4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 10:48

Tanja; jij bent goed bezig met gewichtsverlies!
Hoe was het gourmetten gisteravond?
En super knap van je zus btw! Snap dat je daar trots op bent!

Mara; ben ook benieuwd naar de uitslag van je bloedtest! Jammer dat het zo lang duurt hihi. Goede resultaten bij jou lees ik, met sporten en je resultaat met bulken!
Geniet van je weekend!

Mjwb: welkom terug!

Nanouk; mooie lijstjes hoor!

Joanne; wat onwijs balen dat je gewicht nog steeds het zelfde bleef... je doet zo onwijs je best, vind dat echt rot.
En ik baal ook met je mee met de ervaring met de diëtiste -O- Was al een stap om te gaan en dan is het helemaal ruk als je er eigenlijk niks mee op schiet.
Wat voor dingen zou je willen uit proberen dan?
Geniet vanavond van het gourmetten :*

Hier 2 dagen een beetje gecheat, was niet helemaal de bedoeling maar kreeg donderdag Tony’s chocolade die me de hele avond riep; dus die ging voor de helft op.
Gister de andere helft + maccie, dus ik heb mn portie wel weer gehad :))
Merk wel na 2 zulke dagen dat ik weer wat vocht vast hou, mijn ringen gaan dan weer strakker zitten :+

Mijn geplande lijstje voor vandaag;
O; 150 gr Griekse yoghurt met 40 gr blauwe bessen, 15 gr ongezouten noten en 200 ml optimel
T: stukje amandelstaaf
L: 2 witte bolletjes met filet americain en pindakaas.
T: 2 mandarijntjes
A; maaltijdsalade pittige kip
T: eierkoek met een laagje chocopasta. 150 gr stracciatella yoghurt.

Sneeuwvlok23

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 14:45

Ik merk dat het even niet zo lekker met mij gaat, dus ik heb besloten tijd te nemen om mezelf mentaal weer op de rit te krijgen. Het gezond eten schiet er hierdoor helaas weer enorm bij in, dus ik heb daardoor ook niet echt goede lijstjes op te posten. Succes verder allemaal en tot binnenkort weer hopelijk!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 15:33

Mara - Dankje! Het nieuwe huis bevalt heel goed! Ik vind het echt heerlijk vrijstaand wonen met de paarden aan huis. Het geeft zoveel meer rust dan in een rijtjeshuis in een druk dorp. Als familie zijn we nu ook steeds vaker samen thuis ipv dat altijd iemand weg is dus dat is ook heel gezellig!

Fijn dat het zo goed gaat! Jij bent ook echt een stuk afgevallen sinds de vorige keer dat ik actief was in dit topic! Super!!

Joanne - Dankje!! Ik ben 1.68 lang en heb altijd 58 gewogen. Toen ben ik veel gaan eten (echt heel veel) en heb ik een hele tijd 75 kilo gewogen. Ergens in januari heb ik de stop erop gezet en ben ik in een paar maanden tijd onwijs veel (voor mijn doen) afgevallen door op mijn kcal te letten, veel te sporten en IF.

Wat een lekker vooruitzicht dit weekend <3 Mooi lijstje! Naar mijn ervaring zit ik altijd heel snel vol met gourmetten, juist door elke keer de pauze’s als je aan het wachten bent op je vlees.

Jammer van de diëtiste, dat het zo tegenviel!

Nanoukie - Je lijstjes zien er goed uit. Lekker die vegan pizza. Ik hou echt van geitenkaas <3

Lis - Ohh ik zou ook zwichten bij Tony’s <3 McDonalds vind ik dan weer niet zo lekker. Het vult nooit, heb ik het idee. Lekker lijstje!

Sneeuwvlok - Super dat je deze beslissing maakt! Heel veel succes en ik hoop dat je je snel beter voelt!

Mijn lijstje van gisteren:
M - drie geroosterde boterhammen met 5 plakjes kipfilet en een halve avocado
T - een kleine mergpijp
A - sushi <3

B - een uur paardrijden (les), suikerbieten sjouwen

Geen groot lijstje maar geloof me, ik heb enorm veel sushi op. Ik zat echt bom vol. Ook lekker veel kcal maarja we eten niet zo vaak sushi dus ik moest het er maar van nemen :')

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 20:26

Zaterdag is mijn enige vrije dag, de andere dagen moet ik werken dus zaterdag is de enige dag dat ik niet op let. Dus een lekkere cheat day :D

T - twee spritsen (van die kleine koekjes)
M - 2 tosti’s (4 boterhammen, 1 plak kaas en 2 plakken rauw ham) en cup a soup tomaat
A - spaghetti met parmezaanse kaas en salade
T - klein stukje speculaastaart (1/3e van een normaal stuk)
T - schaaltje naturel chips of een stroopwafel (ik twijfel nog)

B - 20 hooi- en 20 strobalen gesjouwd en naar de zolder getild + 14.333 stappen naast het werken

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:47

Dit weekend helaas wat teveel ongezond gegeten en daarbij te weinig bewogen naar mijn gevoel. Ik heb beide dagen gewerkt, dus had ook weinig tijd iets zelf klaar te maken. Beetje balen, maar morgen is een nieuwe dag. Hopelijk heb ik morgen de tijd om wat bij te lezen en iedereen apart te antwoorden. Enorm veel deadlines en bijkomende stress, dit wordt geen leuke week.

Lijstje gisteren:
O: 2 banaan havermout pannenkoekjes
T: tros druiven, 1/2 Kitkat, 4 blokjes zwarte chocolade met nootjes
A: kabeljouw met wortel, prei en 3 kleine aardappeltjes
T: 1 kom groentenchips

Lijstje vandaag:
O: 4 spelt banaan pannenkoeken (440 kcal), glas fruitsap, halve banaan
T: 1 mandarijn, 1 hand malthesers (175 kcal) , 1 Kellogs notenreep (160 kcal)
T:2 blokjes zwarte chocolade
A: ovenschotel met kippengehakt, courgette, tomaat, aardappel en wat geraspte kaas en room
T: Nog één Kellogs reep (160 kcal)

Beide dagen 11.000 stappen gezet zonder bijkomende beweging.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:38

@Joanne, Wat een enorme domper zeg, die afspraak met de diëtist. Ik vind het echt heel slecht dat ze eigenlijk vrijwel niet met mogelijkheden is gekomen en alleen haar vaste lijstje af bleef gaan, zonder echt naar jou persoonlijk te kijken.. Super balen! Wel goed dat je eruit probeert te halen waar je wel iets aan hebt en daarmee aan de slag gaat. Al enig idee wat je op korte termijn wil gaan uitproberen voor jezelf?

