Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:21

tokedri schreef:
Sure_lee schreef:
Mijn moeder heeft helaas weer een terugval gehad. Ze is in maart besmet. Ze kon inmiddels weer lekker wandelen en wat dingen in de tuin en huis doen. Laatst zat ze bij de fysio weer op 77% van wat haar leeftijdsgenoten kunnen. Hij vond het wel een goed idee om te kijken of ze haar borstspieren weer wat kon trainen. Want tot nu toe ging dat niet. Zo gezegd, zo gedaan.
Maar nu kan ze al weer meer dan een week niks meer. Is weer helemaal terug bij af.
Wat een nare nasleep heeft mijn moeder zeg..... en zo zullen er wel meer zijn.

Wat heeft ze als ze een terugval heeft?

Voornamelijk heel benauwd en heel moe. Ze kan dan ook bijna niet praten want daar krijgt ze het dan ook heel benauwd van. Ze probeert nu weer af en toe iets te doen op de hometrainer. Maar na 3 minuten werken haar benen al niet meer als ze rustig trapt en moet ze stoppen.

Fenneeee

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 06:24

Gister ochtend begonnen met hoesten, gelijk laten testen, en wordt nu wakker met keelpijn en benauwd. Oh man ik ben bang voor de test uitslag... zeker omdat ik in de zorg werk. Dit wordt een lange dag wachtend op de uitslag...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 08:48

Oh jee, hopelijk is het een gewoon griepje beterschap

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 12:59

Helaas, ik ben positief....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:04

Beterschap! Hoe voel je je nu?
Ik hoop dat je een milde variant hebt.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:14

Fenneeee schreef:
Helaas, ik ben positief....

Balen!!! Hoe gaat het nu? Sterkte

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:23

Ik voel mij op zich wel oke. Merk wel dat ik moe ben, hoesten is al minder als gister en de keelpijn valt ook wel mee. Dus hoop heel erg dat het hier bij blijft..

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:04

Afgelopen week had ik migraine, gister voelde ik de algehele malaise ontstaan. Verhoging/ koorts tot 38.2 en vannacht liggen klappertanden van de kou. Mijn ‘normaal’ temp is al 37.6, dus ik heb vandaag afgewacht (ben wel thuis gebleven) en heb nu 39.3 graden koorts. Morgen ochtend om 09.30 testen, ik hou mijn hart vast..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:16

Oew dat klinkt precies hoe het bij mij begon!
Bij mij hielpen paracetamols trouwens heel goed tegen de extreme kou waar ik zo’n last van had.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:19

8nnemiek schreef:
Bij mij hielpen paracetamols trouwens heel goed tegen de extreme kou waar ik zo’n last van had.

Ohh eeecht?! Ik heb het nog nooit zó koud gehad! Maar we hebben vandaag pas pcm gehaald, dus hij moet nog tot morgen ‘liggen’ eer ik ze kan gebruiken.

Ik heb ook geen idee vanaf welke periode ik mensen in moet gaan lichten: ik zit al vanaf dinsdag thuis met migraine, de koorts begon gister.
Dus licht ik de mensen t/m woensdag in (da’s alleen mijn partner) of de mensen van afgelopen zon- en maandag?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:21

Better safe than sorry, ik zou ze dus allemaal inlichten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:29

Ah vervelend Fenneeee, beterschap.

Ik ben nu ruim een week ziek thuis. Toen ik vorige week positief getest werd dacht ik, heel naief dus, dat ik na een week weer aan het werk zou zijn. Maar dat valt tegen. Ik ben niet heel ziek gelukkig, ben enkel nog flink verkouden, maar ik ben doodmoe zeg :\
Ik maak goede nachten en slaap overdag moeiteloos nog 2,5/3 uur. Echt bizar. Ik voel me net als toen ik pfeiffer had. Hoop dat het snel bijtrekt, wamt ik wil gewoon weer lekker werken!

Herkennen jullie dit?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:30

Goof schreef:
Ah vervelend Fenneeee, beterschap.

Ik ben nu ruim een week ziek thuis. Toen ik vorige week positief getest werd dacht ik, heel naief dus, dat ik na een week weer aan het werk zou zijn. Maar dat valt tegen. Ik ben niet heel ziek gelukkig, ben enkel nog flink verkouden, maar ik ben doodmoe zeg :
Ik maak goede nachten en slaap overdag moeiteloos nog 2,5/3 uur. Echt bizar. Ik voel me net als toen ik pfeiffer had. Hoop dat het snel bijtrekt, wamt ik wil gewoon weer lekker werken!

