Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rien10 schreef:Padoertje schreef:Verschil zit er toch ook echt in of je die calorieën als voedzame calorieën inneemt of niet. Als je gemiddeld 1500 calorieën aan (zoete) troep eet, dan voedt je je lijf niet en krijg je snel weer honger. Plus dat je met dergelijke minder kwalitatieve voeding gewoonweg niet genoeg vitaminen en mineralen binnen krijgt en je je vetverbranding ook nog eens enorm tegenwerkt. Eet je 1500 calorieën aan 3 gezonde maaltijden met voldoende vezels, eiwitten en groente/fruit, dan kun je daar prima de dag mee doorkomen.
Vergeet alleen niet rekening te houden met wat je verbrandt op een dag door te bewegen/sporten en je dus niet in een te lang tekort komt te zitten. Zo had ik vorige week 2800 calorieën op 1 dag verbrand met wielrennen (fiets met hartslagmeter etc). Dan weet ik dat ik dat moet aanvullen met een herstelshake. Anders gaan mijn spieren naar de knoppen en dat is ook zonde. Als je maar bewust bent van je inname, voldoende gevarieerd en gezond eet, dan is het ieder voor zich hoe hij/zij hiermee omgaat toch. Al is het indd wel bekend dat op de langere termijn alles wel vol te houden moet zijn. Maar daar kom je dan vanzelf wel achter.
Na de eerste zin; nee. Nee. Nee. Kcal zijn kcal. Als ik iedere dag 6000 kcal zuip aan bier kom ik aan. Als ik iedere dag 1200 kcal zuip aan bier en niet eet val ik af. Gezond? Nee. Wenselijk? Nee. Maar ik val dan wel af. Kcal in - verbranding = afvallen of aankomen. En het heeft geen reet met de soort kcal te maken.
Beter eet je gezond, maar het is gewoon een rekensom.
rien10 schreef:Maar dat is niet waar “beter de dag door komen”.
Op lange termijn? Zeker. Maar de dag door komen op 1500 kcal is 1500 kcal. Gezond of ongezond.
Babsiej schreef:Ik heb nog eens overlegd met de huisarts en ik ga voor Mounjaro. Ik ben de eerste voor wie hij het voorschrijft, maar hij stond er gelukkig wel voor open. En is ook benieuwd of het werkt.
Met ozempic en saxenda hebben ze wel meer ervaring overigens.
MarlindeRooz schreef:Voor een gemiddeld, gezond mens met overgewicht is 1350 kcal echt veel en veel te weinig. Ik vind het ook schadelijk dat dit hier goed gepraat wordt.
MarlindeRooz schreef:Heb je gelezen wat ik schreef? GEZOND!
Er zijn mensen die weinig kunnen eten. Maar voor een gezond iemand is 1300 kcal erg ongezond. Het is daarom ook handig dat niet gedaan wordt alsof 1300 normaal is. Er lezen hier ook jonge meiden mee of mensen met eetproblemen. Die moeten niet gaan geloven dat 1300 kcal normaal is en dat je van 2000 dik wordt. Voor iemand met een gezonde en normale kcal behoefte is 1300 namelijk echt heel ongezond.