Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marjon_

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 14:48

Hier had ik de pakketbezorger gemist. Kon me niet herinneren dat ik iets besteld had. (Ik dacht al, zwangerschapsdementie, aaah). Onze buren hadden het aangenomen en kwamen net brengen. Het kraampakket!
Had het nog niet verwacht. :+.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 14:56

_Marjon_ schreef:
Hier had ik de pakketbezorger gemist. Kon me niet herinneren dat ik iets besteld had. (Ik dacht al, zwangerschapsdementie, aaah). Onze buren hadden het aangenomen en kwamen net brengen. Het kraampakket!

Haha die vanaf 30 weken? Die heb ik ook net binnen maar moest zelf een dag kiezen dus dat kon ik dan nog net wel onthouden. :+ de kinderwagen is er trouwens ook. Heel blij mee. We wachten wel even tot mooier weer voor de eerste testrondjes.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 15:45

Ik begin me langzaam aan best wel zwaar te voelen, 31 weken vandaag. Nog anderhalve maand en dan mag ze komen :oo
Afbeelding

Babykamer is klaar, nog wat kleine dingetjes misschien maar niets essentieels meer. Moeilijk op de foto te zetten wel.
Afbeelding
Afbeelding

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 16:15

Hoe gaat het vandaag Freekie? Ik vind het vreselijk als ik een middagdutje wil doen en iemand komt daartussen :+ Balen dat je veel last had je buik. Wordt dat minder met rusten/slapen?

Ik hoop voor je dat het draaien makkelijk gaat lukken Mriek! Ik zou ervoor tekenen want dat betekent dat ik een keizersnede krijg :')

Wat vervelend dat bloedverlies buddha! Ik zou zeker de verloskundige bellen, dat hebben ze hier ook gezegd; voor iedere verkeerde scheet mag je al bellen.

Hopelijk tref je een beetje beter weer vandaag Marlis. Logisch dat je geen puf hebt om alles bij te lezen zo met je nieuwe werk. Bevalt je nieuwe werk?

Hopelijk voel jij je ook snel wat fijner Gnome :(:)

Mooi dat de echo van vandaag er goed uit zag Annemijn, is altijd weer een geruststelling vind ik. Wat rot dat de NIPT mogelijk een afwijking liet zien. Kunnen ze daar al iets uit opmaken of is het wachten tot de geboorte?

Haha Marjon dat heb ik de laatste tijd ook _O- Soms ineens een pakketbezorger met een greetz kaart + kanootje voor de deur. Dan sta ik met allemaal vraagtekens of mijn vriend vraagt wat ik nu weer heb besteld >;)

Je buik ziet er goed uit Azmay! Lange kamer is dat of niet? Lijkt me heerlijk ipv al die verloren ruimte in het midden van een vierkante kamer :D

Hier gaat het zijn gangetje, rustig aan gedaan ivm de uitvaart morgen. Gisteren een tijdje op pad geweest en dat viel me wel zwaar. Verfstalen meegenomen maar dat was een beetje een flop. Er stond een heel fel licht boven de stalen dus eenmaal thuis vielen ze flink anders uit qua kleur _O- Van de week maar naar een andere bouwmarkt voor poging 2.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 16:20

Nog niet zoals ik wil. Spierpijn over heel mn lichaam. Terwijl ik niks gedaan heb. Denk beetje grieperig. We doen rustig aan. Meestal als ik even lig gaat het wel beter. Maar gister totaal niet was echt verschrikkelijk.

Charlotte, ohhh noo wat stom van die verf stalen. Licht is in die winkels altijd anders ja. Gelukkig niet meteen een pot van gehaald

Veel sterkte morgen! :knuffel:

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 16:38

mriek1990 schreef:
Kiwipitje, voelt wel echt als verlof als ik alleen thuis ben met de beesten. Vandaag een iets betere dag gehad, behalve dan dat je niet zo ver kon lopen?
Heerlijk dagje gehad gisteren :j Ik was al niet van plan een grote ronde te wandelen omdat ik ook nog ging zwemmen, maar dat ik eigenlijk al na een kilometer moest plassen viel me wel tegen. Midden tussen de weilanden ook dus niet echt een optie :')

_Marjon_ schreef:
Wij hebben de kinderwagen en autostoeltje in huis jee.
Bewust op zoek gegaan naar dezelfde als bij onze oudste, want die beviel zo goed. :))
Leuk is dat hè dan voelt het echt.

