Ninx schreef:Er zijn mensen die een prettige digitale toon hebben en waarmee de uitwisseling gelijkwaardig is, ook al verschil je van inzicht. Bij die mensen word je je iets van transparantie gewaar.
Jij hebt je ideeën, en ik voorvoel niet dat daar ruimte in zit.
Ik kan de bijdragen van Askja enorm waarderen. You don't get to choose wat als prettig wordt ervaren en ik beleef hier vrij weinig de ruimte de andere kant op. Uitwisseling komt van twee kanten.
Ninx schreef:Er is ook veel opgeklopt nieuws hè?
Zoals mensen die werken op de IC zich ook wel met regelmaat verbazen over de ernst van de verslaggeving waarin zij weinig van de werkelijkheid herkennen.
Bron? Je roeptoetert nogal wat. Graag onderbouwen met óf verhalen uit de eerste hand óf fatsoenlijke bronnen. Ik vind dit nogal beledigend tegenover de mensen die hun stinkende best doen om mensen gezond te houden. Het zal inderdaad niet overal zijn maar je suggereert nu dat het allemaal wel meevalt op de IC's.
Ninx schreef:Dus er is wel degelijk iets aan de hand, maar je baseren op wat je leest lijkt niet altijd zinnig.
Dat ligt er dan weer helemaal aan wat je voornaamste bronnen zijn.
Ik vind de uitspraken van Lange Frans ook vrij heftig, het is inderdaad een verkapte bedreiging.
@Janinevv - ik ervaar het ook wat anders maar helaas, altijd als de dialoog wordt aangegaan wordt aangegaan geeft de complotter niet thuis. Een meneer Engel komt bijvoorbeeld ook gewoon op TV en aan Famke Louises #vriendenpeople wordt ook gewoon aandacht besteed. Die mocht daarna fijn bij Jinek aan tafel komen praten over wat ze nou eigenlijk bedoelde. En weet je nog, die antivaxxers bij Pauw? Die roeptoeterden finaal (en vrij onbeschoft) over een arts heen, zonder ook maar open te staan voor argumenten van de tegenpartij. Daarom gaan ze gezellig bij elkaar in de podcasts van LF zitten of in hun eigen social groepjes, daar krijgen ze tenminste geen tegengas.
Ik lees ook veel - ga mee met de complotdenker, ga de de dialoog aan. Maar waarom kan dit maar één kant op? Ik vind het heel erg moeilijk begrip te hebben voor mensen die misinformatie verspreiden en hun hele wereldbeeld van Facebook halen. Die zonder gehinderd te worden van enige vorm van kennis al hun onzin het internet op braken en vervolgens 'm peren. Snap je niet wat ze neerzetten? Dan ben je nog een sukkel ook en moet je is beter zelf gaan onderzoeken of ZELF IS NADENKEN!!. Dit gaat wel alleen over de extremisten trouwens.