Nz is inderdaad super mooi, maar ik ben hier niet voor vakantie helaas. En qua wonen en werken is Aus stukken beter.
Travellust
Geplaatst: 06-11-17 13:44
black_kelpie schreef:
Dan moet ik eens rap gaan cutten
Haha even schema opstellen dan
Nee ik begreep dat jullie nu naar Aus zijn gegaan en werken daar beter is ja. Goedkoper ook wel iets toch? Ach aan de andere kant jullie zitten als het moet zo in NZ
Bhodi
Geplaatst: 06-11-17 13:53
Wauw naar NZ wat gaaf! Mn zusje dr vriend komt morgen terug na 4 maand, hij heeft het heel erg naar zn zij gehad geloof ik! Hoe lang ga je heen?
O/L: 2x wortelwrap (ook maar eens proberen) met zuivelspread, zalm, sla en komkommer en een kop pompoensoep T: kwark en belvita A: ik denk iets met sla en kip, moet vanavond even kijken, heb 834 calorieën daarvoor, meer dan genoeg!
Onze huur is inderdaad wat goedkoper, maar we zitten nu ook niet vol in de binnenstad en dat zaten we in Auckland wel. Verder is het redelijk gelijk qua kosten maar ik verdien hier bijna het dubbele terwijl ik voor hetzelfde bedrijf werk haha!
En NZ is inderdaad maar 3 uurtjes vliegen van hier
Ik probeer al zeker een jaar af te vallen, maar het wil niet lukken. En ik zag me vandaag weer in de spiegel en baalde als een stekker en hoop dat ik met wat ruggensteun het toch voor elkaar te krijgen.
Ik ben 1.70 en weeg nu rond de 75 kilo. Dat klinkt misschien niet veel, maar je ziet het aan me. Dus ik wil graag weer onder de 70 en liefst richting de 65 kg. En ja, daar ben ik dus ook al een jaar mee bezig.
Ik sport 1-3 keer in de week, naast het paardrijden.
Maar dat eten he... Ik was nooit een gezonde eter... zoetigheid is gewoon veel lekkerder en ik at gewoon ook altijd veel (maar kwam er nooit aan) Tja, na mijn 3e zwangerschap kom ik gewoon niet meer terug op mijn oude gewicht *snik*
Welkom! We hebben ongeveer hetzelfde doel heb je de OP al gelezen? Daar staat heel veel info in! Succes!
Riddershow
Geplaatst: 06-11-17 15:55
Dank je,
Gelukkig stond er niet heel veel nieuws in de OP, behalve dat myfitnesspall een te laag max aangeeft. Volgens de website zou dat inderdaad hoger mogen zijn (MFP geeft mijn minimum aan). Maar ik gebruik het toch vooral als richtlijn en om een idee te hebben van wat ik eet. Ik hou mijn extra sport-activiteiten ook niet bij... is gewoon mooi mee genomen vind ik dan...
Heb even voor vandaag ingevuld, maar kom er ruim onder (ok, avondeten zit er nog niet bij, maar dan nog... ) vraag me echt af of ik niet wat over het hoofd zie.
Bhodi
Geplaatst: 06-11-17 16:44
Dat is even puzzelen inderdaad, de boter of olie waarin je bakt moet je ook meenemen en de boter op brood, dat soort dingen kan het allemaal in zitten. Je drinken zou ook kunnen, sausjes.. ik noem maar wat
En meten is weten, alles wegen dan kan je het helemaal precies doen!
Laura82
Geplaatst: 06-11-17 16:48
Weeg je alles af riddershow? Veel mensen schatten de hoeveelheden te laag, dan kan het nogal een vertekend beeld geven.
Mijn lijstje van vandaag: O: havermout met appel en halfvolle melk L: 2 kommen pompoensoep T: cracker met kaas, snoeptomaatjes A: boerenkool met klein stukje rookworst T: bakje kwark
Riddershow
Geplaatst: 06-11-17 16:56
Pff nee, ik ben niet het type om alles te gaan wegen. Dat hou ik toch nooit vol. Ik ben pas vandaag begonnen, dus heb nog niet veel ingevuld...
