Kruidvat is gewoon drogist dus dat snap ik wel.
Bloemen snap ik ook niet onder welke redenatie die essentieel zijn...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Zelfs de epplejeck is gewoon open. Hoeveel voer verkopen die nou?![]()
Kruidvat is gewoon drogist dus dat snap ik wel.
Bloemen snap ik ook niet onder welke redenatie die essentieel zijn...
veerledec schreef:Drogisterijen verkopen wel essentiële zaken, en levensmiddelen mochten ook open. HEMA verkoopt dat ook. Er wordt gelukkig geen onderscheid gemaakt tussen hoe essentieel welk levensmiddel is.
Electra63 schreef:De Hema is alleen open voor de etenswaren en wat verzorgingsproducten.
De rest is afgedekt.
Vayo schreef:Electra63 schreef:De Hema is alleen open voor de etenswaren en wat verzorgingsproducten.
De rest is afgedekt.
Klopt hoor, kruidvat ook. Toch blijkt in de praktijk stiekem speelgoed e.d. verkocht te worden. Heeft politie al ingegrepen enz. Etenswaar kun je mijn inziens prima in de supermarkt kopen, net als verzorgingsproducten. Drogisterijspullen kun je daar ook vinden en zelfzorg medicatie tegenwoordig ook. Anders heb je nog een apotheek. En online kun je het ook prima bestellen.
Vayo schreef:Electra63 schreef:De Hema is alleen open voor de etenswaren en wat verzorgingsproducten.
De rest is afgedekt.
Klopt hoor, kruidvat ook. Toch blijkt in de praktijk stiekem speelgoed e.d. verkocht te worden. Heeft politie al ingegrepen enz. Etenswaar kun je mijn inziens prima in de supermarkt kopen, net als verzorgingsproducten. Drogisterijspullen kun je daar ook vinden en zelfzorg medicatie tegenwoordig ook. Anders heb je nog een apotheek. En online kun je het ook prima bestellen.
Achterom schreef:Klopt hoor, kruidvat ook. Toch blijkt in de praktijk stiekem speelgoed e.d. verkocht te worden. Heeft politie al ingegrepen enz. Etenswaar kun je mijn inziens prima in de supermarkt kopen, net als verzorgingsproducten. Drogisterijspullen kun je daar ook vinden en zelfzorg medicatie tegenwoordig ook. Anders heb je nog een apotheek. En online kun je het ook prima bestellen.
Waarom alleen de supermarkten open? Dat is in mijn ogen oneerlijke concurrentie als je dan bijvoorbeeld de bakker en de slager dicht doet. Fijn voor die kleine ondernemers die het toch al zwaar hebben door o.a. de prijzenoorlog van de supermarkten.
Vayo schreef:Jeetje ik schrik er van hoeveel winkels alsnog open zijn. De bloemist verkoopt bloemen buiten. En de slijterij, Hema, Kruidvat, DA, Jamin is gewoon open!? Dat zijn totaal geen essentiële winkels. Ik snap dat het zwaar is om je winkel te moeten sluiten en een ieder open wilt blijven, maar drogisterijspullen kun je in de supermarkt en apotheek kopen, luiers en babyvoeding ook. Veel kan ook online en heel veel is echt niet essentieel. Op deze manier gaat het toch nooit werken!?
Berdien schreef:Ik vind het prima dat drogisterijen open blijven. Dat haalt ook de druk weg van de apotheken. Die hebben inderdaad toch vaak een beperkter assortiment. Voor zaken als medicijnen, supplementen maar ook maandverband etc is het toch wel fijn als de drogisterijen open zijn.
De Hema is discutabel, maar als je dan leest over 1500 taarten... die gooi je ook niet weg. Wat een verspilling..