[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:15

Ik heb ook een blad meegekregen hoor, twee zelfs :j maar er stond dus niks op over wat je 's nachts moet doen.

Er komt helemaal niks uit, het is alleen rood langs de rand en gevoelig. Precies zoals bij de vorige eigenlijk. Ik ga wel gewoon nog even een paar daagjes wachten met mijn bed verschonen en met mijn been buiten de deken slapen, morgen gelijk wassen (dan kom ik mijn bed ook uit)
Mij werd juist geadviseerd trouwens om echt maar minimaal te smeren. Als je het dichtkekt geneest het alleen maar trager.

Magrathea

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 09:50

Nou moe... -O- Het hele internet zegt dat het heel normaal is dat de tattoo op je onderbeen nog een paar dagen flink pijn doet, vooral bij het lopen/staan
En dat terwijl ik gisteren een prima dansles heb gehad, voor het eerst op hakken om mijn kuit wat minder te hoeven strekken. Ik loop daar nooit op :') was fantastisch.

Ik maak me verder niet echt zorgen want lopen gaat eigenlijk goed, alleen het in beweging komen is pijnlijk := vannacht geen seconde pijn gehad ook, heb heerlijk geslapen. :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 12:04

Ik ben jaloers.
Mijn kuit heeft denk ik 4 dagen vreselijk pijn gedaan met lopen.
Alsof ik een ongeluk had gehad.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 12:15

Mijne een week en vooral met in en uit bed stappen :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 13:00

Sabientjeuh schreef:
Hoor trouwens hier heel veel goede dingen over Carolien in Nieuw-Amsterdam. Iemand ervaring mee? Of weet iemand anders nog een goed omgeving Emmen. Mag trouwens ook wel een stukje rijden zijn hoor.

Ik heb er ook veel mindere dingen van gezien. Zelf zou ik er niet heen gaan ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 00:20

Nou het gaat op zich goed hoor met mijn kuit :) heb het een keertje extra gewassen en het is al bijna niet rood meer. Fijn dat die pijn blijkbaar semi normaal is :)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 09:44

Fijn Magrathea dat t al zo goed gaat! Misschien gewoon heel hoge pijngrens?

Mijn afspraak staat eindelijk... Ik ben er denk ik al vanaf maart mee bezig, en ik mag... 18 en 19 november! Twee volle dagen. :wow: Gaat ff doorbijten worden. Deze artist werkt maar aan 1 klant per dag, en ik wil een grote, dus worden twee dagen. Nu nog op zoek naar vliegtickets en een hotel/ airbnb kamer. Als t met tickets niet lukt gaan we met de auto, maar daar zie ik erg tegenop ivm 1500 km met pijnlijke rug in een auto zitten...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 09:46

Oh nee, dit verzin je toch niet :') waterleiding geraakt bij werkzaamheden en de hele flat zit zonder water. Net tattoo gewassen met water dat nog in mijn waterfles zat :=

Ik sta echt versteld van hoe goed het gaat. Wil er eigenlijk ook geen vaseline meer op smeren, het voelt niet droog aan en het doet geen pijn meer. De tattooëerder zei al dat je eigenlijk zo min mogelijk erop moet smeren omdat het anders alleen maar langzamer geneest. Ik ga gewoon goed blijven opletten. :)
Deze week zijn ze op vakantie, ik denk dat ik wel terug ga moeten, er zijn een paar vlekjes die eruit zien alsof ze niet helemaal goed gekleurd zijn, maar we kijken over een week of twee wel even :)

Lon, twee dagen? :oo wauw, dat wordt een goeie sessie inderdaad! Speciale reden dat die persoon maar 1 iemand per dag doet?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 09:54

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 09:57

Hey eh Tigress, doe je ook andere verzoekjes? :D

Super gaaf ziet 't eruit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:08

Heb ik jou toen ook niet mijn ideetjes gestuurd tigres of was dat iemand anders?:)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:24

dank :D
Ja, doe momenteel ook verzoekjes :j Helaas wel tegen een kleine betaling aangezien ik werk en studieloos ben, en toch mijn rekeningen moet betalen :o
Wasn't me pimaude :) Heb speciaal voor jou even mijn mailbox uitgemest om te kijken of ik je naam ergens tegen kwam en het misschien was vergeten :') Maar kwam je niet tegen :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:48

Tigress, da's helemaal niet iets waar je je voor hoeft te verontschuldigen hoor ;) Niet voor niks mag je in tattooshops meestal geen foto's maken van de ontwerpen. Die mappen kopen zij van tekenaars en als jij met je foto naar een andere artist gaat is dat een beetje verspild geld voor hen.

