De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shae

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:03

Kunnen we alsnog preventief afsteken?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:07

Shae schreef:

Denk het wel.
Red Groningen!

Edit: doet me denken aan de vogelgriep: beter preventief ruimen dan dat het uit de hand loopt!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:09

MarcoBorsato schreef:
lenaa_tje schreef:
Wat een vooroordelen ... of iedereen die bij vindicat zit losgeslagen is zeg ..
En ja ik kom ook uit de stad en ben geen Vindicatter maar dit is allemaal wel overdreven zeg.
Ze hebben niet een negatief reisadvies genegeerd en hebben contact gehad met de instanties.
Ik ga er dan ook gewoon vanuit dat ze zich aan de quarantaine houden.

R.I.P. Groningen.

:') Ach mag ook wel we blijven voor nu nog wel erg Corona vrij natuurlijk.
Nee ik blijf er bij dit is gewoon weer media aandacht voor een studenten vereniging die al jaren in slecht daglicht staat.
Ik weet dat er studie verenigingen zijn die ook tripjes hadden richting besmet gebied daar was ook geen aandacht voor. Gaat om veel minderen studenten maar zijn ook clubjes die niet in slecht daglicht staan. Dus niet interessant voor de media.
Hadden ze het wel afgeblazen was het ook niet gepubliceerd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:19

Shae schreef:

Dan ruil ik Groningen liever om voor Limburg.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:23

Sizzle schreef:
Bedankt voor de bevestiging, zal toch zelf maar even telefonisch bevestiging vragen bij onze kinderarts zodat ik de school in iedergeval kan zeggen dat we het nagevraagd hebben en we niet met zo‘n lepra blik aangestaard worden _O-

Ik geloof dat ik al weet wat het is. Op de buurtapp kwam net binnen dat er meerdere kinderen in de buurt flink ziek zijn geworden en enkele grootouders zeer ziek zijn met hoge koorts door de Mexikaanse griep. 1 kindje is blijkbaar zelfs met longontsteking in het ziekenhuis op het moment (met bevestigde H1N1).
Maar dat vind men nu natuurlijk niet zo boeiend want die Pandemie is niet meer aktueel :')

Destination

Kunnen we misschien ontopic blijven? :o

Photograph

Ja inderdaad.

Pandora2

MarcoBorsato schreef:
Shae schreef:

Dan ruil ik Groningen liever om voor Limburg.

Blijf je wel een eind van de grens dan }>

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:24

Wat wel een idee is. Men neemt 3 lege kantoorgebouwen. De vindicaters die geen klachten hebben in nummer 1, de twijfelgevallen in nummer 2 en de zieken in nummer 3.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:29

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:57

En wat sterftecijfer betreft, kijk je naar Italië , 3000 gevallen en 107 doden , dat is toch fors.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:01

tienus63 schreef:
rockwitch schreef:
Ik werk bij de info lijn. De info die wij hebben wat betreft symptomen is dat je echt koorts en luchtwegklachten moet hebben, dus hoesten en benauwdheid. Alleen koorts is geen indicatie voor Corona en alleen verkouden met hoesten ook niet. En als je ook geen risico hebt gelopen wat betreft gebieden waar het heerst of mensen die ziek zijn, is de kans dat het iets anders is als een gewone verkoudheid niet zo groot.

Zie link rtv Drenthe hoe ze er in Duitsland mee omgaan.
Geen klachten, geen koorts wel een positieve test.

Ik heb alleen maar de info die wij aan de telefoon door moeten geven. Al wordt dat elke dag bij gewerkt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:02

bigone schreef:
En wat sterftecijfer betreft, kijk je naar Italië , 3000 gevallen en 107 doden , dat is toch fors.

Dat is ongeveer 3,5%, het is alleen de vraag of alle zieken wel goed geregistreerd worden. Het lijkt bij een groep mensen zonder symptomen te verlopen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:12

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:12

zonnebloem18 schreef:
bigone schreef:

Dat is ongeveer 3,5%, het is alleen de vraag of alle zieken wel goed geregistreerd worden. Het lijkt bij een groep mensen zonder symptomen te verlopen.

Klopt , ik vermoed dat in zwaar getroffen regio’s wel drie keer zoveel gevallen zijn alleen hebben die bijna geen symptomen anders is de verspreiding , ook richting de aangedane toeristen gewoon niet te verklaren. Ik denk ook nog steeds dat er in ons land en de rest van Europa veel meer geïnfecteerden zijn. Maar omdat we in een werelddeel leven waarvan regeringen niet de maatregelen kunnen/willen nemen zoals bij de brave Chinese burger ben ik bang dat het hier nog wel eens flink uit de klauwen kan lopen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 20:19

De première van de nieuwste James Bond is uitgesteld tot dit najaar, vanwege het virus -O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:25

Berdien schreef:
De première van de nieuwste James Bond is uitgesteld tot dit najaar, vanwege het virus -O-

Hier ook een bloedchagrijnige man op de bank door dit nieuws.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:28

bigone schreef:

Fors plus dat het erg snel gaat....hoe lang is dat nu geleden dat Italie bekend werd!? 2,5 week geleden!?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:43

Jadeleigh263 schreef:
soesita schreef:
Volgens chinese wetenschappers zijn er 2 varianten van het virus in omloop: een agressievere en een minder agressieve.