Sting schreef:
Ik zou ook bellen bij veel/regelmatig bloedverlies. Je kan er maar op tijd bij zijn en als het niks is, ben je gerustgesteld.
Beterschap! Wat handig dat je in de avond terecht kan bij de VK zeg!

mriek1990 schreef:
Ben net terug van het ziekenhuis. Het was niet heel veel nieuws dan ik al gelezen had in de folder. Alleen dat ze draaien met z'n twee. De gynacoloog van vandaag doet 'm ook, was een hele lieve dus dat is fijn.
Ik krijg dus een prik met ontspanners. Dit kan zorgen voor hartkloppingen, dus ik moet wel aan de hartbewaking.
Ze gaan maximaal 3x een poging wagen donderdag. Mocht het draaien lukken moet ik daarna een half uur in kleermakerszit wachten.
Kans van slagen is 55%. Maar ze had goede hoop want ik heb veel vruchtwater aan beide kanten van Tedje, dus nog veel draai ruimte.
Hopelijk lukt het draaien en blijft de kleine dan mooi zitten met z'n hoofdje naar beneden. Ik zal voor je duimen!

_Marjon_ schreef:
Zo kreeg ik vanmorgen een appje van iemand waar ik bleef. Euh!? Ik dacht dat ik morgen een afspraak had := Zo had ik dat overigens ook wel echt in m'n agenda staan. Gelukkig kon ze me er morgen nog tussen proppen dus nu alsnog morgen.

Azmay schreef:
Babykamer is klaar, nog wat kleine dingetjes misschien maar niets essentieels meer. Moeilijk op de foto te zetten wel.
Fijn! Wat een gezellige kamer zo met die kleuren <3

Freekieee schreef:
Nog niet zoals ik wil. Spierpijn over heel mn lichaam. Terwijl ik niks gedaan heb. Denk beetje grieperig. We doen rustig aan. Meestal als ik even lig gaat het wel beter. Maar gister totaal niet was echt verschrikkelijk.
Rustig aan!

Vandaag weer controle gehad. Zag er allemaal goed uit. Kind is nog steeds groot. Ik wil nog steeds geen suikertest, maar heb zelf wel een gluco meter dus afgesproken om zelf een dagcurve te prikken. Ik heb ook een folder met dat voedingsadvies bij zwangerschapsdiabetes maar ik denk dat ik over het algemeen eigenlijk al gezonder eet dan wat daar geadviseerd wordt (wat ook de hele reden was dat ik die suikertest al niet zag zitten). Verder bevalplan even besproken en onze arts gaf ook aan dat ik niet wordt aangekoppeld aan allerlei monitors omdat ik in principe nu een normale zwangere ben dus ik kan gewoon bewegen / in bad / onder de douche. Nu is het plan om in het streekziekenhuis te bevallen (en deze afspraak was in het Radboud) dus ik ga dat ook nog met de gyn van het streekziekenhuis bespreken maar ik verwacht daar geen issues eerlijk gezegd.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 22:27

Marjon fijn dat die binnen is. Ik moet eens kijken of dat hier bestaat :o

Azmay leuk kamertje zo <3 Wij hebben geen babykamer, ergens een gek idee wel :') Maar voor die 3 maanden eigenlijk ook niet nodig.

Charlotte we hadden vlokkentest of vruchtwaterpunctie kunnen doen maar daar niet tot besloten. De meest ernstige scenario's laten vaak ook afwijkingen zien op de echo en dat was nu niet zo. De overgebleven opties waren voor ons geen reden tot evt afbreken. En met de groeiecho's op 29 en 34 weken wordt een extra vinger aan de pols gehouden, dat is fijn.
Sterkte met de uitvaart morgen!

Freekie beterschap!

Kiwipitje hopelijk lukt thuis meten ook gewoon goed :) en het zou fijn zijn als de bevalling gewoon op jouw manier kan!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 22:29

Fijn dat je weer lekker kunt zwemmen kiwi! Zou die test ook lekker laten als de uitkomst toch niks verandert aan hoe je nu al eet en doet.

Hier de groeiecho net gehad. Hij is mooi op het gemiddelde op de groei en 1641 gram ongeveer. Schopte dat mens flink tegen dr apparaat.. Die lachte zich suf.

