lifaya schreef:Vorige week uitslag gekregen van mijn intake bij de ggz instelling. ik val onder een ernstige depressie momenteel en de behandeling zal vrijdag van start gaan. Ook zijn er nog burn out symptomen en lichamelijke klachten bij, maar er zal nu voornamelijk gefocust worden op de depressie wat denk ik ook wel het belangrijkste is.
...een goede diagnose, dwz een verhaal met kop en staart is belangrijk. Goed dat dit er ligt!
Het grote woord is wat mij betreft "stress".
Veel mensen worden depressief na of tijdens een periode met veel stress.
Zowel depressie als burn out kunnen betekenen dat je bijnieren overvraagd zijn. Helaas doet het riagg/ de gebruikelijke ggz daar niets mee, maar de orthomoleculaire arts kan dit uitstekend. (www.mbog.nl)
Citaat:
Ik ben zeer prikkelbaar en alles word mij heel snel teveel qua stress en druk en dit beïnvloed natuurlijk ook mijn sociale leven. Niet alleen negatief, bijt nu ook meer van mij af (eindelijk... maar had het liever onder andere omstandigheden gezien). Ik heb de kracht er niet meer voor om moeite te doen om dingen goed op te lossen maar kap het gewoon af.
...heel veel rust zoeken!
"Er kan gewoon niets meer bij."
Citaat:
Waar ik vroeger nog de moeite zou nemen om het goed te praten, ook al was de andere partij ontzettend onredelijk, deed ik er alles aan om het goed af te sluiten. Als nu iemand over mijn grens gaat dan steek ik er geen enkele moeite meer in om het goed te maken op dat moment. Ik elimineer het probleem door gewoon afstand te nemen. Ik ben gewoon klaar.... Daarom ook maar goed dat ik momenteel niet op werk ben want zo kent niemand mij

Op het oog is het wellicht beter - maar wellicht zijn er wat 'inner demons' die jou kwellen nu omdat jij je "niet gedraagt zoals het hoort".
(Die demonen de nek omdraaien is een prima onderdeel van therapie!!)
Citaat:
Ik ben benieuwd hoe de behandeling gaat. Ik hoop echt gewoon snel weer wat beter in mijn vel te zitten en niet de hele tijd gek van mijzelf te worden... Niks is frustrerender als wel willen maar niet kunnen...