Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monster_tos

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:38

Die 30 minuutjes moet je er gewoon tussen puzzelen :) Ik werk ook 40 uur, 3 paarden thuis staan, en nog 2 keer in de week sportschool. En nog ergens een sociaal leven :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:39

Doe maar even rustig aan dan Wendy, het is natuurlijk niet de bedoeling dat je er blessures van krijgt.

Sall is vindingrijk bezig geweest, mooi! :)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:41

Bedankt allemaal! Mooi dat jullie verschil zien in mijn foto's!
Ik zie dat zelf namelijk niet zo goed :')

Creatief Sall, toch shredden zonder je arm te belasten! :D

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:46

Sall schreef:
Het is even puzzelen en ik moet natuurlijk geen eenzijdige Hulk worden :')
Maar dat zal niet zo'n vaart lopen.
Ik ga omkleden en schilderen! Doeiii

_O-

Nou klinkt toch wel alsof er het een en ander mogelijk is dus :j nouja moet eerst nog andere oefeningen voor mn arm doen, en ben nu rustig conditie aan het opbouwen dmv wandelen en fietsen. Moet van ver komen helaas, maar ooooh wat heb ik toch zin om te sporten := Maargoed eerst afwachten wanneer de fysio het oke vindt natuurlijk!

Veel plezier met schilderen! (is stiekem klein beetje jaloers :o willikoook)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:50

Ik las over bananen-mueslikoekjes, ik maak zelf koekjes met havermout.
Al die zogenaamde gezonde tussendoorkoekjes en mueslirepen eet ik niet meer, daar zitten veel te veel suikers in.
Sinds een tijdje ontbijt ik met havermout (ivm suikers geen muesli meer) en ben toen ook koekjes gaan maken. Geen dingen om je visite voor te zetten, maar ik vind ze wel erg lekker. :)
Je kan natuurlijk zo ongeveer eindeloos variëren, maar zo doe ik het:
-2 eieren
-een paar eetlepels havermout
-grof geraspte appel
-kaneel
-zoetstof (stevia)
-een beetje kokosolie (boter kan natuurlijk ook). Kan ook achterwege gelaten worden.
-eventueel een snufje zout
-rozijnen
Ik meng alles door elkaar en vorm daar met de hand koekjes van en die bak ik in de oven op 180 graden, ongeveer 45 minuten.
Ik doe er zelf ook nog een eetlepel chiazaad en een eetlepel hennepzaad doorheen.
Binnenkort wil ik ze eens maken met banaan ipv appel.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:52

Monnie_ schreef:
Naath86 schreef:
Ik zit er aan te denken om hier ook mee te beginnen, maar weet nu al dat het mij niet elke dag zal lukken. Ik werk 36uur, maandag-en donderdagavond paardrijles en woensdag volleybal, waarbij we wel wat van deze oefeningen doen trouwens! Is het zinvol om dit dan 3 dagen in de week te doen en hoe kan ik het dan het beste aanpakken? Wel alle levels tien keer of wat langer doorgaan?

smoes :Y)
ik ga +- 42 uur per week naar school, nog 20 uur studeren, 20 uur naar mn paard (als t niet meer is), sociaal leven,
1 a 2x per week sportschool

maar ieder zn ding natuurlijk, no offence verder

Prima ieder zijn ding, maar ik stroom nu soms al over met van alles wat ik graag zou willen doen. Heb ook gewoon 2 paarden, dus ik al tijd over heb, besteed ik het daaraan.. werk alle dagen van 8 tot 5, 1 vrije avond in de week, een huishouding, een vriendje en heb dus nog mijn volleybal erbij en ook elk weekend wedstrijd en regelmatig nog op concours. Dat sommigen het hiertussen plannen, moeten zij weten. Maar dat was niet mijn vraag. Mijn vraag is of het effectief is om het drie keer in de week te doen en of ik het dan ook anders aan moet pakken.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:54

Lijkt mij dat het minder effectief is dan 30 dagen achter elkaar, maar beter dan niets :)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:57

Dit progamma is er voor gemaakt om elke dag te doen. Iets doen is natuurlijk beter als niets, maar misschien kun je dan beter iets zoeken wat gemaakt is voor 2 a 3 keer in de week?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:59

