Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:07

dromertje2 schreef:
Linnie050 Zwanger
wiebke niet zwanger, 5e IUI gestart
Dromertje2: wachtend op opstart cryoterugplaatsing.
Rockwitch: zwanger... nog eventjes

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:13

rockwitch schreef:
dromertje2 schreef:
Linnie050 Zwanger
Miesjex: zwanger

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 21:32

[/quote]
Linnie050 Zwanger
caroline_max; niet zwanger, in afwachting van uitslag uitstrijkje Start poging 2 zomer 2017 hoop ik
[/quote][/quote][/quote]

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 17:27

wat heb ik mijn werk dom gepland zeg.. moest gisteren van 8:00-15:30 maar dat werd 18:00.... en vandaag van 15:30-22:30. Ben nu al kapot en mijn dienst is amper begonnen :P Hormonen...bedankt!

Ik had trouwens gebeld voor een HSG, blijkt de röntgenafdeling dicht te zijn ivm onderhoud. Moet ik weer een cyclus wachten :(

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 17:30

Succes met werken Wiebke.
Kan je niet ergens anders voor de HSG?

Gribeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 23:51

caroline_max schreef:
Linnie050 Zwanger
caroline_max; niet zwanger, in afwachting van uitslag uitstrijkje Start poging 2 zomer 2017 hoop ik
Gribeltje niet zwanger

Gribeltje

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 00:01

Ik heb vandaag weer een slechte dag ...
Babyborrel gehad, baby's baby's baby's ... overal.

Ben een paar keer met tranen in de ogen naar buiten gestapt. (Ik en men man waren met iemand mee gereden en konden dus niet zo maar vertrekken, geen goed plan ik weet het! )

Ik weet weer even niet hoe ik deze periode moet doorkomen.

Ik heb pco. Maar zijn even gestopt met alle behandelingen, emotioneel en lichamelijk te zwaar. (2 ivf pogingen achter de rug)

Osteopaat zegt dat ik nog niet genoeg reserve in mijn lichaam heb om opnieuw te starten.
Maar ik de tussen periode heb ik wel telkens mijn regels .. al 3 keer.
Mooi regelmatig ????

Ik snap er helemaal niets meer van.

1000x vraag ik me af, waarom wij. Ik weet dat we niet alleen zijn, maar het voelt zo wel aan :-(

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 04:32

Misechien vind je het fijn op fb als zwanger niet vanzelf gaat te volgen.
Ik volg haar al een hele tijd.
Heeft al heel wat pogingen gedaan of niet zwanger of het blijft niet zitten.
Zij is door blijven zoeken en blijkt B12 niet om te zetten en haar bijnieren zijn door alle stress uut geput.
Zij hebben een jaartje "vrij" genomen.
Maar ze plaatst nog interessante en leuke stukjes en plaatjes enz.
Misschien vind je er toch wat steun.

Als een babyborrel niet goed voelt zou ik ze gewoon overslaan.
Ik ging ook in die tijd niet naar babyshowers en kraambezoeken.
Behalve van mijn zusjes dan.
Denk ook om jezelf!
Dat is echt het belangrijkste!
Luister naar je gevoel.

Hele dikke knuffel.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 08:16

Wiebke, wat slordig dat ze dat niet ruim van tevoren hebben verteld.

Gribeltje, kan mij voorstellen dat zo'n babyborrel heel confronterend is. De volgende keer als je naar zoiets gaat niet met iemand meerijden zodat jullie zelf kunnen bepalen wanneer je naar huis kan.

Wanneer wij het emotioneel ook niet trekken slaan wij ook dergelijke dingen over. Is voor alle partijen niet leuk wanneer er een stel is die zich niet op hun gemak voelen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 08:18

Linnie050 Zwanger
Gribeltje niet zwanger
Cobiie: zwanger (maar zal waarschijnlijk beëindigd worden).

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 09:14

Gribeltje, wat enorm vervelend zeg, kan me goed voorstellen dat het heel confronterend is. :(:)

Wiebke, wat slecht dat ze jullie niet ruim van tevoren geinformeerd hebben.. Balen |o

Hier gister een erg slechte dag gehad, erg misselijk en savonds overgeven... Mijn borsten zijn zo mega groot en pijnlijk geworden.. Hadden de zwangere onder ons dit ook zo in het begin?

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:28

Gribeltje ja, vervelend. ik ken iemand die ook in dat schuitje zit, en bijna niemand weet dat in onze kringen. iedereen om ons heen krijgt nu een voor een baby's. Ik zie dat dat heel erg zwaar is voor haar.

