Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarcoBorsato schreef:lenaa_tje schreef:Wat een vooroordelen ... of iedereen die bij vindicat zit losgeslagen is zeg ..
En ja ik kom ook uit de stad en ben geen Vindicatter maar dit is allemaal wel overdreven zeg.
Ze hebben niet een negatief reisadvies genegeerd en hebben contact gehad met de instanties.
Ik ga er dan ook gewoon vanuit dat ze zich aan de quarantaine houden.
R.I.P. Groningen.
Sizzle schreef:Bedankt voor de bevestiging, zal toch zelf maar even telefonisch bevestiging vragen bij onze kinderarts zodat ik de school in iedergeval kan zeggen dat we het nagevraagd hebben en we niet met zo‘n lepra blik aangestaard worden
tienus63 schreef:rockwitch schreef:Ik werk bij de info lijn. De info die wij hebben wat betreft symptomen is dat je echt koorts en luchtwegklachten moet hebben, dus hoesten en benauwdheid. Alleen koorts is geen indicatie voor Corona en alleen verkouden met hoesten ook niet. En als je ook geen risico hebt gelopen wat betreft gebieden waar het heerst of mensen die ziek zijn, is de kans dat het iets anders is als een gewone verkoudheid niet zo groot.
Zie link rtv Drenthe hoe ze er in Duitsland mee omgaan.
Geen klachten, geen koorts wel een positieve test.
zonnebloem18 schreef:bigone schreef:En wat sterftecijfer betreft, kijk je naar Italië , 3000 gevallen en 107 doden , dat is toch fors.
Dat is ongeveer 3,5%, het is alleen de vraag of alle zieken wel goed geregistreerd worden. Het lijkt bij een groep mensen zonder symptomen te verlopen.
Jadeleigh263 schreef:soesita schreef:Volgens chinese wetenschappers zijn er 2 varianten van het virus in omloop: een agressievere en een minder agressieve.
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/medisch/chinese-wetenschappers-er-zijn-twee-soorten-van-nieuw-coronavirus-covid-19~aaefe602/
Interessant. Dit zou kunnen betekenen dat het virus is gemuteerd en zich beter heeft kunnen aanpassen naar zijn gastheer en het sterftepercentage daarom steeds lager wordt, het aantal genezen patiënten daardoor toeneemt en het zich langzamer ‘lijkt’ te verspreiden dan eerst
Destination schreef:Loretta schreef:Gaat heel wat mankracht kosten dat de GGD nog weleens hard nodig kan hebben voor iets anders. Houd maar eens 900 losgeslagen Vindicatters in toom.
Want ze zijn allemaal losgeslagen en alle 900 Vindicaters hangen continu aan de telefoon met de GGD
Shiloh schreef:Jadeleigh263 schreef:
Interessant. Dit zou kunnen betekenen dat het virus is gemuteerd en zich beter heeft kunnen aanpassen naar zijn gastheer en het sterftepercentage daarom steeds lager wordt, het aantal genezen patiënten daardoor toeneemt en het zich langzamer ‘lijkt’ te verspreiden dan eerst
Of juist het tegenovergestelde. Dat de gemuteerde variant minder agressief is. Zeker als je bedenkt dat de aanvankelijke cijfers veel heftiger leken te zijn en het sterftecijfer in Wuhan veel hoger ligt dan de rest van China.