Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:58

Kmbrly schreef:
Welke houding doen jullie _O-

Gewoon in de houding zoals je op een stoel zit, of de bank, voeten op de grond en zelf tussen je knieen.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 20:32

Over een week ga ik mijn teennagels doen... ga vast wat buikspieroefeningen doen :D

Mijn eigen nagels gedaan, mijn goede hand moet ff wachten..haha pfff

Beautiful black van Pink Gellac
Afbeelding

En gisteren deze set, burgundy red van Pink Gellac en wat roze glitters in gel

Afbeelding

Cinnepin

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 20:39

wat mooi!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 22:15

Gaaf gedaan zeg!

Ik doe morgen even een lakje over mijn gelnagels. Dan kan het nog een weekje mee. Volgende week is mijn vriend jarig en dan gaan we op vakantie... dus stel nieuwe gel even uit. Ik vindt het leuk om het dan helemaal netjes te hebben.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:57

Gisteravond gellak eraf gehaald van mijn vingers. Ik was proef persoon bij iemand voor de eerste keer.. nu heeft ze met het opvijlen teveel eraf gevijld waardoor mijn nagels echt dunner geworden en doet het op sommige punten zeer. Heb er maar nagellak verharder opgedaan. Kon bij sommige nagels niet alles eraf halen, ook niet met de vijl omdat ze al zo dun zijn. Heb er echt spijt van dat ik proef persoon was bij diegene. Iemand nog tips zodat mijn nagels sneller herstellen en niet pijnlijk zijn ?

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:03

Goed smeren met (dadi)olie, persoonlijk zou ik zelf geen nagelverharder gebruiken...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 11:28

Heb je het er zelf afgevijld?

Ik ben geen fan van verharder overigens. Droogt de nagel uit

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 12:28

LadyMadonna schreef:
Heb je het er zelf afgevijld?

Ik ben geen fan van verharder overigens. Droogt de nagel uit

Heb het met pure aceton gedaan met watjes en alluminium folie en laten weken en dan met bokkepoot eraf gehaald en van te voren het glans laagje eraf gehaald. Zo heb ik het gezien op internet.

Vanavond de verharder er maar af halen en maar met olie aan de slag te gaan.

Baal er zo van want wilde voor mijn vakantie eind juli ook gel nagellak laten opdoen bij een goede salon maar ik durf het eigenlijk niet meer.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 12:32

Maar, je geeft nu een salon de schuld terwijl je het misschien wel zelf gedaan hebt.
Als je bij mij zelf aan je nagels gaat prutsen, vervalt álle garantie.
Waarom heb je het niet laten verwijderen waar je het hebt laten zetten?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 12:44

LadyMadonna schreef:
Maar, je geeft nu een salon de schuld terwijl je het misschien wel zelf gedaan hebt.
Als je bij mij zelf aan je nagels gaat prutsen, vervalt álle garantie.
Waarom heb je het niet laten verwijderen waar je het hebt laten zetten?

Om dat dat geen salon was. Bij een meisje die een opleiding doet en ik was de eerste waar ze gellak op deed, was ook niet heel mooi gezet. Ene nagel dikker dan de ander.
Zij heeft tijdens het opvijlen te lang op een plek gevijld bij sommige nagels waardoor dat stuk echt veel dunner is en erg gevoelig als ik erover heen ga of als ik het stoot.
Ik zelf heb alleen de glans laag eraf gevijld voordat ik met de aceton aan de slag ging dus ik weet 110% zeker dat ik het zelf niet gedaan heb.

Hoop dat mijn nagels snel groeien en dat de gevoelige plekken snel weg zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 14:37

Heb je dit ook bij haar aangegeven?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:48

LadyMadonna schreef:
Heb je dit ook bij haar aangegeven?

Ga ik nog wel doen dat ze daar voortaan op moet letten bij volgende mensen. Kan er verder niks meer aan doen denk ik.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 14:59

Het is voor haar een leermoment, ze is in opleiding, dan moet je er rekening mee houden imo dat er dingen mis kunnen gaan.
Ik vind het jammer dat je haar nu geen kans geeft. Toen ik nog in opleiding was gaf ik altijd aan mijn modellen mee: laat weten als er iets niet in orde is, wat ik niet weet kan ik niet veranderen/oplossen.

Maar goed vooralsnog goed gaan olieen

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:08

LadyMadonna schreef:
Het is voor haar een leermoment, ze is in opleiding, dan moet je er rekening mee houden imo dat er dingen mis kunnen gaan.
Ik vind het jammer dat je haar nu geen kans geeft. Toen ik nog in opleiding was gaf ik altijd aan mijn modellen mee: laat weten als er iets niet in orde is, wat ik niet weet kan ik niet veranderen/oplossen.

Maar goed vooralsnog goed gaan olieen

Wat voor olie raad je aan?

Ik ga liever de volgende keer bij een echte salon langs om mijn nagels te laten doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 15:38

Liefst op natuurlijke basis. Ik werk zelf graag met dadi’oil

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:13

LadyMadonna schreef:
Liefst op natuurlijke basis. Ik werk zelf graag met dadi’oil

Okee!