@Nanouk, Ik vind de ongezonde keuzes in je lijstjes nog wel meevallen! Wel denk ik inderdaad ook dat het over de dag heen af en toe erg weinig is. Wellicht toch iets om in je achterhoofd te houden, ondanks de grote porties bij het avondeten. Veel succes met de komende deadlines! Veel stress is nooit leuk :(:)

@Lisanne, Zo herkenbaar, chocolade die niet kan blijven liggen :+ Grappig hoe ieder lichaam anders reageert op wat slechtere keuzes qua eten en dat jij dus gelijk merkt dat je veel vocht vasthoudt.

@Sneeuwvlok, Wat vervelend om te horen. Mocht je er behoefte aan hebben kun je altijd een pb-tje sturen :(:)

@_mjwb, Ik kan me goed voorstellen dat die omschakeling mega goed bevalt :D Lekker van genieten! En oh sushi, dat heb ik al zo lang niet op, spontaan heel veel zin in <3

Ik heb mijn weekend verjaardag vieren weer achter de rug. Ik weet ook weer waarom ik mezelf altijd best wel strikte regels opleg qua eten. Dit weekend niet gedaan en dan ga ik gelijk weer overeten. In combinatie met alcohol zorgt dat ervoor dat ik me de dagen erna echt slecht voel. Het was lekker, maar toch vind ik het het achteraf eigenlijk niet waard en geniet ik er op die manier ook minder van dan wanneer ik mezelf een paar dingen toezeg. Uiteraard wel een heel leuk weekend gehad! :D

Vandaag de focus op gezond eten dus! Daarnaast ook even wat lager in kcal vandaag voor mijn doen om even te resetten (ik denk rond 1700 kcal).

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:46

Lisanne: balen van de chocolade! Maar ook heeel begrijpelijk dat je er niet van af kon blijven hoor haha. Je lijstje van vandaag ziet er in ieder geval echt weer super uit!

Sneeuwvlok: Wat vervelend voor je. Neem wat tijd voor jezelf en wie weet tot snel weer hier in het topic!

_mjwb: knap dat je al zo veel bent afgevallen!
En heerlijk, sushi :9 . Goed dat je eens in de week een cheat day neemt! Ziet er allemaal heerlijk uit :D

Nanouk: Balen dat je een drukke week tegemoet gaat, dat is geen fijn vooruitzicht.
Mooie lijstjes heb je hoor! Die Kellogs repen zijn echt zo lekker! Die moet ik ook weer eens halen.

Mara: Wanneer was je precies jarig? Nog gefeliciteerd met je verjaardag in ieder geval :D
Vervelend dat je voor je gevoel te veel gegeten/gedronken hebt en je je daar rot om voelt.
Goed om een dagje te resetten, zeker ook als dit je helpt bij het kwijtraken van het vervelende gevoel. En ook heel goed om te horen dat je wel een fijn weekend gehad hebt!
___
Voor degene die er naar vroegen (en allemaal dank dat jullie zo lief met me mee balen <3 ) , ik weet nog niet precies wat ik wil gaan veranderen in mijn eetpatroon. Misschien wat meer proberen te variëren. Zo wel in calorieën (op dagen met meer beweging wat meer calorieën) als in soorten eten. Het liefste deel ik mijn dagen namelijk iedere dag hetzelfde in.
Een lieve meelezende bokker heeft me een pb gestuurd met een link naar een Youtube kanaal met veel info over setpoint gewicht. Heb er nog niet echt tijd voor gehad maar ga het zeker nog eens doornemen.

Hier een super leuk weekend gehad! Zaterdag gegourmet en ik was eerst echt bang dat ik veel te veel zou gaan eten. Maar uiteindelijk ging het super goed en ben ik op tijd gestopt. Daarnaast geef ik niet zo veel om frisdrank en sausjes dus dat scheelt ook al veel in calorieën. Ook heb ik telkens maar één vleesje tegelijk voor mezelf op de bakplaat gelegd.
Zondagavond wel wat te veel pepernoten gegeten maar heb zaterdag nog een heerlijke fietstocht gemaakt op mijn racefiets en zondag een lange wandeling dus dat compenseert elkaar wel.

Dan nog een vraagje aan jullie allemaal :+ ik heb dit weekend in totaal vier chocoladeletters, een chocoladesinterklaas en een marsepeinen eenhoorn ( <3 :') ) gekregen. Super leuk natuurlijk maar ik heb echt géén idee wat ik er mee moet :o . Ik koop zelf nooit chocolade of snoep omdat ik me er gewoon niet mee kan beheersen en het in één keer allemaal op (vr)eet, en daar heb ik helemaal geen zin in. Maar weggooien vind ik dan weer erg sonde en ondankbaar. Wat doen jullie met overbodig snoepgoed wat je gekregen hebt? :)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:13

Sneeuwvlok: vervelend dat je je zo voelt! Heel veel sterkte en succes en hopelijk tot snel!

Mjwb: heftig maar 1 vrije dag in de week! Maar wel goed dan je dan ook eet waar je trek in heb!

Nanouk; ik vind je lijstjes nog netjes hoor! Sterkte de komende week.

Mara; nog gefeliciteerd met je verjaardag! (Had gister wel bijgelezen maar geen tijd om te reageren, zag dat je toen jarig was hihi) Fijn dat het gezellig is geweest! Jammer van het overeten, hopen dat je je snel beter voelt :)

Joanne: wat lief dat je een attentie heb gehad voor dat filmpje. Hopelijk heb je er iets aan.
Klinkt als een geslaagd weekend en ook fijn om te lezen dat je tevreden bent met hoe het ging met eten.
Is het geen optie om wat snoepgoed mee naar werk te nemen? Of werk je momenteel vanuit huis?