Maar we koken eigenlijk al vrij calorie arm (weinig vet/boters en zout) ) en boter op brood is het extraatje voor in het weekend met chocoladehagelslag
Ik zag al wel dat er minder Kcal in vleesbeleg zit als kaasbeleg... dus denk dat ik wat vaker een plakje vlees op brood leg, alleen dan zal ik het zoutgehalte weer in de gaten moeten houden.
Ik zag wel dat op MFP geen dranken toegevoegd kunnen worden. Of mis ik iets? Alleen water.
Laura82
Geplaatst: 06-11-17 17:03
Wegen hoeft ook niet perse hoor, ik doe het zelf ook niet. Maar dan geeft het niet een heel precies beeld van je kcal, alleen een inschatting.
Je kan in mfp bij je tussendoortjes bijv wel drinken invoeren.
Riddershow
Geplaatst: 06-11-17 17:04
Mijn ontbijt (door de weeks) is makkelijk, want dat zijn altijd eiwit shakes. Dus daar kan niks mis mee gaan. Middageten eigenlijk altijd 4 sneetjes volkorenbrood, dan is het hoogstens het beleg of type brood waar het verschil in kan zitten.
Suiker heb ik al vervangen voor zoetjes in de thee/koffie. (al een jaar)
Dan hou je alleen evt tussendoortjes en het avondeten over. Vooral dat laatste is lastig te meten...
Gisteren behalve het ontbijt een ‘slechte dag’ gehad met (veel) wijn en (veel) bittergarnituur, maar het was de enige slechte dag in de week en was het qua gezelligheid zeker waard. Vandaag een goede dag tot nu toe: O: 2 koppen koffie en van die gedroogde cranberries met zonnebloempitten (niet zo’n goede start maar weinig tijd) L: maisbroodje carpaccio A: Geitenkaassalade T: Zal vast nog wel wat bij komen, maar dat zal ik editen
B: 5u werken (= lopen) en 20 min fietsen. Misschien straks nog t peerd longeren.
Ook zijn mijn tentamen en deadlines over dus ik heb het sporten weer 3x pw ingepland. Sporten = fitness, paard zal ook zo’n 3x worden! Heb er zin in.
Mijn lijstje van vandaag, geen idee of de kcal precies kloppen, maar voor een indicatie: O: twee boterhammen met zalm en stroopvet en een beker melk. (458) T: een appel en water. (58) L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, vlokken en bosbessenjam, water en een bekertje thee. (321) T: een mandarijn en water. (16) T: een banaan en water. (124) A: een kommetje pompoensoep, een opscheplepel spitskool, een opscheplepel wortels, een ei, een kwart hamburger en twee lepels appelmoes. (572) T: denk kop thee, en aangezien ik nog wel genoeg kcal overheb, een zelfgemaakt Amsterdams koggeltje (koekje) B: 60 minuten fietsen, paard poetsen en longeren, en misschien nog 15 min. oefeningen. Totaal kcal: 1549
Bhodi
Geplaatst: 07-11-17 09:27
Wegen jullie wel allemaal?
Goedemorgen! O: 3 boterhammen met worst T: belvita L: kwark T: crackers en een banaan A: weet ik nog niet (683 calorieën over) B: sportschool (25 minuten cardio + 35 minuten apparaten)
Laura82
Geplaatst: 07-11-17 09:33
Mijn plan voor vandaag: O: granola met kokoskwark T: 2 mandarijnen L: volkorenwrap met carpaccio, Parmezaanse kaas en sla T: appel A: Geen idee nog, normaal zouden we bij mn moeder eten maar die is ziek, dus moet nog wat verzinnen. B: wil vanavond nog een stuk gaan wandelen
Bhriseis
Geplaatst: 07-11-17 09:35
Wegen is niet zo veel werk, na twee weken zit er al veel in je MFP account. Ik voer vaak op voorhand al voor drie dagen in wat ik ongeveer ga eten.