@Miesjex, toen ik zwanger was ben ik 24 weken zo misselijk en moe geweest. leek een soort mega langdurige griep. voelde me ook regelmatig zo ontzettend moe.

ik snap mijn lijf niet zo goed. ik had deze keer een cyclus van 23 dagen, dacht ook aan innestelingsbloed toen het begon, maar is 7 dagen lang geweest, maar wel super weinig. had maar 1 dag een inlegkruisje nodig.

en nu ben ik misselijk, maar ik weet dat dat tussen mijn oren zit.
je kunt jezelf zo gek maken he

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:50

Ik ging ook niet in bepaalde periodes op babybezoek. Ik nam wel contact op en ging later op bezoek. Als de baby wat ouder is heb ik er precies wat minder moeite mee.

Cobiie: nog veel sterkte, ik denk aan je.

Moonprayer:t is soms allemaal raar en niet tz volgen he.

Hier weet 1 vriendin het dat we voor een broer of zus gaan. Zij zal ook [naam] ook opvangen als ik voor een tp ga.
Dan moet ik tenminste niet liegen tegen de mensen die hem opvangen want ik kan dat echt niet.

Verder irriteer ik me soms aan mensen die het niet begrijpen wat het het is om niet in een "wip" zwanger te kunnen geraken en al de emoties er rond.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:53

Linnie050: Zwanger
wiebke: niet zwanger, 5e IUI gestart
Dromertje: wachtend op opstart cryoterugplaatsing.
Gribeltje: niet zwanger
Cobiie: zwanger (maar zal waarschijnlijk beëindigd worden).
_Mel: Niet zwanger

Moonprayer,
Heb je al een keer een test gedaan? Puur voor duidelijkheid voor jezelf. Ik kan mijzelf ook goed voor de gek houden, ook met kwaaltjes etc. Zodra ik dan een test doe en weet dat ik écht niet zwanger ben, verdwijnen dat soort kwaaltjes. Knuffel :(:)

Hoe is het met jou Cobie?

Gribeltje, heel erg lastig altijd dat soort dingen. Je gunt het de ander uiteraard van harte, maar je wilt het zelf ook zó graag. Hoelang zijn jullie al bezig?

Hier gaat het wel goed. Ik probeer er niet veel aan te denken. Ben nu natuurlijk een paar weken zonder mijn vriend. Heb mij er bij neergelegd dat wij deze maand overslaan. Ik zou wel bij terugkomst in Griekenland naar de gyno kunnen gaan om te kijken of de eisprong misschien toch nog niet is geweest. Maar ik wil er niet om stressen. Dus beter niet te druk om maken en met frisse moed door naar de maand erna.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:29

Lastig MP als je cyclus zo onregelmatig is dat je daar geen houvast aan hebt.

Hier begint de realiteit langzaam te bezinken. Ik voel me emotioneel al ontzwangert, gok alleen dat dat van tijdelijke duur is en straks het besef weer terugkomt dat er toch nog steeds een kleine in mijn buik groeit.

Deze week zijn de leasers van mijn paardje op wintersport en zou mijn man haar even rijden, nu ben ik mijn kast in gedoken of ik nog een broek paste en er op gestapt voor de afleiding. Dat was wel erg fijn, dus ga haar nog wat dagen lekker rijden.
Of ik na deze week ook op onze jonge pup ga rijden weet ik niet zo goed, dat voelt toch wat minder veilig/vertrouwd dan mijn merrie die we al 9 jaar hebben en ik al vanaf zadelmak gereden hebt.
Wij zijn altijd redelijk open geweest met het traject waarin we zaten en ook gelijk aan mensen verteld toen wij zwanger waren en nu dus ook direct het slechte nieuws verteld.
Scheelt dat je dan toch meer jezelf kan zijn en mensen hopelijk meer begrip hebben wanneer je een keer niet zo gezellig reageert.
Mijn schoonzusje is over 2 weken uitgerekend, mag hopen dat ze begrijpen dat wij daar echt niet langsgaan wanneer die eerdaags geboren wordt. Gelukkig wonen ze niet echt naast de deur.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:06

Mp heb je wel een testje gedaan. Zoniet zou ik die toch even doen. Het kan natuurlijk niets zijn maar ik werd deze keer ook gewoon 'ongesteld' alleen was het veel minder dan normaal. Het bleef knagen dus toch maar een testje gedaan en die was gewoon hardstikke positief.
En mocht het niet zo zijn heb je in ieder geval zekerheid. Dat was ten minste waarom ik de test deed. Dan kon ik mezelf zeggen dat ik me niet moest aanstellen en door gaan met m'n leven.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:13

Lizy: bzn ik correct dat je tzrug zwanger bent of lees ik het verkeerd?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:20

Nee dat lees je inderdaad goed. 13 weken inmiddels.