Heb het aangegeven en ze zegt dat juist van gellak je nagels steviger worden verder niks.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 16:16

Hmm, gellak doet niets voor je natuurlijke nagel, echter legt het een verstevigende laag óver je nagel waardoor het minder breekt splijt en scheurt. Máár dan moet het wel correct aangebracht/verwijdert worden

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:27

LadyMadonna schreef:
Hmm, gellak doet niets voor je natuurlijke nagel, echter legt het een verstevigende laag óver je nagel waardoor het minder breekt splijt en scheurt. Máár dan moet het wel correct aangebracht/verwijdert worden

Okee bedankt voor je uitleg. Heb een salon bij mij in de buurt gemaild wat zij aanraden aangezien ze wel dunner zijn geworden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 16:49

Heb je een foto?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:51

Hallo bokkers,

Ik hoop dat er op mijn post niet naar gereageerd word en ik hoop op wat tips..

Elke 3 weken een bezoek aan een salon is gewoon weg veel te duur. Daarom heb ik een jaar geleden een starters pakket gellak gekocht. Veel gedoe mee gehad maar nu blijft het makkelijk 2 weken zitten. Maar met eraf halen (ik vijl het eraf, weken in acceton gingen mijn nagels er helemaal aan) zijn mijn nagels best beschadigd heb ik het idee. Met vijlen doet het pijn dus dan heb ik tever door gevijld. Nu heb ik 2 weken geen gellak op maar ik mis het toch. Mijn nagels scheuren in en zijn weer helemaal kort. Nu wil ik wel weer normale nagellak gaan dragen maar dat blijft maar 2 dagen zitten want dan chipt het al heel veel... Heeft iemand tips?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:05

Hier helaas geen tips voor je.

Ik ben gister weer geweest voor een nieuw kleurtje...

Blauw met op mn ringvinger en duim glitters er overheen :)

Afbeelding

Noahh_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:18

Wat een mooie nagels komen hier voorbij. Ben stiekem een beetje jaloers :)
Ik heb zelf ook gellac. Ik heb er alleen niet altijd de tijd voor. Daarnaast blijft het helaas ook niet lang zitten.

Welke nagellak raden jullie aan? Een die niet gelijk na een bezoekje stal afbladdert. Ik heb nu sally Hansen, Hema en Rimmel. Die van de Hema blijven met een topcoat ook maar 2 dagen mooi.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 23:10

Ik heb ook weer eens wat gemaakt. Niet helemaal strak want ik ben rechts en dit is ook rechts, maar het kan er mee door.
Afbeelding

Alles hierboven:

Het blauw is super gaaf! Echt zo'n kleur die ik nooit zou kopen en als ik het zo zie vraag ik me af waarom niet.

Libiris weer een super gave set, wat heb jij toch een talent!!!

En verder kon ik niet terug... In ieder geval veel moois gezien!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 23:44

Noahh_h schreef:
Wat een mooie nagels komen hier voorbij. Ben stiekem een beetje jaloers :)
Ik heb zelf ook gellac. Ik heb er alleen niet altijd de tijd voor. Daarnaast blijft het helaas ook niet lang zitten.

Welke nagellak raden jullie aan? Een die niet gelijk na een bezoekje stal afbladdert. Ik heb nu sally Hansen, Hema en Rimmel. Die van de Hema blijven met een topcoat ook maar 2 dagen mooi.

Ik vind Essie echt heel fijn!

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:04

Yenni schreef:
Hallo bokkers,

Ik hoop dat er op mijn post niet naar gereageerd word en ik hoop op wat tips..

Elke 3 weken een bezoek aan een salon is gewoon weg veel te duur. Daarom heb ik een jaar geleden een starters pakket gellak gekocht. Veel gedoe mee gehad maar nu blijft het makkelijk 2 weken zitten. Maar met eraf halen (ik vijl het eraf, weken in acceton gingen mijn nagels er helemaal aan) zijn mijn nagels best beschadigd heb ik het idee. Met vijlen doet het pijn dus dan heb ik tever door gevijld. Nu heb ik 2 weken geen gellak op maar ik mis het toch. Mijn nagels scheuren in en zijn weer helemaal kort. Nu wil ik wel weer normale nagellak gaan dragen maar dat blijft maar 2 dagen zitten want dan chipt het al heel veel... Heeft iemand tips?

mss anders toch voortaan door iemand met ervaring laten doen en het geld er voor over hebben...
Maar snap je probleem. Verder zit er veel prijsverschil in gellak laten zetten bij een nagelstyliste.
prijzen variëren zo rond 15 tot 30 euro denk ik... ik vraag 15 euro, omdat ik nog beginnend ben

en anders nu even goed alles uit laten groeien en dan weer proberen.... maar wees voorzichtig
Neem als base dan een rubberbase, die is dikker en dan hoef je alleen de kleur weg te vijlen en laat je de rubberbase zitten, hier zal mss ook een dun laagje van af gaan, maar heb je zelf wel meer onder controle tijdens het vijlen...
en als je regelmatig met een zelfde kleur lakt, dan hoef je ook niet alles weg te vijlen steeds
Verder even goed smeren met (dadi)oli

IK hoop dat het snel hersteld!

Ynskek, dat vind ik een erg mooie kleur blauw! lijkt op een kleurtje die ik heb van pink... ga ik binnenkort ook weer eens op doen!

Zorro, ZIet er netjes uit voor je verkeerde hand! en leuk creatief bezig geweest!
en bedankt voor je compliment! moet nog veel leren en oefenen, dus kan nog mooier en beter hoop ik

Noahh, zelf vind ik Essence hele fijne nagellak, beter dan van de hema. Wel met een base en topcoat werken!
als jouw gellak niet goed blijft zitten, moet je mss eens een rubberbase gebruiken als je die nog niet gebruikt.
Welk merk heb je?