Verder horen m'n klachten er helaas gewoon bij. Rugpijn.. Niet lekker meer zitten etc. Niks aan te doen. Buik voelde verder prima aan.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 23:38

MissAnnemijn: ook een bevinding op de NIPT? Mag ik vragen wat ze bij jullie hebben gevonden? Mag ook via pb als je dat fijner vindt. Wij hadden een nevenbevinding op de NIPT en zitten ook aan extra controles etcetera, dus vandaar mijn interesse. En je GBS: mijn zoontje heeft dat vermoedelijk gehad na de bevalling. Daarom word ik nu met een week of 36 getest en bij positief moet ik met antibiotica bevallen. Is er bij jou ook zo'n soort traject?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 08:53

Gisteravond hier de eerste geboorte gehad *\o/* onze merrie heeft ook een meisje gekregen :D

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-23 08:55

Van harte gefeliciteerd!! Ze is prachtig <3 alles voorspoedig gegaan?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 09:11

Ah ik loop alweer verschrikkelijk achter!

Charlotte: sterkte vandaag met de uitvaart!

QueenE: gefeliciteerd! Prachtig diertje <3

Mriek: spannend, het draaien. Gelukkig is er best een grote kans dat het lukt, daar gaan we voor! Dan hoef je ook geen moeilijke keuzes te maken met keizersnede of niet…Duimen draaien hier voor morgen :)

Gnome: op zich fijn dat alles goed is en dat de klachten erbij horen, maar je had misschien toch liever wat anders gehoord. Dat ze er iets aan kunnen doen of verlichting kunnen geven. Aan de andere kant: het einde komt in zicht!

Annemijn: een heel andere ‘kraamtijd’ voor jou dus, als je straks gaat verhuizen ook met een kleine. Spannend! Fijn dat alles er goed uit zag op de echo, lijkt me toch spannend, zo’n afwijkende nipt test.

Azmay: leuk kamertje, lang ook! Maar lekker veel ruimte om alles op te bergen :)

Hier ga ik vandaag voor een controlefoto van mijn gezicht naar het ziekenhuis. Toch een beetje spannend, ik hoop dat alles goed zit. Ik ben uiteindelijk niet meer naar de opticien geweest, omdat ik die dag erge hoofdpijn had. Maar bedankt nog voor de tip om wel voor de sterkte te gaan die ik nu heb! Fijn om zulke tips te krijgen, je wilt niet dadelijk met een bril zitten waar je niks mee kunt…

Volgende week ga ik 3 dagen werken en dan heb ik vakantie. Dan ga ik ook met mijn moeder babydingen shoppen. Ik krijg toch steeds meer de kriebels dat ik nu wel wat moet gaan voorbereiden. Het scheelt dat onze keuken bijna af is en we dan kasten kunnen gaan maken voor de baby, dan kan alles ook gekocht en opgeruimd worden.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 10:37

Ballard hopelijk alles ok! En lekker vakantie en shoppen, goed vooruitzicht! Verbouwing met baby op komst lijkt me ook best pittig!

Queen gefeliciteerd!

Melanie, geen idee nog. Volgende afspraak bij verloskundige is met 32 weken, hoop dat het dan meer duidelijk wordt.. maar volgens mij sowieso testen ja, maar wanneer nog geen idee dus. Wat rot ook van jullie NIPT, stuur je een berichtje.

Gnome fijn een mooie echo en vervelend dat ze niks kunnen met je klachten.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 11:05

Bedankt allemaal voor de succes wensen. <3 Hou jullie uiteraard op de hoogte.

MissAnnemijn, wat vervelend van de NIPT. Wanneer hoor je daar meer over? Jammer dat je zwangerschap niet zonder hobbels is. Ook wel bijzonder dat je hier zwangerschapssuiker zou hebben gehad en in Denemarken niet. Houden ze daar andere richtlijnen aan? :)
Fijn dat de echo gewoon goed was.

Marjon haha wel fijn dat je het kraampakket al binnen hebt.

Gnome wat leuk de kinderwagen binnen! Hopelijk is het volgende week beter weer dat je kan oefenen met lopen.
Goede controle gehad dus, kleine voetballer heb je in je buik.
Heb je wel iets van tips gekregen van je klachten een beetje kan verlichten?

Azmay mooi buikje én mooie babykamer. <3
Leuk zo'n lange kamer.

Charlotte sterkte vandaag, hopelijk heb je een mooi afscheid. ♡
Jammer van de verfstalen, wat heeft licht dan veel invloed hé?

Freekieee vervelend dat je je niet fijn voelt. Beterschap.

Kiwipitje, snap dat je niet in de weilanden gaat zitten nee. :D Fijn dat alles goed was met de echo. Snap goed dat je geen suikertest neemt als het toch niet zoveel uitmaakt. :) Hopelijk kun je naar wens bevallen in het streekziekenhuis.

QueenE gefeliciteerd, wat een schatje! Alles goed gegaan met de bevalling?

