Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Ik vraag me af of dit klopt als je bekijkt wat er in Brazilië gaande is. Het virus heeft daar vrij spel in de stad Manaus. Mensen sterven er bij bosjes want er is nog nauwelijks gezondheidszorg. Het virus is al gemuteerd. De Braziliaanse variant (of één van de...?) is al in Nederland opgedoken. Van een Nederlandse mutatie heb ik nog niet gehoord?
Morrie schreef:Nikass schreef:Ik vraag me af of dit klopt als je bekijkt wat er in Brazilië gaande is. Het virus heeft daar vrij spel in de stad Manaus. Mensen sterven er bij bosjes want er is nog nauwelijks gezondheidszorg. Het virus is al gemuteerd. De Braziliaanse variant (of één van de...?) is al in Nederland opgedoken. Van een Nederlandse mutatie heb ik nog niet gehoord?
jawel hoor:
[ [url=m/JGsIhM.jpg]Afbeelding[/url] ]
secricible schreef:Ik zie het nog niet in de landelijke kranten, maar Brabants Dagblad zegt dat mensen met morbide obesitas nu ook voorrang krijgen.
Kan er nog weinig over terug vinden.
https://www.bd.nl/brabant/mensen-met-zw ... ~a211cf31/
pien_2010 schreef:secricible schreef:Ik zie het nog niet in de landelijke kranten, maar Brabants Dagblad zegt dat mensen met morbide obesitas nu ook voorrang krijgen.
Begrijp me goed, ik vind dat echt een goed idee, alleen denk ik als het zo doorgaat, dat ik ergens achter in de rij ga uitkomen.Want ik ben maar 62 jaar oud, gezond, zeker niet dik en nog zeer actief zonder onderliggend lijden (ben ik heel dankbaar voor hoor) . Maar ik zou zo graag mijn leven weer terug hebben. Even een egoïstische post.
pien_2010 schreef:secricible schreef:Ik zie het nog niet in de landelijke kranten, maar Brabants Dagblad zegt dat mensen met morbide obesitas nu ook voorrang krijgen.
Begrijp me goed, ik vind dat echt een goed idee, alleen denk ik als het zo doorgaat, dat ik ergens achter in de rij ga uitkomen.Want ik ben maar 62 jaar oud, gezond, zeker niet dik en nog zeer actief zonder onderliggend lijden (ben ik heel dankbaar voor hoor) . Maar ik zou zo graag mijn leven weer terug hebben. Even een egoïstische post.
secricible schreef:Zorg is meer dan het zkh DP. Ook in de vph en andere instellingen is de boel zwaar overbelast. En die kunnen geen code zwart inzetten, of zorg afschalen. Die moeten gewoon door.
Dus ook daar is de urgentie extreem hoog.
DuoPenotti schreef:Maar als de grootste groep ziekenhuis bezetters afneemt daardoor zal de regering ook wel sneller de maatregelen versoepelen. Dus kunnen andere ook weer sneller een gewoon leven hebben.
Ik vind het geen gekke zet dat ze dit doen.
Zo begrijp ik dus niet dat ze de 85 plussers nu als eerste vaccineerden.
Ja ik gun ze zeker het leven nog, maar het is niet de groep die de zorg zo enorm belast, want die komen er niet.
DuoPenotti schreef:Dat begrijp ik verootjoo, maar waar nu toch veel regels om zijn is om de ziekenhuizen te sparen en dat belangrijke operaties door kunnen gaan en waar kan ook de iets minder belangrijke (staat er raar want elke operatie is belangrijk)
Nu gaan er operaties niet door omdat ze geen ic hebben. Zou je mensen inenten die nu de ziekenhuis zorg het meeste belasten, gaan geplande opnames ook weer door, de reguliere zorg weer door. Minder mensen met verborgen kanker enz enz. Dus veel mensen die dadelijk, of zelfs al, ernstig in de problemen komen door die uitgestelde zorg.
Hoe hard ook lijken de regels niet zo bezig te zijn met het personeel van verzorgingshuizen..