Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosemarin

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 12:08

Net weer even bijgelezen, maar niet meer uit eten gaan is wel iets waar ik bang voor ben. Gelukkig zie ik nu dat het bij heel veel wel goed gaat :D

Ik ben het ook eens met @Relaxed, je betaald idd ook voor de bediening en service, dus voor die paar euro korting zou ik het ook absoluut niet vragen, misschien het wel aangeven i.v.m. voedselverspilling.

In mijn traject begint ook aardig vaart te komen. Ik heb 08-07 de eerste groepsbijeenkomst en 19-07 het gesprek bij de chirurg! Super spannend nu het zo dichtbij begint te komen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 12:57

Uit eten kan zeker nog, maar je maakt nu gewoon keuzes. Voorheen at ik me bijvoorbeeld klem in stokbrood, nu pak ik er 1 voor de smaak en that's it. Ook moet je ff nadenken over wat je bestelt, patat ed erbij eet je ook niet. Ik zal dus nooit een bord spareribs/schnitzel met patat bestellen, maar afgelopen weekend bijvoorbeeld wel de mixed grill, daar zat een sparerib bij die ik mee naar huis heb genomen, volgende dag lekker in de oven of koud prima te eten.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 17:07

Nou, volgende stap is een mri scan van m’n buik. Om te kijken wat ze eventueel toch kunnen doen. Blij mee ( denk ik) *\o/*

Het hele uiteten verhaal is wat mij betreft, laat die prijzen los en geniet gewoon. Halve biefstukjes bestaan niet. Neem waar je op dat moment trek in heb en als het teveel is, mag je tafelgenoot het als hij/ zij wil. Maar echt, neem wat je wil en geniet!
Net als pas bij mij… hondjes vonden het heerlijk. Niet de bedoeling natuurlijk, maar terug sturen vind ik erger. Dan beland het in de vuilnisbak. Dus goede oplossing. ( zak voer is voordeliger :+ ) zit niet met de prijs of zo… t is niet anders. Ik heb genoten van ons uitje. En de hondjes ook. En ,nee zoiets gebeurt niet elke week. ;)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 18:24

Wat ontzettend fijn dat ze nu toch verder gaan kijken Pipo!!!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 19:29

Ja, maar heb m’n bedenkingen. Afgelopen dinsdag een andere arts gesproken. En gevraagd of er nog controle was op dat klemmetje. ( normaal middels een ct scan) en vroeg of dat dan eventueel via een echo kon in verband met de rommel en röntgenstralen. Heb er ondertussen al zoveel gehad dat ik licht geef in t donker. :+
Dus zei zei dat de chirurg me vandaag zou bellen. En dat deed hij. Maar had blijkbaar haast en ipv een echo dus nu een mri. Joh we gaan het zien. Hoop dat we er iets mee opschieten. Zou graag dat het operatief gesloten gaat worden in plaats van die ( blijkt) nutteloze klemmetjes. Dus we wachten t maar af. Denk dat ie dit heeft gezegd om mij tevreden te stellen. Hoop dat t niet zo is. Maar de tijd zal t leren. ;)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 00:50

Pipo, de sleeve omzetten naar mini Gastric Bypass of gewone Gastric bypass zien ze niet zitten? Ben je waarschijnlijk gelijk van het lek af...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 08:10

Heb ik gevraagd. Kan, maar doet hij liever nog niet. Maar dan blijft de maag toch sappen produceren en dus lekken. Vast niet veel, maar wel iets. Ding moet gewoon dicht. Zodat die fistel ook weggehaald kan worden en dan die breuk gelijk dichtmaken met een matje. Ach, we dromen nog even verder haha.
Was ook nog een andere optie, maar die was te gevaarlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 20:19

Mijn maagverkleining is nu een half jaar geleden en heb net mijn bloeduitslagen binnen, alles is enorm verbeterd :D Zelfs mijn schildklierwaardes zijn weer bijna op het oude niveau. Blij mee :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 05:58

Super!

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 07:50

Wat fijn relaxed

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 10:24

Wat een goede berichten lees ik hier :-)

@Pipo, ik duim dat er wat uit de mri komt waar ze je verder mee kunnen helpen. Wat een heerlijke foto's van je hondjes op de camping! :D

@ Relaxed wat fijn dat je bloeduitslagen zo verbeterd zijn! :)

@Wendy Koomen, wauw de - 50 wat een prestatie, daar kan ik alleen nog van dromen. :j

@ eleadoras hoe is het nu met jou?

