Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lente schreef:Welkom nieuwelingen!
Egnie, beterschap!
Wollie wat een net PR!!
Ik kom net voor het eerst bij de fysio vandaan en die vent heeft echt mijn hele dag goed gemaakt. Hij vindt dat ik het hardlopen netjes opbouw en goed combineer met de fitness. Hij vond het ook goed van me dat ik ook loop op de loopband voor ritme en snelheid en vond het ook top dat ik het afwissel met andere cardiodingen zodat ik niet teveel klappen krijg op mijn knieën en enkels...
Daarnaast zei hij dat hij me lichter had ingeschat dan ik ben, dat overgewicht ook niet eens erg is omdat dat ook weer helpt om je gewrichten te stabiliseren (bloedsuiker en schildklier zijn veel belangrijkere maatstaven), feit dat ik zoveel ben afgevallen zorgt dus in mijn geval voor een probleem met mijn stabiliteit, én dat ik me vooral niet druk moet maken om die BMI omdat ik een breed bekken en een brede borstkas heb en dus simpelweg niet als een modepoppetje gebouwd ben.
Verder heeft bindweefsel een halfwaardetijd van 9 maanden dus ik moet me vooral niet druk maken dat ik niet zo snel soepel word en ik moet lekker blijven doen wat ik doe.
Daarnaast gaat hij me wat stretchtips geven en zet hij me volgende week even op de loopband om me wat tips in mijn loophouding te geven.
Ik ben gewoon helemaal blij. Wát een egoboost gewoon!!
Lente schreef:Was er echt super blij mee! Helaas heeft een vriendinnetje net een beetje m'n boost verpest door te gaan lopen zeiken over hoe vaak ik sport
Zij kan zelf niet sporten wegens gezondheidsklachten en ik heb het idee dat ze jaloers is omdat ik het wel doe of zo.
Hardlopen op de band ging voor geen meter trouwens vandaag. Had daarvoor een uur Zumba gedaan wat super lekker ging maar waarbij ik steken in mijn middenrif kreeg en die steken kwamen dus bij het hardlopen gewoon terug