martinique schreef:Hoe doen jullie dat dat je maar zo weinig medicatie nodig hebt en zoveel tijd er tussen?
Op een lange dag slik ik er dus wel 6 (10mg) en om de 2.5 uur maximaal. Meer tijd moet er echt niet tussen zitten, want dan ben ik gewoon weg. Vandaag één rond 8uur en één rond kwart over 10, daarna vergeten en rond 1 uur thuis wilde ik aan het werk en had dus geen concentratie meer en ben nu helemaal hyper (Ga zometeen lekker naar m'n paardjes!).
Als ik een slechte dag heb en het werkt uit krijg ik koppijn en kan ik errug chaggo worden. Daarom neem ik ze 's avonds meestal ook gewoon in, dan krijg ik in ieder geval geen koppijn tegen de tijd dat ik wil slapen, en slapen doe ik momenteel toch als een gek, ben geloof ik alle slaap van de afgelopen 20 jaar aan het inhalen.... Heerlijk!
Die hoofdpijn heb ik trouwens in principe niet wanneer ik gewoon trouw iedere dag m'n pilletjes inneem, maar ik vergeet het zeg maar 6 van de 10 keer om in te nemen...
Het duurt bij mij een half uur voor het werkt en 4u nadat ik het ingenomen heb is het uitgewerkt. Ik neem het eigenlijk alleen in wanneer ik het nodig heb. Heb ik een dag vrij en wil ik niks aan school doen, neem ik ook geen ritalin.
Mijn school begint 's maandags bijvoorbeeld om 9u, maar ben al om half 7 op. Dan neem ik het dus mee naar school en neem ik er eentje om half 9 in. Dan nog eentje om half 1. Als ik in de trein zit heb ik het niet nodig, dus neem ik de volgende pas weer om 19u in als ik 's avonds nog wat moet regelen voor school. (Ik slik 5mg en slaap dan prima)
Als ik een drukke dag heb gehad waardoor ik dus 's avonds m'n rebound heb (met bijbehorende hoofdpijn) neem ik dat gewoon voor lief. Ik hoef die avond niks te doen, dus heeft een rebound ook geen effect op mijn taken.