@Match, jij bent nu bijna aan de beurt toch? :D

Sorry als ik nog iemand vergeten ben!

Hier gaat het goed, ook met eten en drinken. merk wel dat ik veel minder kan eten met die warmte. Dan moet ik mij er echt even toe zetten.

Komend weekend voor het eerst na de operatie naar de sauna. Vriend en ik maken er altijd een dagje van. Dat wordt 2 x carpaccio eten denk ik :+

Vorige week de eerste bijeenkomst van het natraject gehad. duurde de hele ochtend, met diëtiste, beweegcoach, psycholoog en verpleegkundige. Was helemaal gaar toen we klaar waren :+

in december bloedprikken voor de halfjaarscontrole. Ik ben benieuwd.

Nu precies 10 weken na de operatie sta ik op -21,8. dat is wel incl de kilo's die ik met predieet ben kwijtgeraakt.

Nog 1200 gram, dan ben ik de 100 kilo grens voorbij. Dan sta ik op 99,9.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 13:17

Onder de 100 was mijn eerste grote mijlpaal... Deed er wel 3 weken over om van de 100.4 naar de 99.9 te komen grappig genoeg . Daarna vlogen de volgende kilos er als vanzelf af... Ik vermoed dat de psychologische drempel daarin fysiek ook werd beleeft ofzo.
Nu - 48 na een jaar..nog 3 kilo en ik ben op mijn streefgewicht . Dan heb ik ook nog 5 kilo huid over in totaal denk ik...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 18:00

Devil- ina op naar het yoehoeeeee moment!!
Fijn dat het zo goed gaat.

Zimbabwe… wow.

Is dat nou het verschil tussen gbp en sleeve? Ik heb n sleeve en ben “ maar “ 34 kg afgevallen. Gelukkig ga ik na ruim een jaar nog steeds naar beneden, maar t kost wel moeite.

Pssttt zijn maar 2 van de 6 hondjes. Meer mochten er niet mee :D maar heb t wel gedaan. Zoonlief was thuis met de rest.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 19:29

Hier een mini Gastric Bypass en nu na 7 maanden -56 kilo. Verschilt denk ik ook wel erg per persoon. Kan nog niet goed achterhalen hoe of wat ;)

Firefly289

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:14

Hallo allemaal,
Ik kwam toevallig dit topic net tegen, ik zit er al even over na te denken. Laten we zeggen dat ik zo 50 a 60 kilo te zwaar ben. Ik weet hoe afvallen werkt, op papier gezien weet ik het allemaal. Nu ben ik eigenlijk toch overtuigd dat ik een gastric bypass wil, om daarna met een lichter lichaam ook wat prettiger mijzelf op gewicht te kunnen houden (sporten zal een stuk makkelijker gaan met 50 kilo minder :') ). Daarnaast wil ik zo graag weer paardrijden... maar daarvoor moeten de kilo's er echt af.

Nu de stap zetten om de afspraak met de huisarts te maken en het allemaal in gang te zetten. Ik ben alleen bang dat ze gaan komen met het feit dat ik eerst maar naar een diëtist moet om dat te proberen, omdat ik dit nog niet eerder heb gedaan en omdat ik nog erg jong ben.

Hoelang duurde het bij jullie? Van moment van naar de huisarts gaan tot aan de operatie? (zodat ik mijzelf hier een beetje een realistisch beeld voor kan geven)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:17

Je huisarts geeft je echt wel een verwijzing als je goed kan aangeven dat je al vanalles hebt geprobeerd en niets langdurig werkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:02

pipo schreef:
Devil- ina op naar het yoehoeeeee moment!!
Fijn dat het zo goed gaat.

Zimbabwe… wow.

Is dat nou het verschil tussen gbp en sleeve? Ik heb n sleeve en ben “ maar “ 34 kg afgevallen. Gelukkig ga ik na ruim een jaar nog steeds naar beneden, maar t kost wel moeite.

Pssttt zijn maar 2 van de 6 hondjes. Meer mochten er niet mee :D maar heb t wel gedaan. Zoonlief was thuis met de rest.

Ik denk dat het vooral uitmaakt hoe erg je overgewicht was.. denk dat het losstaat van de methode.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:49

Als het goed is moet je voor de verzekering in de afgelopen 5 jaar minimaal 4 maanden begeleiding bij de diëtiste hebben gehad. Dus als je slim bent maak je een afspraak bij de diëtiste en bij de huisarts voor verwijzing naar een instantie naar keuze.

