Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lovelys

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:39

Dank je wel allemaal!

Ik vind FunXion zelf erg leuk. Je kunt jezelf flink uitdagen en ik vind het leuk dat je 6 oefeningen doet. Elk net weer iets anders. Zo doe ik nu de deadlift als enige met 24 kg terwijl de rest nog met 16 kg bezig is, iedereen kan dus op eigen niveau meedoen. Na het half uurtje voel je je voldaan. Meestal pak ik nog wat apparaten erna, want een half uur is eigenlijk net te weinig om mijzelf echt helemaal uit te putten. Het is net wat makkelijker dan bij die grote jongens te gaan staan met de free weights. Ik ben te zwaar en voel mij dan erg bezwaard. FunXion is voor iedereen en er lopen dan ook bij ons wat oudere mensen en zwaardere mensen die gewoon meedoen.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:28

Beterschap gianti!

Welkom!

Zo weer ritje naar Brabant achter de rug terug weg mezelf verwend met een heerlijke magnum!
Mag wel keertje!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:08

Wat een rust hier!

Heb net na 2 weken weer kracht gedaan. Wat was dat weer zwaar haha. Ben ook nog ontzettend moe van al jet heen en weer gereis moest me echt van de bank af sleuren. Maar toch geweest en wat gedaan niet voluit maar toch

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:57

HouVanUtopia toch lekker dat je weer bent geweest?

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:40

Dat zeker! heb Vorige week veel hardgelopen merk wel dat ik daardoor afval dus wil dat er zeker bij blijven doen.

Me moeder zei gisteren nog even en je ziet blokjes. Hhaha alleen lijnen zien zou al te gek zijn en ook voldoende

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:48

Oh wat gaaf! Zo ver ben ik nog niet XD Eerst nog een dikke laag weg :P

Ik ben vandaag een uur geweest. Eerst FunXion en daarna nog een half uur gelopen. Ik doe Evy voor beginners en vind het erg fijn werken!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:55

Klinkt erg leuk die les! Heerlijk als je in de ochtend groepsles kunt doen dat mis ik hier wel!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:58

Ja het motiveert mij erg. Het enige wat jammer is, is dat het zo ontzettend druk is. Vandaag waren we met 18! Officieel is 12 het maximale. Morgenochtend schijnt het ook erg druk te zijn en ga ik ook weer :(. Woensdagochtend is het vaak wat rustiger en gelukkig kan ik dan ook!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:14

Hier is maandag ook altijd drukste dag! Na het weekend is iedereen altijd weer extra gemotiveerd denk ik.

Mijn schema deze week
vandaag kracht
morgen kracht en stuk fietsen
woensdag hardlopen
donderdag body pump
vrijdag hardlopen en kracht

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:40

Zo, jullie gaan erg snel. Niet alles terug gelezen hoor, haha :D . Nog wat spannends gemist?

Deze week maar 2 x sporten, eigenaresse van m'n verzorgpaard is op vakantie dus ga wat vaker. Dat is natuurlijk geen straf met het lekkere weer op komst :D .

Heb het gevoel dat ik niet heel erg afval, wie wilt haar voedingsschema is uit typen?

Ik vandaag:
O: 2 boterhammen met pindakaas
T: Appel en banaan
L: 2 spelt crackers met hummus, kipfilet en een 1/2 avocado
T: 10 snoeptomaatjes
A: Bloemkool ovenschotel bij mijn ouders thuis

Thuis proberen we (vriendje is nog fanatieker aan het sporten dan ik :+ ) altijd rijst, groente met kip/vis te eten.

Toch wil het afvallen niet echt lukken voor mijn gevoel.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:58

Mijn schema vandaag

o: schaaltje magere yoga met noten muesli
t: bolletje goed bezig stevige graanweek
M: 2 bruine boterhammen met gebakken ei
T: 8 cherrie tomaatjes en 1 handje natuurel chips (oepss)
a: gebakken aardappelen sla met tomaat en mozerella pijnboompitjes en lekkerbekje uit oven

wil niet te snel resultaat verwachten. Ik heb gemerkt hoe meer je afwisselt met eten dus veel verschillend ik ontbijt en lunch elke dag iets anders en sport afwisselend elke x wat anders viel ik sneller mee af!