Hier een onwijs druk en chaotisch weekend gehad (zit in de lucht denk ik; mijn afgelopen 3 werkweekenden waren drama _O- ). Gister wel redelijk gegeten.
Moet nu vannacht weer werken :)
Mijn lijstje voor vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt met 40 gr blauwe bessen, 15 gr ongezouten noten. 100 ml chocomelk.
T: stukje roomboterstol met spijs.
T: kerstkrans
L: 2 witte bolletjes, 1 met pindakaas en 1 met gebraden gehakt.
T: schaaltje chips.
A; magioni pizza met groene pesto, bladspinazie, paprika, geitenkaas en walnoten.
T: stukje bananenbrood met stukjes chocolade.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 23:17

@Mara: Dankjewel! Ik zou beter inderdaad overdag ook wat meer eten. Ik merk dat ik de laatste dagen s'avonds wat meer drang heb naar 'snacken', waardoor ik al eens een koekjes of chocolaatje teveel eet. Fijn dat je, ondanks je schuldgevoel, toch nog een fijne dag achter de rug hebt! Leuke cadeau's gekregen? Nogmaals proficiat!
@Joanne: Ja super lekker zijn ze, fijn dat je het toch een mooi lijstje vindt. Je kan het overbodige snoep toch sowieso in huis houden voor wanneer je eens bezoek hebt? Ik ben wel echt een chocolade liefhebber, dus ik zou zeker telkens een klein stukje chcolade eten bij mij koffie. Zo niet, kan jet het verwerken in chocomousse... Ik hou het thuis voor de rest van mijn familie, geef wat aan mij vriend, en eet zelf een klein beetje :)
@Lis: Lekker lijstje! Hopelijk is je volgende werkweekend wat minder hectisch.

Vandaag wel oké gegeten naar mijn gevoel. Vandaag alvast inkopen gedaan voor de lunch en het avondeten van morgen, dus dat zijn alvast leuker vooruitzichten! Ik had voorSinterklaas van mama 'voor de grap' heeeele lekkere cake'jes gekregen. Dus ik ben al aan het nadenken over hoe ik dat ga inplannen in mijn lijstje, haha. Ik denk dat ik een halfje eet bij de koffie namiddag, en maar een wat langere wandeling maak.

Voor de rest ben ik afgelopen vrijdag naar de dokter geweest om bloed te laten prikken. Ik heb deze avond gebeld voor de uitslagen en alles was in orde. Ik kende mijn bloedgroep nog niet, maar ik ben dus B+, haha! Enkel mijn B12 was wat lager, maar ik zag dat ze bij de Kruidvat een potje B12 pillen verkopen. Daar ga ik morgen maar eens even langs dan. Mijn lijstje voor vandaag:

O: 1 banaan, 1 koffie melk honing, 1/2 havermout koek
L: kleine portie ovenschotel (kippengehakt, courgette, tomaat, kaas en een beetje room-
A: kleine portie gele rijst, 1 kippengehaktbal met prei en koksmelk
T: 2 blokjes zwarte chocolade, trosje druiven en 2 yoghurtkoeken (150 kcal)

B: 14.000 stappen (9,5 kcal)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 11:42

@Joanne, Ik was zondag jarig! Dankjewel :)
Je plan om wat meer te wisselen in kcal is in mijn ogen wel een goede! Je lichaam heeft toch meer nodig op een dag dat je veel beweegt en op deze manier is het mentaal ook wat makkelijker/beter te verantwoorden naar jezelf dat je wat hoger in kcal gaat zitten.
Wat betreft snoep/chocolade. Ik geef het weg wanneer kan (bijv. als ik op het werk wat van een leverancier krijg, dan gaat het naar een collega), maar met cadeautjes van familie is dat toch wat lastiger. Het gaat bij mij dan ver weg in de kast, zodat ik er niet steeds tegenaan kijk. Sommige dingen kan ik goed portioneren en het bij 1 stukje houden, dus dan plan ik gewoon steeds een klein stukje in mijn dagen. Dingen die ik niet kan laten liggen leg ik bijv. in stukjes op tafel als we visite krijgen, zodat ik het niet in mijn eentje kan opeten of ik zorg dat ik eraan begin op een dag dat ik nog heeel veel ruimte in kcal over heb, zodat veel ervan eten niet zo erg is :+ Ik moet zeggen dat er ook af en toe wel een deel in de prullenbak beland hier, gewoon uit zelfbescherming :o

@Lisanne, Dankje! Het chaotische weekend wel oke doorgekomen? Je heb in ieder geval weer een lekker lijstje!

@Nanouk, Dankjewel! Ik denk dat die snackdrang 's avonds best kan komen door wat te weinig eten overdag. Zo lastig is dat aan de decembermaand vind ik, je krijg zoveel lekkers, maar wil tegelijkertijd ook je doelen halen :+ Fijn dat de uitslag van je bloed over het algemeen goed was!

Ik heb me gisteren zonder moeite aan mijn planning kunnen houden. Mijn lichaam had nog meer dan genoeg aan het eten van dit weekend denk ik :+ Vanochtend voor het werk al een krachttraining gericht op benen/billen gehad. Daarom moet ik vandaag wel weer wat meer eten. Ik vind dat gevoelsmatig/mentaal toch wel heel lastig, omdat ik me nog niet helemaal lekker voel over afgelopen weekend :7 Het liefst zou ik dan gaan compenseren, maar dat zou juist averechts werken voor mijn doel: spieropbouw. Even een lastig momentje dus!

Lijstje van gisteren:
O: 65gr blauwe bessen/frambozen met 300gr magere aardbeienkwark en 100gr magere kwark
T: Body & fit pro bar, 100gr galiameloen
L: 5 volkoren crackers, 3 met een halve plak lightlife kaas, 1 met 25gr cashewspread, 1 met parmaham
T: Sultana peer-kaneel
D: Mexicaanse bloemkoolrijst met o.a. mais, kidneybonen en tomaat
T: 250gr magere kwark met 4gr pure chocolade, 5gr amandelen, 8gr muesli minder suiker
Totaal 1720 kcal

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 11:49

Lisanne: meenemen naar het werk is een goed idee, daar had ik zelf nog helemaal niet aan gedacht :D
Hopelijk ben je inmiddels een beetje bijgekomen van het chaotische werkweekend. Succes weer met de nachtdiensten!
Mooi (en lekker :9) lijstje!

Nanouk: Fijn dat je bloedwaarden in orde zijn! Slim om alvast inkopen te goed voor je lunch en avondeten!