Herkennen jullie dit?

Oh zo denk ik er nu ook over.. ik ben er dus nog niet ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:47

AmyII schreef:
8nnemiek schreef:

Ohh eeecht?! Ik heb het nog nooit zó koud gehad! Maar we hebben vandaag pas pcm gehaald, dus hij moet nog tot morgen ‘liggen’ eer ik ze kan gebruiken.

Ik heb ook geen idee vanaf welke periode ik mensen in moet gaan lichten: ik zit al vanaf dinsdag thuis met migraine, de koorts begon gister.
Dus licht ik de mensen t/m woensdag in (da’s alleen mijn partner) of de mensen van afgelopen zon- en maandag?

Beterschap. Nog niet gebeld voor Bron en Contactonderzoek? Want die helpen je uitzoeken met wie geïnformeerd moet worden en welke brief ze moeten krijgen. Nauwe contacten krijgen weer een andere brief met instructies dan overige contacten.

Ze houden 2 dagen voor start van je klachten aan, dus je zou vast een lijstje kunnen maken met wie je allemaal contact hebt gehad vanaf dat moment.

Oja, hoofdpijn, duizeligheid en misselijkheid (zoals bij migraine) valt onder coronaklachten. Dus dat kan ook get begin van jouw coronaklachten zijn geweest. https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-12-20 21:51, in het totaal 2 keer bewerkt

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:49

safina schreef:
AmyII schreef:

Beterschap. Nog niet gebeld voor Bron en Contactonderzoek? Want die helpen je uitzoeken met wie geïnformeerd moet worden en welke brief je moeten krijgen. Nauwe contacten krijgen weer een andere brief met instructies dan overige contacten.

Ze houden 2 dagen voor start van je klachten aan, dus je zou vast een lijstje kunnen maken met wie je allemaal contact hebt gehad vanaf dat moment.

Nee, ik moet nog getest worden. Maar het word een makkelijk bron- en contactonderzoek voor mij: mijn partner en contacten op mijn werk, die kan ik zelf inlichten (het is een school)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:54

Oh, ik dacht dat je al positief was bevonden, Amyll. Niet goed opgelet.

Laten we maar hopen dat je negatief bent! Maar wel fijn dat je contactenlijstje beperkt is. Dat scheelt weer.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:16

Beterschap iedereen! Hopelijk ben je negatief Amy. Je bent inderdaad 2 dagen voor de eerste symptomen besmettelijk, bij mij begon het ook met migraine en misselijkheid, dus mocht je positief testen dan zou ik dat even aanhouden.

En ik hoop voor je dat het hierbij blijft Fenneee en dat je geen naklachten krijgt! Ben je niet benauwd?

Goof, dat is precies hoe ik me nu voel kwa vermoeidheid! Alsof ik weer pfeiffer heb. Maar dan gecombineerd met pijnlijke ribben/longen en een longvolume van niets :')

Die pijn aan mijn ribben is echt geen pretje meer, ik red het gewoon niet meer zonder paracetamol. Vooral ‘s nachts wordt ik er gewoon wakker van. Het zit overal, mijn borstbeen, de ribben zelf rondom en tussen mijn schouderbladen :( ik probeer gewoon in beweging te blijven en mijn stal te doen etc, maar het lijkt alleen maar vervelender te worden...

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:20

Ik ben wel iets benauwder dan normaal. Heb ook astma, maak mij nog geen zorgen.
Maar maandag wel even bellen voor iets van een puf. Nu mega hoofdpijn. Straks 2 paracetamol nemen. Wanneer werden de klachten bij jullie minder ?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:23

Oh wat rot, ik ben gelukkig totaal nieg benauwd geweest.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:25

Die pijn is echt irritant hé! Ik heb het vooral wanneer ik moe wordt (wat nu echt heel snel is), dan lijkt het alsof iemand pijnlijk zit te drukken midden op mijn borst, ook de onderste ribben (die nog rond gaan) op mijn rug doen dan zeer.