En hoeveel wil je afvallen dat scheelt ook ik ben nooit dik geweest maar vind zelf dat laagje vet vervelend die andere mensen zeggen niet te zien dan gaat het moeilijker lamgzamer dan wanneer je 30/40kg bv te zwaar weegt

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:07

Welkom!!!

Ik heb weer 4 dagen werken er op zitten..
Vanochtend lekker 2 paarden gereden, 1 fanatiek in de bak en die van mezelf een buitenritje. Moest m'n deken nog ophalen thuis dus dat mooi gecombineerd.. Werd wel raar aangekeken toen ik met een mega boodschappen tas reed op m'n paard haha..
Daarna naar school geweest weer heerlijk op de fiets :D & straks zumbaaaa

Mijn schema vandaag:
O: schaaltje magere yoghurt met havermout, blauwe bessen en kiwi & verse jus
T: Mandarijn
M: 3 boterhammen met kipfilet/ gekookt ei en een roggebrood met pindakaas
T: Appel
A: Macaroni en ananas na

Tussendoor natuurlijk nog veel water & thee.. Heb weer een munt plantje gekocht dus lekker muntthee drinken ..

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:40

O: 150 gram magere yoghurt met 70 gram bosvruchten en 200 ml verse Jus d'orange
T: Time out van LU
L: 2 volkoren boterhammen met 30 gram sandwichspread
1 volkoren Kräcker met smeerleverworst
250 ml halfvolle melk
komkommer en tomaat
T: Appel
A: Ik moet nog eten, ben net pas thuis van het werk. Het wordt of sla of frietjes :P even kijken wat vriendlief wil.

Vanavond heb ik sportvrij.
Dinsdag kracht
Woensdag, massage en bodybalance :)
Donderdag, kracht
Vrijdag vrij
Zaterdag, personal training en winkelen :D
Zondag rust

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:42

Zometeen weer naar XCO :D Heb er weer zin in!!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:01

lovelys schreef:
Ja het motiveert mij erg. Het enige wat jammer is, is dat het zo ontzettend druk is. Vandaag waren we met 18! Officieel is 12 het maximale. Morgenochtend schijnt het ook erg druk te zijn en ga ik ook weer :(. Woensdagochtend is het vaak wat rustiger en gelukkig kan ik dan ook!

Bij ons was het op een grgeven moment ook heel druk, maar dit is opgelost door op de drukste dagen 2 lessen achter elkaar te plannen en een inschrijflijst.

Als ik op vrijdag de kids op tijd op school heb, dan schrijf ik me voor beide lessen in, dan voel ik me echt voldaan:-) Vrijdag was ik afgeleid op het schoolplein, maar kon ik gelukkig het tweede half uur meedoen.

Misschien kun je dit voorstellen bij de sportschool? Het moet natuurlijk wel een small group training zijn, waar voldoende ruimte moet zijn voor je houding etc

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:33

Maris89 schreef:
Zo, jullie gaan erg snel. Niet alles terug gelezen hoor, haha :D . Nog wat spannends gemist?

Deze week maar 2 x sporten, eigenaresse van m'n verzorgpaard is op vakantie dus ga wat vaker. Dat is natuurlijk geen straf met het lekkere weer op komst :D .

Heb het gevoel dat ik niet heel erg afval, wie wilt haar voedingsschema is uit typen?

Ik vandaag:
O: 2 boterhammen met pindakaas
T: Appel en banaan
L: 2 spelt crackers met hummus, kipfilet en een 1/2 avocado
T: 10 snoeptomaatjes
A: Bloemkool ovenschotel bij mijn ouders thuis

Thuis proberen we (vriendje is nog fanatieker aan het sporten dan ik :+ ) altijd rijst, groente met kip/vis te eten.

Toch wil het afvallen niet echt lukken voor mijn gevoel.