Mara: lastig dat je na je compensatie dagje, moeite hebt met weer terug naar meer eten.
Goed dat je er zelf op let dat je hier niet in blijft hangen en inziet dat het belangrijk is om meer te eten om spieren op te bouwen.
Je lijstje van de compensatie dag ziet er wel heel lekker uit!
__

Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik mijn lijstjes aan wil gaan passen om toch gewicht proberen te verliezen. Minder eten wordt het sowieso niet. Op een dag als gisteren (05:30 mn bed uit en pas rond 22:00 uur thuis) merk ik dat ik het écht wel nodig heb om de dag vol te houden. Wilde gisteren dus eigenlijk wat meer eten maar dit was mentaal nog even te snel, zeker na het slechte sinterklaasweekend :+ dus ik blijf nog heel even in mijn comfortzone en probeer het rustig op te bouwen. Wil rond de 1800 gaan zitten en hier wellicht wat in wisselen per dag afhankelijk van beweging.
Verder wel tevreden over gisteren!

O: 200 gram magere kwark, 30 gram havermout
T: lu volkoren crackertjes
L: 2 volkorenboterhammen, kipfilet
T: evergreen krenten
A: gekookte aardappelen, jus, spruitjes, cordon bleu, salade
T: 200 ml magere yoghurt
T: beschuitje met kaas, handje pepernoten

B: 1 paard rijden, 20 minuten gewone fiets, 90 minuten bokstraining

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 21:41

Nanouk; fijn dat je uitslag goed was!
Was je vitamine B12 te laag? Of gewoon wat laag? Want ik zou bij ‘wat laag’ niet teveel zelf gaan dokteren met pilletjes. Teveel is ook niet goed.
Lekker lijstje hoor.

Mara; ja wel goed doorgekomen hoor. Maar heerst de laatste 3 weekenden een vloek ofzo _O- vannacht was gelukkig rustig, dus we gaan zien wat de komende nacht gaat brengen :)
Net lijstje hoor! Fijn dat je geen moeite heb gehad om je aan de planning te houden. Hoe ging het vandaag?

Joanne; haha ja zo gaat het bij ons vaak op werk, ik en collega’s nemen wel eens wat lekkers voor elkaar mee. Ligt dan op kantoor voor de gene die er zin in heeft!
Jeetje lange dagen maak je nu! Logisch dat je dan ook ‘wat meer’ eten nodig heb om zo’n lange dag door te komen. Lekker lijstje hoor.

Mijn lijstje van vandaag;
2.30: 250 gr magere kwark met yoghurt (optimel) aardbei.
5.00: grote kom tomaten groente soep.
9.00: 500 ml optimel drink, 2 witte bollen met gebraden gehakt en boterhammenworst.
19.00: romige champignon risotto met Parmezaanse kaas <3
20.30: 150 gr b&j halve baked.
23.00: plakje bananen brood.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:09

@Mara: Ja dat kan best zijn! Ik ben echt iemand die graag met een volle maag gaat slapen, maar bevordelijk is het niet om af te vallen. Heel mooi lijstje zo!
@Joanne: Wat een clean lijstje met veel beweging! Hoeveel val jij gemiddeld af per week?
@Lis: het was eerder wat lager dan normaal, maar niet ontzettend laag. Al zijn mijn klachten; vermoeid en haaruitval. Bleek dat B12 echt bijdraagt hierbij dus ik ben naar de Kruidvat gegaan en heb pilletjes gekocht met de laagste dosering: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-vitami ... en/p/57550. Ik denk dat het verder niet heel veel kwaad kan. Voor de rest hoef ik ook niets vij te nemen. Lekker lijstje, die risotto klinkt heerlijk!

Onze weegschaal is enkele dagen stuk, dus ik heb mij al enkele dagen niet kunnen wegen. Ben best benieuwd of ik rond hetzelfde gewicht ben gebleven. Straks misschien eens in de Action gaan kijken voor een weegschaal! Ik heb overigens rilatine voorgeschreven gekregen, maar wat is de impact hiervan op je lichaam kwa eetlust, afvallen/aankomen? Ik wil het niet vast nemen overigens. Mijn lijstje van gisteren is behoorlijk oké. S'middags wat ongezonds gegeten, dus vandaar wat gecompenseerd met de andere maaltijden:

O: 1 golden kiwi, Starbucks Latté
L: 1 kom Goulash soep (enkel groenten en zelfgemaakt: 100 kcal)
T: 1/2 vanillecake, klein zandkoekje, 1 koffie met melk en honing
A: 1 kipburger, zoete aardappelfrietjes, wat aardappelmoes en een klein potje kokoscurry
T: tros druiven, 1 soya yoghurt (40 kcal), 2 blokjes zwarte chocolade zeezout (200 kcal)

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:27

@_mjwb, welkom! Fijn dat je paarden nu aan huis staan en je daardoor gelijk meer beweging krijgt!

@Mara, fijn dat je nu een goed kcal doel hebt gevonden en wat goed van je sport record! Nog gefeliciteerd :D

@Nanouk, ik vind je lijstjes er al beter uit zien! Goed dat je ’s avonds ook wat extra eet. Ik heb geen idee wat ritalin met je gewicht doet. Denk dat je dat beter aan je huisarts of de voorschrijver kan vragen :)

@Joanne, wat balen dat je afspraak met de diëtist zo tegen viel. Heb je al wat meer informatie kunnen vinden over het set-point gewicht? Wat is nu je verdere plan, wil je nog eens een andere diëtist proberen? Ik denk dat het met sommige dingen ook wel lastig is, omdat het bij jou niet een kennis tekort is over wat gezond eten inhoudt. Dus aan informatie rondom de schijf van vijf heb je niet zoveel. Misschien verder kijken naar een iets meer gespecialiseerde diëtist?
Ik zou kijken of je de chocolade en snoepgoed misschien aan vrienden oid kan geven, of eens op kantoor leggen als je werkt. Ik probeer het ook niet allemaal zelf op te eten, dat gaat gelukkig goed zolang de verpakking dicht is :Y)
Lijkt me dat je het inderdaad ook wel nodig hebt om wat meer te eten op langere dagen. Je verbruikt natuurlijk dan ook meer. Je zegt dat je nu op de 1800 kcal wil gaan zitten, op hoeveel zat je hiervoor eigenlijk?

