog 1 avond en dag normaal en dan zal de wereld even op zijn kop staan. Met de zenuwen valt het nu nog mee zolang ik er niet teveel aan denk, zal morgen misschien wel erger worden. Boodschappenlijstje worden gemaakt, lijstje voor het ziekenhuis is klaar, thuis worden aanpassingen doorgevoerd. Hondjes zullen wel moeten wennen en me bed gaat kaak proof gemaakt worden hahaha. Kussens tegen de muur aan (ik woel nog al :P ) en hopen dat het allemaal wel meevalt. Viel de pijn bij jullie echt mee? De arts zegt zelf dat het echt reuze meevalt al ben ik huiverig voor de kincorrectie, die lijkt me toch wel aardig pijnlijk..
Bikkel modus aan.. :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:35

Ik vond de pijn idd heel erg meevallen, paar paracetamol en hop.

Druppels gewoon opvoeren en mee doorgaan, kan alleeb maar helpen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:33

Kin is bij mij ook gedaan maar ik heb geen centje pijn gehad, echt niet!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:55

Overigens: nutridrink, bah wat een bocht. Zou ze even proeven vóór je geopereerd wordt. Ik ging er bijna van over mn nek...

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 23:23

Kirsten alvast heel veel succes met je operatie!

Ik heb met arnica de pilletjes gebruikt aangezien de druppels op waren in de winkel.. Daarvan 4 per dag.

Nutridrink vond ik best wel te drinken maar dan alleen de chocolade smaak! Heb er heel wat flesjes van op aangezien ik niet teveel mocht afvallen.

Hier is het inmiddels iets meer dan twee weken geleden dat ik mijn her-operatie gehad heb. Alles staat nu goed en ben ook pijnvrij maar dat mag ook wel na twee weken op morfine geleefd te hebben.
Operatie heeft niet langer als een uur geduurd en mocht s'avonds weer naar huis. Zwelling was door de arnica niet heel erg maar helaas waren ze me op de uitslaapkamer vergeten ijszakken te geven dus had nog minder kunnen zijn. Deze keer niet ziek geweest gelukkig maar dat kwam omdat het allemaal snel gedaan was. Dit keer zonder enige pijnstilling gedaan na de operatie en de dagen die volgde! Deze keer was alles wel aan elkaar gebonden met strakke elastieken dus een week op vooral soep en Nutridrink geleefd, dit had ook niet langer moeten duren want was de laatste dag behoorlijk beroerd van al het vloeibare eten.

Wel een flinke dip nu en heel veel last van mijn chronisch vermoeidheid, maar twee operaties in korte tijd is ook wel pittig.

Maar alles staat nu eindelijk goed en nu is het aan de ortho om de laatste dingetjes aan te pakken.

Nog wel lossere elastieken in maar die mogen met eten en een tijde daarna uit.
Maar helaas trekken de elastieken mijn tanden flink de verkeerde kant op en heb ik nu een aantal spleten tussen mijn tanden. En de tanden waaraan de elastieken zijn bevestigd doen flink pijn. Vrijdag afspraak bij de ortho dus dan ga ik dat even bespreken.

Verder lees ik goede verhalen hier, en Prairy wat een verandering maar het is echt heel mooi geworden..
Zelf vind ik mijn nieuwe gezicht af en toe nog wel erg vreemd haha..

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:05

Bizar om erover na te denken dat ik over 24 uur op de ok wss lig of bijna aan de beurt ben. Zenuwen gaan nu toch echt komen en zit ook aan de schijterij van de spanning ;( zo'n raar idee dat ik morgen een nieuw gezicht heb. Ik hoop dat ik me oude gezicht terug krijg. Als ik naar foto's van 2 jaar geleden kijk herken ik mezelf af en toe niet meer. Zullen jullie ook allemaal vast hebben. Konden jullie trouwens normaal praten na de operatie?
24 hour countdown.. waaaaaaaaaa :')

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:58

kirsten3110 schreef:
Bizar om erover na te denken dat ik over 24 uur op de ok wss lig of bijna aan de beurt ben. Zenuwen gaan nu toch echt komen en zit ook aan de schijterij van de spanning ;( zo'n raar idee dat ik morgen een nieuw gezicht heb. Ik hoop dat ik me oude gezicht terug krijg. Als ik naar foto's van 2 jaar geleden kijk herken ik mezelf af en toe niet meer. Zullen jullie ook allemaal vast hebben. Konden jullie trouwens normaal praten na de operatie?
24 hour countdown.. waaaaaaaaaa :')

Oeh heel veel succes!! :(:) Komt vast goed!

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:54

Praten is geen probleem na de operatie! Als je kaken aan elkaar gebonden zijn kan het een beetje raar klinken :+

Heel veel succes en sterkte alvast!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:36

Ik vind mijn gezicht ook nog steeds vreemd hoor. Zie ook nog steeds moeilijk verschil tussen voor en na (ja mn tanden zie ik maar verder... Terwijl iedereen zegt dat ze me op de oude foto niet herkennen die me hiervoor nog niet kenden. Heel apart.

Hopelijk gaat t snel beter!

Ik heb sinds vrijdag dat mn kaak rechts heel pijnlijk en vaak knakt, zelfs gewoon met praten of drinken. Hopelijk gaat dat snel over. Tis wel weer goed voor de lijn, dat dan weer wel. Zucht.

Kirsten, veel sterkte morgen, voor je het weet is tweer klaar ook al zal dat de 1e week niet zo voelen.

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:57

Moeilijk het verschil zien tussen voor en na heb ik ook, kan inderdaad goed zien dat ik nu rechte tanden heb maar thats it. En inderdaad een hele hoop mensen die vinden dat het heel erg veranderd is en het veel mooier vinden dan voorheen.

Hopelijk gaan die klachten snel over Prairy, klinkt heel vervelend.

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:35

Dat is inderdaad super vervelend! Hopelijk stopt het knakken snel! Nou ik heb mijn laatste fatsoenlijke avondmaal voorlopig op.. Een lekkere koude schotel met zalm, tonijn en garnaaltjes. Nog even mezelf tot 12 uur helemaal volproppen en dan hopen dat het snel achter de rug is! Ik wou dat het al klaar was, dat er naartoe leven is zo bagger. Op me werk ook tijdelijk even afscheid genomen, ga me collega's echt missen en me bijna vriend is ook pas vrijdag terug van vakantie dus die moet ik ook nog is missen. Gaat me zwaar vallen denk ik morgen maar agh idd ik weet nog van me verstandskiezen alle 4 tegelijk dat ik me de eerste 4 dagen echt zwaar waardeloos voelde en daarna zienderoog opknapte. Me bijna vriend komt vrijdag gelukkig gelijk naar me toe al zal frodo nog aantrekkelijk zijn op dat moment dan mij maar agh als hij me zelfs dan nog leuk vind zit het helemaal goed haha :P Gelijk een goede tester haha!
Nou mensen me laatste update voor de operatie.. duim voor me!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:55

Succes morgen! Weet je al hoe laat je aan de beurt bent?

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:43

Om 5 over 9 ben ik aan de beurt. Lig nu in me operatie klofje te wachten haha. Ben verbazingwekkend kalm. Geen pilletje nodig haha. Ik ga ervoor!