Mijn eetdagboek op MFP is openbaar, zelfde gebruikersnaam als op bokt :) die kun je altijd volgen.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:15

Ik kom me ook weer een keer melden! Ben denk ik 2 weken niet meer online geweest dus heb de laatste pagina's niet mee gekregen :o

Heb ook een dip qua sporten gehad, 2 weken niks gedaan maar vanochtend toch maar weer eens geweest. Heb de nieuwe release van BP gedaan maar vond het 3x niks. Voornamelijk bovenlichaam maar vond het eerst zo fijn dat er flink aan de benen gewerkt werd.

Ik heb besloten dat ik ook over ga stappen naar een andere sportschool. Ik sport nu bij basic fit maar ik heb het idee alsof de mensen die daar werken totaal geen verstand hebben van de apparaten die er staan. Ik denk dat ik het wat beter doe met iets meer begeleiding. Heb een sportschool op het oog, vlakbij huis voor een redelijke prijs en zijn ook verschillende groepslessen te volgen die ik leuk vind. Alleen geen xco, dat is dan wel weer jammer.
Ga van de week maar eens een bezoekje brengen en vragen om een rondleiding!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:32

_JTM, hoezo voornamelijk bovenlichaam, de hele opzet van de releases is en blijft hetzelfde?? Ik ga donderdag (pas) voor het eerst de gehele nieuwe release doen. Heb nog teveel spierpijn van upperbody gisteren, morgen is legday *\%/*

Mijn schema van vorige week:
Dinsdag - Grit + Bodypump
Woensdag - niks
Donderdag - Bodypump
Vrijdag - niks
Zaterdag - Hardlopen
Zondag - Upperbody

Deze week:
Maandag - niks
Dinsdag - legday (lowerbody)
Woensdag - niks
Donderdag - bodypump
Vrijdag - niks
Zaterdag - hardlopen

Ik begin al cm om mijn heupen te verliezen (denk ik, te zien aan spiegelbeeld :D ) en mijn schouders worden ronder! Jippie! <3 Denk dat ik maar eens actief cm's ga bijhouden! Starting today! :P

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:04

Wat een goede schema's allemaal!
Mijn schema:
dinsdag: FunXion en hardlopen en in de avond paardrijden
woensdag: FunXion
Donderdag: rust (ben bij een vriendin met eigen paard, dus ik zal wel wat gaan rijden en veel buiten zijn)
Vrijdag: Hardlopen
Zaterdag: ?
Zondag: sporten

Hopelijk zal ik na deze week weer een "baan" hebben en kan ik weer minder sporten. Dat is dan weer jammer van weer werken.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:07

Mijn schema:
Maandag: XCO
Dinsdag: rust
Woensdag: Bootcamp
Donderdag: rust
Vrijdag: Bodypump
Zaterdag en zondag: rust of werken met de paarden.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:30

hoi

gisteren mijn tweede test gehad. Na ongeveer 6 weken.

Vetpercentage is 8% minder geworden, 5 kg aan spiermassa bijgewonnen maar slechts 4 kg af... dat is wel demotiverend zeg..
Kreeg de opdracht om mijn eetschema helemaal om te gooien... wordt niet makkelijk

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:40

In welk tijdsbestek is het gemetrn

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:41

6 weken

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:50

Toch niet slecht 8% minder is super!

Ik heb alweer rondje van 3km gelopen ga steeds beter was vandaag gemiddeld 1m per km sneller!
Nu 6:39m/km
Geen idee of het goed is haha.

Nu zo op de fiets naar ander dorp (8km heen 8km terug)

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:53

8% in 6 weken is echt heel veel. Hoeveel x pw sport jij?

Ik hoop over een maand 2% kwijt te zijn :+ . Blehh dit is echt even een k*tweek. Gisteravond te horen gekregen dat mijn vrij nieuwe auto een mega reparatie moet.. Daardoor super slecht geslapen dus denk dat ik vanavond maar even rustig aan doe. Morgen pump, donderdag paardrijden en misschien zondag nog een xtje extra fitness.