@Lisanne, het gourmetten was erg lekker! Succes weer met je nachtdiensten. Hoe gaat het nu met jouw gewicht eigenlijk?

@Sneeuwvlok, belangrijk om tijd voor jezelf te nemen. Tot binnenkort! :(:)

---------

Nou hier was het even een week stil haha :') Ik heb genoten van het eten en 2x sinterklaas gevierd. Was erg gezellig en ook niet fantastisch gegeten. Ik heb wel genoeg bewogen en netjes elke dag mijn groente en fruit oid gegeten. Sinds gisteren voel ik mij helaas niet fit, verkouden en een beetje benauwd. Ik ben gisteren getest en hoop vandaag de uitslag te horen. Dus gisteren en vandaag thuis zitten, even een rustdag voor mijn lichaam. Daarnaast heb ik het onwijs druk met school, volgende week tentamens en daar best veel stress van 8)7 Dus had ook even niet de motivatie om alles bij te houden. Vandaag ben ik weer begonnen met een lijstje, deze zal ik later delen. Heb me niet gewogen want weet toch wel dat dat gaat tegenvallen, komt volgende week wel weer :P Nu even uitzieken en op mijn eten letten, volgende week wil ik weer sporten en dan zie ik het wel weer :)

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:54

Lisanne: Super lekker lijstje weer!! En jouw champignon risotto zag er echt heerlijk uit in het andere topic :9 Je bent super bezig!!

Nanouk: nou dat is juist het hele probleem :+ ik val al maanden niet meer af, dus het antwoord op je vraag is nul.
Af en toe wat lekkers eten moet zeker kunnen en zo te zien heb je het netjes aangepakt.

Tanja: Welkom terug! Ik miste je al hier haha.
Heb er wel al veel over gelezen maar wordt er niet veel wijzer van. Wellicht dat ik ergens anders nog een afspraak maak maar moet het nog even aankijken.
Voorheen zat ik gemiddeld rond de 1400 per dag, met uitschieters naar beneden of boven. Mijn BMR berekend echter 1800 om gewicht te verliezen. Dus wil even kijken wat het gaat doen als ik een tijdje ophoog. Als ik dan alsnog op gewicht blijf maar toch kan genieten van meer eten, why not :+
Fijn dat je genoten hebt van al het lekkers met sinterklaas! Hoe beviel de pepernoot cheesecake? (iets in die richting ging je eten toch :o) Knap dat je tussen het lekkers door nog gewoon bewogen hebt en op je groente/fruit gelet hebt.
Balen zeg, hopelijk valt de uitslag van je test mee en voel je je snel weer wat beter!
Succes met leren voor school! Zet m op :D

__

Gisteren ging overdag eigenlijk heel erg goed, toen onverwachts tijd om ’s avonds nog een stuk te gaan fietsen. Dat was echt genieten en geeft altijd zo veel goede energie.
Helaas daarna wel wat te veel gesnoept :+ maar ach, het was in ieder geval lekker haha

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram whey
T: paprika, brosse eierkoek (thanks Tanja voor de inspiratie :Y) )
L: 2 volkorenboterhammen, cottage cheese
T: barebells reep
A: kabeljauwfilet, rijst, brocolli, salade. 200 ml magere yoghurt
T: klein stukje gevulde speculaas, 25 gram pepernoten

B: klein uurtje racefiets

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:34

@Joanne, Minder eten lijkt me voor jou inderdaad geen oplossing, helemaal omdat je nu al rond 1400 zit. Minder is dan gewoonweg ongezond. Mentaal is het misschien goed om inderdaad in stapjes naar 1800 toe te werken? Bijv. iedere week met +/- 100 per dag omhoog o.i.d.
Lekker dat je nog tijd had om te gaan fietsen, zo fijn om je hoofd leeg te maken! Met de racefiets verbrand je ook aardig wat, dus lekker wat snoepen moet geen probleem zijn :D

@Lisanne, Goed lijstje weer zeg, helemaal met zo'n wat overhoop gegooid ritme! Fijn dat afgelopen nacht weer wat rustiger was, hopelijk blijft dat voorlopig even zo :D

@Nanouk, Netjes dat je het echt bij een half cakeje hebt kunnen houden :D Ik heb zelf geen ervaring met ritalin, dus daar kan ik je niet mee helpen.

@Tanja, Oei vervelend dat je niet fit bent. Heb je de uitslag al ontvangen ondertussen? Hopelijk is deze negatief! Goed dat je jezelf fysiek wel rust gunt nu je wat ziekjes bent en stress hebt door de komende tentamens.

Ik heb gisteren toch braaf wat meer gegeten en voel me er nu ook wel weer goed bij! Daarnaast de emb bloedtest gedaan en opgestuurd, ik ben benieuwd wat eruit komt over een paar weken!
O: havermouttaartje van 50gr havermout, 75gr kersen, 1/2 ei, 10gr whey, 100gr magere kwark, cacao
T: Barbells reep, 100gr galiameloen
L: Sandwich met lightlife kaas, kipfilet en komkommer, 1 beschuit met 1/2 plak lightlife, suikervrije eierkoek met chocoladepasta
T: 2 volkoren crackers met cashewspread, 1 myprotein break bar
D: Broccoli, gebakken aardappeltjes, braadworst
T: 300gr magere kwark met 8gr pure chocolade, 15gr muesli minder suiker, 10gr amandelen
Totaal 2445 kcal

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:42

@Joanne, ik denk dat 1800 kcal een veel beter doel voor je is. Zeker omdat je zoveel beweegt. Inderdaad een goede tip van Mara om het per week op te gaan hogen. Misschien is dat mentaal iets makkelijker :)
Ik was al weer helemaal vergeten dat ik die bolletje koeken had gekocht, na je bericht heb ik er gelijk een genomen haha.
De pepernoten cheesecake was erg lekker! Zaterdag had ik een stukje na het kaasfonduen, maar toen zat ik zo vol dat ik er niet echt van kon genieten. Dus daarom maandag nog een stukje gegeten :')

@Mara, ik heb toevallig net de uitslag gekregen! Die is gelukkig negatief. Ik ben wel nog verkouden en voel me benauwd, maar ook bekend met astma dus misschien een goede periode om weer eens langs een longarts te gaan :Y) In ieder geval heel blij dat de test negatief was!
Ik ben benieuwd naar de uitslag van je bloedtest. Nog even geduld hebben dus! Mooi lijstje weer :)