Da's misschien ook een leuke voor jou: een map aanleggen met veel tekeningen en die proberen te slijten aan een tattooëerder :j

Ik kwam gisteren iets leuks tegen...
[LZP] Artikel: "Met een tattoo zet je jezelf buitenspel"

Wauw, hoe kortzichtig kun je zijn!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:08

Magrathea schreef:
Lon, twee dagen? :oo wauw, dat wordt een goeie sessie inderdaad! Speciale reden dat die persoon maar 1 iemand per dag doet?

Oempf, spannend met water ja! Wat smeren betreft: mijn laatste tattoo is alweer tien jaar geleden, dus kan me er weinig meer van herinneren...

Tja, dit is zo'n kunstenaar die geen kleine werkjes doet... Het moet groot, het moet ZIJN ontwerp zijn, en hij verdiept zich dan echt in zijn klanten. Ik moet er de eerste dag om 11 uur zijn, dan gaan we een en ander doorspreken, eventuele wijzigingen aan het ontwerp maken, 12 uur broodje eten, en om 13 uur gaat de naald er in... :D En dan tot ongeveer 18.00 of 19.00, en de volgende dag weer... Maar dan vast zonder t 'voorprogramma'.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:12

Ik heb wat foto's zitten kijken. Het ziet er gaaf uit allemaal! Ik ben benieuwd naar het resultaat :j Ze zijn wel echt te groot voor wat ik voor mezelf leuk zou vinden denk ik, maar desondanks, gaaf :j
(Al zit ik nu al te denken aan hoe ik mijn kuit uit kan breiden := het is prachtig nu, maar misschien mooier als het helemaal van boven tot onder iets is... := Op je been heet het geen sleeve, toch? Geen idee hoe wel namelijk.)(Blijf dan wel op de kuit, aan de voorkant hoeft van mij niet en volgens mij ga ik dan écht kapot van de pijn, zo op je scheenbeen, ghaha)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:12

Tatoeëren is echt een zwaar beroep, heeft een tijd geleden een stuk over gecirculeerd. Iemand vertelde me ook dat ze niet verwachtte tot haar 67e te kunnen blijven tatoeëren, simpelweg omdat je handen, rug en nek het zwaar te verduren hebben.
Kan me dus zo voorstellen dat iemand als de artiest van Lon dus 'maar' 1 iemand per dag doet.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 02:05

Hallo!

Heeft er iemand ervaringen met witte inkt tattoos?
Is het echt zo dat ze snel vervagen?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 08:56

Dit heb ik van internet geplukt over witte inkt:
Citaat:
 De inkt van een tattoo geneest onder je huid en je moet dus door je huid kijken om de inkt te zien.
Hoe bruiner je bent, hoe minder zichtbaar de inkt is.Hele lichte kleuren inkt, zoals bijv. wit en geel werken beter met een goede contrastkleur ernaast, zoals bijv. zwart of blauw.
Ook is tattoo-inkt, net als een foto, gevoelig voor UV-licht. Elke keer dat een tattoo daglicht ziet, verkleuren de pigmenten in de inkt. Hoe lichter de inkt om te beginnen, hoe sneller zal er niets meer van te zien zijn door het verbleken.
Een tattoo met alleen witte inkt is direct na het zetten heel zichtbaar, maar zal op zeer korte termijn gaan lijken op littekenweefsel. Ook zal de inkt ongelijk verkleuren door de zon, zodat het ontwerp maar deels zichtbaar zal zijn.
Daarom is een witte tattoo niet aan te raden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:15

Mensen, ik begin nu al vliesjes te verliezen :wow: tattoo-inkt met tijdmachinefunctie, anyone?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:20

Ik heb weer een idee voor mijn sleeve.
(zal nog wel 10 x veranderen )
Afbeelding

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:36

Wow, heel erg mooie sleeve. Vooral de kleuren. Heel mooi.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:14

Ik heb gisteren mijn tatoeerder gemaild, en ze kan het maken,die sleeve.
Ik ben in Januari aan de beurt.
Hoera!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:18

Spannend. Ik neem aan dat jouw ontwerp wel iets anders / eigens word? :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:37

Jaaaaa,maar wel dit idee.
Ik wil er ook nog wat eigen dingen in veranderen/aanpassen,en dat gaat ze voor me ontwerpen.
Januari lijkt ver weg ,maar voor je het weet is het zover.
Het zal ook in meerdere keren gezet moeten worden.
Ik hoop dat ik het red..mijn kuit was al hell on earth...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:47

Hahah toch weer voor kleur? Dacht dat je de laatste keer toch liever voor zwartwit wilde gaan?
Of ben ik nou in de war met iemand anders?