Ballard succes vandaag in het ziekenhuis, hopelijk is alles goed. Fijn dat je volgende week lekker vakantie hebt. Leuk dat je dingen gaat halen voor de kleine. :)

Hier vannacht weer slecht geslapen, heb het 3, 4 en 5uur zien worden. Daarna wel weer in slaap gevallen tot half 9, maar voel me wel nog moe haha. Vanmiddag nog maar even slapen. ;)
Gisteren hebben we weer cursus gehad, ging over complicaties. Hebben ook een tijdje gehad over stuitbevalling en keizersnede, vond ik wel heel fijn om er wat extra informatie over te krijgen. Daarna hebben de mannen massagetechnieken geleerd die ze gelijk moesten oefenen op ons. Dat was wel heel erg fijn haha. ;) Ze moeten de komende weken ook een paar keer thuis oefenen, heb ik geen enkel probleem mee. O:)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 12:10

QueenE schreef:
Gisteravond hier de eerste geboorte gehad *\o/* onze merrie heeft ook een meisje gekregen :D

[ [url=m/ztKXrV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd met jullie prachtige meisje

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 12:19

Haha Mriek, die massagetechnieken komen vast van pas ja! Altijd handig als die mannen dat kunnen :D

Vavane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 16:58

Azmay wat een leuk kamertje! Ziet er gezellig uit.

Mriek spannend zeg, ik duim mee dat de kleine gaat draaien.

Vervelend dat er vele van jullie snachts wakker liggen! Heb er gelukkig geen last van, wel om de nacht een keertje wakker door kramp in mijn kuit/voet (wist helemaal niet dat dit een zwangerschaps kwaaltje was) maar val daarna snel weer in slaap. Soms dag erna wel spierpijn :')

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 19:00

Vavane schreef:

Vervelend dat er vele van jullie snachts wakker liggen! Heb er gelukkig geen last van, wel om de nacht een keertje wakker door kramp in mijn kuit/voet (wist helemaal niet dat dit een zwangerschaps kwaaltje was) maar val daarna snel weer in slaap. Soms dag erna wel spierpijn :')

Daar heb ik ook last van Vavane! Ik slik magnesium en daar wordt het beter van. Ik had het nu een week niet geslikt, omdat ik al bijna niet normaal kon drinken en merk het gelijk. Dus dat is misschien nog een optie om te proberen :)

Vandaag ben ik weer goedgekeurd in het ziekenhuis. Er hoefde niet eens een foto gemaakt te worden van het jukbeen, want de arts kon van de buitenkant al zien dat het goed stond. Nog even 2 weken afzien en niet op de linkerzij liggen (dat is heel vervelend…) en dan weer terug voor controle. Maar fijn dat alles goed zit, nu hopen dat de kleur van mijn gezicht weer verkleurd van geel naar normaal :')

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 20:20

Ballard_L schreef:
Vavane schreef:

Daar heb ik ook last van Vavane! Ik slik magnesium en daar wordt het beter van. Ik had het nu een week niet geslikt, omdat ik al bijna niet normaal kon drinken en merk het gelijk. Dus dat is misschien nog een optie om te proberen :)

Vandaag ben ik weer goedgekeurd in het ziekenhuis. Er hoefde niet eens een foto gemaakt te worden van het jukbeen, want de arts kon van de buitenkant al zien dat het goed stond. Nog even 2 weken afzien en niet op de linkerzij liggen (dat is heel vervelend…) en dan weer terug voor controle. Maar fijn dat alles goed zit, nu hopen dat de kleur van mijn gezicht weer verkleurd van geel naar normaal :')

Fijn dat alles goed gaat.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:05

Fijn dat alles goed gaat Ballard.

QueenE, gefeliciteerd met je merrieveulen!

Mriek, die massagetechnieken lijken me wel erg fijn :)). Vervelend dat je zo slecht hebt geslapen.

Gisteren veel gesjouwd en heb daar gisteravond en vanochtend goed last van gehad. Nu gelukkig niet meer.
Wijze les om echt even een stapje terug te doen wat dat betreft :=.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:25

Gnome schreef:
Van harte gefeliciteerd!! Ze is prachtig <3 alles voorspoedig gegaan?

Ja echt super, zo'n bevalling wil ik ook :P ze doen het heel goed zo fijn :D

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:26

Ballard_L schreef:
Ah ik loop alweer verschrikkelijk achter!

Charlotte: sterkte vandaag met de uitvaart!