Lijstje voor vandaag:
O: optimel Griekse yoghurt, cappuccino, glas roosvicee ferro
T: 2 beschuitjes met smeerkaas, cappuccino
T: bolletje brosse eierkoek
L: tosti van 2 bruine boterhammen met oude kaas en chili saus
T: sultana Italiaanse kruiden
A: pompoen-knolselderijstamppot met paddenstoelen en warme geitenkaas
T: 250 gram ananas met 150 gram magere yoghurt
Totaal: 1820 kcal
B: misschien vanavond nog even een frisse neus halen.
Wel tevreden voor vandaag :)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:47

Nanouk; volgens mij kan ritalin in sommige gevallen de eetlust wat remmen (het werkt natuurlijk op meerdere aspecten afremmend :') ) maar als je het zeker wil weten zou ik dit soort vragen bespreken met de specialist die de medicatie heeft voorgeschreven :)

Tanja: mijn gewicht blijft op dit moment het zelfde! Dacht vd week wat aangekomen te zijn, maar bleek (zoals ik ergens al had verwacht) vocht te zijn. Toevallig net gewogen toen ik wakker was geworden en was nog het zelfde als vorige week.
Vervelend dat je je niet fit voelt! Gelukkig is je test uitslag wel negatief. Rust lekker uit en beterschap :* wel lekker lijstje vandaag!

Joanne: jaaa die risotto was ook echt zo lekker! Had m nog nooit gemaakt, maar dit ga ik vaker eten :))
Goed lijstje hoor! Vind je gesnoep nog wel meevallen hoor, zeker met je beweging.
Dan zal 1800 calorieën ook wel bij jou passen denk ik, je verbrand een hoop met de racefiets.

Mara: fijn dat je je goed voelt bij je lijstje! Ziet er goed uit. Ben heel benieuwd naar de uitslag van je bloedtest!

Hier vandaag ruim over mijn calorieën (2381 :)) ) maar zat gister laag (1800) dus compenseert hopelijk zo een beetje. Zit nu al wel aan de 12.000 stappen en moet zo nog de hond uitlaten en paarden voeren. Dus ook wel voldoende beweging gehad vandaag.
2.00: 250 gr magere kwark met yoghurt, aardbeiensmaak.
5.00: salade met rucola, geitenkaas, rozijnen, walnoten en komkommer. Met olijfolie+basilicum als dressing.
8.00: een banaan, 250 ml optimel drink.
10.00: een wit broodje met gebraden gehakt, stukje roomboterstol met spijs.
19.00: stamppot boerenkool met een stukje rookworst, 250 ml optimel drink
20.30: 150 gr b&j halve baked
23.00: plakje bananenbrood.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:36

@Tanja, Oh wat fijn dat de uitslag negatief was! Benauwdheid is geen goed teken, dus jezelf weer eens na laten kijken als je bekend bent met astma is nooit verkeerd denk ik :) Mooi lijstje heb je! Je avondeten klinkt voor mij ook wel het proberen waard!

@Lisanne, Op hoeveel kcal probeer je nu gemiddeld ongeveer uit te komen? (en met hoeveel ben je nu dus gelijk gebleven?). Uiteindelijk gaat het om het gemiddelde inderdaad, dus een dagje wat meer is dan helemaal niet erg als je eerder wat ruimte overhad :D Grappig, vanavond staat er bij ons ook stamppot boerenkool met rookworst op het menu :D

Ik zit weer lekker in het ritme, op wat onzekerheid over wat voor kcal ik moet aanhouden omdat ik dit weekend niet heb geteld na! Ik ben super benieuwd wat de weegschaal morgenochtend zegt! Ik verwacht nu zeker wel een stijging, maar dat is ook niet erg in deze periode van spieropbouw (moet ik mezelf blijven inpraten, echt erg hoe moeilijk dit mentaal kan zijn, hoe bewust ik er ook mee bezig ben :+ )

Lijstje van gisteren:
O: 350gr magere kwark met 75gr bramen en 25gr havermout
T: Leev brownie bar
L: 2 bruine boterhammen met lightlife kaas, tomaat, kipfilet. 1 suikervrije eierkoek met chocoladepasta
T: 1 volkorencracker met lightlife kaas, 1 stroopwafel, 0,5 peer, 150gr magere kwark met 10gr muesli minder suiker
D: Pasta arrabiata
T: 70gr halo top met 1 myprotein filled cookie
Totaal 2237 kcal

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:41

Mara: Fijn dat je je gisteren weer aan de planning hebt kunnen houden om wat meer te eten en dat je je hier al weer wat beter bij voelde! Super benieuwd wat er uit de bloedtest gaat komen!
Super fijn lijstje heb je weer!
(jouw reactie in het topic kwam binnen op het moment dat ik die van mij wilde versturen _O- en dit had ik twee dagen geleden ook al).
Ben benieuwd wat je gewicht morgenochtend gaat zijn!! En ik begrijp helemaal dat een stijging mentaal lastig voor je is. Goed dat je zo op jezelf in blijft praten en blijft relativeren om naar je doel toe te kunnen werken!
Lekker lijstje! En je laatste tussendoortje klinkt echt super!

Tanja: haha :+ ik vind ze ook echt heel lekker! En ze zijn ook verrassend laag in calorieën wat het heel makkelijk maakt om ze tussendoor in te plannen of even snel bij te eten.
Fijn dat je negatief getest bent! Wel vervelend dat je nog steeds benauwd bent, doe het rustig aan!
Heerlijk lijstje!!

