Telefoon heb ik vrijwel altijd bij, kan ik mooi gebruiken (timer). Enige vervelende is dat we volgende week naar Zweden gaan, op gesprek en zo. Eigenlijk zouden we gaan toen ik buikvlies- en hersenvliesontsteking kreeg... Leggen waarschijnlijk matras achter in de auto.

Valt mee Valentijn, inderdaad vergeleken met wat ik kon en deed kan ik "niets" meer... Maar eigenlijk kan ik nog steeds best veel. Misschien niet wat ik graag zou willen, maar er zijn nog steeds best wat dingen die wel lukken.
En je leert de kleine dingen in t leven waarderen. Juist die kleine dingen zijn zo speciaal. Kan enorm genieten van mijn paarden in bijvoorbeeld de wei, een borstel er over halen. Wat eerst meer een "moeten" was (je gaat simpel weg niet op een zanderig of smerig paard rijden) is nu gewoon genieten. Het is nu een bonus in plaats van een moeten.
Maar ook gewoon een avondje met vriendlief op de bank of bed lekker filmpje kijken en die dingen. Die zijn zo waardevol en die leer je zo ook echt waarderen. Iets waar je daarvoor misschien helemaal geen waarde aan legde... Zonde, het leven kan zo mooi zijn, zelfs mét heel erg veel ellende en ellende waar geen eind aan lijkt te komen...
Jaa inderdaad Varekaj, baby maakt zeker een zachte landing!

Al is dit niet de stal waar baby waarschijnlijk geboren gaat worden hihi (of ze moet iedereen heel erg verrassen haha). Ze komt in de "kraamstal" als t zo ver is met camera. Maar goed, daar ligt minstens zoveel in.
Zou er inderdaad zó bij gaan liggen.

Eerste half zusje van veulentje is geboren! Knap vosje. Zo nieuwsgierig naar mijn baby, hoop nog steeds vos merrie veulentje met veeeeeeeel wit. Dat laatste zal waarschijnlijk niet, tenzij t schimmel wordt haha maar dat wit bedoel ik eigenlijk niet.

Vriend wil eigenlijk foto van m'n rug hebben, kijken of t nog netjes boven elkaar staat en niet nu al verschoven is...
Was net CT scans aan t kijken, nog van voor de laatste operatie.

Hier zie je dat L5 eraf schuift (nog wel heel lichte vorm, maar toch t schuift eraf). Rechts zie je ook een breuk waarom t schuift.

Hier zie je de breuk nog wat beter waarom t schuift.
Nu maakt m'n heiligbeen ook wel een rare hoek, staat er bijna 90 graden op. Dat is ook niet "normaal" zeg maar. Die hoort meer te kantelen in de richting van de wervelkolom.

En MRI, zie je dat 2 tussenwervelschijven niet meer zijn zoals t hoort. (de lichte boven aan is normaal, onder zie je twee die helemaal zwart zijn, die horen net als e rest er uit te zien eigenlijk).
En wervel in e andere richting, klein beetje stuk maar.

Dat hoort dus gewoon allemaal netjes aan elkaar te zitten.

Foto's zijn trouwens vanaf laptop gemaakt en zoals je kunt zien (aan de vingers op t scherm) is t touchscreen.

Ach en verder, t gaat zo z'n gangetje. Rug wordt eigenlijk elke dag slechter, maar weet niet zo goed waarom. Alhoewel je door de pijn natuurlijk spieren in e rug aan spant en dat geeft ook weer (spier)pijn en m'n houding is heel anders. Kan ook steeds moeilijker rechtop staan/lopen. Gevoel in m'n benen blijft t zelfde (weinig dus) en dan die slapende benen... Op zich maak ik me niet ongerust, t is alleen zo vervelend. Vriend maakt zich wel wat ongerust, omdat die rug niet stabiel is (daarom wil ie ook graag foto of eigenlijk nog liever MRI). Eigenlijk hadden ze gewoon maar meteen die rug vast moeten zetten, daar niet druk meer om maken haha.