QueenE: gefeliciteerd! Prachtig diertje <3

Mriek: spannend, het draaien. Gelukkig is er best een grote kans dat het lukt, daar gaan we voor! Dan hoef je ook geen moeilijke keuzes te maken met keizersnede of niet…Duimen draaien hier voor morgen :)

Gnome: op zich fijn dat alles goed is en dat de klachten erbij horen, maar je had misschien toch liever wat anders gehoord. Dat ze er iets aan kunnen doen of verlichting kunnen geven. Aan de andere kant: het einde komt in zicht!

Annemijn: een heel andere ‘kraamtijd’ voor jou dus, als je straks gaat verhuizen ook met een kleine. Spannend! Fijn dat alles er goed uit zag op de echo, lijkt me toch spannend, zo’n afwijkende nipt test.

Azmay: leuk kamertje, lang ook! Maar lekker veel ruimte om alles op te bergen :)

Hier ga ik vandaag voor een controlefoto van mijn gezicht naar het ziekenhuis. Toch een beetje spannend, ik hoop dat alles goed zit. Ik ben uiteindelijk niet meer naar de opticien geweest, omdat ik die dag erge hoofdpijn had. Maar bedankt nog voor de tip om wel voor de sterkte te gaan die ik nu heb! Fijn om zulke tips te krijgen, je wilt niet dadelijk met een bril zitten waar je niks mee kunt…

Volgende week ga ik 3 dagen werken en dan heb ik vakantie. Dan ga ik ook met mijn moeder babydingen shoppen. Ik krijg toch steeds meer de kriebels dat ik nu wel wat moet gaan voorbereiden. Het scheelt dat onze keuken bijna af is en we dan kasten kunnen gaan maken voor de baby, dan kan alles ook gekocht en opgeruimd worden.

Lekker dan even vakantie, kan je alles mooi op een rijtje gaan zetten

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:27

mriek1990 schreef:
Bedankt allemaal voor de succes wensen. <3 Hou jullie uiteraard op de hoogte.

MissAnnemijn, wat vervelend van de NIPT. Wanneer hoor je daar meer over? Jammer dat je zwangerschap niet zonder hobbels is. Ook wel bijzonder dat je hier zwangerschapssuiker zou hebben gehad en in Denemarken niet. Houden ze daar andere richtlijnen aan? :)
Fijn dat de echo gewoon goed was.

Marjon haha wel fijn dat je het kraampakket al binnen hebt.

Gnome wat leuk de kinderwagen binnen! Hopelijk is het volgende week beter weer dat je kan oefenen met lopen.
Goede controle gehad dus, kleine voetballer heb je in je buik.
Heb je wel iets van tips gekregen van je klachten een beetje kan verlichten?

Azmay mooi buikje én mooie babykamer. <3
Leuk zo'n lange kamer.

Charlotte sterkte vandaag, hopelijk heb je een mooi afscheid. ♡
Jammer van de verfstalen, wat heeft licht dan veel invloed hé?

Freekieee vervelend dat je je niet fijn voelt. Beterschap.

Kiwipitje, snap dat je niet in de weilanden gaat zitten nee. :D Fijn dat alles goed was met de echo. Snap goed dat je geen suikertest neemt als het toch niet zoveel uitmaakt. :) Hopelijk kun je naar wens bevallen in het streekziekenhuis.

QueenE gefeliciteerd, wat een schatje! Alles goed gegaan met de bevalling?

Ballard succes vandaag in het ziekenhuis, hopelijk is alles goed. Fijn dat je volgende week lekker vakantie hebt. Leuk dat je dingen gaat halen voor de kleine. :)

Hier vannacht weer slecht geslapen, heb het 3, 4 en 5uur zien worden. Daarna wel weer in slaap gevallen tot half 9, maar voel me wel nog moe haha. Vanmiddag nog maar even slapen. ;)
Gisteren hebben we weer cursus gehad, ging over complicaties. Hebben ook een tijdje gehad over stuitbevalling en keizersnede, vond ik wel heel fijn om er wat extra informatie over te krijgen. Daarna hebben de mannen massagetechnieken geleerd die ze gelijk moesten oefenen op ons. Dat was wel heel erg fijn haha. ;) Ze moeten de komende weken ook een paar keer thuis oefenen, heb ik geen enkel probleem mee. O:)

Zo'n cursus wil ik ook :D

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:28

Ballard_L schreef:
Vavane schreef:

Super fijn dat alles goed was!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:31

Sterkte voor de nachtbrakers hier! Bij mij gaat het wel redelijk goed nu met slapen maar durf het niet te hard te roepen O:) Moet wel echt een stap rustiger aan doen met name met stalwerk, niks voor mij dus vind het nog een beetje lastig om me aan te moeten passen en hulp te vragen :o