Lisanne: Goed dat je wat meer gegeten hebt om je lagere dag te compenseren!
Echt respect voor jouw eetritme tijdens de nachtdiensten. Misschien ben je er inmiddels dan ook wel aan gewend geraakt maar je komt de nachten echt heel netjes door. Ik zou er denk ik echt aan moeten wennen om in de nacht te eten en zou dan bijvoorbeeld echt niet moeten denken aan een salade haha, topper!
Verder een heel mooi lijstje! En wederom veel respect dat jij zo lang kan doen met ben en jerry’s! Netjes iedere keer een klein beetje :D
__

Allereerst, bedankt allemaal voor jullie aanmoedigingen/bevestiging om wat op te gaan hogen. <3 Dat geeft de doorslag om het ook echt te gaan doen. Voor nu hoop ik dat ik nog eventjes op hetzelfde gewicht ga blijven na het ophogen :+ ik ben vooral echt bang dat ik aan ga komen. Maar dan kan ik natuurlijk altijd nog terug.
Gisteren wel een prima dagje! Helaas geen tijd gehad om te gaan sporten maar zo af en toe een rustdagje is natuurlijk ook niet verkeerd.
Verder helemaal tevreden over mijn lijstje! Alleen die chipjes waren dus echt niet het plan :+ ging mijn schaaltje van de yoghurt in de vaatwasser zetten en liep tegen die zak aan die open was. Gelukkig na 4 chipjes weer weg kunnen leggen haha.
Nu wil ik langzaam aan toe gaan werken naar wat extra dingen toevoegen aan mijn lijstjes. Op dit moment werkt dat het beste als ik al precies weet hoe mijn dag er uit gaat zien qua eten.

O: 200 gram magere kwark, 30 gram havermout
T: pakje melba toastjes
L: 2 volkorenboterhammen, 1 met kipfilet, 1 met kaas
T: leev oerkoek
A: maaltijdsalade, gerookte kip
T: speculaasje, 200 ml magere yoghurt met 10 gram whey
T: 4 chipjes lays oven baked :+

B: 20 minuutjes gewone fiets

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:57

@Lisanne, fijn dat je gewicht nu gelijk blijft! Dan heb je dus een goed kcal doel gevonden :) Mooi om het qua kcal weer een beetje te compenseren. Hoeveel nachten moet je nog?

@Mara, fijn dat je weer lekker in het ritme zit! Ik kom er langzaam ook weer in. De weegschaal gaf maandag +2,3 aan, maar lijkt me niet dat ik dat in een weekend heb gegeten want zo erg was het nou ook weer niet :') Nu weer -0,6 en dan kijk ik na het weekend wel weer een keer.
Ben ook benieuwd wat je weegschaal je morgen verteld! Mooi lijstje zo :)

@Joanne, ja ik vind het ook fijn dat ze zo laag in calorieën zijn! En ze proeven als een traktatie dus dat is een win-win :) Ik denk eerlijk gezegd dat er qua gewicht niet zoveel gaat veranderen als je 1800 kcal gaat eten. Misschien dat je lichaam toch in een soort "spaarstand" ging met 1400 kcal. Gewoon doen en dan zie je vanzelf wel wat er gebeurt! Je kan altijd nog wat veranderen of naar een andere diëtist oid, maar ik denk dat dit een goede stap is. Succes :D En de 4 chipjes zijn gelukkig bijna te verwaarlozen haha.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 250 gram optimel Griekse yoghurt, cappuccino
T: smoothie mango-passievrucht, eierkoek
L: tosti van 2 bruine boterhammen met oude kaas en chili saus, cappuccino
T: maïs wafels spicy rode bet, breaker high protein
A: noodles met wokgroenten, kip, woksaus en een handje cashewnoten
T: advent kalender chocolaatje <3
Totaal: 1725 kcal

Wel tevreden voor vandaag! Ben benieuwd naar die maïswafels (https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... -rode-biet), ze hebben veel smaken dus genoeg te testen :P
Vandaag een lange schooldag tot 18:15. In de avond wil ik nog een rondje wandelen met een vriendin, even kijken hoe dat gaat. Morgen contact met de huisarts voor benauwdheid, mijn longarts is een kinderarts en inmiddels met pensioen. Dus ik moet even een nieuwe doorverwijzing hebben :Y) Tot die tijd houd ik me even rustig, maar moet toch veel leren :')

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:31

Mara; ik probeer nu rond de 2100 aan te houden! Soms idd iets meer en soms iets minder. Geeft wel ruimte om af en toe wat lekkers te nemen haha.
Fijn dat je je ritme weer heb te pakken! Die struggel blijft nog wel een beetje bij je of niet met het ophogen? Ben ook benieuwd wat de weegschaal morgen zegt!

Joanne; aah super lief! Moet ook zeggen dat ik eerder altijd veel snoepte in mijn nachten, maar dat doe ik nu echt niet meer.
Ik draai ze zeer regelmatig (nu 3 weken achter elkaar :)) ) dus went snel!
Knap van jou dat je ook al snel stopte na een paar chippies! Dat is pas discipline!
Vanaf wanneer ga je beginnen met ophogen?

Tanja; ben op werk nu klaar met mijn nachten. Vertrek zo wel richting het ziekenhuis in Amersfoort om deze nacht bij mijn opa te blijven :) die is vanmorgen geopereerd en was voor zijn operatie verward (delirant door een ontsteking en galsteen) dus een bekend gezicht is voor hem nu wel fijn op een vreemde plek.
Lekker lijstje! Ik heb vaak die maïs wafels maar dan paprika smaak! Hoe was die rode biet?

Mijn lijstje van vandaag;
1.00: 1 mandarijn
2.30: 250 gr appel-kaneel yoghurt.
4.30: tosti kaas <3
7.30; 2 granenbiscuits
9.00: kiwi; wit broodje met boterhamworst
17.00: oliebol
18.30; gekookte aardappels, rode bieten en een kip cordonbleu
19.15: 150 gr karamel cheesecake ijs
En dan straks onderweg nog een plak bananenbrood :)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:14

@Joanne, Haha netjes van die 4 chipjes! Ik denk dat je niet aan gaat komen als je naar de 1800 gaat. Zeker niet als je het eventueel in stapjes gaat doen. Misschien verbaas je jezelf er zelfs over wat het zou kunnen brengen, omdat 1400 misschien gewoon te laag voor je was! Ik kan me wel goed voorstellen dat je de controle wil houden en het dus het best werkt om op te gaan hogen door goed te plannen. Het is ook een kwestie van je weg erin gaan vinden. Spannend, succes :D

@Tanja, 2,3kg lijkt inderdaad wat overdreven veel voor 1 weekend :') Wel een herkenbaar resultaat overigens voor mij, na vorig weekend :Y) Goed dat je jezelf er niet teveel van aantrekt, want dat is nergens voor nodig. Hoe waren de maiswafels? Ik had ze nog nooit gezien, maar er zitten inderdaad lekkere smaken tussen. Wie weet neem ik het binnenkort ook eens mee :D Succes met de afspraak met de huisarts!