Ik praat hier normaal gesproken ook eigenlijk niet meer mee omdat ik uiteindelijk gewoon niet in de 'doelgroep' val maar wilde MP toch even mijn verhaal meegeven.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:24

Kei dikke proficiat. Super blij.
En iedereen is hier welkom hoor.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:33

mp, kan je niet beter voor de zekerheid een testje doen? Wij hebben het ook gedaan ondanks we dachten dat het toch niets was.. maar toen bleken we wel zwanger te zijn.
Als je niet zwanger bent dan heb je wel wat meer duidelijkheid... Ik snap dat het moeillijk is hoor, heb zelf ook 3 week gewacht.

Lizy: Gefeliciteerd met je zwangerschap!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:36

Heb dat voor mijn 1ste zwangerschap ook gehad.
Bijna 3 weken over tijd terwijl er misschien minder als 1 procent kans was dat ik zwanger was geraakt.
Bzn toen testen gaan halen uiteindelijk en nog voor ik effectief ging testen kreeg ik mijn regels.
Was dus denk ik vooral geestelijk. Maar zo weet je het wel zeker.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:03

Dacht er juist aan dat ik misschien best al foliumzuur ga nemen. Zal sebiet is zien of de vorige nog goed zijn maar betwijfel het anders naar de apotheek.

Is het al overdreven om al namen te hebben voor zowel jongen als meisje en je nog niet eens zwanger bent? :o

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:55

ongesteld en toch zwanger? ik was inderdaad veeel minder heftig ongesteld , ook geen kramp gehad, of andere kwaaltjes, het was ongeveer 4 dagen en toen twee dagen niet, maar laatst na het vrijen weer bloed, maar sorry voor de details, niet op hem, dus was later een beetje. ik las wel dat je beter doorbloed bent tijdens zwangerschap en eerder bloed dus. ik had ook al 2x een spontane bloedneus. hm... dan ga ik maar even een testje halen want ik drink ook graag een redbulletje of twee, dat lijkt me sowieso niet goed.

zou een test het dan al kunnen laten zien? hm. ga er toch maar een halen, morgen ochtend proberen.

inderdaad als hij wit blijft kun je ook weer verder.

Cobii het lijkt me zo vreselijk als je dan eindelijk zwanger bent, en je het misschien moet laten be:eindigen. maar dat is niet zeker toch?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:31

Ik testte als positief 6 dagen na tp maar het hangt ook af op welke dag je de tp had en hoe ver het gedeeld al was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:41

Gribeltje schreef:
Ik heb vandaag weer een slechte dag ...
Babyborrel gehad, baby's baby's baby's ... overal.

Ben een paar keer met tranen in de ogen naar buiten gestapt. (Ik en men man waren met iemand mee gereden en konden dus niet zo maar vertrekken, geen goed plan ik weet het! )

Ik weet weer even niet hoe ik deze periode moet doorkomen.

Ik heb pco. Maar zijn even gestopt met alle behandelingen, emotioneel en lichamelijk te zwaar. (2 ivf pogingen achter de rug)

Osteopaat zegt dat ik nog niet genoeg reserve in mijn lichaam heb om opnieuw te starten.
Maar ik de tussen periode heb ik wel telkens mijn regels .. al 3 keer.
Mooi regelmatig ????

Ik snap er helemaal niets meer van.

1000x vraag ik me af, waarom wij. Ik weet dat we niet alleen zijn, maar het voelt zo wel aan :-(

Kies even voor jezelf, ipv te denken dat je er voor de ander moet zijn. Ga dus gewoon niet heen als je dat niet trekt. De mensen die je goed kennen, zullen dat accepteren. Mensen die dat niet accepteren... tja, daarvan moet je je afvragen of ze dan wel zulke goede vrienden zijn(even ruwweg gezegd).

Het gaat erom dat je goed voor jezelf zorgt, en jezelf op nummer 1 zet in dit soort situaties. Doe niet iets omdat je denkt dat anderen dat van jou verwachten, maar doe iets omdat je dat zelf wilt. Klinkt heel simpel, maar op deze manier voor jezelf kiezen is voor veel mensen nog niet zo vanzelfsprekend.
Het gaat om zelfcompassie, zorg goed voor jezelf, zet jezelf op 1.