Tjah je zou minder snel resultaat zien en ik denk dat de impact op je spieren ook veel lager is (ivm de rustdagen ertussen). Maar: Ik denk dat als je het maanden vol kan houden je uiteindelijk wel iets zou zien.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:06

Bedankt voor jullie reacties! We hebben sinds kort hier thuis een roei apparaat staan, misschien dat ik het daar dan maar eens mee ga combineren voor 3 x in de week!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:12

Plannen is ook niet mijn sterkste kant, als ik straks weer ga werken moet ik nog maar zien waar ik het inplan. Als ik dat al voor elkaar krijg.
Ik hoop dat ik het dan nog steeds 's ochtends kan doen, maar ik ben nou niet bepaald een ochtendmens.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:15

Jee, wat fijn dat ik dit topic 'vind' :D Ik ben er afgelopen maandag op gewezen dat een work-out niet slecht zou zijn voor m'n rijden (paardrijden dan :P ) Ik heb nl. met momenten niet zo'n goede controle over mijn benen. Nu wou ik eerst naar de fitness gaan, maar omdat mijn conditie echt 0,0 is zocht ik iets anders om mee te beginnen.. Dit lijkt me ideaal. Een goede planning én veel bokkers waar je steun van krijgt :D Straks eens naar de filmpjes kijken en wie weet begin ik er dan wel aan!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:24

KarinvdM schreef:
Ik las over bananen-mueslikoekjes, ik maak zelf koekjes met havermout.
Al die zogenaamde gezonde tussendoorkoekjes en mueslirepen eet ik niet meer, daar zitten veel te veel suikers in.
Sinds een tijdje ontbijt ik met havermout (ivm suikers geen muesli meer) en ben toen ook koekjes gaan maken. Geen dingen om je visite voor te zetten, maar ik vind ze wel erg lekker. :)
Je kan natuurlijk zo ongeveer eindeloos variëren, maar zo doe ik het:
-2 eieren
-een paar eetlepels havermout
-grof geraspte appel
-kaneel
-zoetstof (stevia)
-een beetje kokosolie (boter kan natuurlijk ook). Kan ook achterwege gelaten worden.
-eventueel een snufje zout
-rozijnen
Ik meng alles door elkaar en vorm daar met de hand koekjes van en die bak ik in de oven op 180 graden, ongeveer 45 minuten.
Ik doe er zelf ook nog een eetlepel chiazaad en een eetlepel hennepzaad doorheen.
Binnenkort wil ik ze eens maken met banaan ipv appel.

Klinkt goed zeg! Hier ook een havermout ontbijter dus dat heb ik altijd in huis :j ga het morgen als ik tijd heb eens uitproberen. Kun je ipv chiazaad er ook lijnzaad doorheen doen denk je?

Zag paar dagen terug ook recept van de courgette pannenkoekjes voorbij komen. Die zijn LEKKERR :9 Heb ook dat kookboek van Amber Albarda, staan echt lekkere dingen in.

@Naath86: er zijn andere programma's speciaal ingericht voor workouts 2-3 keer per week. Al denk ik dat de 30 day shred ook prima maar 3 keer per week zou kunnen, maar dan zal het minder snel net zo effectief zijn dan wanneer je het wel elke dag zou doen. Maar als het je om conditie krijgen gaat dan lijkt me dat het met 3 keer per week ook wel moet lukken. Ik deed vorig jaar een programma dat was 2-3 keer per week en daar zag ik ook absoluut resultaat mee hoor :j

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:28

Ja, dat kan ook wel Eliine. :j

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:30

Sinds ik in dit topic zit krijg ik trouwens als banner steeds de sportkleding van Zalando te zien _O- subtiele hint ofzo

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:42

Ik vd klm, heb een vakantie nodig geloof ik :D
Die koekjes klinken lekker, kaatje!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:44

Bzoem schreef:
Ik heb net m'n dag 15 onderbroken..
Heb gisteravond laat (uh half 1) nog geshred en maar 5 uur geslapen omdat ik met een opdracht voor school bezig was.
Niet dat m'n lichaam pijn doet maar alles kost 2x zoveel moeite lijkt wel.
Ik doe nu wat losse oefeningen en vanavond na stage nog maar een poging, al ben ik bang dat ik dan helemaal ingestort ben.