@Lisanne, Mooi kcal aantal, ik ben benieuwd wat het uiteindelijk doet en of je nog verder moet gaan schuiven! Ik blijf het aankomen inderdaad dubbel vinden. Is denk ik het resultaat van eerst 2 jaar de mindset op afvallen/daarin misschien zelfs te ver zijn gegaan.
Wat lief dat je naar je opa in het ziekenhuis bent gegaan! Hoe gaat het nu met hem? Een delirium is altijd heel akelig vind ik..

De weegschaal gaf vanochtend +0,4 aan ten opzichte van vorige week. Het gaat nu wel hard :+ Ik merk dat ik het vervelend vind dat ik niet kan inschatten wat mijn kcal totaal deze week was en de controle dus niet helemaal heb -O- Ik heb écht flink overgegeten dit weekend (5000 kcal per dag is denk ik realistisch, schaam ik me wel voor :7 ), maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet..

Deze week ga ik weer voor het kcal totaal waar ik de week voor mijn verjaardag mee ben geëindigd (tussen 2500 en 2550 ongeveer). Ik ben benieuwd waar ik dan volgende week vrijdag weer sta qua gewicht :) Ik hoop op +0,1/0,2, dat zou de juiste lijn zijn die ik zoek.

O: Havermouttaartje van 1 banaan, 50gr havermout, 1/2 ei, 75gr magere kwark, 8gr whey, cacao
T: Smart bar cruncy, 2 mandarijnen
L: Bonenmix in passata met een ei uit de oven, 1 volkoren pitabroodje, 2 break bars van myprotein
T: 1 volkorencracker met lightlife kaas
D: Boerenkoolstamppot met rookworst en magere spekjes
T: 200gr magere kwark met 15gr muesli minder suiker en 8 gr pure chocolade, beschuitje
Totaal 2292 kcal

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:04

Tanja: wow wat gek dat je zo veel bent aangekomen na het weekend! Dat kan geen blijvend gewicht zijn haha. Knap dat je daar zo relaxed onder blijft. Ik weeg me bewust niet na slechte weekenden :+
Die maiswafels zien er lekker uit! Waren ze dat ook :D? Ik heb pas die versie met zeezout gekocht, die waren erg lekker.
Mooi lijstje met heerlijk avondeten weer :9 Hopelijk heb je na de lange schooldag nog fijn kunnen wandelen.

Lisanne: 3 weken achter elkaar nachtdienst, dat is echt flink door bikkelen zeg haha. :oo
Ik ben nu bezig met heel langzaam aan wat dingen toevoegen aan mijn lijstje. Na dit weekend (waarin ik meestal wat hoger in calorieën zit) ga ik even nadenken over een passend weekgemiddelde voor volgende week. En dan nog proberen me daar aan te gaan houden :+
Lekker lijstje weer, mooi verdeeld over de dag zo. Lekker die oliebol :)
Wat lief dat je bij je opa in het ziekenhuis bent gebleven, dat vond hij vast erg fijn. Hoe gaat het nu met hem?

Mara: Begrijpelijk dat je er mee zit dat de weegschaal ineens hard omhoog gegaan is en vervelend dat je niet precies in kunt schatten op welk gemiddelde je afgelopen week gezeten hebt door het verjaardagsweekend. Je hoeft je echt niet te schamen hoor! Juist dapper dat je het deelt.
Mooi gemiddelde voor volgende week! Fijn dat je weer terug gaat in je oude ritme en niet gaat compenseren doordat je je er eigenlijk niet heel fijn bij voelt. Je bent echt goed bezig en zit op de goede weg! Ook weer een heel mooi lijstje.

__

Gisteren moest ik alleen eten dus heb ik bewust gekozen voor wat minder avondeten (totaal 400 kcal) zodat ik overdag wat meer dingen toe ‘durfde’ te voegen aan mijn lijstje. Erg tevreden dus ook! Weer niet veel bewogen op een les met paard na :)
Mijn racefiets is nu bij de fietsenmaker voor onderhoud aangezien het komende dagen alleen maar gaat regenen. Vanavond weer lekker boksen!
Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
T: paprika, lu volkoren crackertjes
L: 2 volkorenboterhammen, 1 met kaas, 1 met runderrookvlees. Plakje fries roggebrood
T: smart bar crunchy
A: 2 vega hamburgers, 400 gram roerbakgroente met ketjap, paar stukjes kroepoek
T: 200 ml magere yoghurt, beschuitje met dun laagje pindakaas en hagelslag (ik was even vergeten hoe lekker dat was :9)

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 16:38

@Mara: zo, 5000 kcal per dag moet je toch wel al enorm veel hebbe gegeten denk ik! Maar ik denk dat, toen ik alles at wat ik wilde, ik ook aan absurd veel kcal kwam op een dag (frieten, McDonalds, volledige pakken koeken, ijs...) Wel een mooi lijstje van gisteren!
@Joanne: Toen ik las dat je avondeten maar 400 kcal was dacht ik dat het een sobere maaltijd zou zijn, maar het klinkt toch lekker en best veel. Ik doe het (niet slim) anders om. Ik sla het ontbijt wel eens over, om s'avonds meer te kunnen eten.

Ik weeg... 58,5 kg! Ik ben echt heel tevreden. Ik kom (ongeveer een maand geleden) van 63,5kg en ik had me al een tijdje niet kunnen wegen omdat de weegschaal stuk was. Leuke surprise toen ik er gisteren dan nog eens op ging staan. Ik heb niet het gevoel dat ik mezelf te veel ontzeg, maar toch behaal ik resultaat. Ik heb deze week helemaal niet paardgereden omdat Eros een ijzer kwijt was, vanaf morgen weer 3-4 keer rijden in de week. Dan zal ik ook wel wat extra's kunnen eten :) Weer veel deadlines dit weekend/ begin volgende week. Erna moet ik even dringend bijlezen. Dit is mijn lijstje van gisteren:

O: 1 kiwi
L: portie basmatirijst, kokoscurry met groenten
T: 2 witte pralines
T: 1 tas goulash soep
A: volkoren pasta met homemade pestoooo
En gedurende de hele dag vooral heuuuul veel koffie, haha.

B: 11.250 stappen