Ik ben tot nu toe heel enthousiast over de metabolic reset: een week op verbruik gegeten en de 1 kg is er netjes afgeleverd; mijn gewicht schommelt enkel nav sporten sinds gisteren begonnen aan de volgende vier weken cutten, en hopelijk de volgende kilo
Ik weeg bijna niet meer.... weet nu ongeveer wat alles weegt en voer niks meer in, in mfp. Heb dat beetje losgelaten want sloeg door.... ik ben ondanks t weekend toch weer beetje afgevallen, ben nu -13,5
Ik weeg niet, omdat ik dat niet mag van mijn ouders. Ik ben ook niet te zwaar, ik let alleen goed op, dus ik heb het denk wel wat minder nodig. Daarom probeer ik alles zo goed mogelijk te schatten.
Eulogy
Geplaatst: 07-11-17 10:22
Netjes bhriseis en Yonker! Ik was ook eindelijk weer wat gewicht kwijt door m'n calorieën omhoog te gooien Ga binnenkort dus denk ik langzaam verder opbouwen.
Ik weeg inderdaad ook alles, zoveel werk is dat niet vind ik en na een tijdje kun je sommige dingen ook wel inschatten. Vooral in het begin is het imo heel waardevol om het wel te doen want je onderschat het heel makkelijk.
Haha ja jierga, als jij het doet doe ik het sowieso ook, kunnen we samen klagen
Lijstje vandaag:
O: / T: pinda/chocola eiwitreep L: brood met tomaat, spinazie, basilicum, beetje mayonnaise en kip, paar stukjes losse kip en een Galaxy reep A: spaghetti bolognaise T: weet ik nog niet, waarschijnlijk iets van Skyr
B: veel lopen want ik heb halverwege de werkdag een afspraak in het ziekenhuis, uur schouders trainen
Beetje een gekke dag, m'n vriend kookt vanavond zodat ik kan studeren dus dan wordt het al snel spaghetti bolognaise
Laura82
Geplaatst: 07-11-17 10:50
Ik heb de eerste maanden alles afgewogen, op een gegeven moment ben ik daar mee gestopt omdat ik veel te obsessief werd. Ik ben toen gaan schatten, en dan eens in de zoveel tijd de weegschaal erbij om te kijken of ik nog op de goede weg zat. Inmiddels voer ik helemaal niet meer in in MFP, en eet ik op gevoel. Soms, als ik merk dat ik niet afval en ik weet niet waarom (nu geldt dat niet, nu is het gewoon mn eigen stomme schuld ) dan voer ik weer een paar dagen alles in, maar kom niet vaak meer voor verrassingen t staan.
Gister toch netjes mijn Kcal gehaald. Heb een extra reep goed weten te weerstaan... Heb wel niet al mijn beweging meegerekend. Zou niet weten hoe ik mijn 3 kwartiertje fitness in moet schatten of de activiteiten 's avonds.
Heb mijn ontbijt nog niet zo lang geleden op.. maar de maag begint nu al wel vervelend te rommelen...
kionasuppie
Geplaatst: 07-11-17 11:58
Ik zal ook even wat plaatsen. gister prima dagje gehad O: Wrap met shoarmavlees en sla T: Komkommer, Aardbei en klein chocolaatje M: stukje rookworst achtig iets & bifi worstje A: Dopewrten, gehakt, sla en een handje rozijntjes
voor vandaag wee tik niet precies wat ik wil.. O: Plakje suikerbrood M: Iets van vlees met een eitje T: Komkommer oid A: Zoek nog KHD arme inspiratie!
Travellust
Geplaatst: 07-11-17 11:59
Lekker bezig Bhriseis en Yonker!
Ik weeg ook alles af, alhoewel ook alles in mijn schema staat maar voer het wel in MFP in. Zo zien ze ook wat ik eet.
Haha ja gisteren in de sportschool riep ik dat ik na de vakantie wel wilde gaan trainen voor een wedstrijd. En eentje doen is toch weer een ervaring joh
Weegschaal gebruik ik niet meer wekelijks. Doe om de 6 weken een meet een weeg check en dat vul ik dan in. Leuk om terug te kijken. Maar gewicht blijft gelijk dus ik ben tevreden