Hier ook een stuk fijner in mijn vel met de kilo's eraf.

Firefly289

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:06

Gokte al zoiets ja, naja 4 maand is goed te overzien.
@fokfanaat ik hoop het, 50/50 kans.. Mijn huisarts is een bijzonder persoon af en toe.

Ik ga maar eens een afspraak inplannen bij de huisarts hiervoor.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 20:57

Ik ben niet speciaal voor een operatie naar de huisarts gegaan, maar voor een verwijzing naar de obesitas kliniek. (wel besproken dat een operatie ws de uiteindelijke oplossing zou worden, maar dat terzijde..) Met de arts daar uiteindelijk de knoop doorgehakt. Ik ben vanaf eerste gesprek tot aan operatie ongeveer 1,5 jaar onderweg geweest. Daar viel wel een pandemie tussen, wat niet heel hard hielp in de doorlooptijd btw.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 22:32

Firefly289 schreef:
Hallo allemaal,
Ik kwam toevallig dit topic net tegen, ik zit er al even over na te denken. Laten we zeggen dat ik zo 50 a 60 kilo te zwaar ben. Ik weet hoe afvallen werkt, op papier gezien weet ik het allemaal. Nu ben ik eigenlijk toch overtuigd dat ik een gastric bypass wil, om daarna met een lichter lichaam ook wat prettiger mijzelf op gewicht te kunnen houden (sporten zal een stuk makkelijker gaan met 50 kilo minder :') ). Daarnaast wil ik zo graag weer paardrijden... maar daarvoor moeten de kilo's er echt af.

Nu de stap zetten om de afspraak met de huisarts te maken en het allemaal in gang te zetten. Ik ben alleen bang dat ze gaan komen met het feit dat ik eerst maar naar een diëtist moet om dat te proberen, omdat ik dit nog niet eerder heb gedaan en omdat ik nog erg jong ben.

Hoelang duurde het bij jullie? Van moment van naar de huisarts gaan tot aan de operatie? (zodat ik mijzelf hier een beetje een realistisch beeld voor kan geven)

Ik heb me laten verwijzen naar Weightworks. De doorlooptijd is een stuk korter. In mei ben ik gescreend en eind juni al geopereerd.

Hier gaat alles goed! Nu 3 weken na de operatie, bijna -11 kilo. Ik kan bijna alles eten, gisteravond een flinke vastloper op biefstuk.. met spugen etc. Dat was wel rot maar misschien ook wel logisch. Snel eten blijft mijn valkuil :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 22:56

Zo snel al biefstuk? Dat is vragen om problemen :+ volgens mij mocht ik dat pas na 8 weken..

Firefly289

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 23:34

Eleadoras
Toevallig, weightworks is precies degene waar ik dan wel. Voor zou willen gaan. Wacht tijd is niet zolamg en dat trekt mij wel, dus ik ga dan ook de huisarts vragen voor een doorverwijzing naar die kliniek. Mei van start en dan eind juni operatie is onwijs snel, dat vind ik wel wat.

Biefstuk lijkt me ook wel zwaar zo snel in het begin. Kan me voorstellen dat dit dan verkeerd valt.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 23:42

Eleadoras, had je al eerder traject bij de diëtiste gehad afgelopen 5 jaar?

Hier ook geopereerd door weightworks, en daar erg tevreden over!! Voortraject bij NOK gehad. Na traject bij overgewichtcentrum. Daar vallen nog wel wat verbeteringen te halen zeg maar... Maar de operatie zelf, echt tevreden over!

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 06:22

Relaxed schreef:
Zo snel al biefstuk? Dat is vragen om problemen :+ volgens mij mocht ik dat pas na 8 weken..

Hehe, ik zal het ook niet zo snel weer eten :+ Ik heb geen restricties gekregen dus ik wil vanalles wel proberen. Dacht zo mooi wat eiwitten binnen te krijgen, maar geen succes dus haha. Blij dat ik het thuis geprobeert heb en niet in een restaurant :')

Ik heb langer dan 5 jaar geleden bij een diëtist gelopen. Uiteraard wel de afgelopen jaren vanalles geprobeerd (Weightwatchers, khd arm, een app bijgehouden etc). Dit heb ik toegelicht en dat is akkoord bevonden.

Qua voor en na traject moet je niet teveel verwachten van Weightworks/Overgewichtcentrum. Als je dat wel nodig hebt dan moet je naar NOK gaan. Ik vogel graag dingen zelf uit, dus als ik hulp nodig heb dan zoek ik dit zelf op.