Overigens ben in sinds zondag weer 0,4 kg aangekomen -O-
Nu ik geen controle heb over het avondeten ben ik bang dat het er gelijk weer aankomt...
Niet opgeven he :(:) 0,4 kg valt nog mee. En dat kunnen natuurlijk ook spieren (opbouw) zijn. Tip: niet zo vaak op de weegschaal gaan!

Doe vanavond een stevige warming up. Dat is beter voor je spieren nu ze wat extra vermoeid zijn. Ga bijvoorbeeld voor de tijd nog even extra jumping jacks doen op muziek (ik doe ze de laatste tijd op Scream and Shout van Wil-I-Am & Britney B*tch *\o/* ). Dan wordt je hele lichaam wat extra warm.

Eliine: Goede reclame van Zalando :j Ik kon het al niet weerstaan :o

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:54

KarinvdM schreef:
Hoe oud is je moeder dan, Roos?

47

Goed idee om dat te doen, jumping jacks op will i am and britney bitch *\o/*

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:55

Iehh Britney bitch :') Vind dat zo'n stom nummer haha.
Ik doe het altijd zonder muziek, vind het altijd wel leuk om Jilian te horen :+

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:01

Nou, na 5 keer level 1 was ik er al zat van :+ Level 2 moet ik me beter concentreren, dus dan staat de muziek zachtjes.
Britney Bitch heeft echt een supergoed tempo voor de jumping jacks!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:04

Ik heb gister tijdens een film op net 5 geshred _O- Beetje afleiding en gewoon doorgaan. Wel makkelijk uithouden zo.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:06

Ik heb met het shredden Jillian aan staan en mijn muziek daar overheen. En mijn muziek wil zeggen.. Heavymetal/folksmetal/trashmetal etc.
Vanavond ga ik dag 7 doen en morgen sla ik over. Moet namelijk om 5 uur opstaan en ben pas om half 9 weer thuis := (Langlaufen met school)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:09

Bzoem, 400 gram is ja niets! En als je gewoon gezond hebt gegeten en normaal hebt avondgegeten denk ik niet dat het vet is. Je kan ook gewoon vocht vasthouden.

Ik had echt geen zin maar net klaar! heb nu ipv 1 kilo gewichtjes 1,5 kilo (sinasflessen :') ) en hoop vanavond even echte zwaardere gewichtjes te halen.
Dag 4 hebben we in ieder geval weer gehad! Ging lekker. Heb niet eens heel veel gezweet vandaag. Gister enorm veel!

net een stukje gekeken van 6 week six pack. Volgens mij is die wat heftiger dan 30 day shred :=

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:17

Inderdaad, 0.4 kilo zegt niks! Kan zijn dat je een beetje meer vocht vasthoudt, of misschien moest je wel naar de wc ofzo. :D Of je hebt je op een ander moment gewogen, ik ben 's ochtends ook 1.5 kilo lichter dan 's avonds.

Oooh ik zit echt in een dipje. := Ben helemaal zat van level 2, moet vandaag en morgen nog. -O- Heb helemaal aan het begin een keer een dagje niet gedaan en zaterdag niet en nu denk ik de hele tijd van oooh als ik die wel gedaan had was ik al bij level 3 enzo. Ik weet dat ik dat niet moet denken, maarja. :+ Eerst had ik altijd zin in shredden maar nu helemaal niet en zelfs tijdens vind ik het nog niet leuk. := En ben nu ook verkouden en voel me een beetje hangerig.. Volgensmij heb ik een schop nodig.. Iemand? :D

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:18

MightyJoe schreef:
net een stukje gekeken van 6 week six pack. Volgens mij is die wat heftiger dan 30 day shred :=

Nou ik zat net toevallig ook wat te kijken van die dvd, promo filmpje oid.

Zit Jillian gewoon op iemands buik te hameren :') en te roepen "Keep your abs thight the entire time" ~~}>

Nou mensen die dat gaan doen, veel succes :D hahaha