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/medisch/chinese-wetenschappers-er-zijn-twee-soorten-van-nieuw-coronavirus-covid-19~aaefe602/

Interessant. Dit zou kunnen betekenen dat het virus is gemuteerd en zich beter heeft kunnen aanpassen naar zijn gastheer en het sterftepercentage daarom steeds lager wordt, het aantal genezen patiënten daardoor toeneemt en het zich langzamer ‘lijkt’ te verspreiden dan eerst

Of juist het tegenovergestelde. Dat de gemuteerde variant minder agressief is. Zeker als je bedenkt dat de aanvankelijke cijfers veel heftiger leken te zijn en het sterftecijfer in Wuhan veel hoger ligt dan de rest van China.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:43

Ze hebben in Italië niet de bron kunnen vinden, dus de eerste patiënt. Wanneer die in twee weken dat je besmettelijk bent dagelijks drie mensen aansteekt gaat het als een razende tornado . Geen houden aan.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:54

Destination schreef:
Loretta schreef:
Gaat heel wat mankracht kosten dat de GGD nog weleens hard nodig kan hebben voor iets anders. Houd maar eens 900 losgeslagen Vindicatters in toom.

Want ze zijn allemaal losgeslagen en alle 900 Vindicaters hangen continu aan de telefoon met de GGD :roll:

Nee joh, die capaciteit wordt al opgebruikt door wat Bokkers.

En die Vindicatters liggen na hun vakanski echt nog wel een weekje uit te brakken in bed hoor. Sneu dat er zo gebasht wordt, was dat ook gedaan als de altoclub was gegaan?
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 04-03-20 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:55

Ik heb begrepen dat bijna alle gevallen in NL mensen zijn die in Noord-Italië zijn geweest of die familie zijn van iemand die ziek is geworden en in Noord-Italië is geweest. Wat veroorzaakt daar die ontzettende haard?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:55

Shiloh schreef:
Jadeleigh263 schreef:

Interessant. Dit zou kunnen betekenen dat het virus is gemuteerd en zich beter heeft kunnen aanpassen naar zijn gastheer en het sterftepercentage daarom steeds lager wordt, het aantal genezen patiënten daardoor toeneemt en het zich langzamer ‘lijkt’ te verspreiden dan eerst

Of juist het tegenovergestelde. Dat de gemuteerde variant minder agressief is. Zeker als je bedenkt dat de aanvankelijke cijfers veel heftiger leken te zijn en het sterftecijfer in Wuhan veel hoger ligt dan de rest van China.

Volgens mij zegt ze dat ook :P

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:56

Niet zo denigrerend praten over het mooie Groningen ;)

Nu zeggen jullie nog duw het de zee in maar tot nu toe gaat Groningen nog niet ten onder. Beter ook van niet ik wil wel mijn opleiding graag even afmaken. Alhoewel 900 eigenwijze studenten kunnen daar wel even verandering in brengen. Nu staat Vindicat hier ook niet bekend om hun goede daden en zijn de meeste ze liever kwijt dan rijk de reacties erop zijn niet mals.

Ach één voordeel vind ik wel dat er een kans gaat komen dat ik straks lekker een periode vrij ben. Thuisstudie ben ik op zich niet op tegen , maar op studieverlening zit ik niet zo te wachten aangezien op school nog net geen lijfstraffen staan op 2 lessen missen.

Groot risico wat ze hebben genomen ongeacht dat ze misschien nog niet eens in het getroffen gebied zitten ( ze zeggen van niet en sommige mensen wel dus geen idee).

En mensen beetje positief het virus is hier al vanaf 21 februari dus al bijna 2 weken en er is in Nederland tot nu toe nog niemand aan overleden. Misschien komt dat nog maar tot nu toe valt mij dat nog mee. In 2 weken dus ook 38 besmettingen dat is ongeveer 0,368 en nog heel wat cijfertjes per dag. In Italië lijkt het toch een stuk sneller te gaan ( praat zichzelf weer stiekem geruststelling aan om de hevige angst voor ziekten weer te omlopen).
Laatst bijgewerkt door Zebrastreep op 04-03-20 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:56

Berdien schreef:

Ahhhhh oliebol -O-