Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:45

hyawatta schreef:
Iedereen lekker aan het lopen ook nu het kouder is.
SUE nette tijd hoor!!

Ik heb niet meer gelopen laatste tijd.
Vind het zo vervelend doordat ik nog best vaak moet wandelen tussendoor en dan zo hard afkoel.

Heb mezelf voor genomen om kortere stukjes te gaan lopen bv 2 km totdat ik die in 1 stuk vol kan houden en van daar uit steeds ietsje verder, hopen dat dat goed gaat.

Wil je mijn opstart schema hebben van de loopgroep? Mss helpt je dat?

benangelique

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:25

hywatta, waarom ga je niet heel langzaam dribbelen ipv wandelen? dan rust je ook maar koel je niet zo hard af.

wij gisteren grote training gehad met 3 verschillende loopgroepen. Ook de groep van de atletiekvereniging was er bij... pff wat zijn die fanatiek en die trainers nog meer! Loopscholing vond ik heel leuk, waren weer eens andere oefeningen (nu dus spierpijn hahaha), maar tot slot deden we een piramideloop (1-2-3-4-3-2-1) waarbij je zo hard mogelijk moest lopen. Wij hebben marathonlopers in onze groep hele snelle lopers en mensen die gewoon heeeeeel traag zijn en maat 50 hebben. Bij ons is iedereen welkom en staat plezier voorop. Dat je beweegt is al heel wat zeg maar en iedereen loopt dan ook op zijn eigen niveau.
Ik liep hard, ech heel hard voor mijn doen en kwam bij de 4 minuten dus in de knel. Suizende oren en misselijk dus even een tandje terug. Word ik toch vooruit gebruld door 1 van die trainers! echt niet normaal! HUP! DOORLOPEN! ZOLANG JE NIET KOTST EN MIJ AAN KAN KIJKEN GAAT HET GOED! NIET OPGEVEN! en tegen de dikke dame (echt op standje brul over de hele baan); KOM OP! JE HEBT DE SOUPLESSE VAN EEN OLIFANT! BEWEEG JE ARMEN! SPAN JE BUIK AAN! TIL JE BEKKEN OMHOOG! HUPPA!
echt te genant voor woorden. Gewoon een volwassen vrouw aan het huilen krijgen. wat een lol joh

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:27

Meen je dat nou.... wat kansloos.....

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:30

ons hele team heeft er wat van gezegd geloof ik. God wat was iedereen kwaad! onze eigen trainer ging daarna nog in gesprek met die man geloof ik. Zullen we morgenavond wel horen.
Tuurlijk, ze hééft ook geen souplesse en ze loopt niet zoals een getraind persoon doen, maar ze loopt maar mooi wel! en dan gaat het traag, nou en? Het is voor haar de uitdaging om de piramideloop gewoon uit te lopen. Het interesseert haar niets dat ze tig keer wordt ingehaald. Zij loopt haar eigen race. Genieten vind ik dat!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:33

Wauw Benangelique dat is wel heel bizar!! Ik geloof best dat het kan helpen om iemand te pushen maar je kan ook (veel) te ver gaan. Was dat de looptraining voor de 20 van Alphen? (daar zag ik iets over voorbij komen laatst)

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:35

Ja sowieso is hardlopen gewoon een strijd met jezelf gaan! Iedereen die maar loopt heb ik echt zoveel respect voor. Snel of langzaam. Wat maakt dat uit... Maar ik ben sowieso niet zo van het overdreven aanmoedigen. Doe maar gewoon normaal.

Wel erg sneu zeg, vooral omdat ze het zich (denk ik dan) toch behoorlijk aantrok.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:39

pushen kan idd helpen want ik werd idd kwaad van die trainer en ik ging dus idd sneller lopen :+
maar die vrouw werd gewoon gekwetst..

het was idd voor de 20v Alphen

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:41

:n Wat Een Idioot Zeg! Bij ons lopen ook verschillende klasse zeg maar. Ieder zijn eigen ding hoor.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:46

In een loopgroep lijkt me ook zo leuk en gezellig lopen! Misschien volgend jaar eens voor rondkijken.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:00

Loopgroep is ook wat motiverender voor mij. Iedere x zeg ik dat ik ook alleen een rondje ga ,maar stel dat vaak uit.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:03

ik vind het lopen in de loopgroep heerlijk. het is echt een stok achter de deur. gisterochtend zat ik lekker met mijn kindjes naar een sinterklaasfilm te kijken. nog in pyjama en onder een dekentje. had echt vreselijk geen zin om te gaan lopen. Maar ja, mijn maatjes staan er ook dus ik dan ook maar.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:05

BENANGELIQUE jeetje wat een motiverende woorden zeg -:(-
Het is een hele stap voor zo'n persoon om te gaan hardlopen.
Pushen kan helpen maar wel met de juiste woorden en geen kwetsende woorden.

Die tip van jou is ook nog een goede, ga het eens proberen.

TYLANDO wat heb je voor opstartschema?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:06

Zal eens kijken of ik em hier op krijg

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:07

haha herkenbaar Angelique.

Probleem is alleen dat ik nooit echt standaard tijden heb qua lopen. En ook niet altijd dezelfde avond. En in mijn omgeving is er gewoon niet zoveel qua loopgroepen. Toch maar ff goed zoeken en misschien ergens een oproepje plaatsen. :)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:09

Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk gelukt.. is van onze loopgroep schema om naar de 45 min te lopen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:11

ik zou het wandelen in het schema echt veranderen in dribbelen. echt heeeeel traag, maar van wandelen wordt je koud én zakt je hartslag enorm, waardoor het steeds weer opstarten veel zwaarder is.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:11

Klopt dribbelen is beter.. alleen opstarten vanuit wandelen maakt Je lichaam sterker.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:13

Ik ga het gewoon proberen van de week met dribbelen en dan kijk ik of het werkt idd

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:16

Wel een mooi schema!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:19

Dat wel maar niet heel handig als je alleen loopt. Dan ben ik constant met de tijd op m'n telefoon bezig.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:21

je hebt verschillende apps waar je het schema in kan zetten. dan krijg je een seintje via je telefoon en hoe je dus niet steeds te kijken en zelf te klokken

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:03

Bedoel je waar je het schema zelf in zetten?

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:17

Als je de app Runkeeper download kun je inderdaad zelf je schema invullen. Ideaal! Je krijgt een seintje als de tijd voorbij is en de stem vertelt je ook of je ''slow'' of ''steady'' moet. Je kan invoeren op kilometers en op minuten.

Sorry dat ik weer zo kom binnenvallen trouwens. Ik heb me hier een tijdje geleden wel gemeld geloof ik, maar door de pijn in mijn schenen die toch weer terugkwam ben ik even uit de running ( :)) ) geweest. Nu langzaam weer aan het opbouwen, tot nu toe twee keer zonder pijn gelopen! Helaas de Santa Run in Groningen wel af moeten zeggen, maar goed tis niet anders.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:47

Oké dankjewel ga ik daar eens naar kijken

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:02

Benangelique

Wauw ik lees jouw post met verbazing..motivatie is goed maar zoiets zeggen vind ik echt te ver gaan. Heeft de trainer zich nog verontschuldigd tegen de gekwetste mevrouw?

Dribbelen lijkt me inderdaad verstandiger dan wandelen. Zeker met het winterse weer koel je extreem snel af.

Hoe doen jullie dat met een cooling down? Mijne bestaat op dit moment uit via de tuin naar mijn achterdeur lopen. Dat is iets van 30 meter haha