Deze week, ruim 3 weken nadat ik positief getest was, ben ik weer aan het werk gegaan voor halve dagen en dat viel me best zwaar. Maandag en dinsdag heb ik na het werk eerst 3 uur geslapen om bij te komen, woensdag was ik vrij en heb ik heel veel geslapen. Donderdag was slapen na werktijd niet nodig, maar ik heb ook niets nuttigs meer gedaan toen ik thuis kwam. Gisteren heb ik na werk thuis flink de boel aangepakt met mijn moeder, die weer voor het eerst in ruim 4 weken langs kwam. Even samen de boel opruimen en schoonmaken, ik was geradbraakt om 19:00 uur en toen ook weer mega pijn op de borst en bij de onderste ribben in mijn rug.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:29

AmyII schreef:
8nnemiek schreef:

Ja heel apart, die kou!
Bij mij begon het met hoofdpijn en wat misselijk. En de dag erna ijskoud, terwijl het midden zomer was, ruim 25 graden, en ik lag met kleren aan onder een dik donzen winterdekbed en een kop hete thee met tintelende vingers van de kou := Na een paracetamol trok de kou weg en zweette ik mijn bed uit.. om het daarna weer ijskoud te krijgen zodra de paracetamol uitgewerkt was. Uiteindelijk wist ik dat ik gewoon na elke 5 tot 6 uur een nieuwe moest nemen, en zo heb ik het dagenlang volgehouden, totdat de koorts begon af te nemen. Ik was daarnaast vooral erg moe, duizelig, kon niet goed op mijn benen staan..
Maar van mijn longen heb ik juist geen last gehad.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:41

Fenneeee schreef:
Ik ben wel iets benauwder dan normaal. Heb ook astma, maak mij nog geen zorgen.
Maar maandag wel even bellen voor iets van een puf. Nu mega hoofdpijn. Straks 2 paracetamol nemen. Wanneer werden de klachten bij jullie minder ?

Bij mij was het op dag 4-6 op zijn ergst. Kon ook niet meer douchen want dan sloegen mijn longen na een minuut al dicht van benauwdheid. Toen maar snel de huisarts gebeld om me op te komen meten. Die vertelde dat dag 7 vaak een kantelpunt was dat mensen weer wat gingen verbeteren, dat was in mijn geval ook zo. De eerste 2-3 dagen voelde ik me eigenlijk aardig prima, benauwdheid begon pas op dag 4.

Daphara schreef:
Die pijn is echt irritant hé! Ik heb het vooral wanneer ik moe wordt (wat nu echt heel snel is), dan lijkt het alsof iemand pijnlijk zit te drukken midden op mijn borst, ook de onderste ribben (die nog rond gaan) op mijn rug doen dan zeer.

Precies die plekken inderdaad! Ja, het zou inderdaad met vermoeidheid te maken kunnen hebben, maarja ik slaap dus slecht door die ribben dus ben alleen maar vermoeid :')
Maandag maar even bellen met de huisarts/fysio. Hoorde dat die laatste ook zou kunnen helpen met dit probleem.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:48

En dan dag 4-6 dat je positief getest was, of vanaf het moment dat je klachten had. Ik merk nu al dat de hele Corona echt geen grap is. Ben ergens misschien ook wel een beetje “bang”. Voelt heel stom..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:50

Fenneeee schreef:
En dan dag 4-6 dat je positief getest was, of vanaf het moment dat je klachten had. Ik merk nu al dat de hele Corona echt geen grap is. Ben ergens misschien ook wel een beetje “bang”. Voelt heel stom..

Waarom voelt dat stom, corona is echt wel iets om bang voor te zijn. Ik heb vanuit mijn werk veel zieke mensen gezien en ik ben er ook bang voor

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 23:03

Polly schreef:
Fenneeee schreef:

Waarom voelt dat stom, corona is echt wel iets om bang voor te zijn. Ik heb vanuit mijn werk veel zieke mensen gezien en ik ben er ook bang voor

Ja ik dacht er altijd best “luchtig” over, en nu ik het zelf heb denk ik oh oliebol. Dit is niet een simpel virusje. Er zijn nu op de woning waar ik gister stond een aantal bewoners positief getest, en de andere 2 woningen zijn in isolatie omdat ik daar ben geweest de afgelopen 2/3 dagen. Ik hoop zo erg dat ik het niet aan de bewoners heb gegeven.. meer dan afwachten kan ik niet doen.